Икономика
Два дни отсрочка за свързването на касовите апарати
Проверките на НАП за това дали касовите апарати на търговците в страната са свързани със сървърите на приходната агенция ще започнат на 3 април 2012 г.. Отсрочката от два дни се получава заради законовата разпоредба, според която ако даден краен срок изтича в почивен ден, то той не се брои, а срокът приключва в края на първия присъствен. 31 март тази година е в събота, а първият присъствен ден е втори април, понеделник. Всеки търговец, който до полунощ на втори април е изградил дистанционна връзка на фискалното си устройство със сървърите на НАП, няма да бъде санкциониран, обясняват от приходната агенция.
До момента в НАП отчитат оборотите си малко над 260 000 касови апарата. По предварителни данни на приходната агенция около 300 000 са устройствата, за които изискването трябва да бъде изпълнено до полунощ на втори април. Същият е и срокът, в който всички бензиностанции и газ-станции в страната трябва да монтират нивомерни системи на резервоарите си. Санкциите за неспазилите закона могат да достигнат до 10 000 лв. и запечатване на търговския обект.
Проверките на НАП ще обхванат широк кръг търговски обекти, сред които и такива за търговия на горива. Т.нар ведомствени бензиностанции също ще бъдат проверявани и санкционирани, ако освен за вътрешна употреба, се използват и за продажба на горива на клиенти. На глоба подлежи и търговец, който след 2 април използва едновременно фискално устройство, свързано с НАП и такова от стария тип. Всяка продажба, извършена след крайния срок на стар касов може до доведе до неблагоприятни последици за търговеца, предупреждават от НАП.
Оборотите, отчетени на вече свързаните с приходната агенция касови апарати през януари са били 12,5 млрд. лв., през февруари сумата е 15,1 млрд лв.
Допълнителна информация за свързването на касовите апарати със сървърите на НАП търговците могат да получат на телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна.
Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“


Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.
Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?
Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.
На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.
Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.
Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.


Икономика
Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово


Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.
Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.
Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.
Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.


Икономика
Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.
В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.
Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.
Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.
Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.
Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

-
Новинипреди 6 дни
Благотворителен празник за нова детска площадка в МБАЛ „Д-р Тота Венкова“
-
Новинипреди 6 дни
Над 40 дървета ще бъдат засадени в района на ул.“Христо Ботев“
-
Новинипреди 6 дни
Габрово отбеляза със знания и усмивки „Празника на географията“
-
Кримипреди 6 дни
Шестима са заловените пияни или дрогирани в региона по Великден
-
Кримипреди 7 дни
Министър Митов даде положителна оценка за работата на ОДМВР-Габрово
-
Културапреди 3 дни
Видео урок за Колю Фичето представя великия майстор пред ученици в цялата страна
-
Новинипреди 5 дни
Камерната зала на Кукления театър в Габрово отново отваря врати
-
Новинипреди 5 дни
„Янтра“ приема „Монтана“ в битка за място в четворката