Свържи се с нас

Икономика

Новият център на социалните предприятия ще бъде на ул.“Успех“

Published

on

Новият регионален център в Габрово на социалните предприятия ще бъде на ул.“Успех“ 1. Това стана ясно на информационна среща, организирана днес, 2 март, в Ритуалната зала на Община Габрово, където бяха представени целите и бъдещите дейности. Събитието бе организирано от Министерството на труда и социалната политика, като в него се включиха вицепремиерът Атанас Пеканов и заместник-министърът Надя Клисурска.

Домакин на форума бе Областна администрация- Габрово. Кристина Сидорова припомни, че в края на 2022 година Габрово бе избран от Министерството на труда и социалната политика за един от шестте центъра (фокус-точки) в страната, които ще развиват регионалния капацитет на модернизацията на предприятията от социалната и солидарната икономика.

„Дейността на центровете ще покрива териториално регионите по NUTS-2 и е част от проекта на МТСП П41 „Развитие на социалната икономика“, финансирана по Плана за възстановяване и устойчивост“, каза Кристина Сидорова.

Думите ѝ бяха допълнени от вицепремиер Атанас Пеканов, който отбеляза, че всички проекти, които са част от Плана за възстановяване, са важни. „За мен едни от най-важните са тези в социалната сфера. Изключително съм благодарен на Министерството, което се представя отлично при изпълнението на европейски програми. Първата от тях- за картиране на социалните услуги, вече е приета и стартирана. Проектът, обект на настоящата дискусия, също има особено значение. Той е важен за Габрово, също отличник при реализирането на европейски проекти. В града ще бъде разкрит регионален център, който ще бъде място за споделяне на опит, идеи и иновативни решения. Днешното събитие е част и от една по-голяма картина. Преди две години ЕК представи План за развитието на социалната икономика, като в него са включени действия от три области: създаване на подходящи условия за развитие на социалните предприятия; създаване на нови възможности за разширяване на социалната икономика; развиване на потенциала. През тази година се очаква да стартира и общ портал на ниво ЕС, на който социалните предприемачи ще намерят информация за политики, възможности за финансиране, за обучения и за различни инициативи на ЕС.“, коментира Атанас Пеканов и добави, че акцент по проект П41 ще е дигитализацията на работните процеси в социалните предприятия.

В новия програмен период се предвижда да бъдат отпуснати средства за стартиране и развитие на социално предприемачество, преквалификация и усъвършенстване на съществуващите предприятия. Вицепремиетът открои като важна цел и осъществяването на трайно сътрудничество между социалните предприемачи, конвенционалния бизнес, централната власт, местната власт и гражданите.

Зам.-министърът на труда и социалната политика Надя Клисурска обясни, че през 2018 година е приет Законът за предприятията на солидарната и социалната икономика. “На тази база правните субекти със социална насоченост, които отговаряха на нормативните изисквания, бяха обособени в нарочен регистър. За съжаление, към днешна дата броят на предприятията в регистъра е 38, а на територията на Северен централен регион има само едно. Надявам се с този проект да направим възможното повече стопански субекти да се включат в Регистъра на социалните предприятия. Такива мога да бъдат неправителствени организации, кооперации, юридически лица, регистрирани по Търговския закон. Всички те могат да се възползват от ресурсите на проекта, а и по Програма „Развитие на човешките ресурси“, в която са предвидени над 43 млн. лв за развитие на социалното предприемачество“, поясни заместник- министърът.

Клисурска сподели още, че процедурата по вписване в регистъра е улеснена, като предприемачите трябва да покриват законоустановен минимум. Тя даде пример с предприятията, в които работят хора от уязвими групи. Според Закона те са 13- хора с трайни увреждания, продължително безработни, безработни над 55 години, лица до 29- годишна възраст без предходен професионален опит, бездомни, пострадали от домашно насилие, лица със зависимост от алкохол или наркотици, преминали успешно рехабилитационна програма, бежанци, и други.

Всяко предприятие, в което работят подобни лица може да бъде социално, ако броят им отговаря на законовите разпоредби, а в устава и вътрешните им правила е предвидено участие на работещите в управлението на предприятието.

В Регионалния център в Габрово ще работи екип от 7 души, като се очаква да бъде сформиран до няколко седмици. Центърът ще се помещава в сграда на ул. „Успех“1. В нея ще бъде обособено изложбено пространство, където ще се представят продукти и произведения от социални предприятия в региона.

Целта е социалните предприятия и техните стоки и услуги да станат видими, конкурентноспособни, общодостъпни и привлекателни.

На форума бяха разяснени още стъпките, по които предприятията да се регистрират в Регистъра на социалните предприятия и критериите, които трябва да изпълнят, като ще се търси и добавена социална стойност.

Събитието уважиха областният управител на Силистра Николай Неделчев, областният управител на Разград Драгомир Златев, заместник – областният управител на Велико Търново Станислав Николов, заместник – областният управител на Силистра Димитър Тодоров, представители на местната власт, ръководители на институции и представители на бизнеса.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

„Подемкран“ АД търси работници

Published

on

Фирма Подемкран АД, – утвърден лидер в производството на кранови компоненти, търси за своето производствено предприятие следните длъжности:

  1. Борвергист
  2. Фрезист
  3. Монтажник
  4. Оператори на ЦПУ машини
  5. Стругар универсален струг
  6. Сервизен техник
  7. Механик
  8. Складов работник ел. табла
  9. Заварчик

При интерес, моля изпратете вашата автобиография на имейл: office@podem.bg или на място в Дружеството.

За допълнителна информация тел: +359 888 866 032.

Зареди още

Икономика

„Профикс“ търси монтажник / градинар на поливни системи

Published

on

Фирма „Профикс“ ЕООД търси да назначи монтажник/градинар за изграждане на нови и поддържане на съществуващи поливни системи в Габрово. Работата е свързана и с пътуване до обекти в други населени места в региона.

Основни задължения:

  • Познаване на различните фитинги, предназначението и начините им за монтиране и експлоатация
  • Полагане на PE/PPR тръби
  • Монтиране на разпръсквачи, дюзи, водни помпи, разширителни съдове и други, свързани с работата части и стоки.

Основни изисквания към кандидатите:

  • Добри технически познания
  • Амбиция за развитие и проактивност
  • Професионален опит в сферата не е задължителен, но се счита за предимство.
    * При липсата на опит в областта „Профикс“ ЕООД осигурява обучение в реална работна среда и специализирани обучителни курсове.
  • Шофьорска книжка, кат. В се счита за предимство.

„Профикс“ предлага:

  • Работа в млад и амбициозен екип от професионалисти
  • Сигурно, редовно и мотивиращо възнаграждение
  • Възможност за професионално израстване
  • Системни бонуси
  • Осигуровки

Ако имате интерес към обявеното работно място, можете да се свържете с „Профикс“ ЕООД“ на телефон: +359 878 368 777 – Ивайло Стефанов, за да ви бъде насрочено интервю.

Зареди още

Икономика

Започни работа в „Арсенал“ АД – Казанлък

Published

on

Започни работа
в „Арсенал“ АД – Казанлък

  • Средна работна заплата над 2 000 лева, допълнителни стимули, социални придобивки;
  • От 1 април 2023 г. средната работна заплата в Завод 3 и Завод 4 на дружеството става 2 250-2300 лева. За всички новопостъпили в тези заводи се въвеждат допълнителни финансови стимули. Изплащат се средства за наем на квартира за назначени от други области на страната.

Позициите, за които „Арсенал“ АД търси работници и специалисти,
са публикувани на фирмения сайт: www.arsenal-bg.com/jobs
Тел.: 0882987799; 0882987754; 0431/57747

За социалните придобивки и финансовите стимули четете на: www.zakazanlak.bg

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица