Свържи се с нас

Икономика

Прерязаха лентата на новия офис на „Фесто“ в Габрово

Published

on

Компанията „Фесто“ откри петата си база в България. Новият офис в Габрово е разположен на обща площ от 325 кв.м. Официалното откриване се състоя на 7 февруари в присъствието на областния управител Мария Башева, ръководители на образователни институции, представители на Община Габрово и на бизнеса в региона.

Мария Башева благодари за поканата, като подчерта, че първото усещане, което получава човек в просторните помещения, е чувството за свобода. “Сигурност и свобода: това са двата силни стълба, които ни правят уникални като работодател.”- това Ваше мъдро послание показва отношението Ви към хората. Сигурна съм, че служителите тук ще идват на работа с приятно и спокойно чувство и с гордост, че работят за “Фесто“. Благодаря Ви, че избрахте Габрово за следваща спирка към Вашия успех. Благодаря, че подкрепяте Технически университет – Габрово с изграждането на нова лаборатория по автоматизация и допринасяте за развитието на региона“, каза Башева.

Производството на “Фесто“ в България започва още през 1990 година, а през 2000 се учредява самостоятелното производствено дружество “Фесто Производство“ ЕООД, като персоналът надхвърля 1 200 служители, обясни управителят му Калин Добрев.

Компанията е част от немския концерн Festo- независима семейна компания със седалище в Еслинген, Германия, създадена през 1925г., разясни д-р Волфганг Шперлинг. Той допълни, че Festo е световен лидер в областта на техниката за автоматизация и техническото обучение, ориентиран към умното производство на бъдещето.

Базите на предприятието в България са общо 5- три в София, една в Габрово и една в Смолян.

Офисът в Габрово е част от Техническия инженерен център на “Фесто“. Към него спадат Технически инженерен център- София, Лаборатория за тестване- София и Технически инженерен център- Габрово. Ръководител на екипа в Габрово е Красимир Гичев.

За основна цел Гичев посочи подпомагането на техническото образование в града, както и привличането на млади кадри, които да живеят и да се развиват в Габрово.

Икономика

Информационна среща за въвеждането на еврото ще се проведе в Габрово

Published

on

Информационна среща, посветена на въвеждането на еврото в България от 1 януари 2026 г., за представители на местните власти, бизнеса и гражданите ще се проведе в зала „Ритуална“ на Община Габрово във вторник – 7 октомври 2025 г., от 10:00 часа. Новината за медиите съобщи Миглена Въгленова, „Връзки с обществеността и протокол“ в Община Габрово.

По време на събитието, част от информационната кампания на Министерството на финансите и Българската народна банка, ще бъде представена ясна, подробна и достоверна информация за основните етапи и срокове в процеса по въвеждане на еврото.

Целта на инициативата е да запознае обществото за конкретните срокове, стъпки и практически аспекти, които съпътстват историческия преход към единната европейска валута. Присъстващите ще имат възможност да се срещнат с ръководители и експерти от ключови институции, ангажирани с процеса по въвеждане на еврото и лично да зададат своите въпроси.

Участие ще вземат представители на Министерството на финансите, Българската народна банка, Министерството на икономиката и индустрията, Комисията за защита на потребителите, Националната агенция за приходите, Комисията за финансов надзор, Националния осигурителен институт, Икономическия и социален съвет, Асоциацията на банките в България, както и кметове на общините, работодателските и синдикалните организации от област Габрово.

Срещата ще се излъчва на живо в официалния сайт за приемане на еврото в България и във фейсбук страницата За еврото БГ .

Част от информационното събитие ще бъде и вечерното светлинно шоу със 100 дрона, което ще се състои на пл. „Възраждане“. Габровци и гостите на града ще могат да го наблюдават от 21:00 часа, то ще продължи около 5 минути.

Зареди още

Икономика

НАП провери над 4600 търговски обекта по Черноморието

Published

on

В рамките на контролната кампания на НАП по Черноморието, която стартира на 30 юни и продължи до началото на септември, фискалните инспектори от НАП са проверили над 4600 търговски обекта – предимно заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки и др.

Служителите на приходната агенция са установил общо 1325 нарушения, като най-честите от тях са неиздаване на фискален бон – 339, разминаване между сумите, маркирани на касовия апарат, и наличностите в касата – 231 и други. В 89 търговски обекта е липсвало фискално устройство, а в над 300 от случаите издадените касови бележки не са отговаряли на изисквания. Заради констатираните нарушения на 1184 от търговците са издадени актове за установяване на нарушение, а 239 от проверените обекти подлежат на запечатване.

В рамките на проверките, фискалните инспектори са приложили способа „таен клиент“, осъществили са тайни и явни наблюдения, при които за определен период от време са проследявали продажбите и са сравнявали резултатите с предходни периоди. Служителите на НАП са проверявали също и дали сезонните работници имат договори, регистрирани в НАП, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.

В повечето от контролните действия са се включили и публични изпълнители, както и екипи от други институции: Агенция „Митници“, МВР, Министерството на туризма, БАБХ, Комисията за защита на потребителите, БИМ, РЗИ и др.

Съвместните екипи от фискални инспектори и публични изпълнители са посетили над 240 търговски обекта с просрочени задължения към бюджета. С цел пълно или частично погасяване на дълговете, са иззети сумите, налични в касите на длъжниците, на обща стойност близо 75,3 хил. лв.

Много от собствениците на търговски обекти, които са били санкционирани за неиздаване на касови бележки или за разлики в касовите наличности, са предпочели да не обжалват наложените актове, а да ги заплатят в 14-дневен срок. По този начин те са се възползвали от законовата възможност да внесат с 20% по-малко от стойността на наложена санкция.

В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Промяната в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 г.) цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.

Зареди още

Икономика

„Випимекс“ ООД откри новия си офис в Габрово

Published

on

На прага на 30-годишнината си, през 2026 г. „Випимекс“ ООД откри своя нов и по-голям офис на изключително атрактивно и комуникативно място в гр. Габрово, пл. „Марсел де Бископ“ № 5.

Идеята е да откликне на все по-нарастващия интерес от страна на своите клиенти към предлаганите от фирмата стоки и услуги. На място всички желаещи могат да се запознаят в детайли и да получат компетентна консултация за решенията, които се предлагат. А те са:

  • Пълна грижа за печата на вашите документи и неговата оптимизация.
  • Продажба и поддръжка на софтуерни продукти за документооборота и киберсигурността.
  • Решения за интелигентно видеонаблюдение MOBOTIX.
  • Решения за производствен и индустриален печат.

Компанията започва своята дейност на 22 юли 1996 г. в гр. Плевен с управители Пламен Русев и Валентин Русев. В момента наброява 22 служители в централния офис в гр. Плевен и в офисите в Габрово, Велико Търново, Монтана и Русе.

„Випимекс“ ООД е най-дългогодишният и най-последователен партньор на „Коника Минолта България“.
Фирмата разполага с 29 години опит в предлагането и сервизирането на продукти с марката Konica Minolta на българския пазар. Към настоящия момент компанията има над 700 доволни клиенти, при които поддържа повече от 1450 черно-бели и цветни устройства. Дейността ѝ обхваща територията на цяла Северна България и през всичките тези години тя преследва основната цел – да популяризира марката Konica Minolta и да увеличава пазарния ѝ дял в страната.

„Випимекс“ ООД е малка, гъвкава фирма, предлагаща индивидуален подход към своите клиенти.

Ключови предимства:

  • Предлага изключително качествен продукт на българския пазар.
  • Има достъп до неизчерпаемото ноу-хау на световен лидер, от когото се учи непрекъснато.
  • Всеки служител на „Випимекс“ ООД се чувства като част от едно цяло – част от семейството на Konica Minolta по света. Зад тях стои световен гигант.
  • Компанията има възможност да предлага на българския пазар най-новите продукти и решения на марката Konica Minolta.
  • От доставчик на качествени решения за офисен печат „Випимекс“ ООД се трансформира в ИТ компания с фокус върху изграждането на интелигентно свързано работно място – например чрез решенията за видеонаблюдение Mobotix. Тя е навлязла и в производствения и индустриалния печат, създала е собствен демонстрационен център и е започнала да предлага софтуерни решения за оптимизация на печатната среда, дигитални процеси и управление на информацията.
  • Доверието, което фирмата получава от потребителите вече 29 години на българския пазар.

Фактори за успех:

  • Компанията разполага с изключително качествени и компетентни служители, някои от които са част от екипа повече от 20 години. Те са най-ценният ѝ капитал.
  • „Випимекс“ си е извоювала име на сериозен и надежден партньор сред своите клиенти и отчита много висок процент на удовлетвореност. Клиентите са вторият най-ценен капитал – те разчитат на фирмата, а процесът е двустранен: докато ги има тях, ще има и „Випимекс“ ООД.

Пожелания:
Компанията си пожелава здраве – както за екипа, така и за клиентите. За 30-годишнината си желае да запази лидерската си позиция на партньор № 1 на марката Konica Minolta в България и да реализира още много нови проекти. И не на последно място – да продължи да надгражда портфолиото си с нови продукти и услуги. Всяка година добавя нещо ново и се усъвършенства, за да може клиентите ѝ да бъдат приятно изненадани.

За повече информация посетете: www.vipimex.com.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица