Икономика
Български организации могат да кандидатстват в конкурси на ЕС с финансиране над 855 млн. евро

снимка: Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Български научни организации и фирми могат да кандидатстват в последните конкурси по програмите „Информационни и комуникационни технологии” и „Социално-икономически и хуманитарни науки” от Седма рамкова програма на ЕС от финансова рамка 2007-2013, информират от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). Общото финансиране за всички участници е над 855 млн. евро. МТИТС представи в рамките на информационен ден възможностите за кандидатстване на българските участници.
Десетият конкурс по Програма „ИКТ” е с индикативен бюджет от 705.5 млн. евро. Документите за участие се подават от 10 юли до 15 януари 2013. Най-много средства – 146,4 млн. евро (20,75% от общия бюджет) са предвидени за проекти, свързани с инфраструктури за мрежи и услуги. Ще се приемат предложения в областите: софтуерен инженеринг, услуги и облачни изчисления, цифрово предприятие, социални медии и експериментални изследвания в бъдещия интернет.
По раздела “Информационни и комуникационни технологии за здравеопазване, достойно остаряване, социално приобщаване и управление” ще бъдат отпуснати 142.9 млн. евро. Проектите трябва да са свързани с идеите за виртуален физиологичен човек, ИКТ за управление и моделиране на здравни политики и колективни платформи за повишаване на осведомеността за устойчивост и социални иновации.
Общо 136,5 млн. евро е бюджетът на тематична област “Алтернативни пътища за разработване на компоненти и системи”. Проекти, свързани с роботика ще бъдат финансирани с 90 млн. евро.
Около 43 млн. евро са отделени за проекти в областта на “ИКТ за творчество и учене”. Предложенията на тема “Бъдещи и нововъзникващи технологии” ще бъдат финансирани общо с 35 млн. евро.
Предложенията за проекти за получаване на финансиране от ЕК се подават от международни консорциуми, съставени от представители на различни страни-членки на ЕС или асоциирани по програмата държави. Всички специфични изисквания към предложенията са разписани в Работни програми`2013 и ръководствата за кандидатстване. Допълнителна информация за конкурсите може да намерите на адрес:
http://ec.europa.eu/research/participants/portal/page/cooperation?callIdentifier=FP7-ICT-2013-10
http://ec.europa.eu/research/participants/portal/page/cooperation?callIdentifier=FP7-SSH-2013-1
http://ec.europa.eu/research/participants/portal/page/cooperation?callIdentifier=FP7-SSH-2013-2
По Програма „Социално-икономически и хуманитарни науки” с бюджет от 98 млн. евро може да се кандидатства до 31 януари 2013 г., а по Програма „Наука в обществото” с бюджет 51,7 млн. евро документи се подават до 16 януари 2013 г.
В рамките на програмата са обявени два конкурса. Първият е за набиране на предложения за големи изследователски проекти с бюджет за всички участници 30 млн. евро. Българските кандидати трябва да се включат в консорциум с поне 5 организации от 5 различни държави на ЕС или страни, асоциирани към съюза. Вторият конкурс ще подкрепи малки и средни научни проекти на обща стойност 68 млн. евро. Някои от областите, които ще бъдат финансирани са: “Европа в света” – 17,5 млн. евро и „Растеж, заетост и конкурентоспособност в общество базирано на знанието”-14,5 млн. евро. Нашите институти и компании трябва да потърсят поне трима партньори от три държави от ЕС, за да участват в такъв проект.
Програмата „Наука в обществото” е с общ бюджет 51,7 млн. евро. Ще се финансират проекти с „висока добавена стойност„ за Европейския съюз.
От 2007 г. досега са организирани шест годишни конкурса за подаване на предложения по програма “Подкрепа за ИКТ политики”. Договорени са 3 788 670 евро за 38 български организации. Десет са проведените конкурсни сесии по Програма “ИКТ” от Седма рамкова програма. До този момент е спечелено финансиране в размер на 11 609 379 евро за 62 български участници в 57 проекта. В момента тече оценяването на девети конкурс.
По Програма “Наука в обществото”, в която има дейности, свързани с информационни и комуникационни технологии, от 2007 до 2010 г. са договорени 1 194 908 евро за 11 български участници в 11 проекта.
Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“


Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.
Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?
Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.
На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.
Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.
Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.


Икономика
Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово


Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.
Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.
Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.
Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.


Икономика
Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.
В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.
Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.
Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.
Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.
Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

-
Новинипреди 7 дни
Благотворителен празник за нова детска площадка в МБАЛ „Д-р Тота Венкова“
-
Новинипреди 6 дни
Над 40 дървета ще бъдат засадени в района на ул.“Христо Ботев“
-
Новинипреди 7 дни
Габрово отбеляза със знания и усмивки „Празника на географията“
-
Новинипреди 3 дни
Река Янтра потече бяла след замърсяване (снимки)
-
Културапреди 3 дни
Видео урок за Колю Фичето представя великия майстор пред ученици в цялата страна
-
Новинипреди 6 дни
Камерната зала на Кукления театър в Габрово отново отваря врати
-
Новинипреди 6 дни
„Янтра“ приема „Монтана“ в битка за място в четворката
-
Новинипреди 6 дни
Децата сеят бъдеще: Еко уроци в действие