Свържи се с нас

Новини

Елена Йончева: Докладът на OLAF за Ларгото е победа за истината и за моите усилия

Published

on

Докладът на Европейската служба за борба с измамите (OLAF) за ремонта и реставрацията на т.нар. Ларго в центъра на София, е победа за истината и за моите усилия. Понякога отнема повече време фактите да бъдат установени, но по-важното е, че се случва.

Това коментира Елена Йончева, евродепутат от групата на социалистите и демократите, по повод информацията на министъра на културата проф. Велислав Минеков за доклада на OLAF. През февруари 2019 г. тя изпрати документите за ремонта на Ларгото в службата.

Тогава Елена Йончева оповести скандален запис, който разкри афера, станала известна като „Ало, Банов съм“. От записа и документите по случая се разбра, че Боил Банов като зам.-министър на културата, е дал указания как да се променят строителните книжа на Ларгото, така че изпълнителите на поръчката да не плащат неустойки за забавянето ѝ.

По този начин те са си „спестили“ около 700 000 лв. За проекта „Античен културно-комуникационен комплекс Сердика” беше платено със средства по оперативната програма на ЕС „Регионално развитие“.

В началото на 2020 г. Елена Йончева, в качеството си на европейски депутат, проведе двустранна среща с генералния директор на OLAF Виле Итала. Двамата обсъдиха ефективността на работата по конкретни дела, включително и сътрудничеството с Европейската прокуратура.

Според информацията на проф. Велислав Минеков в доклада на OLAF се препоръчва да се търси отговорност на трима бивши министри и един кмет. С него се настоява към бюджета на ЕС да бъдат възстановени 4,5 млн. евро. Докладът ще бъде предоставен на българската и на европейската прокуратура.

За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП:
https://www.socialistsanddemocrats.eu/

Новини

SOS лятна академия 2024

Published

on

Зареди още

Новини

От кои партии и кои са новите габровски депутати?

Published

on

Общо четирима народни представители в новия парламент на Република България изпраща Седми многомандатен избирателен район Габрово. В състава на 50-то Народно събрание ще влязат по един представител на ПП „ГЕРБ“, ПП „Възраждане“, Коалиция „Продължаваме промяната – Демократична България“ и „ДПС“.

Информацията стана ясна след като Централната избирателна комисия обяви и имената на новите народни представители. Това са Томислав Дончев от ЮГЕРБ“, Даниел Петров от „Възраждане“, Явор Божанков от „ПП-ДБ“ и Юсеин Вейселов от „ДПС“.

Изборите без нови лица в региона преминаха при рекордно ниска активност. Според окончателните данни от Районната избирателна комисия в Габрово, под 30 хиляди от над 100 000 имащи право на глас, са упражнили правото си. Това представлява спад от близо 7% спрямо изборите през април 2023 г, когато активността бе 36.6%.

На фона на намалената избирателна активност, всички партии отчитат загуби на гласове. Най-голяма е щетата за „ПП-ДБ“, които получават 4 700 гласа по-малко от Габрово спрямо 2023 г. „ГЕРБ“ губи над 3 000 гласа, а „Възраждане“ – почти 1000 гласа. Единствено „ДПС“ отбелязва малък ръст с 90 гласа, но остава партията с най-ниска подкрепа, като само 1 563 избиратели са гласували за тях, предимно от община Севлиево.

Резултатите от изборите в област Габрово не предоставят основания за радост сред политиците, имайки предвид ниската избирателна активност и загубата на подкрепа за всички партии. Президентът насрочи първото заседание на новоизбраното 50-о Народно събрание за 09.00 часа на 19 юни 2024 г.

Зареди още

Новини

Тунелът под Шипка няма как да не бъде завършен!

Published

on

„Повече от 127 години се очаква изграждането на тунел под Шипка. Днес имаме шанса да започне същинската реализация. Както знаете, през месец април падна и последната пречка за реализация на проекта. Решението на Върховия административен съд е окончателно и не подлежи на обжалване“.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова, по време на работна среща в Габрово, на която бяха обсъдени стъпки за реализиране на проекта за тунел под връх Шипка. Агенция „Пътна инфраструктура“ е готова с административните процедури. Но въпреки това всички знаем, че има няколко варианта. Затова бих искала да създадем работна група и всяка институция да поеме отговорност, за да може до година и половина същинската работа да започне. А след 4 години да можем да кажем, че имаме връзката север-юг, каза още министър Коритарова.

Тя изрази очакване всяка ангажирана институция да поеме своята отговорност и да участва активно в предстоящите месечни срещи за проследяване на напредъка в работата.

По време на разговора, организиран по покана на министър Коритарова и с любезното домакинство на Таня Христова, кмет на община Габрово, бяха обсъдени стъпките за реализирането на проекта. Дискутирано бе има ли нужда от ново проектиране, което би възпрепятствало започването на същинското строителство.

За ускоряването му работната група ще изработи график на дейностите и сроковете, които предстоят от всяка една институция.

„Тази среща е рестарт на един много важен обект. С вашата ангажираност и с умението да управлявате различни институции, тази всъщност процедурна сага наистина ще започне да се реализира. Не ми се иска да се връщам назад, но мисля, че фактите и цифрите са достатъчно красноречиви. Две години нищо не се е случвало в рамките на договора, който реално съпътства изпълнението на този последен етап“, каза кметът на Габрово Таня Христова.

„Тунелът под Шипка няма как да не бъде завършен“, категорична бе Виолета Коритарова. Тя допълни, че се очаква с построяването на съоръжението трафикът да се увеличи и да нарасне до над 10 хил. моторни превозни средства за денонощие.

„Това е стратегически обект за развитие на икономиката. Не може повече да делим България пред и зад Балкана. Трябва да осигурим необходимата инфраструктура за транспортна свързаност, така че икономиката да може да бъде развивана“, заяви още регионалният министър.

Инж. Коритарова подчерта, че трябва да се мисли и за транспортната свързаност към автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“, както и за изграждане на обход, който да извежда транзитния трафик от населените места.

„Нашата отговорност е да осигурим необходимите условия за безопасност на пътя. МРРБ и Агенция „Пътна инфраструктура“ мислим стратегически за обезпечаване на минимум 3-4 връзки в посока север-юг, които да дадат стабилност за икономическо развитие на страната“, допълни тя.

Тунелът ще осигури най-пряката връзка между Северна и Южна България в централната част на страната. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Основните транспортни направления, които ще обслужва тунелът, са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Ще се повиши безопасността на движение и целогодишно ще се улесни преминаването на шофьорите от двете страни на Стара планина. Това ще се отрази на икономическото и социалното развитие на региона и на туризма.

На срещата министър Коритарова обяви създаването на работна група, която ще изготви график с дейности и срокове, които предстоят за всяка ангажирана институция. Заседанието на работната група ще бъде на 12 юли с представители на МРРБ, АПИ, министерствата на околната среда и водите, на земеделието и храните и на транспорта, областните управи на Габрово и на Стара Загора, както и на общините Габрово и Казанлък.

Проектирането на съоръжението започна след близо тригодишна процедура по Закона за обществените поръчки, която беше стартирана през 2019 г. и премина през обжалване в съда. Договорите с избраните изпълнители са подписани. Стойността на контракта за проектиране и строителство е 358 020 000 лв. с ДДС.

Изпълнител е ДЗЗД „Консорциум ПСВТ“. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД „Трансконсулт – Свеко“. Договорът е 6 479 935,20 лв. с ДДС. Проектът за изграждането на тунела под връх Шипка е включен за финансиране в оперативната програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца, а строителството ще продължи около три години и половина. Заложено е изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км. Този под Шипка ще бъде с дължина от 3,2 км, а останалите четири тунела са по-малки. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

В срещата участваха още заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков, областните управители на Габрово Мария Башева – Венкова и на Стара Загора Ива Радева, зам.-кметът на Казанлък Даниела Коева, Томислав Дончев – бивш кмет на Габрово, инж. Венцислав Атанасов – член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, изпълнителният директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър инж. Момчил Терзийски и представители на регионалните им структури, директорът на РИОСВ Велико Търново Мая Радева, експерти от институциите, представители на изпълнителите и на строителния надзор.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица