Свържи се с нас

Икономика

Купете имот с Гарант, превърнете го в дом с помощта на нашите партньори

Published

on

След като вече сте закупили имот с ГАРАНТ и сте извършили първата важна стъпка по планиране и проектиране следва доста по-трудоемката част, а именно реализацията на плана – строително-ремонтните дейности, обзавеждането и оборудването. Правилната последователност на извършване е важна, защото по този начин ще спестите време, пари и енергия.

??

• Подготовка на терена – започва се с къртене, демонтаж и премахване на всичко старо и ненужно. Демонтиране на врати, премахване на стари подови настилки, сваляне на тапети и стари мазилки, къртене на фаянс, теракота и мозайка, премахване на преградни стени и т.н.
*Съвет: Добре е, колкото се може по-често помещенията да бъдат почиствани, за да се редуцира събирането на излишна мръсотия, която възпрепятства по-бързото изпълнение на проекта.

• Подмяна на инсталации
В този етап се включват: смяна на дограмата, оформяне на отворите за интериорните врати, подмяна на канализационната и водопроводна мрежа, ако е необходими, изграждане на нова електрическа инсталация, ремонт на отоплителната система.
*Съвет: Практичен и здравословен вариант за отопление е подовото. Има два вида: електрическо и водно, като първото се монтира посредством електрически рогозки, а второто – с т.нар „дълбок монтаж“ чрез полагането на тръби под подовата настилка. Най-голямото предимство на подовото отопление е равномерната температура, която се достига, както и липсата на замърсяване.

• Основни довършителни ремонтни дейности
Най-общо това са: полагане на външна и вътрешна изолация; изравняване на подове и стени; изграждане на преградни стени с гипсокартон или „обличане“ на съществуващи; шпакловки; поставяне на фаянс, теракота, гранитогрес, боядисване с латекс, слагане на тапети, декоративна мазилка; подови настилки; поставяне на осветителни тела и т.н.
*Съвет: За да не бъде интериорът на банята еднообразен, може да „вкарате“ свежи акценти чрез декоративни пана. Такива и подобни предложения може да намерите в магазини „ПАРОС“. А чрез нашето съдействие може да получите до 20% отстъпка при пазаруване там.

• Обзавеждане и декорация
Един от най-приятните етапи, когато домът придобива сравнително завършен вид, показващ индивидуалните вкусове на собствениците си. В този етап се включва: обзавеждането на кухнята; поставянето на всички уреди и мебели в останалите помещения, декорация. Обзавеждането на кухнята почти винаги е по индивидуален проект. Специфичните и нестандартни размери на помещенията, изискват точно проектиране за оползотворяване на всички ниши. За тази задача може да се доверите на нашия партньор Мебелна къща САРАКТА. С професионализъм и прецизност те ще се погрижат както за кухненското, така и за цялостното обзавеждане.
*Съвет: Добре е да предвидите за проектирането, производството и доставката на Вашите мебели период между 30 и 60 дни. Тъй като основният ремонт е дълъг, добре е изборът на мебели и оборудване да се прави паралелно.

И ето че след дълга и упорита работа Вашият нов дом е готов! Най-сетне може да седнете с чаша кафе, излегнали се на дивана и да помислите „Е, струваше ли си?“. Ние можем само да Ви кажем, че домът не е просто място, той е чувство и всяко усилие за постигане на топлина, сплотеност и удовлетвореност, си струва! Ако все още не сте намерили своя бъдещ дом – направете го с ГАРАНТ!

Икономика

Стартъп с амбициозни планове за Габрово

Published

on

В последните години Габрово все по-често се споменава като град, в който иновациите срещат предприемаческия дух. Нов пример за това е Digital New Era – уеб агенция, основана от Васил Гърбов, габровец, който прави смели стъпки към развитие на местната дигитална екосистема.

След няколко години опит в сферата на уеб услугите, Васил се връща в родния си град с ясна мисия, а именно да създаде условия, при които бизнесите и младите хора от региона могат да растат заедно чрез технологиите.

Под бранда Studio New Era, екипът му разработва иновативен модел „уебсайт като услуга“ – решение, което премахва високите първоначални разходи и предлага пълно уеб присъствие срещу достъпна месечна такса.

„Нашата цел е да направим качествените уеб услуги, достъпни и надеждни за всеки бизнес, независимо от размера му. Много компании искат да се дигитализират, но се спират заради цената или сложността. Ние премахваме тези бариери“, споделя Васил Гърбов.

Studio New Era предлага съвременен подход, който позволява на малките и средни предприятия в региона да изградят модерно онлайн присъствие, да достигнат нови клиенти и да развиват своята дейност устойчиво.

Моделът е гъвкав, а поддръжката – постоянна, така че собствениците да могат да се концентрират върху основния си бизнес, докато екипът на Digital New Era се грижи за всичко, свързано с техния сайт и дигитална визия.

„За нас е важно местната икономика да расте. Вярваме, че силният бизнес е гръбнакът на един жив град. Когато помогнем на една фирма да излезе онлайн и да бъде конкурентна, това е успех не само за нас, но и за Габрово като цяло“, допълва Гърбов.

Паралелно с услугите за бизнеса, Digital New Era развива и втора, не по-малко значима линия, свързана със създаване на възможности за млади хора, които искат да започнат кариера в ИТ сектора.

Компанията предлага менторска среда, в която начинаещи уеб дизайнери, разработчици, маркетолози, търговци и създатели на съдържание могат да трупат практически опит, да работят по реални проекти и да изграждат портфолио.

„Искаме да покажем, че успешна кариера в ИТ е напълно възможна и от Габрово. Тук има талантливи и амбициозни хора – просто им трябва шанс да се развиват в реална работна среда“, казва основателят.

Digital New Era не спира само до индивидуалните успехи. Екипът има амбицията да бъде част от създаването на по-активна предприемаческа екосистема в Габрово и региона – мрежа от хора, компании и организации, които споделят опит, идеи и ресурси.

Планират се инициативи за обучения, събития и колаборации между местни бизнеси и млади специалисти, които да насърчават сътрудничеството и иновациите. „Вярвам, че Габрово има потенциал да се превърне в модерен, дигитално ориентиран град. Имаме хората, идеите и духа – остава само да ги обединим около обща цел“, заключава Васил Гърбов.

Digital New Era и Studio New Era са пример за това как една идея, родена от местен предприемач, може да вдъхне нов живот на града. Със своите технологични решения и социална мисия, екипът не просто развива бизнес, а поставя основите на нова дигитална ера за Габрово.

Повече информация за агенцията и студиото можете да намерите на адрес:
https://newerawebsites.com/
https://studionewera.com/

А с партньорската програма можете да се запознаете:
https://studionewera.com/partnorska-programa/

Зареди още

Икономика

Преизбраха Пламен Петров за председател на ОП на КСБ – Габрово

Published

on

Предприемачът Пламен Петров бе преизбран за председател на Областното представителство на Камарата на строителите в България – Габрово. Това се случи по време на редовното Общо годишно отчетно – изборно събрание на организацията, което се проведе в началото в началото на месец октомври.

Събитието събра членове на Областния и Контролния съвет, както и представители на строителни фирми от региона. Сред гостите бяха инж. Любомир Качамаков – заместник-председател на УС на КСБ, инж. Тодор Андонов и инж. Любомир Шербетов – членове на Изпълнителното бюро, както и Венцислав Дончев, председател на ОП на КСБ – Велико Търново.

Заседанието бе открито от председателя на ОП – Габрово, Пламен Петров, който приветства присъстващите и представи доклад на председателя на Областния съвет. В него бяха обобщени основните дейности на Камарата през изминалата година, както и ключовите инициативи, реализирани съвместно с други областни представителства в страната. Сред акцентите беше форумът „Идеи с бъдеще“, събрал в Арбанаси представители от Велико Търново, София, Ловеч, Русе, Плевен и Габрово.

Пламен Петров припомни и откриването на Камерната зала на Кукления театър в Габрово, на което са присъствали всички фирми, участвали в ремонта. В доклада бе споменато и награждаването на участниците в Националния конкурс „Преминал майстор през земята“, който се реализира в рамките на честванията, посветени на 225 години от рождението на майстор Колю Фичето. ОП на КСБ – Габрово осигури отличията, които Петров връчи на победителите.

След представянето на доклада, председателят на Контролния съвет Иван Иванов отчете финансовите резултати и предложи бюджетната рамка за 2026 година. Делегатите единодушно я одобриха, като насочиха вниманието си към бъдещи инициативи, свързани с квалификацията на кадрите и по-тясното сътрудничество с общините в региона.

В дух на прозрачност и доверие премина и изборът на новия Областен съвет. С тайно гласуване за председател бе преизбран Пламен Петров („Валентин Петров 2004“ ООД). Сред избраните членове са Манол Манолов („Масив Трявна“ ЕООД), Рачо Шейтанов („РГС“ ООД), Стойо Стоев („Фаворит 96“ ООД), Илиян Димитров („Илистрой“ ЕООД), Богомил Петков („Мазалат“ ЕООД) и Евгени Стоев („Пътстрой-Габрово“ АД). В Контролния съвет влизат Иван Иванов („Мегастрой 2014“ ООД), Васил Михайлов („Прометал 2000“ ООД) и Тихомир Галов („ТНТ Инженеринг“ ЕООД).

В края на заседанието инж. Любомир Качамаков изрази признание за активната дейност на габровската структура и поздрави Пламен Петров за последователната му работа. ОП Габрово издигна неговата кандидатура за член на Управителния съвет на КСБ, а Иван Иванов – за член на Контролния съвет.

Зареди още

Икономика

НАП с нова функционалност за подаване на справки-декларации за ДДС

Published

on

От началото на октомври 2025 г. НАП въведе нова функционалност в електронната услуга за подаване на справки-декларации за ДДС. Тя дава възможност на лицата, които не са извършвали търговска дейност, да посочат само периода, в който нямат нищо за деклариране.

Те вече не са задължени, както досега, да генерират файловете без записи в тях и да ги изпращат чрез електронната услуга на НАП, независимо че няма какво да декларират. След като потребителите попълнят периода, от приходната агенция автоматично генерират справката-декларация с нулеви стойности, заедно с дневниците за продажби и покупки, като лицето само ги подписва и подава.

Новата функционалност, която е разработена по предложение на счетоводните браншови организации, ще спести време и значително ще улесни дружествата при изпълнение на ежемесечните им задължения.

Информация за новата функционалност в е_услугата за подаване на справки-декларации може да се получи на телефоните на приходната агенция: 0700 18 700 или 02/9859 6801, на цена, съобразно тарифата на съответния оператор.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица