Свържи се с нас

Новини

Общината припомни какво означава цветът на съдовете за смет

Жълт или оранжев контейнер – каква е разликата?

Published

on

На територията на Габрово са разположени два основни вида съдове за смет – жълт и кафяв, както и два допълнителни – оранжев и зелен. В града ни имa 820 контейнерни площадки, като на 125 от тях са поставени и допълнителните оранжев и зелен контейнер. През зимния сезон се разполагат и метални съдове за пепел.

Жълтият и кафявият контейнер са предназначени за битовите отпадъци – съответно рециклируеми и биоразградими, а оранжевият и зеленият осигуряват събирането на само на отпадъци от опаковки.

Жълтият и кафявият контейнер се обслужват по график от общинското предприятие „Благоустрояване – Габрово“, а оранжевият и зеленият – от фирма „Екобулпак“ АД, с която Община Габрово има сключен договор.

И точно тук идва основателният въпрос каква е разликата между жълтия и оранжевия контейнер?

Основната разлика е, че оранжевият контейнер е само за отпадъци от опаковки – хартиени, пластмасови и метални. Отпадък от опаковки са всички видове опаковки на хранителните и нехранителните стоки – кутии, туби, кенчета, кофички, бутилки, чашки, фолиа и др. Като опаковки се идентифицират и всички видове съдове за еднократна употреба, найлонови торби и пликове.

В жълтия контейнер се изхвърлят всички останали видове рециклируеми отпадъци – домакинска посуда, домашни принадлежности, кожени и гумени изделия, ненужни хартиени изделия – блокчета, тетрадки, листи и др.

Тъй като оранжеви контейнери за опаковки има само на 125 площадки в Габрово и в случай че на вашата улица няма такъв тип контейнер, то е допустимо тези отпадъци да попаднат в жълтия съд.

Отпадъците от жълтия контейнер се транспортират до Регионалното депо, където се насочват в инсталацията за сепaриране – там те се сортират по вида на материала, от който са изработени.

Жълт контейнер – за рециклируеми битови отпадъци от пластмаса, стъкло, хартия, метал (вестници и списания, ученически пособия, счупени детски играчки, домакинска посуда, дрехи, кожени изделия и др.)

Кафяв контейнер – за биоразградими отпадъци (обелки от плодове и зеленчуци, трева, листа, клони, черупки, костилки и др.).

Оранжев контейнер за отпадъци от хартиени, пластмасови и метални опаковки(кашони, кутии, кенчета, кофички, пакетчета, прибори за еднократна употреба и др.).

Зелен контейнер – за стъклени опаковки (буркани, бутилки и др.).

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Крими

Инцидент с велосипедист край Яворец

Published

on

Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.

Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.

В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.

Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Новини

Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината

Published

on

Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.

Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.

Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.

Зареди още

Новини

От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост

Published

on

От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.

Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.

НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.

Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.

Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.

Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.

До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица