Свържи се с нас

Икономика

Отчетът за развитие на туризма в Трявна бе приет единодушно

Published

on

Консултативният съвет по въпросите за развитието на туризма в община Трявна единодушно прие отчета относно изпълнението на общинската Програма за развитие на туризма за 2021 г, който бе представен подробно от кмета и председател на Съвета г-жа Силвия Кръстева.

Заседанието, което е първо за тази година, се проведе присъствено в Заседателна зала № 403 в сградата на общинска администрация и участие в него взеха зам.-кмета на Община Трявна и зам.-председател на Консултативния съвет г-н Марин Маринов, и членове, сред които общински служители, представители на Специализирания музей за резбарско и зографско изкуство в Трявна, както и представители на местния хотелиерски и ресторантьорски бранш.

В началото на срещата Силвия Кръстева приветства всички присъстващи и уточни, че Програмата за развитие на туризма в Община Трявна за 2021 г вече фигурира в общинския План за интегрирано развитие за периода 2021 – 2027 год. и не е необходимо нейното приемане.

От представените официални данни стана ясно, че световната пандемия от КОВИД-19, която наложи редица мерки и ограничения през последните две години, е оказала неблагоприятно влияние върху развитието на туристическия сектор в общината и разходите, на стойност 53 918 лв., надвишават приходите от събрания туристически данък за 2021 год., които са в размер на 33 875 лв.

Нощувките в туристическите обекти също са спаднали – от 54 587 през 2020 год. на 32 174 през 2021 год. За сметка на това, обаче, броят на туристите в местата за настаняване през изминалата година се е увеличил – съответно българите са с 416 души повече или общо 27 626 за цялата година, а чужденците са с близо 300 повече или общо 970 души за 2021 год.

Увеличение се наблюдава и в броя на туристите, посетили музейните обекти на територията на Община Трявна – от 27 887 души през 2020 год. броят им е нараснал до 39 643 души през 2021 год.

„Тази година сме подготвили един много богат културен и спортен календар на Община Трявна, който е наситен с доста събития и по този начин ще се опитаме да запълним почти всеки уикенд от летния сезон, за да може съответно да привлечем и повече туристи. Надявам се да има голяма посещаемост, да се радват на интерес от жители и гости, предстои сега отпадането и на зеления сертификат, така че наистина вярвам, че може да започнем да водим един нормален живот и да предоставяме по възможно най-добрия начин своя туристически продукт!”, сподели кметът на Община Трявна и подчерта, че местното ръководство полага усилия и работи в подкрепа на бранша, за да може той да се развива в добра посока и да просперира успешно след последиците от КОВИД-19.

“Едно от големите събития, в рамките на месец май, което така със сигурност ще напълни голяма част от хотелите и местата за настаняване на гости, са Дните на дърворезбата. Преди това е обвързано с празнуването на Великден, Цветница и Лазаровден, а тази събота стартираме с отложения Тодоровден, за което се извиняваме, следващият уикенд имаме футболен турнир под егидата на бранда на Христо Стоичков, от 1 до 9 април също ще има футболен турнир за деца, на който ще присъстват изключително много отбори и ще събере близо 1000 човека, офроуд състезанието в града, така че имаме доста събития, с които да привлечем посетители в Трявна и Плачковци!”, запозна присъстващите с подробна информация Силвия Кръстева.

От местното ръководство предвиждат още отбелязването на 24 май, пресъздаване на традициите и обичаите на празника Еньовден, провеждането на летни фестивали през месеците юли и август, както и провеждането на спортни турнири. Кметът обърна специално внимание на предстоящите Национални Славейкови празници, които ще се проведат от 2 до 5 юни в Трявна, като загатна, че тази година програмата е доста богата и ще бъде придружена със съпътстващи събития.

По време на заседанието бяха детайлно представени и обяснени дейностите, свързани с устойчивото развитие на туризма в община Трявна, включващи информация за всички проведени културни и спортни събития, медийно отразяване и реклама, спечелени проекти и нови такива, с които местната власт ще допринесе за повишаване качеството на сектора и разнообразието на своята територия.

“Двете читалища в Трявна и Плачковци са реновирани, предстои откриване и се надявам да се харесат на обществеността, получиха се много добре. Тази година ще работим и по проектиране за изграждане на велопътека от Трявна през кв. Тепавици до парка на Божковска поляна. Знаем откъде ще минава трасето и ще стане едно прекрасно място за разходка, както за туристите, така и за жителите на Община Трявна. За местността „Кръста“, която е близо до Музея на иконата, също имаме одобрено финансиране и се надявам в рамките на тази година и този проект да се осъществи, за да оформим и там един прекрасен кът за отдих и развлечение! Доста голяма част от инфраструктурата в града тази година ще се подобри, защото миналата година имахме доста оспорвания по обществени поръчки!” допълни още г-жа Кръстева.

За развитието на туризма в Община Трявна неизменно ще допринесе и обновяването на Туристическия информационен център, за който местната власт също е кандидатствала. За всеки един проект бе представена подробна информация, а най-голям интерес сред хотелиерите предизвика идеята за създаването на мобилно приложение, което ще бъде наситено с програми, календари и събития и ще бъде дигиталната визитка на града.

След представянето на отчета, хотелиерите подчертаха, че основният начин, по който местната власт може да ги подкрепи е именно чрез богатия си културно-спортен календар и събитията, включени в него за привличане на външни посетители. Като препоръка към общинското ръководство, присъстващите посочиха създаването на дигитална анкета и нуждата от обратна връзка, която туристите да оставят след своя престой тук, както и засилване на дейностите относно поддръжката на градската част и прилежащите към нея зелени площи.

Обсъдени бяха още важни теми, засягащи обособяването на нови паркоместа в града, възможността спрените в момента туристически влакчета отново да бъдат използвани от жители и гости, изграждането на спортна зала в Трявна и реновирането на бившите спортни общежития, намиращи се на стадион “Ангел Кънчев”, както и всички идеи, които биха допринесли за положителното развитие на туризма в Община Трявна.

В края на срещата бе взето решение Консултативния съвет да заседава отново през месец септември тази година.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“

Published

on

Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.

Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?

Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.

На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.

Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.

Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.

Зареди още

Икономика

Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово

Published

on

Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.

Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.

Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.

Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.

Зареди още

Икономика

Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Published

on

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.

В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.

Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.

Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.

Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.

Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица