Свържи се с нас

Новини

Новият президент на САЩ за 2024 – залозите са отворени в Winbet

Published

on

Какво е общото между политиката и букмейкърите? Мнозина биха заявили, че няма нищо общо, все пак първото е факторът, който до някаква степен контролира целия свят, а ако говорим за американските избори, все пак говорим за една от големите икономически сили и решенията взети там, пряко се отразяват върху целия свят, включително и нас.

При спортът няма такова влияние, макар и почитателите на същия да са много повече от популацията на САЩ, каква точно е връзката, бихте попитали? Отговорът се крие във факта, че букмейкърите официални предлагат много сериозни пазари и възможности за създаването на най-различни спортни прогнози. На този Winbet линк и не само можем да се възползваме от тази идея, но и с правилния прочит между редовете ще можем да предскажем много добре събитията.

Добре, изборите обаче са след 4 години, следователно какво трябва да очакваме да се случи? На първо място можем да забележим, че имаме само четири кандидата, все още. За справка ще видим, че на последните избори броят беше огромен, като в това число трябва да добавим Кание Уест, който също имаше мераци за политиката. На този етап героите са и добре познати, разполагаме с Камала Харис, Джо Байдън, Доналнд Тръмп и Ники Хайли.

Макар и на този етап селекцията да е скромна, разполагаме с цели четири години, за да видим и появата на нови попълнения. А имайки предвид сериозното американско вълнение в политическо ниво, изобщо не е трудно да видим и попълването на селекцията. Правенето на прогнози за политика е доста сложна материя, особено в най-ранен етап, но не е трудно да открием, че положението на тази страна може да се промени за секунди, както забелязахме в миналото.

Не е трудно веднага да забележим, че Камала е едно от изкушенията, а имайки предвид настроенията в страната, тя за този момент се смята за лидер в класацията. А и ако трябва да бъдем честни, същата отговаря много точно на образа на американските гласоподаватели. В момента жените са на преден план, Камала е представител на демократичната партия, а американците обичат своята демокрация, към това не трябва да забравяме, че има и афро-американски корени. Мечтата на Америка за жена-президент не е изобщо далече от сбъдване.

Освен това няма смисъл да говорим за Джо Байдън, който е на преклонна възраст и определено ще има някои много сериозни трудности, особено след като видим, че е вече на преклонна възраст, макар и той самият в момента да управлява, не е трудно да подозираме, че това ще е последното му участие в политиката. Ролята на настоящия американски президент в момента е да заглади тона и да успее да изчисти всичко сторено от Тръмп. Точно това се случва и към този момент, макар и неговите опоненти да го смятат за грешка.

Говорейки за Доналд Тръмп не е трудно да открием и желанието за реванш. Републиканците изгубиха тези избори, макар и изобщо да не очакваха точно това. Проблемът в това отношение е, че нямаха достатъчно ресурси и след като бившият президент беше издигнат като жертвено агне, шансовете му бяха нулеви. Въпросът е дали изобщо Доналд ще иска реванш, след като така или иначе до някаква степен не се раздели толкова добре с политиката.

Ники Хейли е женският образ на републиканците и един от най-добрите партньори на Тръмп. Тя е и първият губернатор на Южна Калифорния, била е посланик на ООН и спокойно може да ни изненада с някои много професионални посоки и желание за развитие. Макар и да има най-нисък коефициент в момента, не е трудно да очакваме да е основният опонент на Камала.

Всичко звучи прекрасно, но нека не забравяме, че това е една теория, една от още много, които в рамките на четири години ще се развиват, следователно трябва да помислим много сериозно какво наистина може да се случи.

Икономика

Платформа за обучение по предприемачество по проект Career 4.0

Published

on

В последните няколко дни в Габрово и Бохум, Германия се проведоха 2 събития, които представиха пред широката публика разработената по проект Career 4.0 платформа за обучение по предприемачество. Тя е достъпна на 7 езика –  езиците на партньорите по проекта плюс английски, и далеч надхвърля възможностите на един учебен инструмент. 

В рамките на 4 учебни проекта младите хора могат да направят „Диагностика на таланта“ си да преминат през „Радара на заетостта“, в който да се научат да идентифицират съществуващите мегатенденции на национално и регионално ниво, да определят ниши за нови дейности и да генерират собствени бизнес идеи. Те могат да преминат и през „Изслушване на експерти“, които да дискутират с тях идеите им и да им дадат съвети за по-нататъшно развитие.

Като последна стъпка младежите могат да преминат през целия цикъл на „Семинара на основателя“, който стъпка по стъпка ги води при създаване на техния бизнес план. Всички тези учебни проекти са обединени от Личностния план за развитие, чрез който се следят целите и постигнатите резултати от младежите.

През целия път участниците са съпровождани от ментори. Платформата има много други функционални възможности и спокойно може да се каже, че е един от най-добрите инструменти от този вид на европейско ниво.  Тя обединява резултатите от предишни два проекта Enterprise+ и Job Developer  

Габровската търговско-промишлена палата, която е партньорът за България по проекта, през есента на миналата година проведе обучение на ментори и пилотно обучение на ученици от 8 клас на ПТГ „Д-р Никола Василиади“ в Габрово през платформата. Обучението беше интегрирано в учебната програма по „Предприемачество“ и даде възможност да изпробване на едно от възможните и бъдещи приложения.

В диагностиката на таланта на учениците активно се включиха експертите от Центъра за кариерно ориентиране в Габрово.

На финалния експертен семинар по проект Career 4.0, проведен на 19 и 20 януари 2022 г. бяха представени възможностите на платформата, други варианти за въвеждане на иновативни концепции за преподаване/обучение за насърчаване на предприемаческите и цифровите компетентности, както и такива приложения в други области (проектът allCUTE за повишаване на квалификацията на инженери и техници). 8 български експерти се включиха и в работата на Финалната конференция в Бохум. И на двете събития бяха обсъдени възможностите за допълнително развитие на платформата (въвеждане на елементи на изкуствен интелект), възможните приложения след приключване на проекта.

Събитията се проведоха в хибриден формат и в работата им участваха представители на местни и регионални власти, на НПО, училища и др. от Габровска област, както и експерти от много области на Северна България.

Проектът Career 4.0 се финансира по програма Еразъм+. Водеща организация е Институтът за трудово-правни науки към Рурския университет в Бохум, Германия, а останалите партньори са от университети, организации и палати от Гърция, Италия, Испания, Унгария.

Зареди още

Новини

Томислав Дончев отчете положителна еволюция в позицията на министър Караджов за тунела под Шипка

Published

on

Снимка: ГЕРБ – Габрово

„Гроздан Караджов е министър отскоро. Има еволюция в позицията му за тунела под Шипка. За един месец разбра, че по отношение на тунела под Шипка има финансиране, има проект и е проведена процедура. Предлагам да му дадем още един месец, за да се запознае и с цялата ситуация, свързана с АМ „Хемус“. Има еволюция в позицията му, което отчитам положително. Не проявява един от политическите пороци, който се казва инат – да държи първата позиция, което очевидно е неправилно.“

Това каза пред журналисти народният представител от ГЕРБ-СДС от Габрово Томислав Дончев минути преди да се включи в дискусията за бъдещето на тунела под Шипка, която се проведе в Габрово по инициатива на местната власт, участие в която взе и министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

„Тунелът под Шипка е обект не само с местно, дори не само с национално значение. Той е с европейско значение, част е от европейски коридор номер 9. Освен това той има почти пълна готовност за реализация – има разширен идеен проект, има избран изпълнител, има предвидено финансиране от новата европейска транспортна програма“, обясни още Томислав Дончев.

По думите му ако Правителство не продължи работата по тунела под Шипка, може да се наложи България да върне около 30 милиона лева европейски средства, тъй като обходният път на Габрово, който води към бъдещия тунел, е изграден и с европейски средства.

По време на дискусията за бъдещото на тунела под Шипка, общинските съветници от различни политически партии потвърдиха подкрепата си за изграждане на съоръжението и призоваха министъра да не политизира този обект, изключително важен за развитието на региона.

Кметът на Габрово Таня Христова изрази надежда, че министърът е разбрал, че с габровци шега не бива и че за нея е важно дали ще бъдат заложени средства в държавния бюджет за стартирането на тунела през тази година.

Министър Караджов призна грешката си пред габровските общински съветници и поиска прошка, а Томислав Дончев от своя страна го поздрави за това, че е променил позицията си и каза още, че е дошъл при габровци.

По-рано през деня вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов препотвърди пред медиите, че проектът за тунел под Шипка не е спиран.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Министър Караджов потвърди: Проектът за тунел под Шипка не е спиран!

Published

on

Проектът за тунел под Шипка не е спиран! Тази позиция потвърди пред журналисти вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов, който беше днес в Габрово, за да участва в дискусия за бъдещето на проекта за изграждане на съоръжението, която се проведе в рамките на заседанието на Общински съвет – Габрово.

Само преди седмица министър Караджов внесе яснота и разсея всички съмнения, че проектът за тунел под Шипка е бил спрян и днес той отново препотвърди думите си. „По проекта за тунел под Шипка не е спирало да се работи и не е имало някакво забавяне! Дори напротив“, заяви пред медиите той.

Министър Караджов информира, че има МРРБ разполага с писмо, искащо да бъде потвърдена офертата от изпълнителя на обекта, който макар и неформално, чрез телефонен разговор е удостоверил, че проектът ще се строи.

На този етап наличен е единствено разширеният идеен проект за тунел под Шипка, като през следващите 8 месеца изпълнителят на обекта предстои да проектира техническия проект, тъй като така е бил подготвен цялостния проект за съоръжението под Стара планина, стана ясно още от думите на Гроздан Караджов.

Пред журналистите той съобщи, че е видял състоянието на изпълнения към момента обходен път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка.

Министър Караджов каза още, че към момента не съществува шанс тунелното съоръжение да бъде изградено с 4 платна и изказа своето недоумение защо е проектиран по този начин. „Защо е проектиран така – аз не знам, но така е проектиран и само така може да продължи“, отбеляза още вицепремиерът.

Той коментира още, че изграденият сега виадукт, в района на яз.“Синкевица“, едва ли би понесъл още 2 платна и тежкотоварен трафик по тях.

Министър Караджов подчерта, че проектът за тунел под Шипка присъства в новата оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027, заедно с АМ „Струва“, в частта на Кресненското дефиле, и магистралния път от Русе до Велико Търново. През тази година има предвидено финансиране за ново строителство по тези обекти, в чиято сума са включени и участъци от АМ „Хемус“, както и Видин – Ботевград.

По отношение на АМ „Хемус“ министър Караджов каза, че проблемни остават ЛОТ 4 и 5, тъй като е цялата им процедура е незаконна, избран е „инхаус“ за тях, което „Автомагистрали“ не е можела да построи, представляващо недопустимо заобикаляне на Закона.

„Трябва да бъде потвърдено, че макар и незаконно ще трябва да се продължи, но това би трябвало да може да го реши Народното събрание. По АМ „Хемус“ има и строежи, които са незаконни, което е вторият голям проблем. Наред с това, че трябва да бъде осъдено този метод и начин на строителство, трябва да се приеме, че държавата не може да си позволи заради нечий грешки да плаща двойно и тройно неустойки“, коментира още Караджов.

Той добави още, че 2027 година е най-ранният период, в който някога изобщо е можело да има завършена магистрала „Хемус“, като според него тя дори още „не е нарисувана“. Няма и идеен проект. В три от отсечките се започват изцяло нови трасета, по които да се работи на идейна фаза, след която едва тогава да се премине към техническо проектиране, визирайки ЛОТ 7, 8 и 9 на бъдещия аутобан.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица