Свържи се с нас

Икономика

НАП ще търси по телефона некоректните данъкоплатци

НАП напомня за забавени данъци или забравена декларация

Published

on

До края на годината 28 000 граждани ще получат обаждане от колцентъра на НАП, защото са закъснели да платят своите данъци или осигурителни вноски или са пропуснали да подадат декларация към НАП, съобщават от приходната агенция. Разговорите са част от програмата за събиране на просрочени задължения към хазната.

Целта на кампанията е максимален брой хора по собствена инициатива да подадат декларациите си или съответно да си платят дължимите данъчни и осигурителни вноски, с цел да бъде избегнато налагането на обезпечителни мерки (запор на банкови сметки или заплати, възбрана на недвижим имот и др.), както и образуване на изпълнителни дела за принудително събиране на неплатените в срок дългове.

От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си. Законът дава право да се договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение.

През първото полугодие на 2012 г. клиентите на НАП са ползвали близо 200 000 пъти услугите и справките, които предоставя колцентърът на агенцията. На телефона за данъчна информация – 0700 18 700 гражданите и представителите на фирми са получили 131 000 отговора на постъпили запитвания. От тях 11 000 са изпратени по електронен път до адреса на контактния център – infocenter@nra.bg .

45 000 запитвания са постъпили за деклариране и плащане на данъци. По данни на НАП клиентите, получили отговори на запитвания, свързани с осигуряването са 35 000 души. Служителите на колцентъра са оказали съдействие и съответно са предоставили информация на 44 000 въпроса свързани с ползването на електронните услуги на агенцията.

На телефона на информационния център на НАП – 0700 18 700 гражданите и представителите на фирми могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски, както и възможност за автоматична проверка на здравния си статус или справка за регистрация по ДДС на конкретна фирма.

Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Започна данъчна кампания 2025 г и в Габрово

Published

on

От днес, 10 януари, започна декларирането на доходите на физическите лица по електронен път, в офисите на приходната агенция, по пощата с обратна разписка или в пощенските клонове. С на подаване на декларация за данъчно облекчение за две деца започна Данъчна кампания 2025 г в офис на НАП в Габрово.

Първият формуляр е на Кристиан Димитров, баща на момиче и момче, който с годишната си данъчна декларация заяви желанието си да ползва данъчно заяви желанието си да ползва данъчно облекчение за отглеждането им. Двамата със съпругата му Симона Димитрова си извадиха персонални идентификационни кодове (ПИК), за да могат да използват онлайн услугите на НАП.

В първия ден на кампанията в НАП Габрово са подадени 31 годишни декларации по чл.50 от Закона за данък върху доходите на физическите лица, като 17 от тях са в офиса, а останалите с ПИК през Портала за електронни услуги на приходната агенция.

Крайният срок за деклариране на получените през 2024 година доходи, облагаеми с данък върху общата годишна данъчна основа, и ползването на данъчни облекчения за тези доходи е 30 април 2025 г.

В началото на март в Портала за електронни услуги на НАП ще е достъпна предварително попълнената декларация за облагане на доходите на физически лица. Потребителите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) или електронен подпис, ще могат да се възползват от предварително въведената в декларациите им информация за получени от тях доходи от трудови правоотношения, граждански договори и хонорари, субсидии, изплатени на земеделски стопани, доходи от наем за имоти, чиито наематели са юридически лица, доходи от продажби в интернет с цел печалба и др.

Лицата, извършващи дейност като търговци, еднолични търговци и земеделски стопани, избрали този ред на облагане, подават декларациите си от 1 март до 30 юни 2025 г. Това е срокът, в който и фирмите трябва да декларират корпоративен данък /чл. 92 от Закона за корпоративното подоходно облагане/, данък върху разходите, данък върху приходите на бюджетните предприятия, както и данък върху дейността от опериране на кораби.

Срокът за плащане на тези данъци е до 30 юни 2025 г. Отстъпката от 5% от данъка за довнасяне може да се ползва при деклариране по електронен път и плащане до 31 март 2025 г. включително, като размерът ѝ не може да надвишава 500 лв. общо за двата вида данъци. Условие за ползване на отстъпката и на данъчните облекчения, е лицето да няма неплатени публични задължения.

От НАП съветват данъкоплатците да използват електронните услуги на приходното ведомство, достъпни с ПИК или КЕП, за да си спестят време и посещенията в офисите на приходната агенция и пощенските станции.

Данъчни декларации могат да се подават и във фронт-офис Севлиево, който се намира в сградата на Община Севлиево. Допълнителна информация за декларирането на доходите за миналата година може да бъде получена на телефоните на Информационния център на НАП: 02 9859 6801; 0700 18 700, на цена, според тарифите на съответния оператор, както и в сайта на приходната агенция.

Зареди още

Икономика

Таня Христова: Общините трябва да бъдат ключови в контрола на ЕРП – инвестициите!

Published

on

„Необходим е нормативен регламент, с който Общините да станат ключов играч в контрола на инвестициите, извършвани от ЕРП-тата, а конкретен процент инвестиции да се насочват към електроразпределителната мрежа. Държавата и общините трябва да настояваме в рамките на 10 години тя да бъде подменена, а в кризисни ситуация ЕРП-тата да бъдат задължени да осигуряват алтернативно обезпечаване на услугата за хората.“

Това каза кметът на Габрово Таня Христова по време на среща между министъра на енергетиката Владимир Малинов и ръководството на Националното сдружение на общините в Република България, съобщиха от Община Габрово. По време на срещата бяха обсъдени мерки за недопускане в бъдеще на критични ситуации със спиране на електрозахранването за дълги периоди от време, както в последните дни на 2024 г.

Стана ясно, че министерството на енергетиката e изготвило законодателни промени, които имат за цел да минимизират авариите при електроснабдяването през зимата, вследствие на влошени метеорологични условия.

Постигнато е било съгласие, че е необходимо в законодателството да бъде фиксиран процент на инвестициите, които правят електроразпределителните дружества за поддръжка, рехабилитация и ремонт на мрежата. Инвестиционните им програми следва да бъдат публично достъпни и съгласувани с Общините, а засиленият контрол по реалното изпълнение на инвестиционните програми на ниво община е от решаващо значение.

В законодателството да бъде включено нормативно изискване към електроразпределителните дружества да осигуряват алтернативно електроснабдяване при дълготрайни аварии. Санкциите за неизпълнение на инвестициите да бъдат значително завишени и предвидените неустойки в общите условия на дружествата с техните клиенти също да бъдат завишени, поискаха участниците в срещата.

„Отпуснатите от държавата над 2 млн. лв. за подпомагане на потребителите, останали без електричество в последните дни на миналата година, допълват неустойките, които следва да платят електроразпределителните дружества, а не ги отменят“, подчерта министър Малинов.

По неговите думи, най-подходящият механизъм за изплащане на сумите е чрез НАП или НОИ, които разполагат с необходимата база данни за това.

През идните дни предстои поисканата от електроразпределителните дружества информация за техни клиенти, останали без ток, да бъде сравнена с данните за това на общините.

Необходимо е да бъде направена историческа справка за повторяемостта на авариите в определени участъци. „В рисковите зони, където аварии се случват най-често, въздушните електропроводи трябва да бъдат преместени под земята“, подчерта енергийният министър.

Във връзка със създалата се ситуация с прекъсването на електрозахранването на територията на община Габрово в края на 2024 г, на официалната страница на администрацията е публикувана информация за основните права на абонатите на „ЕРП Север“ АД, засегнати от липсата на електроподаване. Те могат да потърсят съдействие и информация от Община Габрово на телефон: 066/818 306 или на e-mail praven@gabrovo.bg.

Зареди още

Икономика

Избират изпълнители на санирането на още 8 сгради в Габрово

Published

on

Стартира процесът по избор на изпълнител за санирането на осем многофамилни жилищни сгради в Габрово, в рамките на процедурата, свързана с подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – ЕТАП I, информираха от Община Габрово.

Това е част от Оперативната програма „Национален план за възстановяване и устойчивост“ с фокус върху нисковъглеродната икономика. Обществената поръчка обхваща проектиране и строително-монтажни работи за всяка от сградите, като са обособени осем отделни позиции: ул. „Свищовска“ 67, вх. А, Б и В, бул. „Могильов“ 41, 43 и 45, ул. „Свищовска“ 61 Трендафил 1, ул. „Хризантема“ 6, 8, 10, 12 и 14, ул. „Възраждане“ 2, ул. „Николаевска“ 132, 134, 136, ул. „Младост“ 1, блок „Буря“, ул. „Чардафон Велики“ 1.

След разглеждане на офертите ще бъде избран изпълнител, който ще се заеме с обновяването на сградите, насочено към намаляване на енергийното потребление, подобряване на архитектурния облик и повишаване на качеството на живот за жителите.

Целите на проекта включват намаляване на въглеродните емисии, съкращаване на разходите за енергия и принос към по-зелено и устойчиво бъдеще. В допълнение, обновените сгради ще допринесат за по-приветливия вид на градската среда в Габрово.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица