Свържи се с нас

Новини

Отвориха ценовите оферти за надзор при изграждането на тунела под Шипка

Published

on

Отворени са ценовите оферти на допуснатите кандидати в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка.

Ценовите предложения са следните:

  • Обединение „Консултанти Шипка 1“, с участници: „3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, “ПИ ЕС КОНСУЛТ” ЕООД и „КОНТПАС“ ООД – 4 651 482 лв. без ДДС; ·
  • „ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА“ ДЗЗД, с участници: „ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив“ ЕООД, „Инфра контрол“ ЕООД, „Инфрапроект консулт“ ЕООД и „Метроконсулт БГ“ ЕООД – 4 588 882 лв. без ДДС;
  • ДЗЗД „КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА“, с участници: „СТРОЛ – 1000“ АД и „ИНФРАМ“ АД – 5 744 112 лв. без ДДС;
  • ДЗЗД „ПЪТКОНСУЛТ 2000 – ТРИ ЕС – ИРД“, с участници: „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД, „ТРИ ЕС“ ЕООД и ИРД ИНЖЕНЕРИНГ С.Р.Л. – 4 308 050 лв. с ДДС;
  • ДЗЗД „ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО“, с участници: „Трансконсулт – БГ“ ООД и „Свеко Енергопроект“ АД – 5 399 946 лв. без ДДС.

Проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ е предложен за включване в Програмата „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., която до момента не е одобрена.

Обектът включва изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово – Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода „Шипка“ и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора.

Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Вчера, 27 януари, вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов потвърди в Габрово, че реалната работа по тунела Шипка започва, след получено уверение от фирмата, избрана да проектира и построи тунела.

„Заради поскъпването на строителните материали имах опасение, че консорциумът, избран чрез търг по Закона за обществените поръчки, може да се откаже от офертата си от 2020 г. Поискахме потвърждение, защото ЗОП не предвижда възможност предложената цена да се актуализира в съответствие с инфлацията на строителните материали и енергийните източници, и трябва да сме сигурни, че ще се работи по оферираните и приети цени“, посочи министър Караджов. На 28 януари се очаква и официалното писмено потвърждение. Това ще позволи дейностите по проектиране на тунела да започнат, обясни вицепремиерът.

На въпрос защо все още не е подписан договор с фирмата изпълнител, министър Караджов напомни, че през октомври 2019 г. е обявена открита процедура по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител на проектиране (изготвяне на технически проект) и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124.50 до км 30+673.48, включително тунел под връх Шипка”. Избраният изпълнител е ДЗЗД „КОНСОРЦИУМ ПСВТ“, с участници: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД. Той е спечелил тъга с цена от 358 млн. лв. с ДДС. От избора на изпълнител през 2020 г. до момента договорът не е подписан, защото решението за избор е обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и във Върховния административен съд, които отхвърлят жалбите.

Министър Караджов обърна внимание на факта, че за тунела под Шипка има изработен единствено разширен идеен проект. Все още няма технически проект, по който реално да може да започне строителство веднага. Ето защо и обществената поръчка е за инженеринг. Срокът за изпълнение е 4 години и два месеца. От тях 8 месеца са за проектиране и 3,5 години за строителство.

„Тунелът под Шипка няма как да не бъде завършен. Моето желание беше АМ „Русе – Велико Търново“ да продължи на юг, да мине през планината със същия габарит. Затова изразих учудване, че тунел, който ще свързва Северна и Южна България, е проектиран само с две ленти, посочи министър Караджов. Според него обаче след завършването на магистралата от Русе до Велико Търново трафикът към Габрово ще се увеличи в пъти. Поради тази причина министърът вече е възложил проучване за възможностите за изграждане на още едно трасе, което да поема тежкия трафик на юг от Велико Търново, включително и за още един тунел под Стара Планина.

Не е застрашено финансирането за тунела под Шипка, категоричен бе министър Гроздан Караджов.

През тази година ще се проектира нов източен обходен път на град Казанлък, който ще отвежда трафика до главен път I-5 и връзките с магистралите.

Проектът за обход на Севлиево е разделен на две фази, стана ясно още по време на дискусията, в която министър Караджов участва в Габрово. Община Севлиево ще трябва да изработи идеен проект, който ще бъде предаден на АПИ. Агенцията има ангажимент за изготвяне на техническия проект, отчуждаването на земите, ОВОС и реално строителство.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Крими

34-годишен пострада при падане от близо шест метра

Published

on

34-годишен пострада при трудов инцидент в Габрово, съобщиха от пресцентъра на Областната дирекция на МВР.

Злополуката е станала в събота, 13 декември, около 12.30 часа. Инцидентът е възникнал по време на ремонтни дейности на сграда.

34-годишният мъж е паднал от височина около 5,50 метра. Пострадалият е бил транспортиран в МБАЛ „Д-р Тота Венкова“ – Габрово с множество фрактури.

На местопроизшествието е извършен оглед. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Новини

Таня Христова оттегля предложението си за увеличение на ТБО

Published

on

Оттеглям предложението за промяна на таксата за битови отпадъци в община Габрово. Това написа на профила си в социалната мрежа фейсбук кметът на Габрово Таня Христова.

Таксата за битови отпадъци засяга пряко всяко домакинство и затова всяка промяна в нейния размер следва да се прави в условия на предвидимост и стабилност. Липсата на приет държавен бюджет за 2026 г., както и нестабилната вътрешнополитическа среда, създават висока степен на несигурност, се посочва още в кметската публикация.

Поради това Община Габрово се отказва от предложеното увеличение на таксата за битови отпадъци.

Това решение не е отказ от реформа. Общината ще продължи последователната работа по въвеждане на по-честен и точен модел за определяне на такса „битови отпадъци“, основан на реални данни, в съответствие със законодателството и в защита на обществения интерес, заявява още Христова.

Зареди още

Новини

Домът на Ръгби клуб „Янтра“ ще бъде ремонтиран

Published

on

Стадион „Христо Смирненски“ в Габрово, който е дом на Ръгби клуб „Янтра“, ще бъде напълно обновен благодарение на одобрено финансиране по Националната програма за финансиране на спортни проекти 2025 г. на Министерството на младежта и спорта. Новината беше съобщена от народния представител от ГЕРБ – Габрово Михаил Митов.

Инвестицията предвижда цялостно подобряване на спортната база и условията за тренировки и провеждане на състезания. Проектът включва поставяне на ново тревно покритие, изграждане на дренажна и поливна система, както и монтиране на нова ограда.

За удобството на публиката и спортистите ще бъдат поставени нови скамейки и трибуни, а вечерните тренировки и мачове ще бъдат улеснени чрез ново осветление. Освен това, в рамките на проекта ще бъдат поставени и нови ръгби врати, които ще отговарят на съвременните стандарти за спортни съоръжения.

Новата визия на стадион „Христо Смирненски“ се очаква да привлече повече млади спортисти и да създаде по-добри условия за тренировъчен процес и провеждане на национални и международни срещи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица