Свържи се с нас

Новини

Отвориха ценовите оферти за надзор при изграждането на тунела под Шипка

Published

on

Отворени са ценовите оферти на допуснатите кандидати в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка.

Ценовите предложения са следните:

  • Обединение „Консултанти Шипка 1“, с участници: „3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, “ПИ ЕС КОНСУЛТ” ЕООД и „КОНТПАС“ ООД – 4 651 482 лв. без ДДС; ·
  • „ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА“ ДЗЗД, с участници: „ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив“ ЕООД, „Инфра контрол“ ЕООД, „Инфрапроект консулт“ ЕООД и „Метроконсулт БГ“ ЕООД – 4 588 882 лв. без ДДС;
  • ДЗЗД „КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА“, с участници: „СТРОЛ – 1000“ АД и „ИНФРАМ“ АД – 5 744 112 лв. без ДДС;
  • ДЗЗД „ПЪТКОНСУЛТ 2000 – ТРИ ЕС – ИРД“, с участници: „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД, „ТРИ ЕС“ ЕООД и ИРД ИНЖЕНЕРИНГ С.Р.Л. – 4 308 050 лв. с ДДС;
  • ДЗЗД „ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО“, с участници: „Трансконсулт – БГ“ ООД и „Свеко Енергопроект“ АД – 5 399 946 лв. без ДДС.

Проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ е предложен за включване в Програмата „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., която до момента не е одобрена.

Обектът включва изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово – Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода „Шипка“ и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора.

Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Вчера, 27 януари, вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов потвърди в Габрово, че реалната работа по тунела Шипка започва, след получено уверение от фирмата, избрана да проектира и построи тунела.

„Заради поскъпването на строителните материали имах опасение, че консорциумът, избран чрез търг по Закона за обществените поръчки, може да се откаже от офертата си от 2020 г. Поискахме потвърждение, защото ЗОП не предвижда възможност предложената цена да се актуализира в съответствие с инфлацията на строителните материали и енергийните източници, и трябва да сме сигурни, че ще се работи по оферираните и приети цени“, посочи министър Караджов. На 28 януари се очаква и официалното писмено потвърждение. Това ще позволи дейностите по проектиране на тунела да започнат, обясни вицепремиерът.

На въпрос защо все още не е подписан договор с фирмата изпълнител, министър Караджов напомни, че през октомври 2019 г. е обявена открита процедура по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител на проектиране (изготвяне на технически проект) и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124.50 до км 30+673.48, включително тунел под връх Шипка”. Избраният изпълнител е ДЗЗД „КОНСОРЦИУМ ПСВТ“, с участници: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД. Той е спечелил тъга с цена от 358 млн. лв. с ДДС. От избора на изпълнител през 2020 г. до момента договорът не е подписан, защото решението за избор е обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и във Върховния административен съд, които отхвърлят жалбите.

Министър Караджов обърна внимание на факта, че за тунела под Шипка има изработен единствено разширен идеен проект. Все още няма технически проект, по който реално да може да започне строителство веднага. Ето защо и обществената поръчка е за инженеринг. Срокът за изпълнение е 4 години и два месеца. От тях 8 месеца са за проектиране и 3,5 години за строителство.

„Тунелът под Шипка няма как да не бъде завършен. Моето желание беше АМ „Русе – Велико Търново“ да продължи на юг, да мине през планината със същия габарит. Затова изразих учудване, че тунел, който ще свързва Северна и Южна България, е проектиран само с две ленти, посочи министър Караджов. Според него обаче след завършването на магистралата от Русе до Велико Търново трафикът към Габрово ще се увеличи в пъти. Поради тази причина министърът вече е възложил проучване за възможностите за изграждане на още едно трасе, което да поема тежкия трафик на юг от Велико Търново, включително и за още един тунел под Стара Планина.

Не е застрашено финансирането за тунела под Шипка, категоричен бе министър Гроздан Караджов.

През тази година ще се проектира нов източен обходен път на град Казанлък, който ще отвежда трафика до главен път I-5 и връзките с магистралите.

Проектът за обход на Севлиево е разделен на две фази, стана ясно още по време на дискусията, в която министър Караджов участва в Габрово. Община Севлиево ще трябва да изработи идеен проект, който ще бъде предаден на АПИ. Агенцията има ангажимент за изготвяне на техническия проект, отчуждаването на земите, ОВОС и реално строителство.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Габрово получава над 16,9 млн. лв. за изграждането на иновационна долина

Published

on

Община Габрово ще реализира амбициозен проект, на стойност 16 910 828 лева, свързан със създаването на иновационна долина. Това става ясно от информация на Миглена Въгленова, главен експерт в администрацията на кмета.

Средствата се отпускат по линия на Програма „Развитие на регионите“ 2021–2027 г., в рамките на процедурата за подкрепа за интегрирано градско развитие в 40 градски общини. Одобреният проект носи заглавието „Габрово – център на иновации, образование и предприемачество“ и е част от интегрирани териториални инвестиции (ИТИ).

Бившето Умниково училище ще се възроди в модерен образователен център © Община Габрово, архив

Едно от ключовите начинания в проекта е трансформацията на емблематичната сграда на бившето училище „Радион Умников“ – културен паметник от края на XIX век – в модерен Център за дигитални умения и иновации. Новият образователен хъб ще включва: зали за обучение по роботика, автоматизация, виртуална реалност, 3D прототипиране и други високотехнологични дейности.

Община Габрово вече е обявила обществена поръчка за строително-монтажните работи, като крайният срок за подаване на оферти е 28 юли 2025 г.

Визуализация на бъдещия Център за подкрепа за личностно развитие „Център за дигитални умения и иновации“ © Община Габрово

Съществен партньор по проекта е и Технически университет – Габрово, който ще изгради зона за иновации на собствен терен. Планирани са съоръжения като „Къща на бъдещето“ с технологични помещения, семинарна зала и офиси, както и производствено хале за стартиращи компании. В него ще се извършва тестване на иновативни продукти, обучения за млади предприемачи и иновационни лагери.

Някогашният ресторант „Форум“ в кв. „Шести участък“ ще се превърне в креативно общностно пространство © Община Габрово

Допълнително, в квартал „Шести участък“ ще бъде реновирана бившата сграда на ресторант „Форум“, която ще се превърне в креативно общностно пространство. Обектът ще предлага ателиета, изложбена зала и открита сцена за културни прояви. Сградата е собственост на Техническия университет, а дворът е предоставен от Общината.

Максималният срок за изпълнение на всички дейности е 36 месеца. Предстои подписване на договор за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ.

Зареди още

Любопитно

Парад на ретро автомобили – тази събота на площад „Възраждане“

Published

on

За втора поредна година Авто СОЦ клуб „Рачо Ковача“ кани всички собственици на ретро автомобили и мотоциклети да се включат в Парада на ретро автомобили – Габрово 2025, което ще се проведе на 12 юли, събота, на площад „Възраждане“.

Събитието се организира с подкрепата на Община Габрово и е посветено на класическите и исторически превозни средства от всякакъв вид и има за цел да събере на едно място ентусиасти, клубове и индивидуални собственици от цялата страна, които с любов и грижа поддържат духа на миналото жив.

Програмата включва изложение на ретро автомобили и мотоциклети, представяне на участниците, музика, добро настроение и срещи със съмишленици. Ще бъдат раздадени награди и грамоти в различни категории, а акцент в програмата ще бъде парадното шествие до хижа „Партизанска песен“ в местността Узана.

Подредбата и регистрацията започва в 09.00 ч. Официалното откриване е в 10 ч., а до 13 ч. габровци и гостите на града ще могат да разгледат ретро возилата. Както и през първото издание на събитието през 2024 г., така тази година се очаква то да събере в Габрово десетки колекционери и любители на ретро културата!

Потопете се в атмосферата на миналото, разгледайте отблизо редки машини с история, направете незабравими снимки и споделете страстта си с други почитатели на автомобилното наследство.

Зареди още

Новини

Боксьорът Борис Ангелов се нареди сред най-добрите в страната

Published

on

Състезателят на БК „Чардафон“ (Габрово) Борис Ангелов завоюва бронзов медал в категория до 75 кг по време на Държавния личен шампионат за мъже и жени, провел се от 8 до 11 юли в Ботевград. Надпреварата събра най-силните боксьори в страната, а представителят на Габрово остави ярка следа с отличното си представяне.

Ангелов, който е възпитаник на треньора Драгомир Тотев, стартира участието си с две убедителни победи. В първия си мач той нокаутира още в първия рунд играещия треньор на „Димов боксинг“ (Ямбол) Ангел Димов.

Във втория кръг повтори успеха, като отново постигна технически нокаут над представителя на „Локомотив“ (Горна Оряховица) Виктор Костов. На полуфинала Ангелов се изправи срещу един от най-успешните български боксьори – европейския и вицесветовен шампион, както и участник в Олимпийските игри в Париж Рами Киуан.

Въпреки загубата, Борис демонстрира характер, техника и борбен дух, с които заслужено се нареди сред призьорите в категорията, в която тази година участваха 14 състезатели.

„Боби изпълни техническите указания и игра така, както бяхме планували. По мое мнение, ако беше попаднал в потока боксьори под него в схемата, можеше да стигне и до финал, където да се срещне с първата ръкавица в националния отбор Рами. Доволен съм от нашето момче и вярвам, че занапред ще носи и по-ценни медали за града ни“, коментира треньорът Драгомир Тотев.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица