Новини
Кметът на Трявна проведе срещи за стопанисването на общинските гори

През изминалата седмица кметът на община Трявна Силвия Кръстева инициира две работни срещи, във връзка със състоянието на общинско дружество “Здравец” ЕООД и стопанисването на общинските горски територии. Въпросът нееднократно е бил поставян за решаване от местната власт, но на този етап категоричен отговор за последващо действие няма.
След провеждането на първата среща между кмета на Трявна, бившия управител на “Здравец” ЕООД инж. Тони Тодорова, общински съветници и представители на счетоводната кантора на дружеството, непосредствено след това бе инициирана втора работна среща между Силвия Кръстева и общински съветници.
Общинско дружество “Здравец” ЕООД е еднолично дружество с ограничена отговорност и е създадено с Решение на Общински съвет-Трявна от 31 май 2004 год. Собственик на капиталовите средства е Община Трявна, а правата на собственика на капитала се упражняват от ОбС-Трявна.
Предметът на дейност е дърводобив (след изпълнение на изискванията на закона), залесяване, строителни дейности, стопанисване на спортни обекти и други, незабранени от закона дейности. За управител е назначен инж. Тони Тодорова. След подготвено предложение, в началото на 2021 г., през месец февруари, ОбС-Трявна приема Решение, с което задължава управителя на общинско дружество “Здравец”ЕООД в седемдневен срок да подаде молба до Габровски окръжен съд за откриване на производство по обявяване в несъстоятелност. Инж. Тодорова е освободена от временното изпълнение на длъжността управител, но не и от отговорност.
Кой и как оттук нататък ще стопанисва общинските гори на територията на Община Трявна, кметът г-жа Силвия Кръстева постави отново на дневен ред. “Ще изпаднем в една ситуация, в която няма да има кой да подава отчетите, справката декларация по ДДС всеки месец, няма да получим никакъв годишен финансов отчет… Възложила съм на адвоката на Общината да проучи възможността при внесен годишен отчет от счетоводната кантора ние да го внесем в Общинския съвет и един от принципала, от общинския съвет, да го внесе в търговския регистър, за да изпълним задълженията си!”, коментира по време на работната среща Силвия Кръстева и увери, че прокуратурата отново ще бъде уведомена на основание чл. 155, т. 3 от Търговския закон.

На този етап уведомлението вече е подадено от местната власт и се очаква развитие на процедурата по казуса “Здравец” ЕООД.
При така развилата се ситуация около “Здравец” ЕООД, вариантите за стопанисване на общинските горски територии са създаване на ново общинско дружество по ЗОС, отдаване на горите на ТП “Държавно горско стопанство Плачковци”, създаване на общинско предприятие или създаване на структурно звено в общинска администрация.
Последното бе гласувано от ОбС-Трявна, но не бе съгласувано съответно финансиране за него. Така, на последната работна среща, присъстващите обсъдиха основно плюсовете и минусите на другите възможности за стопанисване на горските територии с цел обединяване около решение за внасяне на предстоящо предложение от страна на местното ръководство.
“Ако звеното отпада като вариант, остава създаването на предприятие или отдаване на горското стопанство в Плачковци. Ако е общинско предприятие, може би, ще е най-добрият вариант, но общинско предприятие без да има с какво да го издържаме и без назначаването на лице, отговарящо на изискванията, няма как да се случи. Притеснява, че няма да успеем да намерим лицензиран човек, който да отговаря на всички условия!” споделиха Татяна Рачева – Общински съветник в ОбС – Трявна и кметът на Община Трявна – г-жа Силвия Кръстева, която допълни “Мнението си съм изразявала още предходния мандат като Председател на ОбС-Трявна и то е категорично, и не съм го променяла”.
“На този етап е най-удачно общинските гори да бъдат предоставени на горското стопанство в Плачковци, за срок не повече от 2 години. При всички положения при създаването на едно общинско предприятие или структура в общината, специално за структурата в Общината, ще трябва да се дофинансира тази структура, което трябва да бъде ясно разчетено и с всичко останало считам, че ще бъде трудно!”, коментираха отдаването на общинските гори за стопанисване от ТП “Държавно горско стопанство Плачковци” г-жа Силвия Кръстева и г-жа Татяна Рачева.

„Нашата позиция многократно също е изразявана, че по-скоро не сме съгласни да бъдат дадени на горското, а да се търси вариант за звено или за предприятие по ЗОС, което ни се струва по-удачния вариант. Би могло да бъде назначено на първо време, за да видим дали би било ефективно и печелившо и за да няма отношение минималната работна заплата да се наеме само един лицензиран лесовъд, който да уреди план за сеч!”, изказа своята позиция, по време на работната среща Боян Грозев, след което излезе с писмена такава, че би подкрепил предоставянето на общинските гори за управление от горското стопанство в Плачковци.
След проведените работни срещи, кметът на Община Трявна пое ангажимент да направи справка колко би струвало създаването и функционирането на едно общинско предприятие по ЗОС, с данните от която да запознае съответно общинските съветници. Оказва се, че е необходим значителен финансов ресурс годишно при прогнозни цени от 45 лв./куб. м за продажба на 1 500 куб. м дървесина, а при управлението на общинските горски територии от ТП “Държавно горско стопанство Плачковци” не се предвиждат разходи за община Трявна.
“За възлагане на управлението проведох разговор с Директора на ТП “Държавно горско стопанство Плачковци”. Тъй като, съгласно приетата от Народното събрание структура Министерство на земеделието, храните и горите се преобразува в Министерство на земеделието, както и свързаните с преструктурирането други промени, предложението до ОбС-Трявна ще бъде внесено през м. февруари!”, посочва още в официалното си писмо до общинските съветници кметът на Община Трявна.
Ако подобен договор бъде сключен между двете страни, то при планиран обем в утвърдения горскостопански план годишно по 1 500 куб. м стояща маса с клони и при средна продажна цена за 2022 год. от 45 лв./ куб. м, чистите приходи за Община Трявна биха били в размер на 23 625 лв. годишно.
Едновременно биха се извършвали и дейности по опазване на горите без разходи от общината.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/
Крими
Делото за тежката катастрофа с шестима загинали край Габрово започва

Окръжната прокуратура в Габрово предаде на съд 62–годишен румънски гражданин и 23-годишен мъж от Севлиево за причинено, при условията на независимо съпричинителство, тежко пътнотранспортно произшествие, между ТИР и микробус, в резултат на което настъпи смъртта на шестима и бяха причинени телесни повреди на други три лица, всички пътуващи в микробуса.
Окръжна прокуратура – Габрово внесе обвинителен акт в Окръжен съд–Габрово срещу мъж, с инициали А.К., гражданин на Република Румъния за това, че около 17.00 часа на 12.10.2023 г. в кръстовището между главен път I-5 и началото на северен околовръстен път III – 5004, на територията на община Габрово, при управление на товарна автокомпозиция, състояща се от влекач „Волво“ и прикачено полуремарке, нарушил правилата за движение по пътищата.
Движейки се със скорост от 63 км./ч., той навлязъл в насрещната за него пътна лента и към момента на реагиране за ефективно спиране в нея, осъществил доотклоняване на автокомпозицията наляво по посока на движението ѝ, при което навлязъл изцяло косо в насрещната пътна лента и при условията на независимо съпричинителство с водача на товарен автомобил „Пежо Боксер“, причинил пътнотранспортно произшествие.
При катастрофата А.К. по непредпазливост причинил смъртта на шест лица, пътуващи в микробуса (Х. Д, на 31 години, К. К., на 34 години, М. Т., на 64 години, Ф. К., на 52 години, М.К., на 49 години и Е. И., на 26 години), както и телесни повреди на други три лица (А. Ж. от гр. Севлиево, К. К. от с. Крушуна обл. Ловеч и Р.К. от с. Яворец, общ. Габрово). Деянието на А. К. е квалифицирано по чл. 343 ал.4 във вр. с ал.3 буква “б“ от НК.
В хода на досъдебното производство по отношение на него е била взета мярка за неотклонение “задържане под стража“, в рамките на предвидените от закона срокове.
Със същия обвинителен акт е предаден на съд и А.Ж. за това, че по същото време и място, при управление на т.а. „Пежо Боксер“ в посока Севлиево, нарушил правилата за движение по пътищата. При навлизане в кръстовището и отклоняване надясно със скорост около 79 км./ч. и при техническа възможност да възприеме навлязлата товарна автокомпозиция в полагащата му се пътна лента и да реагира за ефективно спиране в началото на предприетата от него маневра за отклоняване надясно, не предприел такова спиране, като можел да спре автомобила преди достигане зоната на удара в полагащата му се пътна лента, където причинил пътнотранспортно произшествие при условията на независимо съпричинителство с А.К., управляващ товарна автокомпозиция.
При катастрофата той по непредпазливост причинил смъртта на пътуващите в буса Х. Д, К. К., М. Т., Ф. К., М.К., и Е. И., както и телесни повреди на К.К и Р.К.
Деянието на А. Ж. е квалифицирано по чл. 343 ал.4 във вр. с ал.3 буква “б“ от НК. Предстои Окръжен съд-Габрово да насрочи открито разпоредително заседание по делото.

Култура
Валидират пощенска марка за 225 години от рождението на Колю Фичето

По повод 225 години от рождението на Колю Фичето и проведения конкурс за пощенско-филателно издание от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС), на 25 ноември от 13.00 часа в Исторически музей – Дряново ще бъде валидирана пощенската марка, посветена на възрожденския майстор.
През 2025 година се навършват 225 години от рождението на родения в Дряново възрожденски строител, а годишнината беше отбелязана с Национална програма, организирана от Община Дряново и Исторически музей – Дряново, под патронажа на Министерството на културата.
В тази връзка, дряновският музей ще бъде домакин на събитието по валидиране на пощенско-филателното издание, победител в конкурса за пощенска марка, на тема „225 години от рождението на Колю Фичето“, чийто автор е Стоян Дечев. Заедно с него на церемонията ще присъстват и представители на МТС.
След валидирането пощенската марка може да бъде закупена в деня на събитието в ИМ – Дряново.


Новини
Общината констатира дефекти по новия асфалт при ремонта на ул.“Христо Ботев“

По настояване на Община Габрово започна отстраняването на неточности при асфалтирането на ул. „Христо Ботев“.
Корекциите се извършват за сметка на изпълнителя, преди да се премине към следващия етап от ремонтните дейности, за да се гарантира качествено изпълнение и дълготрайност на настилката.

Община Габрово следи внимателно процеса и предприема необходимите действия, за да осигури надеждна и безопасна инфраструктура за гражданите.


-
Кримипреди 2 дниЗадържаха рецидивист, обирал гаражи, мази и коли в Габрово
-
Кримипреди 3 дниГабровската пътна полиция за поредна година е №1 в страната!
-
Икономикапреди 6 дни„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово
-
Новинипреди 3 дниПГТ – Габрово представи България на международен панаир в Сърбия
-
Културапреди 3 дниРегионалната библиотека с подарък към четящите хора в Габрово
-
Културапреди 6 дниРЕМО „Етър“ представи България на престижен форум в Словения
-
Културапреди 6 дниИсторията на Петър Бавулов и неговото музикално наследство
-
Новинипреди 3 дниДжудо клуб „Габрово“ с успешно представяне на международен турнир









