Свържи се с нас

Икономика

330 млн. лв. годишно спестяват е-услугите на НАП

Published

on

Близо 330 млн. лв. годишно спестява НАП на своите клиенти с е-услугите, които предлага. Това каза заместник-изпълнителният директор на НАП Христо Костадинов при откриването на дебата „Твоят код за твоите права”, организиран от КТ „Подкрепа” и приходната агенция. Костадинов допълни, че по електронен път в агенцията постъпват по над 40 милиона документи годишно. Дебатът е част от съвместната кампания на синдиката и приходната агенция за популяризирането на употребата на персоналния идентификационен код (ПИК). Целта на кампанията е гражданите да бъдат запознати с услугите на НАП, достъпни чрез ПИК, които им гарантират техните трудови и социални права.

На първия етап от общата кампанията са предвидени инициативи в пет големи български града – Варна, Бургас, Пловдив, Русе и Благоевград. Следващите стъпки са организирането на срещи с работници в големи предприятия и фирми, на които те да бъдат информирани за начините за издаване и получаване на ПИК и кои е-услуги на НАП могат да ползват с него.

Достъпът до определени електронни услуги на НАП чрез ПИК беше реализиран в началото на тази година. Досега в цялата страна са издадени 33 000 кода. С ПИК гражданите могат да проверяват в интернет върху каква сума работодателите внасят осигурителните им вноски, да получат информация за членството си в пенсионен фонд, както и да видят какъв трудов договор е декларирал пред НАП техният работодател. Чрез ПИК клиентите на приходната агенция могат да поискат и издаването на документ, като например удостоверение за липса на задължения.

Клиентите на НАП могат да получат  своя ПИК като подадат заявление по образец, което може да се изтегли от www.nap.bg. Документът може да се подаде във всеки офис на НАП, но получаването му става в офис на агенцията по постоянен адрес.

Още информация за получаването и ползването на ПИК, може да се получи на телефона за данъчна информация 0700 18 700 на цената на едни разговор.

Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

Таня Христова: Действията ни за климата трябва да са прогресивни!

Published

on

„Живеем във време, в което е необходимо да действаме и да мислим по начин, чрез който ще успеем да се адаптираме към природата, прилагайки най-добрите решения. За това ни е нужна адекватна нормативна среда, а също активни общини и граждани. Важно е да се стремим да бъдем прогресивни и да експериментираме, за да направим живота на хората след нас възможен.“

Това заяви кметът на община Габрово Таня Христова при откриването на третото издание на дискусионния форум „Кметовете говорят“. Събитието се провежда на 3 и 4 юли 2024 г. в Габрово и онлайн в рамките на конференцията „Да обединим усилия в борбата с климатичните промени“.

През двата дни енергийни агенции и центрове заедно с представители на местни власти и бизнеса обсъждат подходи, начини и мерки за справяне с проблемите, породени от промяната в климата.

В качеството си и на председател на Управителния съвет на Общинската мрежа за енергийна ефективност „ЕкоЕнергия“ Таня Христова изрази удовлетвореност, че в програмата на форума са включени практически ориентирани теми и подчерта, че той е част от съпътстващата програма на 61-ата сесия на Междуправителствения комитет по изменение на климата.

„Не би трябвало темата за зелената сделка да плаши хората и да се чудим дали те ще ни разберат – каза Христова. – Считам, че това събитие доказва нещо много важно – че трябва да работим заедно и да създаваме общи решения, за да отговорим на предизвикателствата, които стоят пред обществото“, подчерта кметът. Тя изтъкна, че местните власти имат ключова роля за развитието на устойчивата енергия в България и открои важността на човешкия фактор, за да има успех този процес.

През първия ден от форума се проведе обучение на общински служители за създаване на енергийни общности. Пред участниците бяха показани няколко технологични решения и бизнес модели за топлопреносни и електропреносни мрежи, фотоволтаични и термопомпени инсталации, интелигентно управление на сгради, мониторинг и контрол на потреблението.

В специално онлайн включване служебният заместник-министър на енергетиката Красимир Ненов коментира ключови акценти от Интегрирания национален план „Енергетика и климат“ (ИНПЕК), в който са заложени насоки за намирането на инвестиции и тенденции в развитието на технологиите.

„Изключително важно е сътрудничеството между институциите на държавно и на местно ниво, за да можем да посрещнем предизвикателствата от измененията на климата и да гарантираме енергийната сигурност. Политиката в областта на енергийната ефективност и на енергията от възобновяеми източници (ВЕИ) е съществен елемент от националната и от европейската политика за постигане на целите за неутралност по отношение на климата“, каза Красимир Ненов и подчерта ролята на общините за разгръщането на енергията от ВЕИ и подобряване на енергийната ефективност.

Сред амбициите на НПЕК заместник-министърът отбеляза дела от ВЕИ в крайното потребление, чиято цел е малко над 34%. Като съдържание тя включва дял на ВЕИ в крайното потребление на електрическа енергия над 55%. Относно дела на енергията за отопление и охлаждане от ВЕИ са заложени 43,6%. Доста голямо увеличение се наблюдава в целта при транспорта с ВЕИ – малко под 30%. При енергийната ефективност е заложено намаление на крайното потребление с около 11,3% спрямо нивата от 2020 г.

„Важен акцент в ИНПЕК е стимулирането на развитието на електрическата мобилност, за която местните власти могат да имат ключова роля. Освен електрификация на железопътния транспорт ще се насърчава и използването на биогорива от ново поколение, както и производството на геотермална енергия за отопление чрез централизирани локални системи“, съобщи зам.-министър Ненов. Той каза, че се предвижда облекчение на административните процедури за присъединяване при изграждането на енергийни обекти за производство на енергия от ВЕИ, както и създаването на центрове за административно обслужване в помощ на гражданите и бизнеса.

По време на събитието заместник-министърът на енергетиката Красимир Ненов посочи, че Габрово е пионер в България в областта на създаването, изграждането и експлоатирането на ВЕИ общностите. „Това е ключов подход за справяне с климатичните промени. Чрез енергийните общности се насърчават местните икономики, а чрез взаимодействието между институциите на централната и на местната власт може да се активизира експертизата на цялото общество. Смисълът на ИНПЕК е да се създаде доверие и да се насочат инвеститорите към сферата на устойчивата енергия“, допълни Ненов.

Във втория ден на конференцията ще бъдат представени добри практики за сформиране на енергийни общности и концепции за нулевоенергийни градски райони. Участниците ще разгледат ролята на услугите за енергийно обновяване на жилищни сгради, подходите за борба с енергийната бедност и иновативните инструменти за енергийна ефективност.

„За трета поредна година ние надграждаме това събитие. Темите, за които говорим, стават все по-важна част от дневния ред на общините и на гражданите както у нас, така и в цяла Европа. Това е работата на българските местни власти, чието желание е реформите да се случват по един координиран начин. Важно е посланието да бъде предадено именно в рамките на 61-ата сесия на Междуправителствения комитет по изменение на климата, за който в София ще се съберат представители на 150 държави, за да дискутират доклада „Климатът и градовете“, подчерта изпълнителният директор на Центъра за енергийна ефективност „ЕнЕфект“ д-р Драгомир Цанев.

Участието в събитието е безплатно с регистрация в електронна форма на адрес – https://forms.gle/CB5K1iZ1KyJ6tXRR7.

Линк към срещата в електронната платформа Zoom

ПРОГРАМА

*Автор: Миглена Въгленова,
Община Габрово
.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица