Свържи се с нас

Новини

Тема с продължение: Размисли върху цените на имотите в Габрово!

Published

on

Във връзка с извършена наскоро публикация на страниците на „Габрово Нюз“, представяща мнение на гражданин относно цените на недвижимите имоти в Габрово, писателят и политолог Делиян Маринов реши да сподели своята гражданска позиция, подкрепяйки изложените в материала твърдения и факти. Той разглежда културните и комерсиалните фактори, които, според него, са основната причина за завишените цени на имотите и продукти в региона. Маринов критикува влиянието на масовата култура и медии, които пропагандират луксозния начин на живот, и заявява, че това е една от основните причини за влошаването на ценностите и социалната среда. Той споделя, че в съвременната култура липсват произведения, насочени към истински ценности, което допълнително подкопава моралната основа на обществото. Маринов подчертава, че популярни артисти като Радо Шишарката и Криско, които са известни габровци, олицетворяват комерсиализацията и материализма, което има негативно влияние върху младите поколения и общественото съзнание като цяло. Цялата позиция на Делиян Маринов може да прочетете в следващата част на статията, където той разглежда подробно връзката между медийните образи и социално-икономическите явления в страната:

„Във връзка с ваша публикация с мнение на гражданин относно цените на имоти в Габрово желая да споделя и своята гражданска позиция в подкрепа. Всички изложени факти са напълно верни и резониращи с реалността.

Причината за всичко това е в масовата култура и комерсиални ценности, които се пропагандират от маскултурата и масмедиите. Всяко известно произведение на изкуството в настоящето било то песен, филм или книга е насочено към скъпарския и луксозния живот, към това да имаш бизнес, да си тарикат, да трупаш пари и с тях да имаш каквото искаш.

Липсват комерсиални творби, насочени към ценности. Защо ли? Всичко това е както световна, така и локална политика. Идоли на нацията като Радо Шишарката и Криско (видни габровци между другото), както и техните наследници в съответните жанрове за какво пеят: за пари, далавери, бизнес, наркотици, луксозен живот и т.н. В клиповете образите какви са – на всичко изброено.

И това е капка в морето. Всичко, което по всякакъв начин се рекламира у нас е насочено към печалба, пари, бизнесменски живот с пачки, скъпоценности, жени, яхти и т н.

Защо тогава всички се чудят защо всеки обикновен човек това иска и към това се стреми? За учения лаф – всеки има глава на раменете. Акъл и воля дали да следва или не образите е абсолютно смешен и бутафорен предвид това, че още в първи курс в университета по всяка специалност, свързана с маркетинг, се изучава колко е лесно човешкото съзнание за манипулация и как това се извършва точно със създаване на образи.

Всички тези образи, целокупно събиращ образа на богаташа и печалбата са причината всичко да е толкова зле и изпаднало.

Цените на имотите, стоките, хляба, вафлата и млякото да речем… Производствената цена на всеки продукт е в пъти по-ниска от продажбата и това може да се провери на всяка товарителница. Причината крайният потребител да плаща скъпо каквото и да е от имот през инструмент до парче сирене, е защото производители и вносители искат голяма печалба и охолен живот, а те го искат, защото навсякъде образите – всяка медия, популярна песен, филм или книга показват това. Печалби и печалбарство.

Дори една чаша, произведена в Китай за 1 лв, обърнато като стойност тук ще се продаде за 20.00, защото с тези 19 бизнесменът или за какъвто се има, иска не да си изкара хляба (за 19 лв могат да се купят цели 15 хляба), а да събере пари и за какво за това, което образите показват: лукс, пари, скъпи коли, почивки или още бизнес, с който да се стигне до тези, сочени от всички известни артисти и медии за Блага.

Как пък един не запя за занаяти, за възвръщане на родно производство, за добруване и други ценности (освен, за да не отмие вече лошия си образ, което е лицемерно и не се брои), или да го кажем още по-директно, защо няма един известен певец дето всяка медия и предаване го показва и тика, дето да пее за нормални неща различни от богатство и печалби, и да демонстрира нормален и обикновен живот в своето визуално съдържание.

Естествено, всеки който се появи на екрана, е възможно най-скъпо облечен и изкачен, дори, когато уж е от улицата, как тогава ще искате тези, които го гледат да не искат същото.

Но кой на базата на честен и нормален труд има яхти, безброй момичета, шанци, скъпи коли и т.н. като Криско и подобните му изпълнители, идоли на нашите деца.

Ето ви отговора за скъпите цени на пазара на имотите, скъпите цени на всичко, за което се сетите, престъпността, наркотиците, проституцията, далаверите, схемите и всичко, от което се чувствате ограбени и ощетени. Тия пари за тия луксозни животи дето се пропагандират навсякъде, не идват от честна и нормална работа със спестяване.

И свободен избор няма, казах ви, отворете всеки учебник по маркетинг, там е обяснено, как и защо се прави визуално съдържание към продукт, ако хората не бяха лесно манипулативни от образи нямаше да го има всичко това.

Всеки човек губи душа и автономност заради масовата култура и рекламите, без да го разбира, а те са толкова изкусно заложени в обществото ни, че всеки ги смята за нормално и необходимо нещо. Даже, ако питате, всеки втори човек откровено ще си кажи че далаверата, бизнеса и печалбата на гърба на другия, и на основата на тяхното заблуждение и манипулация са нещо добро, нормално и най-вече в 21-ви век.

Ами не се чудете що всичко е така. Дори масовото мнение „тоя си го заслужава, защото е тъп“ пак е продукт на масовата комерсиална среда, защото тя налага хората да се конкурират и съответно мачкат и тъпчат по всякакъв начин. На никой бизнесмен не му пука, че заради своята яхта и мацка ти е продал евтин или развален боклук. Той си казва: „Ти си тъпак и го заслужаваш“, нещо като с едновременни израз за баницата, ама извратен.

Иначе правят много яки песни всички поп изпълнители и идоли, и вече успешно поколения ги следваме и променяме народопсихология, ценности, бит и душевност. Последното до тотално унищожение на същата.

Иначе имаме свободна воля, та точно с нея пускаме толкова скъпи имоти, за да изкараме за хляба. Дано този хляб да не мухляса за толкова хиляди.

А, ако вземем момиче и яхта. между другото то е нормално, нали всички пеят за това.

Делиян Маринов,
писател, политолог, бивш възпитаник на ПМГ „Академик Иван Гюзелев“ – Габрово“.

Вашите сигнали за всякакви новини на деня, събития през вашия поглед, нередности, мнения и коментари, изпращайте на редакционната ни поща: info@gabrovonews.bg, на страницата ни във фейсбук, или на телефон: +359 878 993 779, а ние ще ги правим публично достъпни до широката общественост.

Новини

Речното дерби на Втора лига е тази събота в Габрово

Published

on

Габрово ще бъде домакин на най-очаквания мач от 16-ия кръг на Втора професионална лига. В събота на стадион „Христо Ботев“ един срещу друг излизат третият и първият във временното класиране – „Янтра“ и „Дунав“. Началото е в 16:30 часа.

Русенският „Дунав“ пристига в града на Рачо Ковача като единствения непобеден отбор в първенството. Георги Чиликов, с качествена селекция, изгради добре балансиран състав, който играе привлекателен футбол. „Дунав“ е най-резултатният тим в първенството досега – с 31 отбелязани попадения и едва 4 допуснати гола.

Уверени и в отлично настроение, те идват в Габрово след категоричен успех у дома над втория в подреждането „Фратрия“ с 2:0, който им осигури солидна преднина от 7 точки на върха. „Ковачите“ също започнаха сезона силно и до преди два кръга бяха непобедени заедно с „Дунав“.

При последното си домакинство обаче отстъпиха с 0:3 от ЦСКА II и записаха първа загуба за сезона. Отборът на Емануел Луканов бързо се съвзе и показа характер при гостуването си на „Вихрен“, откъдето се върна с точка и запази статута си на непобеден като гост.

Сега габровските футболисти ще търсят реванш пред своите привърженици и ще се опитат да станат първите, които ще победят лидера. Тимът обаче отново ще бъде без контузените Тони Иванов и Константин Иванов, които се възстановяват от мускулни травми. Историята на сблъсъците между двата отбора през този век е в полза на „ковачите“.

„Янтра“ има 7 победи срещу едва една за „Дунав“. Последният им двубой през пролетта в Русе завърши при нулево равенство. Главен съдия на срещата ще бъде столичанинът Стоян Арсов, с асистенти Николай Попниколов (Благоевград) и Марио Данаилов (Дупница). Четвърти рефер е Кристиян Тодоров от Варна.

От морската столица са и делегатът Пламен Хаджийски, както и съдийският наблюдател Цветан Кръстев. Предвид очакваното присъствие на фенове от Русе, горният южен вход на стадион „Христо Ботев“ ще бъде отворен само за гостуващата агитка.

Привържениците на „Янтра“ ще влизат през официалния северен вход. Билети за дербито вече се продават в мрежата на „Евентим“, при техните партньори и във фен магазина на клуба.

Зареди още

Икономика

„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово

Published

on

Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.

Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.

Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите. 

Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Зареди още

Култура

РЕМО „Етър“ представи България на престижен форум в Словения

Published

on

Словенската столица Любляна се превърна в средище на идеи, иновации и вдъхновение. Там се проведе колоквиумът „Интерактивни изложби и дигитално куриране на нематериално културно наследство в музеите“, организиран от Регионалния център на ЮНЕСКО за Югоизточна Европа (София) и фондация „Форум за славянски култури“.

Събитието събра представители на музеи и културни институции от Сърбия, Словения, Хърватия, Гърция, Албания, Босна и Херцеговина, България и Република Северна Македония – хора, обединени от общата мисия да съхраняват духа на миналото чрез средствата на бъдещето. Модератор на събитието бе д-р Мирена Станева – експерт в Регионалния център за опазване на нематериалното културно наследство в Югоизточна Европа под егидата на ЮНЕСКО.

„Във времето на дигитална трансформация, нашата отговорност е не само да съхраняваме нематериалното културно наследство, но и да го превърнем в живо преживяване, достъпно, ангажиращо и свързано с общностите, които го създават. В този процес музеите надскачат традиционната си роля и от пазители на артефакти се превръщат в пространства за диалог и социализация, където нематериалното културно наследство може да бъде разказано и съприживяно.“, коментира д-р Ирена Тодорова – изпълнителен директор на Регионалния център за опазване на нематериалното културно наследство в Югоизточна Европа под егидата на ЮНЕСКО, която заедно с д- р Андрея Рихтер, директор на Фондация фондация „Форум за славянски култури“, откри събитието.

Сред впечатляващите презентации бе тази на Регионален етнографски музей на открито „Етър“, подготвена от директора проф. д-р Светла Димитрова и Тихомир Църов, главен експерт „Връзки с обществеността“, който я представи пред международната аудитория.

Презентацията предизвика жив интерес сред участниците, които задаваха въпроси и споделяха впечатления от показания културен продукт. „Бих определил музей „Етър“ като добре представящ се по отношение на използването на съвременни технологии. В последната част от презентацията представих проекта „Дигитални близнаци“, който бе приет съвсем естествено на фона на останалите традиционни форми на представяне на нематериалното културно наследство“, сподели след събитието Тихомир Църов.

Когато занаятите оживяват чрез екрана Примерите, показани по време на колоквиума, доказаха, че новите технологии вече са неразделна част от културното представяне. Все по-често музеите използват виртуална реалност (VR), допълнена реалност (AR), 3D моделиране и сканиране, интерактивни екрани, холограми и онлайн виртуални турове.

Тези средства не само съхраняват знанието, но и го правят достъпно, емоционално и преживяемо – за хора от всички възрасти и точки на света.

Партньорството между фондация „Форум за славянски култури“ и Регионалния център на ЮНЕСКО за Югоизточна Европа започва през 2024 г. – с церемонията по връчването на наградите „Жива“, която се проведе именно в музей „Етър“ в Габрово.

Тазгодишният колоквиум в Любляна надгради това сътрудничество, като предостави пространство за обмен на знания между музейни специалисти, дигитални куратори и експерти по нематериално културно наследство. Програмата акцентира върху интерактивните изложби, дигиталното разказване на истории и използването на изкуствен интелект, добавена и виртуална реалност в музейната практика.

Събитието имаше една ясна мисия – да насърчи обмена на опит и добри практики между културните институции в славянския и Югоизточноевропейския регион, като изследва как музеите съчетават традицията и иновацията в дигиталната епоха. В Любляна този диалог оживя – между държави, между поколения и между светове, в които занаятите от миналото срещат технологиите на бъдещето.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица