Свържи се с нас

Новини

22 март е Световният ден на водата

Останете си вкъщи! Да отбележим Световния ден на водата онлайн

Published

on

Световният ден на водата се отбелязва на 22 март всяка година от 1993 г. насам под егидата на ООН и акцентира върху важността на достъпа до питейна вода.

Каква е целта на Световния ден на водата? Световният ден на водата отчита важността на водата и насочва вниманието към 2,2 млрд. души, живеещи без достъп до питейна вода. Поставя фокус върху предприемане на действия за справяне с водната криза в световен мащаб. Основен акцент на Световния ден на водата е да се подпомогне постигането на цел 6 за устойчиво развитие на ООН: чиста вода и санитарно-хигиенни условия за всички до 2030 г.

Кой организира Световния ден на водата? Всяка година координационният механизъм на ООН (UN-water) за достъп до вода и канализация определя темата за Световния ден на водата. През 2020 г. фокусът е поставен върху изменението на климата, през 2021 г. – върху това, да ценим водата, а през 2022 г. – върху подпочвените води.

Какво се случва на Световния ден на водата? UN-Water стартира глобална кампания чрез интернет страницата и в социалните мрежи, като предоставя на хората и организациите инструментите за популяризиране на кампанията пред собствените им аудитории. Правителства, компании, училища и много други участници също организират дейности по случай Световния ден на водата.

Докладът на ООН за състоянието на водните ресурси се публикува на Световния ден на водата, като обръща внимание на същата тема като на кампанията и отправя препоръки и насоки към политиката и хората, които взимат решения.

Каква е темата на Световния ден на водата ‘2020? Световният ден на водата ‘2020 поставя темата за водата и изменението на климата и неразривната връзка между тях. Кампанията цели да се покаже как правилната употреба на водата ще спомогне в борбата с климатичните промени – за намаляване на наводненията, сушата, недостига на вода и замърсяването.

Чрез адаптирането към последствията от изменението на климата върху водните ресурси ще предпазим здравето и ще спасим животи. Ако използваме по-ефективно водата, това ще допринесе за намаляване на парниковите газове.

Кои са основните послания на кампанията?

  • Не можем да си позволим да чакаме. Политиците, отговорни за  политиката в областта на климата, трябва да поставят управлението на водата в основата на плановете за действие.
  • Управлението на водата може да помогне в борбата с изменението на климата. Има устойчиви, достъпни и лесно реализуеми решения за водоснабдяване и канализация.
  • Всеки има роля в този процес. В ежедневието ни има лесни стъпки, които всеки може да предприеме за справяне с климатичните промени.

Управлението на водата може да помогне в борбата с изменението на климата:
💧 Влажните зони поглъщат въглероден диоксид от въздуха.
💧 Растителността предпазва от наводнения и ерозия.
💧 Дъждовната вода може да се съхранява за периоди на засушаване.
💧 Отпадъчните води могат да се използват повторно.
💧 Климатично адаптирано интелигентно земеделие.

Всеки може да направи нещо в борбата с изменението на климата. Изберете своето действие днес:
💧 Взимайте пет минутен душ.
💧 Изберете растително меню.
💧 Изключете електрическите уреди, оставени на „спящ режим“.
💧 Не изхвърляйте годна за консумация храна.
💧 Пазарувайте устойчиво.

Предвид извънредното положение в нашата страна РИОСВ – Велико Търново няма да проведе традиционните инициативи с деца, ученици и експерти. За 22 март предлагат възможност за запознаване онлайн с резултати от две предишни инициативи.

Инициативи с ученици, които показват отношение, отговорност, загриженост към опазване на водата, умения за общуване на роден и чужд език, за учене, творчески умения, обществени и граждански компетентности, инициативност.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Новини

Петър Витанов: Кризата върна Европейския съюз към солидарността

Милиардите, предвидени за България, отразяват състоянието на икономиката ни, което не е повод за гордост, споделя ръководителят на българските социалисти в Европейския парламент.

Published

on

„Кризата оголи социалните противоречия и в известна степен направи повече, отколкото лявата политическа мисъл за последните 30 години. Защото ни доведе до преосмисляне на ролята и мястото на държавата в икономиката, както и на необходимостта от преформулиране на икономическото развитие“, каза Петър Витанов по време на дебат в предаването „Референдум“.

Според него планът за възстановяване, предложен от комисията, отразява основни европейски принципи като солидарността и идеята за наднационалното начало. Именно затова най-големи средства ще се отпуснат на най-нуждаещите се и за първи път ще бъде емитиран общ дълг с безпрецедентен размер. Предстои заздравяване на институционалните механизми, създаване на нови политики, сближаване на здравните системи, убеден е Витанов.

„Традиционно гледаме твърде аритметично на нещата – толкова имам да давам, толкова имам да взимам. Само че ползите могат да бъдат и нематериални – говорим за сигурност, за общ пазар, за геополитическо място на държавите“, каза евродепутатът по повод коментирания размер на средствата, които се очаква да получи България – 12.7 милиарда евро, две трети от които под формата на безвъзмездна помощ и една трета под формата на заем.

„Последната финансова и икономическа криза през 2008 г. показа, че с политика на финансови ограничения, тъй-наречения остеритет, не могат да се вземат устойчиви решения, неравенствата се увеличават, системните различия се задълбочават. Ако най-тежко засегнатите получат заем, те биха рискували да нямат възможност да го върнат, което ще е катастрофа за тези икономики. Предвид свързаността на икономиките, това би означавало катастрофа и за всички останали“, каза още Витанов.

Петър Витанов, ръководител на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент

Той призова да обърнем и другата страна на монетата, когато анализираме отпуснатите средства. „Първо, ГЕРБ бодро ни казват, че това са много пари, но нито веднъж не е станало дума за какво точно са предназначени тези пари и как трябва да се харчат; второ Европейската комисия отпуска тези средства по много обективни критерии, свързани със степента на засегнатост на една държава. Това, че взимаме втората най-голяма сума, съотнесена към БВП, е оценка за състоянието на българската икономика и засегнатостта от кризата“, категоричен е Витанов.

Причина за това евродепутатът вижда в недалновидните решения на управляващите. „Държавната помощ бе позволена в контекста на Covid-19 и за три месеца държавите членки отпуснаха три трилиона евро. Германия отпусна 30% от БВП, за да спаси предприятия и компании, Дания – 18% , за да няма нови безработни. България отпусна едва 2% за една мярка „60/40“ с много спорна ефективност, и то насочена към едрия капитал“, подчерта Витанов.

„Справили сме се добре здравно, но не и икономически. Г-жа Сачева каза, че доходите на българите са намалели с 18%, но като махнете пенсиите и заплатите в публичния сектор, това означава 30% свит реален сектор. Получаваме толкова много пари, защото Европейската комисия предвижда, че България ще е една от най-засегнатите страни със 7.4 % спад в БВП“, допълни още той.

В края на предаването Витанов изрази опасенията си, че правителството все още не е формулирало ясни политики за използване на средствата които ще бъдат отпуснати, което може да доведе до невъзможност страната ни да се възползва пълноценно от тях.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Търсят се най-добрите учители – дигитални новатори в образованието

Published

on

Всички учители в страната могат да се включат в конкурса „Дигитални новатори в образованието“, организиран от БАИТ (Българска Асоциация по Информационни Технологии). Инициативата ще се провежда под патронажа на Министъра на образованието и науката Красимир Вълчев.

Целта на конкурса е да отличи и насърчи използването на добри практики в дистанционното обучение на учениците от 1-ви до 12-ти клас. Идеята на организаторите е също инициативата да открои учителите – дигитални новатори, да популяризира дистанционното обучение и да насърчи неговото използване като неизменна част от образованието.

В конкурса могат да участват всички учители, обучаващи ученици от 1-ви до 12-ти клас по всички учебни дисциплини, включени в учебните програми на МОН. Всеки учител може да бъде номиниран или да се самономинира, в една или повече категории.

Регистрацията в конкурса става чрез подаване на Формуляр за кандидатстване. Крайният срок за регистрация е 30-ти юни 2020 г.

В подкрепа към кандидатурите:
Ще се приемат линкове към мнения, референции, коментари от ученици и родители, подадени във Facebook, LinkedIn, учебни платформи или получени по имейл; резултати от тестове, линкове към материали и видеоматериали.

Конкурсът ще определи носителите на 4 отличия в следните категории:

1. Иновативен подход за преподаване
● Интерактивност при преподаването, включване на ученици и техни решения в помощ на преподаването;
● Използване на специални средства – видео клипове, др. решения в помощ на дистанционното обучение;
● Игри, викторини и други форми със състезателен елемент.

2. Най-добре посрещната учебна програма от ученици и родители
● Баланс между преподаване, домашни, проекти и почивки;
● Метод за оценяване и отличаване /най-добър проект, решение на задача/;
● Обратна връзка от родители и ученици и коригиращи действия;
● Степен за усвояване на материала /сравнение на резултати от тестове с предишни години/;
● Консултации и индивидуална работа с ученици.

3. Технологични иновации
● Приложение на ИКТ в цялостния обучителен процес – тестове, домашни, визуализация и примери;
● Допълнителни технологични иновации;
● Принос за приобщаване към дигиталните технологии на семействата на учениците.

4. Мултиплициране на иновативните учебни решения
● Многократно използване от други учители и/или училища;
● Подготовка на учебни материали, покриващи и допълващи учебната програма;
● Методически материали, подготвени за споделяне с други учители.

Журито, което включва членовете на Управителния и Контролния съвет на БАИТ, ще определи победителите от 1-во до 3-то място в четирите категории.

Учителите, спечелили първо място във всяка от четирите категории ще бъдат наградени с парична награда от 1000 лв., осигурени от ТехноЛогика ЕАД, Дейта плюс ООД, CENTIO #Cybersecurity, ВиЕмУеър България ЕООД, Майкрософт България ЕООД, както и продукт за защита на персонални компютри ESET Internet Security, за по-сигурна безопасна работа online, списък с препоръки за безопасна работа от вкъщи и онлайн обучение на тема „Основни познания и практически насоки в сферата на киберсигурността“, осигурени от CENTIO #Cybersecurity, ваучер за посещение на курс по избор в ERP Academy от ERP Academy, ваучер за курс „Въведение в Agile и начини за приложение на Agile принципите в сферата на образование” от Би Толкс Аджайл ООД.

На класиралите се на 2-ро и 3-то място във всяка от четирите категории ще бъдат връчени различни материални награди – настолен компютър Dell Vostro Desktop 3668 i5-7400, 4GB, 1TB SATA, Intel graphics, DVDRW, Ubuntu, 3Y NBD с монитор Dell 22 Monitor – P2219H – 4.6cm (21.5″), принтер HP LaserJet Pro M102a А4 от Контракс АД; 3D принтер Da Vinci и графичен таблет WACOM от Вали Компютърс ООД, продукт за защита на персонални компютри ESET Internet Security, за по-сигурна безопасна работа online, списък с препоръки за безопасна работа от вкъщи и онлайн обучение на тема „Основни познания и практически насоки в сферата на киберсигурността“, осигурени от CENTIO #Cybersecurity, ваучери за посещение на курс по избор в ERP Academy от ERP Academy, ваучери за курс “Въведение в Agile и начини за приложение на Agile принципите в сферата на образование” от Би Толкс Аджайл ООД.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

„Производство на хляб и хлебни изделия“ в ПГТ „Пенчо Семов“

Published

on

ПРИЕМ
ЗА УЧЕБНА 2020/2021 ГОДИНА

Специалност: „Производство на хляб и хлебни изделия“
Професия: Хлебар-сладкар
⇒ Втора степен на професионална квалификация.
⇒ Професионална реализация – хлебар, сладкар, пицар в кухнята на хотел и ресторант; стартиране на собствен бизнес в ресторантьорството и хотелиерството.

Специфични знания и умения, които специалността предлага по време на курса на обучение:
⇒ изучаване на суровините и материалите за производство на хляб, хлебни и сладкарски изделия;
⇒ приготвяне и обработка на тестото: технологично значение и подготовка на суровините; приготвяне, съзряване и формиране на тестото; термична обработка на тестото и съхранение на готовата продукция;
⇒ работа с машини и съоръжения за топлинна обработка на тестото;
⇒ изучаване на технологията на хлебните изделия: производство на изделия от кифлено тесто , банични изделия, гевреци, маслени изделия, пържени изделия;
⇒ овладяване на производството на нови асортименти хлебни изделия;
⇒ изчисляване на рецептура на хлебни изделия;
⇒ определяне на качествената характеристика на готовата продукция;
⇒ производство на основните видове хляб – ръжен и ръжено-пшеничен хляб, диетичен хляб, хляб от обогатено тесто;
⇒ използване на нови технологии за производство на хляб.

Състезание Дни на хляба и сиренето, организирано от Млекарска школа Д-р Обрен Пежич – Сърбия
В Млекарска школа Д-р Обрен Пежич, Сърбия – щандът на ПГТ „Пенчо Семов“ – Габрово
В Млекарска школа Д-р Обрен Пежич, Сърбия – отборът на ПГТ „Пенчо Семов“ – Габрово
Грамота за участие в състезание Дни на хляба и сиренето, организирано от Млекарска школа Д-р Обрен Пежич, Сърбия

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица