Новини
Тема с продължение: Размисли върху цените на имотите в Габрово!

Във връзка с извършена наскоро публикация на страниците на „Габрово Нюз“, представяща мнение на гражданин относно цените на недвижимите имоти в Габрово, писателят и политолог Делиян Маринов реши да сподели своята гражданска позиция, подкрепяйки изложените в материала твърдения и факти. Той разглежда културните и комерсиалните фактори, които, според него, са основната причина за завишените цени на имотите и продукти в региона. Маринов критикува влиянието на масовата култура и медии, които пропагандират луксозния начин на живот, и заявява, че това е една от основните причини за влошаването на ценностите и социалната среда. Той споделя, че в съвременната култура липсват произведения, насочени към истински ценности, което допълнително подкопава моралната основа на обществото. Маринов подчертава, че популярни артисти като Радо Шишарката и Криско, които са известни габровци, олицетворяват комерсиализацията и материализма, което има негативно влияние върху младите поколения и общественото съзнание като цяло. Цялата позиция на Делиян Маринов може да прочетете в следващата част на статията, където той разглежда подробно връзката между медийните образи и социално-икономическите явления в страната:
„Във връзка с ваша публикация с мнение на гражданин относно цените на имоти в Габрово желая да споделя и своята гражданска позиция в подкрепа. Всички изложени факти са напълно верни и резониращи с реалността.
Причината за всичко това е в масовата култура и комерсиални ценности, които се пропагандират от маскултурата и масмедиите. Всяко известно произведение на изкуството в настоящето било то песен, филм или книга е насочено към скъпарския и луксозния живот, към това да имаш бизнес, да си тарикат, да трупаш пари и с тях да имаш каквото искаш.
Липсват комерсиални творби, насочени към ценности. Защо ли? Всичко това е както световна, така и локална политика. Идоли на нацията като Радо Шишарката и Криско (видни габровци между другото), както и техните наследници в съответните жанрове за какво пеят: за пари, далавери, бизнес, наркотици, луксозен живот и т.н. В клиповете образите какви са – на всичко изброено.
И това е капка в морето. Всичко, което по всякакъв начин се рекламира у нас е насочено към печалба, пари, бизнесменски живот с пачки, скъпоценности, жени, яхти и т н.
Защо тогава всички се чудят защо всеки обикновен човек това иска и към това се стреми? За учения лаф – всеки има глава на раменете. Акъл и воля дали да следва или не образите е абсолютно смешен и бутафорен предвид това, че още в първи курс в университета по всяка специалност, свързана с маркетинг, се изучава колко е лесно човешкото съзнание за манипулация и как това се извършва точно със създаване на образи.
Всички тези образи, целокупно събиращ образа на богаташа и печалбата са причината всичко да е толкова зле и изпаднало.
Цените на имотите, стоките, хляба, вафлата и млякото да речем… Производствената цена на всеки продукт е в пъти по-ниска от продажбата и това може да се провери на всяка товарителница. Причината крайният потребител да плаща скъпо каквото и да е от имот през инструмент до парче сирене, е защото производители и вносители искат голяма печалба и охолен живот, а те го искат, защото навсякъде образите – всяка медия, популярна песен, филм или книга показват това. Печалби и печалбарство.
Дори една чаша, произведена в Китай за 1 лв, обърнато като стойност тук ще се продаде за 20.00, защото с тези 19 бизнесменът или за какъвто се има, иска не да си изкара хляба (за 19 лв могат да се купят цели 15 хляба), а да събере пари и за какво за това, което образите показват: лукс, пари, скъпи коли, почивки или още бизнес, с който да се стигне до тези, сочени от всички известни артисти и медии за Блага.
Как пък един не запя за занаяти, за възвръщане на родно производство, за добруване и други ценности (освен, за да не отмие вече лошия си образ, което е лицемерно и не се брои), или да го кажем още по-директно, защо няма един известен певец дето всяка медия и предаване го показва и тика, дето да пее за нормални неща различни от богатство и печалби, и да демонстрира нормален и обикновен живот в своето визуално съдържание.
Естествено, всеки който се появи на екрана, е възможно най-скъпо облечен и изкачен, дори, когато уж е от улицата, как тогава ще искате тези, които го гледат да не искат същото.
Но кой на базата на честен и нормален труд има яхти, безброй момичета, шанци, скъпи коли и т.н. като Криско и подобните му изпълнители, идоли на нашите деца.
Ето ви отговора за скъпите цени на пазара на имотите, скъпите цени на всичко, за което се сетите, престъпността, наркотиците, проституцията, далаверите, схемите и всичко, от което се чувствате ограбени и ощетени. Тия пари за тия луксозни животи дето се пропагандират навсякъде, не идват от честна и нормална работа със спестяване.
И свободен избор няма, казах ви, отворете всеки учебник по маркетинг, там е обяснено, как и защо се прави визуално съдържание към продукт, ако хората не бяха лесно манипулативни от образи нямаше да го има всичко това.
Всеки човек губи душа и автономност заради масовата култура и рекламите, без да го разбира, а те са толкова изкусно заложени в обществото ни, че всеки ги смята за нормално и необходимо нещо. Даже, ако питате, всеки втори човек откровено ще си кажи че далаверата, бизнеса и печалбата на гърба на другия, и на основата на тяхното заблуждение и манипулация са нещо добро, нормално и най-вече в 21-ви век.
Ами не се чудете що всичко е така. Дори масовото мнение „тоя си го заслужава, защото е тъп“ пак е продукт на масовата комерсиална среда, защото тя налага хората да се конкурират и съответно мачкат и тъпчат по всякакъв начин. На никой бизнесмен не му пука, че заради своята яхта и мацка ти е продал евтин или развален боклук. Той си казва: „Ти си тъпак и го заслужаваш“, нещо като с едновременни израз за баницата, ама извратен.
Иначе правят много яки песни всички поп изпълнители и идоли, и вече успешно поколения ги следваме и променяме народопсихология, ценности, бит и душевност. Последното до тотално унищожение на същата.
Иначе имаме свободна воля, та точно с нея пускаме толкова скъпи имоти, за да изкараме за хляба. Дано този хляб да не мухляса за толкова хиляди.
А, ако вземем момиче и яхта. между другото то е нормално, нали всички пеят за това.
Делиян Маринов,
писател, политолог, бивш възпитаник на ПМГ „Академик Иван Гюзелев“ – Габрово“.
Вашите сигнали за всякакви новини на деня, събития през вашия поглед, нередности, мнения и коментари, изпращайте на редакционната ни поща: info@gabrovonews.bg, на страницата ни във фейсбук, или на телефон: +359 878 993 779, а ние ще ги правим публично достъпни до широката общественост.


Новини
АГ-отделението в Севлиево временно спира работа, поради недостиг на кадри

Акушеро-гинекологичното отделение на МБАЛ “Д-р Стойчо Христов” в Севлиево временно спира работа, поради кадрови дефицит, информираха от здравното заведение. За да се обезпечат дежурствата, са необходими още двама лекари с придобита специалност по акушерство и гинекология.
Болницата вече обяви свободните работни места, като предлага на кандидатите: атрактивно възнаграждение, възможности за обучение по различни програми у нас и в чужбина, добра материална база и допълнителни социални придобивки.
Задължително е да имат специалност по гинекология.
През годината в отделението са дошли на бял свят 63 бебета, през последните три месеца има 7 раждания.
Проблемът с недостига на кадри е бич за лечебните заведения в цялата страна, но от болницата правят всичко възможно да осигурят необходимите условия за нови попълнения.


Любопитно
Валидираха пощенска марка “225 години от рождението на Колю Фичето”

Заместник – кметът на Община Дряново Диляна Джеджева, областният управител на Габрово Мария Башева и доц. д-р Стоян Дечев от катедра „Плакат и визуална комуникация“ в Национална художествена академия валидираха пощенска марка, посветена на възрожденския майстор Колю Фичето.
Официалната церемония по създаване на пощенско-филателното издание „225 години от рождението на Колю Фичето“ се проведе днес, 25 ноември, в Исторически музей – Дряново.
Събитието беше открито от Иван Христов, директор на ИМ – Дряново, който приветства гостите на музея и подчерта, че моментът е специален, тъй като се случва в постоянната експозиция „Колю Фичето: живот и творчество“, в родния град на Първомайстора – Дряново.
Стефан Трифонов, ръководител на Областна пощенска станция – Габрово, запозна присъстващите със заповедта на транспортния министър, издадена по повод създаването на марката. Пощенско-филателното издание е с размер 25х50 мм, с номинална стойност от 1,50 лева и с тираж от 5 500 бр.
След официалното пускане на изданието в употреба, специалният пощенски печат е предоставен за три работни дни за ползване на пощенска станция 5370 – Дряново, след което ще бъде предаден за съхранение в хранилището на МТС.
Художник на пощенската марка е доц. Стоян Дечев. Той спечели проведен конкурс за пощенско-филателно издание, който Министерство на транспорта и съобщенията организира повод 225 години от рождението на Колю Фичето.
„Темели – означава основи! Шаул – означава отвес! Гония и терзия – означават либела или нивел! Уста – означа майстор! Колю Фичето е в темелите на българския строителен гений! Той е отвесът, по който се е въздигала нашата архитектура. Той е нивелът и либелата, по която са се равнявали всички следващи поколения! Той е кулата – камбанария в нашата балканска архитектура, такава, каквито е правил на много места в страната. На печата пише: Уста Колю Фичето! Това е знак за качество, трайност, дълговечност, чест и достойнство – неща, които в нашия съвременен свят са в остър дефицит“, заяви доц. Дечев.
В своето изказване той отбеляза още, че Дряново е прочуто и с други свои майстори и школа, което според него е доказателство, че в културата няма малки и големи народи, или велики сили! „Надявам се, че тази пощенска марка ще бъде едно от признанията за величието на този Човек и една малка тухличка в строежа и сградата на българската архитектура“, добави още авторът на пощенско-филателно издание.
В своето обръщение Диляна Джеджева отбеляза, че днешното събитие е достоен завършек на честванията от Националната програмата, посветена на 225 години от рождението на Колю Фичето, което се организира под патронажа на Министерство на културата.
Марката бе дарена на Исторически музей – Дряново от Областен управител на област с административен център Габрово Мария Башева, а пощенският плик с изданието, печат върху него и подпис от автора му, получи Иван Христов.


Крими
Двама „мутреещи“ на пътя раздаваха юмруци и шамари на 65-годишен

Полицията установи двама мъже, на 19 и 26 години, нанесли на пътя побой над 65-годишен. Неприятният инцидент се разиграл вчера, 24 ноември, следобед край Дряново.
Около 15.40 часа, от 65-годишен мъж подал сигнал в полицията, че при управление на автомобила си в посока Велико Търново бил застигнат и заставен да спре от лек автомобил “Ауди А6“.
От колата изскочили две непознати за него лица, които му нанесели удари в областта на лицето, след което напуснали мястото в посока Велико Търново.
В резултат от проведените незабавни оперативно-издирвателни мероприятия били установени и задържани извършителите на деянието. Това били двамата мъже на 26 и 19 години, извършили деянието.
По случая в РУ-Дряново е образувано досъдебно производство.

-
Кримипреди 7 дниПрибраха двама, подлудили с кражбите си Габрово
-
Кримипреди 2 дниДвама „мутреещи“ на пътя раздаваха юмруци и шамари на 65-годишен
-
Новинипреди 6 дни„Будителите 2017“ организират здравна лектория
-
Новинипреди 6 дниОбходът на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, „напредва“
-
Новинипреди 6 дни„Месец на кариерното ориентиране“ е в разгара си
-
Кримипреди 3 дниПрибраха трима в ареста при акция за наркотици в Габрово
-
Икономикапреди 3 дниГаброво отстъпва две позиции по средна заплата, вече е на 17-то място
-
Новинипреди 3 дниПълна доминация: Най-малките от Джудо клуб „Габрово“ със 100% успеваемост!








