Свържи се с нас

Новини

Тема с продължение: Размисли върху цените на имотите в Габрово!

Published

on

Във връзка с извършена наскоро публикация на страниците на „Габрово Нюз“, представяща мнение на гражданин относно цените на недвижимите имоти в Габрово, писателят и политолог Делиян Маринов реши да сподели своята гражданска позиция, подкрепяйки изложените в материала твърдения и факти. Той разглежда културните и комерсиалните фактори, които, според него, са основната причина за завишените цени на имотите и продукти в региона. Маринов критикува влиянието на масовата култура и медии, които пропагандират луксозния начин на живот, и заявява, че това е една от основните причини за влошаването на ценностите и социалната среда. Той споделя, че в съвременната култура липсват произведения, насочени към истински ценности, което допълнително подкопава моралната основа на обществото. Маринов подчертава, че популярни артисти като Радо Шишарката и Криско, които са известни габровци, олицетворяват комерсиализацията и материализма, което има негативно влияние върху младите поколения и общественото съзнание като цяло. Цялата позиция на Делиян Маринов може да прочетете в следващата част на статията, където той разглежда подробно връзката между медийните образи и социално-икономическите явления в страната:

„Във връзка с ваша публикация с мнение на гражданин относно цените на имоти в Габрово желая да споделя и своята гражданска позиция в подкрепа. Всички изложени факти са напълно верни и резониращи с реалността.

Причината за всичко това е в масовата култура и комерсиални ценности, които се пропагандират от маскултурата и масмедиите. Всяко известно произведение на изкуството в настоящето било то песен, филм или книга е насочено към скъпарския и луксозния живот, към това да имаш бизнес, да си тарикат, да трупаш пари и с тях да имаш каквото искаш.

Липсват комерсиални творби, насочени към ценности. Защо ли? Всичко това е както световна, така и локална политика. Идоли на нацията като Радо Шишарката и Криско (видни габровци между другото), както и техните наследници в съответните жанрове за какво пеят: за пари, далавери, бизнес, наркотици, луксозен живот и т.н. В клиповете образите какви са – на всичко изброено.

И това е капка в морето. Всичко, което по всякакъв начин се рекламира у нас е насочено към печалба, пари, бизнесменски живот с пачки, скъпоценности, жени, яхти и т н.

Защо тогава всички се чудят защо всеки обикновен човек това иска и към това се стреми? За учения лаф – всеки има глава на раменете. Акъл и воля дали да следва или не образите е абсолютно смешен и бутафорен предвид това, че още в първи курс в университета по всяка специалност, свързана с маркетинг, се изучава колко е лесно човешкото съзнание за манипулация и как това се извършва точно със създаване на образи.

Всички тези образи, целокупно събиращ образа на богаташа и печалбата са причината всичко да е толкова зле и изпаднало.

Цените на имотите, стоките, хляба, вафлата и млякото да речем… Производствената цена на всеки продукт е в пъти по-ниска от продажбата и това може да се провери на всяка товарителница. Причината крайният потребител да плаща скъпо каквото и да е от имот през инструмент до парче сирене, е защото производители и вносители искат голяма печалба и охолен живот, а те го искат, защото навсякъде образите – всяка медия, популярна песен, филм или книга показват това. Печалби и печалбарство.

Дори една чаша, произведена в Китай за 1 лв, обърнато като стойност тук ще се продаде за 20.00, защото с тези 19 бизнесменът или за какъвто се има, иска не да си изкара хляба (за 19 лв могат да се купят цели 15 хляба), а да събере пари и за какво за това, което образите показват: лукс, пари, скъпи коли, почивки или още бизнес, с който да се стигне до тези, сочени от всички известни артисти и медии за Блага.

Как пък един не запя за занаяти, за възвръщане на родно производство, за добруване и други ценности (освен, за да не отмие вече лошия си образ, което е лицемерно и не се брои), или да го кажем още по-директно, защо няма един известен певец дето всяка медия и предаване го показва и тика, дето да пее за нормални неща различни от богатство и печалби, и да демонстрира нормален и обикновен живот в своето визуално съдържание.

Естествено, всеки който се появи на екрана, е възможно най-скъпо облечен и изкачен, дори, когато уж е от улицата, как тогава ще искате тези, които го гледат да не искат същото.

Но кой на базата на честен и нормален труд има яхти, безброй момичета, шанци, скъпи коли и т.н. като Криско и подобните му изпълнители, идоли на нашите деца.

Ето ви отговора за скъпите цени на пазара на имотите, скъпите цени на всичко, за което се сетите, престъпността, наркотиците, проституцията, далаверите, схемите и всичко, от което се чувствате ограбени и ощетени. Тия пари за тия луксозни животи дето се пропагандират навсякъде, не идват от честна и нормална работа със спестяване.

И свободен избор няма, казах ви, отворете всеки учебник по маркетинг, там е обяснено, как и защо се прави визуално съдържание към продукт, ако хората не бяха лесно манипулативни от образи нямаше да го има всичко това.

Всеки човек губи душа и автономност заради масовата култура и рекламите, без да го разбира, а те са толкова изкусно заложени в обществото ни, че всеки ги смята за нормално и необходимо нещо. Даже, ако питате, всеки втори човек откровено ще си кажи че далаверата, бизнеса и печалбата на гърба на другия, и на основата на тяхното заблуждение и манипулация са нещо добро, нормално и най-вече в 21-ви век.

Ами не се чудете що всичко е така. Дори масовото мнение „тоя си го заслужава, защото е тъп“ пак е продукт на масовата комерсиална среда, защото тя налага хората да се конкурират и съответно мачкат и тъпчат по всякакъв начин. На никой бизнесмен не му пука, че заради своята яхта и мацка ти е продал евтин или развален боклук. Той си казва: „Ти си тъпак и го заслужаваш“, нещо като с едновременни израз за баницата, ама извратен.

Иначе правят много яки песни всички поп изпълнители и идоли, и вече успешно поколения ги следваме и променяме народопсихология, ценности, бит и душевност. Последното до тотално унищожение на същата.

Иначе имаме свободна воля, та точно с нея пускаме толкова скъпи имоти, за да изкараме за хляба. Дано този хляб да не мухляса за толкова хиляди.

А, ако вземем момиче и яхта. между другото то е нормално, нали всички пеят за това.

Делиян Маринов,
писател, политолог, бивш възпитаник на ПМГ „Академик Иван Гюзелев“ – Габрово“.

Вашите сигнали за всякакви новини на деня, събития през вашия поглед, нередности, мнения и коментари, изпращайте на редакционната ни поща: info@gabrovonews.bg, на страницата ни във фейсбук, или на телефон: +359 878 993 779, а ние ще ги правим публично достъпни до широката общественост.

Новини

Габрово ще почете Деня на Съединението – 6 септември

Published

on

С поднасяне на венци и цветя пред паметника на Продан Тишков – Чардафон, Габрово ще отбележи 140 години от Съединението на Княжество България с Източна Румелия.

На събитието слово ще произнесат от Регионален исторически музей – Габрово, а почетен караул ще бъде построен от учениците от XIV Младежки гвардейски отряд при ПТГ “Д-р Никола Василиади“.

Заповядайте на 6 септември в 10.00 часа пред паметника на Чардафон, за да отбележим заедно Деня на Съединението.

Зареди още

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Любопитно

Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2025 пристига в Севлиево

Published

on

След поредица от незабравими концерти в най-големите градове на страната, Coca- Cola The Voice Happy Energy Tour 2025 продължава своята мисия да зарежда публиката с музика, емоции и добро настроение. На 5 септември Севлиево ще бъде домакин на предпоследния концерт от турнето, а парк „Казармите“ ще се превърне в най-горещата точка в града.

Публиката ще се наслади на грандиозно музикално шоу с едни от най-популярните български изпълнители. Криско, TITA, Torino & Pashata, Михаела Маринова, FYRE, Dara Ekimova, Вениамин, Eva Lea и Елизабет ще превземат сцената с най-големите си хитове. Зад пулта ще застане DJ Mascota, който по традиция ще подгрее настроението с микс от актуални клубни парчета, а за допълнителна енергия на сцената ще се погрижат Remi Toin и неговите танцьори.

Още от 16.00 часа феновете ще могат да се включат в специално подготвената фестивална зона – място за музика, игри, награди и много забавления. Очакват ги тематични кътове, като Chill and Play Corner с гигантско „Не се сърди човече“, колело с предизвикателства, Pop-Up Store с ексклузивен мърч, фотозони за забавни и персонализирани снимки, както и Treasure Hunt с награди.

Концертната част започва в 18:00 часа. И тази година турнето поставя акцент върху отговорното забавление – всички посетители са поканени да събират празните бутилки и кенове разделно. Участието в инициативата не само помага на околната среда, но и носи шанс за спечелване на допълнителни награди.

Под мотото „Трябва да го изживееш“ Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2025 отбелязва своята 15-а годишнина с мащабни концерти в седем града, събирайки на едно място най-обичаните изпълнители и най-енергичната публика в България.

След Севлиево остава само финалът, а той ще бъде грандиозен – София, 13 септември, площад „Княз Александър I“. Създадено през 2010 г., Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour се превърна в символ на лятното музикално настроение у нас – събитие, което обединява любими звезди и нови таланти, подкрепя българската музика и изгражда връзка между артистите и техните фенове.

Турнето е запазена марка за позитивна енергия, впечатляваща продукция, вдъхновяваща атмосфера и ангажираност към каузи, важни за младите хора. Повече информация за турнето, както и ексклузивни кадри и новини може да откриете на Facebook страниците на Coca-Cola България и  The Voice Radio & TV Bulgaria , както и в Instagram профилите Coca-Cola България и  The Voice Radio & TV Bulgaria .

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица