Свържи се с нас

Икономика

Министърът на иновациите се срещна с бизнеса в Габрово

Published

on

Милена Стойчева, министър на иновациите и растежа, проведе среща с представители на бизнеса в Габрово. Форумът се състоя в Заседателната зала на Технологичния парк към Технически университет- Габрово. В него се включиха и областният управител на област Габрово Мария Башева, кметът на Габрово Таня Христова и ректорът на Техническия университет проф. Илия Железаров.

„Една от основните цели на Министерството на иновациите и растежа е да подкрепи създаването на иновационни екосистеми. Вече обсъждахме Габрово като регион, заявил достатъчно своят ангажимент към този подход“, обясни министър Стойчева, като посочи, че сред приоритетите на ръководената от нея институция е да се увеличи разпознаваемостта в европейски мащаб на екосистеми като Габрово.

Тя допълни, че в приоритетите на правителството попада развиването на научния и изследователския капацитет като основа за икономически растеж. „Виждам на територията на този Технически парк вече изградено взаимодействие между образование и индустрия“, каза още министърът и допълни, че в програмите за сътрудничество между наука и бизнес е предвиден ресурс от около 5 млрд. лева за следващия програмен период и около 1 млрд. по Националния план за възстановяване и устойчивост.

Стойчева разясни, че в момента тече процедура „Подкрепа за прехода към кръгова икономика в предприятията” с краен срок за кандидатстване до 3 октомври с общ бюджет 180 млн лв.

Допустимите кандидати са микро, малки, средни и големи предприятия от сектор С „Преработваща промишленост“.

Областният управител Мария Башева допълни, че Габрово ще е домакин на информационния ден за Северна България, като експерти от министерството ще дадат насоки на заинтересованите страни. Събитието ще се проведе на 4 септември от 13.00 часа в Ритуалната зала на Община Габрово.

Представителите на бизнеса от региона поставиха въпроси и отправиха предложения във връзка с приключили и предстоящи процедури на Министерството на иновациите и растежа.

В хода на дискусията Милена Стойчева представи и резултатите от областта във вече приключили процедури.

По процедура „Технологична модернизация“ от област Габрово са постъпили 80 кандидатури, като са одобрени 30 за проекти на стойност 8 млн лева.

29 са одобрените проекти от Габровска област по процедура „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия”.

14 фирми от региона са подали документи за процедурата от Националния план за възстановяване и устойчивост за изграждане на ВЕИ системи за бизнеса в комбинация с батерии за съхранение на енергия, като в момента е в процес подбор и одобрение на кандидатите.

Икономика

„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“

Published

on

Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.

Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?

Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.

На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.

Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.

Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.

Зареди още

Икономика

Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово

Published

on

Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.

Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.

Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.

Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.

Зареди още

Икономика

Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Published

on

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.

В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.

Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.

Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.

Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.

Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица