Свържи се с нас

Новини

Пътна полиция ще следи за колани през следващите дни

Част от най-разпространените митове за коланите

Published

on

© Copyright 2012 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2012 — Gabrovo News. All Rights Reserved

От Областната дирекция на МВР – Габрово информираха, че ползването на предпазните колани ще бъде акцент в контролната работа на пътната полиция през следващите дни. От началото на следващата седмица до края на месеца в ежедневната контролна и превантивна дейност на служителите от сектор “Пътна полиция” при ОДМВР – Габрово ще бъде разясняването на необходимостта от ползването на предпазни колани и  системи за превозване на деца.

Изследвания на Европейския съвет за безопасност  на транспорта показват, че всяка година в Европа благодарение използването на обезопасителни колани се спасяват от смърт над 11500 души, попаднали в пътни катастрофи.

Ако всички водачи и пътници в автомобилите в България поставят при всяко пътуване обезопасителни колани и превозват деца с обезопасителни столчета  и седалки, ще бъдат предотвратени за една година около 300 смъртни случаи и 3000 тежки травми.

Въпреки многократно разясняваната полза от коланите и детските столчета, все още част от водачите и пътниците ги пренебрегват, като прибягват до тях, само когато са пред реална “заплаха” да бъдат спрени за проверка от полицейски служители /в Габровска област за деветте месеца на тази година са констатирани общо 1494 нарушения, свързани с неизползване на обезопасителни колани – санкционирани са 1257 водачи и 237 пътници. Наложени са и 36 глоби на родители, чиито деца са пътували без задължителните системи за обезопасяване/.

Много от водачите и пътниците разчитат, че и без да са поставили коланите ще бъдат защитени от въздушните възглавници. Пропуска се обаче фактът, че при съвременните автомобили въздушните възглавници не се задействат, ако не са закопчани обезопасителните колани

 Ето част от най-разпространените митове за коланите:

 Мит №1: Ако се хвана здраво с ръце за кормилото и се запъна с краката, при сблъсък с кола или в дърво, няма да пострадам!

Грешка! Човек може да се задържи с ръце и да не излети през стъклото при удар с кола в неподвижно препятствие със скорост до ….15 км/ч. При удар на автомобил в бетонна стена със скорост 40 км./ч, шофьорът и спътникът му без колани се изстрелват напред със сила, 12 пъти по-голяма от собственото му тегло, равна на свободно падане на тялото от …петия етаж на жилищна сграда!

 Мит №2: Няма смисъл да се ползват колани в населените честа. Скоростите са малки!

Грешка! Коланите са най-ефективни при скорости до 60 км/ч, т.е. в населените места! Тогава предотвратяват тежки и средни черепно-лицеви травми, фрактури на гръдния кош, ръцете и краката, задържайки човека на седалката!

Мит №3: Ако колата се преобърне по таван, ще съм вързан и няма да изляза от купето!

Грешка! При преобръщане, пътници без колани излитат от купето и в следващия миг биват премазани от търкалящата се кола! Коланите напълно предпазват  от всякакви травми почти 100 % в случаите на преобръщане на автомобила на равно място, дори при скорост от 100 км/ч!

Мит №4: Майка с висше образование смята, че детето й е в безопасност, ако е “под око” на предната седалка до нея, дори без предпазно столче с колани!

Грешка! При рязко спиране, детето излита и се блъска в предното стъкло и арматурното табло. Ако е в скута на възрастен на задната седалка, бива премазано от неговата тежест в облегалките на предните седалки!

Мит №5: Коланът ме притеснява и тогава шофирам по-лошо!

Грешка! Явно рядко го ползвате. Ако в продължение на седмица го поставяте редовно, после ще чувствате дискомфорт, когато сте без него. Въпрос на свикване!

Мит№ 6: Тактика “Спаси се от глоба и отнемане на точки!” – “О, то няма полицаи, откопчавам колана!”.

Грешка! Коланът се поставя заради собствения живот, а не заради полицаите!

Ето защо през следващата седмица пътните полицаи в областта отново ще акцентират върху използването на коланите.

По време на акцията ще се извършват засилени проверки на водачите и пътниците в автомобилите, като полицейските служители ще им предоставят информационни брошури и накратко ще  разясняват предпазващия ефект на обезопасителните колани и на системите за превозване на деца.

При констатиране на нарушението “непоставен обезопасителен колан” към водачите и пътници на предните и задни седалки ще се взема отношение съгласно разпоредбите на ЗДвП, които предвиждат за водачите глоба в размер на 50 лв. и отнемане на 8 контролни точки, глобата за пътниците също е 50 лв. Толкова е и глобата за неизползване на системи за превозване на деца /столчета и седалки/.

Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Габрово и Севлиево се изправят на футболния терен за дерби

Published

on

Първото регионално дерби между представителните футболни отбори на Габрово и Севлиево в професионалния ни футбол от 19 години насам ще се състои на празничния 6-ти септември, днес, от 17.00 часа на стадион „Христо Ботев“.

Двата състава ще се срещнат в двубой от 7-я кръг на първенството в Mr Bit Втора професионална лига. Последното регионално дерби във второто ниво на родния ни футбол беше през 2006-та година в Севлиево. Двубоят между тогавашния „Видима Раковски“ и „Янтра“, изигран на стадион „Раковски“ в съседния град, завърши при резултат 3:3.

След това пътищата на двата клуба продължиха в различни посоки. С прекъсвания ФК „Видима Раковски“ записа три сезона в елита, след което потъна в долните нива и в последствие беше закрит. „Янтра“ изпадна от „Б“ група, завърна се през сезон 2007/2008, след което отново остана под чертата и до 2020-та се подвизаваше в аматьорския футбол.

Настоящият представителен тим на Севлиево – ФК „Севлиево“, беше създаден през 2015-та година, след закриването на „Видима Раковски“, и до миналия сезон беше част от Северозападната Трета лига. В третото ниво на родния футбол „Янтра“ и „Севлиево“ изиграха девет срещи до от 2015-та до 2020-та, когато габровския тим се завърна при професионалистите след 12-годишна пауза.

Освен заради съседството между двата града, предстоящият сблъсък е интересен и по друга причина. В отбора на „Севлиево“ играят няколко футболисти, преминали през състава на „ковачите“, а начело на тима е бившият наставник на „Янтра“ Сашо Ангелов.

Екипът на „Севлиево“ носят габровците Христо Лалев (вратар), Георги Николов и Емил Колев. През лятото в състава беше привлечен и железният боец в средата на терена Ивайло Михайлов – Орешката. В щаба на Сашо Ангелов влезе бившият помощник-треньор на зелено-белите – Тодор Колев, а подготовката на вратарите води друг габровец – Димитър Пантев.

На практика отборът на „Севлиево“ няма нищо общо с този, който спечели първото място в Северозападната Трета лига през миналия сезон, тъй като бяха привлечени множество нови попълнения, част от които чужденци – от Гърция, Колумбия и Кипър. Съставът на Сашо Ангелов все още няма загуба навън този сезон. „Севлиево“ направи 0:0 при гостуването си на „Етър“ във Велико Търново, след което измъкна 1:1 при визитата си на „Спортист“ в Своге. Отборът записа и първата си победа за сезона в домакинството на „Лудогорец-2“ с 3:0, а преди седмица измъчи максимално лидера „Фратрия“ у дома и отстъпи с минималното 0:1. С актив от 6 точки „Севлиево“ заема 9-ата позиция във временното подреждане.

„Янтра“ е без загуба от началото на сезона и в серия от три поредни победи с по 1:0 над „Етър“, Марек“ и „Спортист“, които изкачиха отбора на четвъртото място в класирането с 12 точки. Съставът на Емо Луканов е амбициран да продължи успешното представяне и да се задържи близо до челните места в подреждането. През седмицата отборът освободи полузащитника Мартин Хайдаров, който в последствие се присъедини към тима на „Хебър“.

Съдийската комисия на БФС определи бургазлията Станислав Лазаров за главен арбитър на регионалното дерби. Асистенти на Лазаров ще бъдат Николай Попниколов (Благоевград) и Радослав Вутов (Своге). За четвърти рефер двубоя е назначен Петър Аспарухов (Бургас). Действията на арбитрите ще оценява Георги Хаджийски от Пловдив, а делегат на срещата ще бъде Петко Павлов от Велико Търново.

Във връзка с очакваната по-голяма посещаемост е направена организация и горният южен вход на стадиона, разположен на ул. Баба Зара и ул. Митко Паузов, ще бъде само за привържениците на „Севлиево“. Габровските любители на футбола ще бъдат допускани само през официалния северен вход.

Зареди още

Новини

Празнуваме 140 години от Съединението на България!

Published

on

Днес е 6 септември, денят, в който отбелязваме 140-та годишнина от Съединението на Княжество България с Източна Румелия.

След Берлинския конгрес от 1878 г. България е разделена на Княжество България и Източна Румелия (в пределите на Османската империя). Останалото под османска власт българско население се стреми към обединяване с освободените българи.

Така през 1880 г. е създаден Българският таен централен революционен комитет (БТРЦК), чиято основна задача е да осъществи обединението на Княжеството с Източна Румелия. За да се координира работата с месното население, се учредяват и комитетите „Съединение“.

През февруари 1885 г. начело на БТРЦК застава Захари Стоянов, който подкрепя идеята Съединението да стане под скиптъра на княз Александър Батенберг.

Ролята на българския княз в този момент е решаваща, защото ако той, в качеството си на лоялен васал на Османската империя, откаже да признае акта на Съединението въпреки силната народна воля, начинанието губи смисъл и било обречено на неуспех.

На 6 септември 1885 г. в Пловдив навлизат отрядите на Чардафон Велики (Продан Тишков) и майор Данаил Николаев.

Арестуван е областният управител на Източна Румелия – Гаврил Кръстевич. Създадено е временно правителство начело с д-р Георги Странски, което обявява присъединяването на Източна Румелия към Княжество България.

Два дни по-късно Батенберг с нарочен манифест утвърждава присъединяването на областта и приема да бъде титулуван занапред като княз на Северна и Южна България. Пристига в Пловдив и определя за свой помощник в Южна България д-р Странски.

След продължителна дипломатическа борба на Цариградската посланическа конференция (1885-1886) Съединението получава признание с подписването през 1886 г. на Българо-турска спогодба.

6 септември е обявен за официален празник на страната с решение на Народното събрание от 18 февруари 1998 г.

Зареди още

Крими

Инцидент с велосипедист край Яворец

Published

on

Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.

Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.

В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.

Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица