Свържи се с нас

Икономика

Отчетът за развитие на туризма в Трявна бе приет единодушно

Published

on

Консултативният съвет по въпросите за развитието на туризма в община Трявна единодушно прие отчета относно изпълнението на общинската Програма за развитие на туризма за 2021 г, който бе представен подробно от кмета и председател на Съвета г-жа Силвия Кръстева.

Заседанието, което е първо за тази година, се проведе присъствено в Заседателна зала № 403 в сградата на общинска администрация и участие в него взеха зам.-кмета на Община Трявна и зам.-председател на Консултативния съвет г-н Марин Маринов, и членове, сред които общински служители, представители на Специализирания музей за резбарско и зографско изкуство в Трявна, както и представители на местния хотелиерски и ресторантьорски бранш.

В началото на срещата Силвия Кръстева приветства всички присъстващи и уточни, че Програмата за развитие на туризма в Община Трявна за 2021 г вече фигурира в общинския План за интегрирано развитие за периода 2021 – 2027 год. и не е необходимо нейното приемане.

От представените официални данни стана ясно, че световната пандемия от КОВИД-19, която наложи редица мерки и ограничения през последните две години, е оказала неблагоприятно влияние върху развитието на туристическия сектор в общината и разходите, на стойност 53 918 лв., надвишават приходите от събрания туристически данък за 2021 год., които са в размер на 33 875 лв.

Нощувките в туристическите обекти също са спаднали – от 54 587 през 2020 год. на 32 174 през 2021 год. За сметка на това, обаче, броят на туристите в местата за настаняване през изминалата година се е увеличил – съответно българите са с 416 души повече или общо 27 626 за цялата година, а чужденците са с близо 300 повече или общо 970 души за 2021 год.

Увеличение се наблюдава и в броя на туристите, посетили музейните обекти на територията на Община Трявна – от 27 887 души през 2020 год. броят им е нараснал до 39 643 души през 2021 год.

„Тази година сме подготвили един много богат културен и спортен календар на Община Трявна, който е наситен с доста събития и по този начин ще се опитаме да запълним почти всеки уикенд от летния сезон, за да може съответно да привлечем и повече туристи. Надявам се да има голяма посещаемост, да се радват на интерес от жители и гости, предстои сега отпадането и на зеления сертификат, така че наистина вярвам, че може да започнем да водим един нормален живот и да предоставяме по възможно най-добрия начин своя туристически продукт!”, сподели кметът на Община Трявна и подчерта, че местното ръководство полага усилия и работи в подкрепа на бранша, за да може той да се развива в добра посока и да просперира успешно след последиците от КОВИД-19.

“Едно от големите събития, в рамките на месец май, което така със сигурност ще напълни голяма част от хотелите и местата за настаняване на гости, са Дните на дърворезбата. Преди това е обвързано с празнуването на Великден, Цветница и Лазаровден, а тази събота стартираме с отложения Тодоровден, за което се извиняваме, следващият уикенд имаме футболен турнир под егидата на бранда на Христо Стоичков, от 1 до 9 април също ще има футболен турнир за деца, на който ще присъстват изключително много отбори и ще събере близо 1000 човека, офроуд състезанието в града, така че имаме доста събития, с които да привлечем посетители в Трявна и Плачковци!”, запозна присъстващите с подробна информация Силвия Кръстева.

От местното ръководство предвиждат още отбелязването на 24 май, пресъздаване на традициите и обичаите на празника Еньовден, провеждането на летни фестивали през месеците юли и август, както и провеждането на спортни турнири. Кметът обърна специално внимание на предстоящите Национални Славейкови празници, които ще се проведат от 2 до 5 юни в Трявна, като загатна, че тази година програмата е доста богата и ще бъде придружена със съпътстващи събития.

По време на заседанието бяха детайлно представени и обяснени дейностите, свързани с устойчивото развитие на туризма в община Трявна, включващи информация за всички проведени културни и спортни събития, медийно отразяване и реклама, спечелени проекти и нови такива, с които местната власт ще допринесе за повишаване качеството на сектора и разнообразието на своята територия.

“Двете читалища в Трявна и Плачковци са реновирани, предстои откриване и се надявам да се харесат на обществеността, получиха се много добре. Тази година ще работим и по проектиране за изграждане на велопътека от Трявна през кв. Тепавици до парка на Божковска поляна. Знаем откъде ще минава трасето и ще стане едно прекрасно място за разходка, както за туристите, така и за жителите на Община Трявна. За местността „Кръста“, която е близо до Музея на иконата, също имаме одобрено финансиране и се надявам в рамките на тази година и този проект да се осъществи, за да оформим и там един прекрасен кът за отдих и развлечение! Доста голяма част от инфраструктурата в града тази година ще се подобри, защото миналата година имахме доста оспорвания по обществени поръчки!” допълни още г-жа Кръстева.

За развитието на туризма в Община Трявна неизменно ще допринесе и обновяването на Туристическия информационен център, за който местната власт също е кандидатствала. За всеки един проект бе представена подробна информация, а най-голям интерес сред хотелиерите предизвика идеята за създаването на мобилно приложение, което ще бъде наситено с програми, календари и събития и ще бъде дигиталната визитка на града.

След представянето на отчета, хотелиерите подчертаха, че основният начин, по който местната власт може да ги подкрепи е именно чрез богатия си културно-спортен календар и събитията, включени в него за привличане на външни посетители. Като препоръка към общинското ръководство, присъстващите посочиха създаването на дигитална анкета и нуждата от обратна връзка, която туристите да оставят след своя престой тук, както и засилване на дейностите относно поддръжката на градската част и прилежащите към нея зелени площи.

Обсъдени бяха още важни теми, засягащи обособяването на нови паркоместа в града, възможността спрените в момента туристически влакчета отново да бъдат използвани от жители и гости, изграждането на спортна зала в Трявна и реновирането на бившите спортни общежития, намиращи се на стадион “Ангел Кънчев”, както и всички идеи, които биха допринесли за положителното развитие на туризма в Община Трявна.

В края на срещата бе взето решение Консултативния съвет да заседава отново през месец септември тази година.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

Безплатни консултации за граждани в Габрово през лятото

Published

on

Габровската търговско-промишлена палата и Центърът за подкрепа и личностно развитие (ЦПЛР) „Кариерно ориентиране-Габрово“ обявиха старта на инициатива за безплатни консултации за граждани през летните месеци.

Кариерните консултанти от Центъра за кариерно ориентиране ще приемат граждани през юли и август, два дни седмично, на адреса на Палатата: гр. Габрово, ул. „Брянска“ №30, ет. 1 (сградата на НТС), както следва:
Вторник: от 13.00 до 16.30 ч.
Четвъртък: от 09.00 до 12.00 ч.

Инициативата се провежда за пета поредна година и цели да направи услугите по кариерно ориентиране по-достъпни и разпознаваеми за гражданите. Всеки, който желае, ще бъде консултиран съобразно своите нужди.

Кариерните консултанти предлагат помощ в следните области: Обучение за търсене на работа. Помощ при изготвянето на документи за кандидатстване и подготовката за явяване на интервю за работа. Изясняване на лични кариерни цели. Насърчаване и съдействие в проучването на различни възможности за развитие. Изготвяне на индивидуален кариерен план за развитие. Съвети при проблеми с адаптацията на ново работно място и други.

За консултациите не е необходимо предварително записване, но при желание за запазване на час или за допълнителни въпроси, гражданите могат да се свържат с:
ЦПЛР „Кариерно ориентиране-Габрово“ на тел. 0888 890677
Габровска търговско-промишлена палата на тел. 066 803 142

Тази инициатива е отлична възможност за всеки, който желае да подобри своите умения и да получи професионални съвети в областта на кариерното развитие.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица