Новини
Тема с продължение: Размисли върху цените на имотите в Габрово!

Във връзка с извършена наскоро публикация на страниците на „Габрово Нюз“, представяща мнение на гражданин относно цените на недвижимите имоти в Габрово, писателят и политолог Делиян Маринов реши да сподели своята гражданска позиция, подкрепяйки изложените в материала твърдения и факти. Той разглежда културните и комерсиалните фактори, които, според него, са основната причина за завишените цени на имотите и продукти в региона. Маринов критикува влиянието на масовата култура и медии, които пропагандират луксозния начин на живот, и заявява, че това е една от основните причини за влошаването на ценностите и социалната среда. Той споделя, че в съвременната култура липсват произведения, насочени към истински ценности, което допълнително подкопава моралната основа на обществото. Маринов подчертава, че популярни артисти като Радо Шишарката и Криско, които са известни габровци, олицетворяват комерсиализацията и материализма, което има негативно влияние върху младите поколения и общественото съзнание като цяло. Цялата позиция на Делиян Маринов може да прочетете в следващата част на статията, където той разглежда подробно връзката между медийните образи и социално-икономическите явления в страната:
„Във връзка с ваша публикация с мнение на гражданин относно цените на имоти в Габрово желая да споделя и своята гражданска позиция в подкрепа. Всички изложени факти са напълно верни и резониращи с реалността.
Причината за всичко това е в масовата култура и комерсиални ценности, които се пропагандират от маскултурата и масмедиите. Всяко известно произведение на изкуството в настоящето било то песен, филм или книга е насочено към скъпарския и луксозния живот, към това да имаш бизнес, да си тарикат, да трупаш пари и с тях да имаш каквото искаш.
Липсват комерсиални творби, насочени към ценности. Защо ли? Всичко това е както световна, така и локална политика. Идоли на нацията като Радо Шишарката и Криско (видни габровци между другото), както и техните наследници в съответните жанрове за какво пеят: за пари, далавери, бизнес, наркотици, луксозен живот и т.н. В клиповете образите какви са – на всичко изброено.
И това е капка в морето. Всичко, което по всякакъв начин се рекламира у нас е насочено към печалба, пари, бизнесменски живот с пачки, скъпоценности, жени, яхти и т н.
Защо тогава всички се чудят защо всеки обикновен човек това иска и към това се стреми? За учения лаф – всеки има глава на раменете. Акъл и воля дали да следва или не образите е абсолютно смешен и бутафорен предвид това, че още в първи курс в университета по всяка специалност, свързана с маркетинг, се изучава колко е лесно човешкото съзнание за манипулация и как това се извършва точно със създаване на образи.
Всички тези образи, целокупно събиращ образа на богаташа и печалбата са причината всичко да е толкова зле и изпаднало.
Цените на имотите, стоките, хляба, вафлата и млякото да речем… Производствената цена на всеки продукт е в пъти по-ниска от продажбата и това може да се провери на всяка товарителница. Причината крайният потребител да плаща скъпо каквото и да е от имот през инструмент до парче сирене, е защото производители и вносители искат голяма печалба и охолен живот, а те го искат, защото навсякъде образите – всяка медия, популярна песен, филм или книга показват това. Печалби и печалбарство.
Дори една чаша, произведена в Китай за 1 лв, обърнато като стойност тук ще се продаде за 20.00, защото с тези 19 бизнесменът или за какъвто се има, иска не да си изкара хляба (за 19 лв могат да се купят цели 15 хляба), а да събере пари и за какво за това, което образите показват: лукс, пари, скъпи коли, почивки или още бизнес, с който да се стигне до тези, сочени от всички известни артисти и медии за Блага.
Как пък един не запя за занаяти, за възвръщане на родно производство, за добруване и други ценности (освен, за да не отмие вече лошия си образ, което е лицемерно и не се брои), или да го кажем още по-директно, защо няма един известен певец дето всяка медия и предаване го показва и тика, дето да пее за нормални неща различни от богатство и печалби, и да демонстрира нормален и обикновен живот в своето визуално съдържание.
Естествено, всеки който се появи на екрана, е възможно най-скъпо облечен и изкачен, дори, когато уж е от улицата, как тогава ще искате тези, които го гледат да не искат същото.
Но кой на базата на честен и нормален труд има яхти, безброй момичета, шанци, скъпи коли и т.н. като Криско и подобните му изпълнители, идоли на нашите деца.
Ето ви отговора за скъпите цени на пазара на имотите, скъпите цени на всичко, за което се сетите, престъпността, наркотиците, проституцията, далаверите, схемите и всичко, от което се чувствате ограбени и ощетени. Тия пари за тия луксозни животи дето се пропагандират навсякъде, не идват от честна и нормална работа със спестяване.
И свободен избор няма, казах ви, отворете всеки учебник по маркетинг, там е обяснено, как и защо се прави визуално съдържание към продукт, ако хората не бяха лесно манипулативни от образи нямаше да го има всичко това.
Всеки човек губи душа и автономност заради масовата култура и рекламите, без да го разбира, а те са толкова изкусно заложени в обществото ни, че всеки ги смята за нормално и необходимо нещо. Даже, ако питате, всеки втори човек откровено ще си кажи че далаверата, бизнеса и печалбата на гърба на другия, и на основата на тяхното заблуждение и манипулация са нещо добро, нормално и най-вече в 21-ви век.
Ами не се чудете що всичко е така. Дори масовото мнение „тоя си го заслужава, защото е тъп“ пак е продукт на масовата комерсиална среда, защото тя налага хората да се конкурират и съответно мачкат и тъпчат по всякакъв начин. На никой бизнесмен не му пука, че заради своята яхта и мацка ти е продал евтин или развален боклук. Той си казва: „Ти си тъпак и го заслужаваш“, нещо като с едновременни израз за баницата, ама извратен.
Иначе правят много яки песни всички поп изпълнители и идоли, и вече успешно поколения ги следваме и променяме народопсихология, ценности, бит и душевност. Последното до тотално унищожение на същата.
Иначе имаме свободна воля, та точно с нея пускаме толкова скъпи имоти, за да изкараме за хляба. Дано този хляб да не мухляса за толкова хиляди.
А, ако вземем момиче и яхта. между другото то е нормално, нали всички пеят за това.
Делиян Маринов,
писател, политолог, бивш възпитаник на ПМГ „Академик Иван Гюзелев“ – Габрово“.
Вашите сигнали за всякакви новини на деня, събития през вашия поглед, нередности, мнения и коментари, изпращайте на редакционната ни поща: info@gabrovonews.bg, на страницата ни във фейсбук, или на телефон: +359 878 993 779, а ние ще ги правим публично достъпни до широката общественост.


Любопитно
Магията на Ориента – как ориенталските аромати превръщат парфюма в преживяване?
Парфюмите винаги са били част от човешката култура, но ориенталските аромати заемат особено място сред тях. Те са създадени, за да остават в съзнанието, да будят емоции и да придават характер. Ако сте от хората, които искат парфюмът им да говори вместо тях, да подчертава присъствието им и да им носи увереност, тогава тази категория аромати несъмнено ще ви впечатли.
Ориенталските ухания са чувствена комбинация от подправки, дървесни нотки, смоли, ванилия и мускус. Именно тези съставки ги правят толкова различни и привлекателни. В онлайн магазини като Notino ще откриете богатството на топ ориенталски аромати, които пленяват с дълбочина и дълготрайност и които остават следа дълго след като сте напуснали стаята.
Този тип аромати винаги са били символ на страст, сила и мистичност. Когато ги носите, усещате как ароматът постепенно се развива върху кожата ви, като разкрива нови и нови нюанси. Не е случайно, че ориенталските парфюми са в основата на едни от най-луксозните и емблематични композиции в света.
Днес все повече хора търсят индивидуалност, а ориенталските аромати я дават в пълна степен. Те са различни, смели, интензивни и винаги оставят впечатление.
Какво представляват ориенталските аромати
Ориенталските аромати са известни със своята топлина, дълбочина и плътност. Те често се свързват с дървесни и подправъчни нюанси, които създават усещане за екзотичност и чувственост. Тази категория парфюми е сред най-разпознаваемите, защото ароматите им не могат да бъдат сбъркани – те са наситени, богати и остават дълго върху кожата.
Традиционно ориенталските ухания включват нотки като амбра, ванилия, шоколад, карамфил, канела, шафран и сандалово дърво. Това са сладки съставки, които правят аромата наситен.
Ориенталските парфюми се развиват на слоеве – първото впечатление често е по-остро, след което ароматът става по-мек и топъл. Това ги прави изключително подходящи за вечерни поводи, официални събития или за хора, които обичат интензивни ухания.
Интересното е, че ориенталските аромати се приемат различно от всеки човек. Те реагират силно на телесната химия и затова често изглежда, че един и същ парфюм звучи различно върху различни хора. Това ги прави още по-лични.
Днес много брандове предлагат модерни, по-леки интерпретации на ориенталските нотки – идеални за ежедневна употреба.
Най-популярните нотки в ориенталската парфюмерия
Една от най-обичаните нотки е ванилията. Тя придава сладост, мекота и уютност на парфюма. При правилно съчетание с дървесни и пикантни акорди, ванилията се превръща в чувствено ядро на композицията.
Амбровите нотки са неразделна част от ориенталските аромати. Те дават топлина, дълбочина и леко сладък нюанс, който прави уханието по-обгръщащо.
В парфюмите от тази категория често има подправки – карамфил, черен пипер, канела и дори кардамон. Те добавят „остър“ елемент, който прави аромата динамичен.
Дървесните нотки също са ключови – сандалово и агарово дърво са сред най-търсените. Те придават ориенталския характер, който прави тези парфюми толкова специфични.
Мускусът, макар и деликатен, често служи като основа. Той заземява парфюма и помага на другите нотки да останат по-дълго върху кожата.
Как да изберете ориенталски аромат за себе си
Първата стъпка е да определите какъв тип ориенталска композиция предпочитате – по-сладка, по-дървесна или пикантна. Всяка от тези подкатегории носи различно настроение и може да подчертае определена част от вашия характер.
Ако обичате топли и сладки аромати, ваниловите и амбровите композиции вероятно ще ви впечатлят най-много. Те са романтични и меки, подходящи за зимата или за вечерни излизания.
Дървесните ориенталски парфюми са чудесни за хора, които търсят дълбочина и изразителност. Те се усещат по-сериозни и по-зрели, подходящи за силни личности.
Пикантните аромати са идеални за тези, които искат да бъдат забелязани. Те са смели, провокативни и отлично подхождат на динамичен характер.
В онлайн магазини като Notino можете да сравнявате нотките, да четете описанията и да откриете композицията, която най-добре пасва на вашия стил.
Как да носите ориенталски парфюми
Ориенталските аромати са силни по природа, затова е важно да ги нанасяте умерено. Обикновено са достатъчни две-три впръсквания върху пулсови точки, за да се развие напълно ароматът.
Подходящите места за нанасяне са китките, зад ушите, сгъвките на лактите или дори върху дрехи (в случай че парфюмът не съдържа масла, които могат да ги увредят).
Тези аромати са идеални за вечерни събития, срещи или специални поводи. На дневна светлина могат да бъдат малко по-интензивни, но това зависи от конкретната композиция.
Важно е да внимавате с комбинирането с други парфюми или кремове. Изберете неутрални козметични продукти, за да не се наруши ароматният профил.
Ориенталските парфюми имат по-дълга трайност, затова не е необходимо да ги нанасяте многократно през деня.
Защо ориенталските аромати са толкова специални
На първо място – те са различни. Докато много модерни парфюми залагат на свежест и лекота, ориенталските композиции предлагат наситен характер и индивидуалност.
Те разказват история – за топли вечери, екзотични дестинации, пазарите на Мароко или прелестта на Близкия изток. Това е цяла култура, превърната в аромат.
С времето тези парфюми се превръщат в част от личния стил. Хората започват да ги разпознават и да ги свързват с вас.
Ориенталските аромати също така развиват увереност. Когато носите нещо толкова плътно и изразително, и присъствието ви става по-силно.
И накрая – богатството от варианти е огромно. На пазара днес има десетки комбинации, от меки и сладки до смели и авангардни, които можете да откриете онлайн в сайтове като Notino.
Новини
Служители на пощите и социалните протестираха за по-високи доходи

Служители от Дирекция „Социално подпомагане“ в Габрово и Севлиево, и служители от „Български пощи“ в Габрово, излязоха на протест пред сградите на институциите. Акцията им се проведе днес, 24 ноември, в знак на солидарност със своите колеги от страната, които по това време участваха в организираната от КНСБ акция в столицата под надслов „НЕ на разединението на работещите! ДА на по-високите доходи!“.

Протестните действия бяха организирани по места от синдикалните организации на КНСБ със съдействието на Регионалния съвет на синдиката в Габрово. Протестиращите бяха приветствани от областния координатор на КНСБ за Габрово Росица Йонкова за своите справедливи искания за по-достойно заплащане, по-добри условия на труд и проявената синдикална солидарност.

Синдикатът настоява за хоризонтална политика по доходите от 10 %, законодателни промени за насърчаване на колективното трудово договаряне и прекратяване на целенасоченото противопоставяне на различни сектори и насаждане на негативно отношение към работещите в обществената сфера.
По изчисления на КНСБ, за да се постигне ръст на възнагражденията от 10 % в Агенция за социално подпомагане и Агенция по заетостта, които са към Министерство на труда и социалното политика, са необходими още 4,30 млн. евро.
За „Български пощи“ ЕАД са нужни 7,87 млн. евро за осигуряването на финансов ресурс за покриването на универсалната пощенска услуга. В рамките на процедурата по приемане на Бюджет 2026 КНСБ настоява за допълнителни средства в размер на общо 61,9 млн. евро за недофинансираните структури от секторите „Държавно управление“ и „Транспорт“, като исканите средства могат да бъдат включени във финансовия план на държавата за 2026 г. със законопроекти между първо и второ четене на бюджета за 2026 г.

Освен това, КНСБ отправи своите искания за гарантиране на трудови, социални и синдикални права:
1. Сумирано изчисляване на работното време само за производства с непрекъсваем процес на работа.
2. Ратифициране и прилагане на Конвенция №190 на МОТ за предотвратяване и премахване на насилието и тормоза на работното място.
3. Увеличение на стойността на представителното работно облекло на държавните служители.
4. Незабавно приемане на Закона за мерките за социална защита на работници и служители, засегнати от преструктурирането на електроенергийния и въгледобивния сектор.
5. Въвеждане на механизъм за целево подпомагане на енергийно бедните домакинства и уязвимите потребители на електрическа енергия.
Исканията на КНСБ от днешния протест са изпратени до всички парламентарни групи, а членовете на синдиката остават в протестна готовност.


Новини
Габровци подкрепиха първия спортен център за деца със специални нужди
8 000 лева бяха събрани в подкрепа на създаването на първия спортен център за деца със специални потребности в Габрово. В деня на християнското семейство – 21 ноември, в хотел Мак се проведе благотворително събитие, по време на което бяха набрани част от средствата.
4 650 лева бяха събрани по време на вечерята – от куверт и кутия с дарения, 3 000 лева от Женско благотворително дружество “Майчина грижа” и 350 лева преведени по банковата сметка на спортен клуб „Равен старт“, инициатор на идеята.
Гостите на вечерта се насладиха на богата музикална програма, изпълнена с танци, усмивки и доброта. На сцената се изявиха талантите от Музикална школа „Талеви“ и Танцова формация „Габрово“, а зад пулта застана диджей Краси Цонев.
„Изказвам благодарност от свое име и от името на родителите към всички хора, които присъстваха на благотворителната вечеря в хотел Мак! Благодарим на Десислава Тодорова за прекрасната организация! Благодарим и на всички онези, които не успяха да дойдат, но подкрепата им беше осезаема и стопляща! Вашата съпричастност е израз на човечност и доброта, идваща от самото сърце. Вие дарявате не просто средства, а това, което за децата и младежите с дефицити е най-важно и означава всичко – шанс за по-добър живот! Бъдете здрави всички, които ни помагате да се борим, да променим живота на тези деца и младежи към по-добро! Вярвам, че и занапред ще бъдете до нас! Благодарим от сърце за протегнатата от Вас ръка!“, заяви след събитието Георги Левичаров, основен двигател на проекта, реализиран от спортен клуб „Равен старт“.
Първият по рода си спортно-терапевтичен център предлага безплатна подкрепа и възможности за спортни занимания на деца и младежи с двигателни и ментални затруднения.
Зад каузата по набиране на подкрепа застанаха хотел „Мак“ и спортен клуб „Равен старт“, а добротворното събитие се осъществи с медийното съдействие на „Габрово Нюз“.

-
Кримипреди 4 дниДелото за тежката катастрофа с шестима загинали край Габрово започва
-
Кримипреди 6 дниЗадържаха рецидивист, обирал гаражи, мази и коли в Габрово
-
Кримипреди 3 дниПрибраха двама, подлудили с кражбите си Габрово
-
Новинипреди 4 дниОбщината констатира дефекти по новия асфалт при ремонта на ул.“Христо Ботев“
-
Културапреди 5 дниПреди 100 години в Габрово е открит паметникът на загиналите във войните
-
Новинипреди 5 дниЗапочва кампания за обновяване на Детското отделение в МБАЛ – Габрово
-
Новинипреди 5 дниВъзстановят спирка Рачо Ковача, преместена заради новото кръгово
-
Новинипреди 6 дниУченици от ПМГ – Габрово се запознаха с кампанията „НЗОК за теб“











