Свържи се с нас

Икономика

Да „прецакаш“ брокера?

Published

on

Измина една динамична година, изпратихме я с благодарност, много доволни клиенти и партньори. В тази връзка искам на кратко да ви запозная с моите разсъждения:

Покупко-продажбата на имот е действие на една синхронизирана система от продавач, купувач, брокер, общински служби, институции, доставчици на услуги, адвокати и нотариус. Система, в която ние, брокерите /агенциите за недвижими имоти/ заемаме важно място. Професионалният брокер оправдава доверието на клиента. Всеки се обръща към АГЕНЦИЯ ЗА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ с искане да му се реши проблема по най-добрия начин. И така ръка за ръка, ние всички останали от работещата системата на ПАЗАРА ЗА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ година след година решаваме казуси: продаваме; купуваме; отдаваме под наем имотите – на вас, нашите клиенти! Наблюденията са, че сделките стават все по- сложни и изискващи ПРОФЕСИОНАЛНИ умения. Опитът, който имат брокерите в АГЕНЦИЯ ЗА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ е незаменим!

Четейки всичко това съм сигурна как вече има някой несъгласен! Ще кажете: „Наемам си един адвокат и си решавам проблема…“!?! Не знам защо има една погрешна нагласа…Да, една сделка няма как да се случи без компетентен юрист /те също са част от веригата/, но за да има сделка, да стигнем до тяхната компетенция, някой трябва да събере страните, да договори условията.

Често пъти както се казва в една българска поговорка „Евтин на брашното, скъп на триците“, за да се икономисат таксите на АГЕНЦИЯТА ЗА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ , която обикновено е 3% се опитват сами да продават или купуват. Появиха се Фейсбук групи, страници, сайтове за имоти – „без посредник“. Та там четем и гледаме коментари на любители! Кой каквото чул, разбрал, видял, „ проучил“ си определя цена на имота и си я търси и си вярва, защото един приятел е продал за толкова, а друг си е купил за толкова, а моят имот е много по-хубав! Съответно коментари: „Това цена за целият блок ли е”?

Та така, това са несериозни занимания със сериозни дела! Няма лошо, сигурно има и добри сделки / без КОМИСИОННА/, но колко ли има и загубили много повече от икономисаните 3% ?

Във времето напред ще се опитам без да злепоставям хора да ви разкажа за сделки с „ПРЕЦАКАНИ“ клиенти, а изводите ще оставя на вас! Такова нещо има ли? – „ И вълкът сит, и агнето цяло“ – В рамките на годишната ни кампания „ ПОКУПКА или НАЕМ“ ще ви запознаваме с особеностите на ГАБРОВСКИЯ ПАЗАР ЗА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ. Ще се опитаме да ви бъдем полезни как най-добре да инвестирате парите и времето си! . . .

Таня Дикова
Гарант Недвижими имоти

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица