

Икономика
Проучване показа потребностите от работна сила на бизнеса в региона
75 работодатели от област Габрово попълниха анкета за потребностите на работодателите от работна сила. Според тях в региона най-ценните умения са комуникационните и тези за самоконтрол и дисциплина – 66,4%.
63,2% от анкетираните посочват креативност, а сътрудничество/работа в екип – 61,7%. Медийната грамотност и критичното мислене са уменията, които попълнилите анкетата работодатели не считат за необходими за техния персонал.

Липсата на мотивация, достатъчна квалификация/образование на кандидатите и на желаещи за съответната длъжност са основните затруднения, които изпитват работодателите при намирането на работна сила.
Резултатите бяха презентирани по време на заседание на Постоянната комисия по заетост към Областния съвет за развитие, провело се под председателството на областния управител инж. Мария Башева. В него участваха заместник- кметът на Община Габрово Невена Минева, заместник- кметът на Дряново Николай Карагьозов, заместник- кметът на Община Трявна Марин Маринов, директори на институции и експерти.
Сред най-търсените продължават да бъдат специалистите с квалификация по професията „машинен оператор“.
През следващите 12 месеца от търсените специалисти с квалификации, изискващи правоспособност и/или висше образование най-много са специалистите софтуер. „Педагогика“ и „медицина“ остават сред водещите специалности от регулираните професии, по които след 3-5 години ще се търсят и наемат специалисти с висше образование“. Другите специалности са „информатика и компютърни науки“, „Комуникационна и компютърна техника“, „Администрация и управление“.
За специалистите със средно образование трите най-търсени професионални направления са: „машиностроене, металообработване и металургия“, „производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи“ и „строителство“.
Проучването се проведе онлайн в периода 1 юни – 14 юли 2023 г. и имаше за цел да събере и анализира информация относно професиите, компетенциите, знанията и уменията на търсените от работодателите кадри, както през предстоящите 12 месеца, така и за следващите 3-5 години.
Информация за резултатите от проведените национални проучвания се публикуват на официалния сайт на Агенцията по заетостта, в рубриката „Проучване за потребностите от работна сила”.


Икономика
„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“


Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.
Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?
Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.
На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.
Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.
Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.


Икономика
Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово


Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.
Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.
Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.
Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.


Икономика
Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.
В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.
Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.
Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.
Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.
Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

-
Новинипреди 7 дни
Ученици и жители от кв.“Бичкиня“ обединяват сили за пролетно почистване
-
Новинипреди 7 дни
Ученици от НАГ участваха в мултидисциплинарен урок за Райчо Каролев
-
Новинипреди 7 дни
Ученици от ПГИТ „Рачо Стоянов“ взеха проби от водата на река Дряновска
-
Новинипреди 7 дни
Младежки парламент – Габрово организира дебат
-
Любопитнопреди 7 дни
Кафе – терасата на „Pump Gym“ отново отвори врати
-
Любопитнопреди 7 дни
Мъжка чанта или раница – кое е по- добре за ежедневието?
-
Любопитнопреди 7 дни
„Семе българско“ – кога, къде, какво?
-
Новинипреди 7 дни
Близо 100 милиона лева е Бюджетът на Габрово