Свържи се с нас

Икономика

Симеон Симеонов: За 5 години развихме значително пазара на бездимни алтернативи

Published

on

Разговор с регионалния търговски мениджър за Централна България на Филип Морис България.

Какви са отзивите от клиентите, които спират цигарите и минават на алтернатива с намаленa вреда? Как се променя животът им?

По мои наблюдения и разговорите ми с клиенти, пушачите, преминали на бездимни алтернативи,  до 3 седмици оценяват повечето предимствата като липса на кашляне, миризма по дрехите и  пръстите, лош дъх. Несъмнено се чувстват по много по- добре, без задъхване и тежест в гърдите. Като цяло пълнолетните потребители, преминали напълно към бездимни алтернативи, споделят драстична промяна в начина си на живот – на самите себе си и на близките си хора, като отчитат потенциалните ползи за подобряване на собственото си, а и на общественото здраве.

Какво бихте казали на човек, който иска да спре цигарите?

Бих казал, че това е най-добрият избор, който може да направи. Но ако по някаква причина не може да се откаже от тях, бих го призовал да се запознае с концепцията за намаляване на вредата и значителното количество научни проучвания, които стоят зад бездимните продукти на Филип Морис Интернешънъл, в които компанията е инвестирала над 9 млн. долара до момента, и да направи информиран избор за себе си.

Какви са последните тенденции от пазара на бездимни алтернативи на пушенето? Световната посока е към увеличение на пушачите, които заменят цигарите, но как стои въпросът в България и по специално районите, за които отговаряте Вие?

В световен мащаб  потребителите на бездимни продукти са вече около 19 милиона, а у нас техният брой е  над 220 000. През последната година наблюдаваме все по-силен интерес от страна на пълнолетните пушачи към бездимните алтернативи. Причините са, от една страна, все по-дълбокото разбиране и осъзнаване  за намалената вреда заедно с възможността за ползване на закрито, липса на лош дъх, намалената миризма и т.н. Дори пушачите в по-малките населени места, където вече имаме силно развита инфраструктура и възможност за грижа за нашите клиенти и потребители,  интересът към продуктите с намалена вреда и  науката зад тях расте. Това ни казва, че все повече хора осъзнават вредата от тютюнопушенето, виждат,  опитват и преминават към  бездимни алтернативи  на  цигарите и разбират ползите от тях за собственото им здраве и потенциала им за подобряване на общественото здраве  Ние във Филип Морис България вярваме, че това е пътят напред към свят без тютюнев дим. Все повече потребители и клиенти  също го вярват, но не само защото ние им го казваме и доказваме, а защото го изживяват, техни приятели го споделят, заедно обменят опит и знания.  Разбира се, това е дълъг път, но съм убеден, че с всеки изминал ден се приближаваме до момента, в който ще постигнем мисията си за бъдеще без тютюнев дим.

От разговорите Ви с клиентите – расте ли разбирането за намалена вреда при бездимните продукти спрямо пушенето? Каква главна причина изтъкват те за промяната?

Ние сме любознателни и отворени за иновациите и новите технологии. С всеки изминал ден в обществото се изгражда по-висока  култура по отношение на бездимните алтернативи и все повече пушачи се интересуват от ползите от тези продукти. Самият факт, че вече над 220 000 пушачи са успешно преминали на алтернативите без горене  дава ясна индикация, че разбирането за намалената вреда расте с всеки изминал ден. Това е голямо постижение за целия екип на Филип Морис България и пътят, по който вървим през последните 5 години, откакто предлагаме бездимни алтернативи на пазара у нас – развихме пазара на този тип продукти изключително добре, с грижа за потребителите и клиентите.  Всеки  пълнолетен пушач може да получи детайлна информация за потенциалните ползи от продуктите от нашия Център за обслужване на клиенти и в търговската мрежа. Голяма част от нашите нови клиенти получават позитивна обратна връзка от потребители в своето близко обкръжение –  приятели, познати, колеги и идват при нас с желание да получат повече информация и да преминат към алтернативи без горене.

Важното за мен е, че потребителите споделят, че се чувстват много по-добре, не се задъхват и особено хора, които спортуват, не се притесняват от неприятната цигарена миризма, когато общуват с непушачи и живеят по-комфортно. А най-интересното е, че много от тях споделят, че не могат да си представят  да се върнат към цигарите отново.

Смятате ли, че бездимните алтернативи могат напълно да изместят пушенето в град като Пловдив ?

Пловдив се развива стремглаво през последните години. Развитието на индустрията и новите технологии водят до бързи промени във всички аспекти на икономиката и живота в града. Очакванията на обществото и потребителите също се променят с бързи темпове и тютюневата индустрия се адаптира и отговаря на потребностите на пълнолетните потребители като им предлага алтернативи с намален риск. Ние постоянно предоставяме информация на пълнолетните потребители в Пловдив за здравните рискове и ползи от новите бездимни алтернативи. Основната идея, като концепция в тяхното създаване, е да се постигне намаление на вредата за всички пълнолетни пушачи,  които в противен случай биха продължили да пушат. На този етап отчитаме изключително бързи темпове на интерес и възприемане на нашите бездимни продукти в града. Обнадеждаващите резултати до момента ми дават основание да смятам, че един ден ние ще можем да излезем от бизнеса с цигари и защо не Пловдив да е първият град в страната без тютюнев дим.

Какъв е пътят Ви в компанията Филип Морис България?

Работя във Филип Морис България от 16 години. Започнах като консултант „Търговски маркетинг“ в отдел „Продажби“. През годините съм имал отговорности и ръководене на екипи, свързани с дистрибуция и продажби, позициониране и маркетингови активности. В момента съм Регионален търговски мениджър за регион „Централна България“. Ръководя  екип, който отговаря за отношенията с ключови партньори, дистрибутори и потребители. Отговорен съм  и за специализираната търговска мрежа, предлагаща само продукти на Филип Морис Интернешънъл, както и с развитието на инфраструктурата на компанията. През последните години компанията осъществява най -голямата трансформация в своята история до сега – често променяме неща и се учим в движение, работим в динамична и предизвикателна среда. Всичко това ме мотивира и прави всеки мой ден в компанията интересен и предизвикателен, а гордостта от постигнатите резултати, за които по-горе разказах, ме мотивират да постигаме още и още – заедно като един екип.

Материалът е публикуван с подкрепата на Филип Морис България.

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица