Свържи се с нас

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Икономика

НАП публикува подкаст епизоди за приемането на еврото

Published

on

С поредица от подкаст епизоди Националната агенция за приходите (НАП) разяснява подробности около приемането на еврото като официална валута в България. Целта е чрез достъпно поднесено видео съдържание гражданите и бизнесът да се запознаят с изискванията, свързани с използването на единната европейска валута, декларирането и плащането на данъците и осигурителните вноски, посочват от НАП.

В единия от подкаст епизодите експерти на приходната агенция предоставят важна и полезна за бизнеса информация относно отчитането на продажби и сторно операции, както и фактури и известия към фактури, приключване на касови апарати на 31.12.2025 г. и работа в евро. Той е достъпен в YouTube канала на НАП: https://www.youtube.com/watch?v=BpsR7q8neKs&t=102s, както и в каналите на Агенцията в Инстаграм: https://www.instagram.com/p/DRxXvl9gHYj/ и TikTok: https://www.tiktok.com/@nationalrevenueagency/video/7578878570706095382?lang=en.

Друга тема, която е засегната в подкаст епизод, е свързана с данъчните и осигурителните декларации след 01.01.2026 г. След тази дата в НАП ще се подават, както декларации за данъчни и осигурителни периоди отпреди въвеждането на еврото в България, така и декларации за текущи периоди – т.е. за периоди през 2026 г.

Подкастът е достъпен на адрес: https://www.youtube.com/watch?v=lQFi5VhPIVY, както и в Инстаграм и TikTok. В третия от публикуваните подкаст епизоди се дават подробности и за двойното обращение на лева и евро, съгласно Закона за въвеждане на еврото в Република България, както и за контролните дейности на Националната агенция за приходите.

Подкастът може да бъде видян на: https://www.youtube.com/watch?v=rDIBIBfDhsc&t=5s, както и в Инстаграм и TikTok. През следващите седмици предстои публикуването на епизоди с информация и за това в каква валута ще се плащат актовете по контролни производства след въвеждане на еврото и как ще става счетоводното отчитане след 1 януари 2026 г.

Подкаст епизод ще бъде посветен и на темата за електронен трудов запис, в каква валута ще се вписват заплатите ни, трябва ли работодателите да подават допълнителна информация в НАП след 1 януари 2026 г.; Декларирането на доходи от платформи за краткосрочно отдаване под наем в условията на новата валута, както и подаване на декларации за стар период, плащане на данъци след 01.01.2026 г., регистрация по ЗДДС също намира място във видео съдържанието.

Плащането на просрочени задължения след 01.01.2026 г. и възстановяване на недължимо платени или събрани суми за публични вземания, е друга от темите в YouTube канала на Агенцията. Повече информация може да намерите в сайта на НАП, каналите на приходната агенция в YouTube и Rakuten Viber,  страниците във Facebook, Twitter (Х) и LinkedIn.

Зареди още

Икономика

До края на декември заявяваме данъчните облекчения за деца

Published

on

Родителите, които искат да ползват данъчните облекчения за деца или за деца с увреждания през работодателя си, е необходимо да заявят желанието си пред него, като подадат съответната декларация до 31 декември 2025 г. В този случай работодателят може да възстанови данъка в срок до края на януари 2026 г.

Няма промени в размерите на данъчните облекчения за придобитите доходи през 2025 г. и те се запазват същите като през предходната година. Сумите, които може да бъдат възстановени, са в зависимост от броя на децата. За едно ненавършило пълнолетие дете облекчението от годишната данъчна основа е 6 000 лв., а сумата за получаване е до 600 лв., за две – 12 000 лв. и сума за получаване до 1200 лв., за три и повече – 18 000 лв. със сума за получаване до 1800 лева. За отглеждане на едно дете с увреждания облекчението от годишната данъчна основа е в размер на 12 000 лв., като сумата за получаване е до 1 200 лева. Това са средствата, които могат да бъдат получени, когато лицата не са ползвали облекченията при авансовото облагане на доходите.

Едно от най-важните изисквания за прилагане на облекченията е родителите да нямат публични задължения, подлежащи на принудително изпълнение. От НАП съветват гражданите да проверят онлайн с персонален идентификационен код данъчната си сметка за задължения преди да ползват данъчно облекчение, за да избегнат неудобства.

Освен през работодател, другият начин за ползване на данъчните облекчения е с подаване на годишна данъчна декларация в НАП в срок от 10 януари до 30 април 2026 г. или от 1 март до 30 юни за лицата, извършващи дейност като търговец, включително едноличните търговци и земеделските стопани, избрали да се облагат като такива.

За да ползва данъчните облекчения, физическото лице (включително едноличен търговец) трябва през 2025 г. да е получавало доходи, облагаеми с годишни данъци (данък върху общата годишна данъчна основа или данък върху годишната данъчна основа за доходите от стопанска дейност като едноличен търговец). Хората без доходи, или само с необлагаеми, като обезщетение за майчинство например, както и само с доходи, облагаеми с окончателен и/или патентен данък, не могат да се възползват от облекченията, но това може да направи другият родител, ако отговаря на изискванията.

Условията за ползване на данъчните облекчения за деца и деца с увреждания са подробно описани в сайта на НАП . Информация за данъчните облекчения има и във Фейсбук страницата на НАП, а телефонна консултация по тези въпроси може да се направи с Информационния център на телефони: 0700 18 700 или 02 9859 6801, както и на имейл: infocenter@nra.bg .

Зареди още

Икономика

Габрово отстъпва две позиции по средна заплата, вече е на 17-то място

Published

on

Област Габрово вече заема 17-то място в националната класация по средна брутна месечна работна заплата, като отстъпва с две позиции спрямо предходното тримесечие, когато беше на 15-о място.

Според официалните данни на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“, средната брутна месечна работна заплата в региона през третото тримесечие на 2025 г. е 1 964 лв. За месеците юли, август и септември сумите са съответно 1 972 лв., 1 920 лв. и 2 001 лв.

В сравнение с второто тримесечие на 2025 г. се отчита намаление от 2.2%, като най-значителен спад е регистриран в дейностите „Култура, спорт и развлечения“, „Хотелиерство и ресторантьорство“ и „Държавно управление“.

Сравнено със същия период на 2024 г., заплащането в областта все пак бележи ръст от 7.4%, като в обществения сектор увеличението достига 12.4%, а в частния – 5.7%. Повишение се наблюдава в секторите „Строителство“, „Образование“ и „Транспорт, складиране и пощи“.

Най-високите средни заплати през третото тримесечие на 2025 г. са отчетени в: „Държавно управление“ – 2 607 лв, „Образование“ – 2 597 лв, „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 242 лв.

Най-нископлатени остават служителите в: „Операции с недвижими имоти“ – 1 077 лв, „Административни и спомагателни дейности“ – 1 204 лв, „Хотелиерство и ресторантьорство“ – 1 352 лв.

В национален мащаб, по показателя средна брутна месечна работна заплата, Габрово се нарежда след областите София (столица), София (област), Варна, Враца, Стара Загора, Пловдив, Русе, Плевен, Шумен, Търговище, Перник, Велико Търново, Бургас, Разград, Ловеч и Пазарджик.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица