Свържи се с нас

Новини

Девет постоянни комисия в Общински съвет – Севлиево

Published

on

Девет са постоянните комисии в новия Общински съвет на Севлиево, а членовете им бяха определени на първото редовно заседание вчера, 28 ноември. За председател на комисията по „Бюджет, финанси и стопански дейности“ бе избран Димитър Димитров. Председател на комисията „Екология и рационално използване на природните ресурси“ ще бъде Огнян Пешков, а комисията по „Здравеопазване и социални дейности“ ще се ръководи от Сюзан Садъкова – Томева.

снимка: Община Севлиево

Комисията по „Земеделие и гори“ ще се ръководи от Али Алиев, а на комисията по „Младежки дейности, спорт и туризъм“ – от Камен Николов. Председател на комисията по „Образование, култура и вероизповедания“ стана Мирена Станчева, а на комисията по „Общинска собственост и териториално, и селищно устройство“ – Павлин Ганчев.

Постоянната комисия „Сигурност, обществен ред и организация на движението“ ще бъде под председателството на Ердоан Узунов, а на „Приватизация и следприватизационен контрол“, както досега – Недко Георгиев.

Кметът на Община Севлиево д-р Иван Иванов ще бъде представител на Общината в общите събрания на „Севлиевогаз 2000“ и „Регионално депо за отпадъци – Севлиево“ ООД, както и ще упражнява правата върху дружествата, при които едноличен собственик на капитала е Община Севлиево.

снимка: Община Севлиево

Освен в газовото дружество, Община Севлиево е акционер в габровската МБАЛ „Д-р Тота Венкова“ и съдружник в „Регионално депо за отпадъци – Севлиево“ ООД. За болницата в Габрово общинските съветници определиха представител на Общината да бъде зам.-кметът Калина Георгиева.

Бяха избрани представители на публичния сектор в Общото събрание и на „Местна инициативна група – Севлиево“. С друго свое решение Общинският съвет определи индивидуалната основна месечна заплата на кмета на Община Севлиево да бъде 2 904 лева.

Това е 10% увеличение, съобразено със заложеното увеличение на средствата за възнаграждения на държавната и общинска администрация, кметове и кметски наместници, съгласно проекта на Закона за държавния бюджет на Република България за 2020 г.

Максималното увеличение, което можеше да бъде предложено възлиза на 5 228,55 лв. Заплатата се определя въз основа на Постановление на Министерски съвет №4 от 10 януари 2019 г., за изменение и допълнение на Постановление на Министерски съвет №67 от 2010 г. за заплатите в бюджетните организации и дейности, общинският съвет определя при условията на закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА) индивидуалните основни месечни заплати на кметовете на общини, райони и кметства.

снимка: Община Севлиево

Размерът на определените заплати не може да надхвърля основната месечна заплата на министър и следва да е съобразен с разполагаемия ресурс. Основното месечно възнаграждение се преизчислява всяко тримесечие като се взема предвид средно месечната работна заплата за последния месец от предходното тримесечие.

След прилагане на описаната методика и по данни на НСИ, основната месечна заплата на министър за периода юни – септември 2019 г. е в размер на 5228,55 лв. Определени бяха и основните трудови възнаграждения на кметовете в Общината.

За кметове на село с население под 700 души основната заплата през мандата ще бъде 800 лева. Това се отнася за кметовете на Горна Росица, Дамяново, Добромирка, Кормянско, Крамолин, Крушево, Стоките и Сенник.

За кметовете по селата с население над 700 души основната заплата е определена на 900 лева, решиха общинските съветници. Тук попадат Батошево, Градница, Душево, Петко Славейков, Ряховците и Шумата.

Общинският съвет реши още Общината да поеме задължението по издаване на запис на заповед за авансово плащане по проекта за подобряване на енергийната ефективност на административната сграда на Общината. Проектът се изпълнява по Оперативна програма „Региони в растеж 2014 – 2020“ и сега трябва да се договори авансовото плащане по него в размер на 398 374,66 лева. Безвъзмездната финансова помощ е 100%.

Община Севлиево ще кандидатства и с проектно предложение за финансиране на културни дейности. Проекти ще се подготвят като се кандидатства по европейската програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“, администрирана от Министерство на културата.

Севлиево ще кандидатства за безвъзмездна финансова помощ по Раздел 2 „Подобрен достъп до изкуства и култура“. Една от целите на програмата е да се постави фокус върху достъпа до култура и предприемачество в тази сфера, както и да се подобри достъпа до култура на етническите и културни малцинства.

Съветниците решиха още председателят на Общинския Съвет Здравка Лалева да членува от името на Общината в Националната асоциация на председателите на общинските съвети в Република България и да представлява Севлиево в Областния съвет за развитие на Област Габрово. Следващото заседание на Общинския съвет ще бъде на 17 декември.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Крими

Акция по „широкообхватен контрол“ се проведе в област Габрово

Published

on

В средата на тази седмица, на територията на област Габрово се проведе специализирана полицейска операция по метода на „широкообхватния контрол“.

В Габрово полицейски екип и екипи на Агенция „Пътна инфраструктура“, Областен отдел „Автомобилна администрация“- Габрово, Агенция „Митници“ и Национална агенция за приходите извършваха проверки на автомобили на пътя между Габрово и Дряново.

В рамките на два часа полицейските служители провериха общо 42 МПС-та и 48 лица, сред които 11 товарни автомобили.

Установени са били 6 нарушени и връчени 2 електронни фиша. Контролните органи от Областен отдел „Автомобилна администрация“ извършили проверка на 4 товарни автомобила, а служителите на Агенция „Пътна инфраструктура“ – 42.

Екипът на Агенция „Митници“ проверил 7 автомобила, а служителите на НАП – 9 и техните водачи.

В рамките на два часа в Севлиево са били извършени проверки на 38 автомобила и 42 лица, като констатираните нарушения 6, а връчените електронни фиша са три. Екипите на РУ Дряново извършили проверка на 31 МПС и 34 лица, за които са установили 2 нарушения. В Трявна били проверени 21 автомобила и 29 лица, за които са констатирани 3 нарушения. Връчени са 2 ел. фиша.

Зареди още

Култура

Пет млади пианистки от МК „Весела“ ще свирят във Виена

Published

on

„Виена ни очаква” – под това мото премина концертът на децата от Музикален клуб „Весела” преди отпътуването за австрийската столица на лауреатите Невин Халил – 1 клас, Лорен Николова – 4 клас, Ай Хасегава – 8 клас, Полина Флориду – 9 клас и Адриана Кънева-10 клас. Те ще се представят „на живо” със своите музикални програми във финалите на Международния конкурс „Виенска класика”.

Възпитаничките на клавирния педагог Весела Пенева са сред отличените 65 деца, спечелили необходимия брой точки и получили покани за участие в заключителния тур във Виена, който предстои.

„Това е уникално постижение за нашия клуб“, сподели музикалният педагог Весела Пенева и продължи – „То ни прави безкрайно щастливи от постигнатия невероятен успех, а именно да бъдем забелязани и отличени измежду над 200 деца от 50 държави! Каква огромна чест е това за едни деца, които не се занимават с музика професионално, а свирят на пиано, просто защото им харесва! Във всяка възрастова група са поканени само по 10 участници. И моите момичета са между тях! това е изключително висока оценка, дадена ни от международното жури!“

„Скъпи Неви, Лори, Ай, Поли и Ади – в музикалната столица Виена, вие ще се докоснете до европейската музикална история, ще имате незабравими срещи с изкуството, ще свирите в хубави зали и ще се запознаете с деца-музиканти от различни националности! Вашата най-голяма победа е, че сте участници в една музикална олимпиада, която ще бъде прекрасен спомен за цял живот ! Олимпийския принцип гласи „Най-важно е участието..”, а аз бих добавила – и трудът, който влагаме! Вече съм напълно убедена, че всяко усилие рано или късно се възнаграждава ! Пожелавам ви да свирите с любов, мисъл и вдъхновение! Гордея се с вас, обичам ви и ви вярвам!“, добави още Весела Пенева.

Зареди още

Новини

ЕЗОК – полезен документ при пътуване в чужбина

Published

on

През 2023 г. в област Габрово са заявени 3 047 Европейски здравноосигурителни карти /ЕЗОК/. В РЗОК Габрово и общинските офиси са издадени и 869 удостоверения за временно заместване на ЕЗОК. За първите шест месеца на тази година, заявените ЕЗОК са над 1300, а удостоверенията за временно заместване – 400.

Защо е нужна?
Европейската здравноосигурителна карта (ЕЗОК) дава достъп до медицинско обслужване по време на временен престой при същите условия и на същите цени като на хората, осигуряващи се в съответната държава, когато възникне спешна или неотложна нужда от медицинска помощ. Притежателите на ЕЗОК имат право на всяка необходима медицинска помощ, която им дава възможност да продължат престоя си по безопасен за здравето им начин (да не се налага те да прекъснат престоя си преди планираната дата и да се връщат в страната по постоянно местожителство поради необходимост от лечение на остро възникнало заболяване или внезапно обостряне на симптомите на хронично заболяване). Спешната и неотложна помощ се простират до там, докъдето лекуващият лекар прецени, че вече е отстранена непосредствената опасност за живота и здравето на пациента. Картата НЕ покрива разходите, ако пътуването в чужбина е специално с цел получаване на лечение /т.е. – планирано лечение/.

В кои държави може да се ползва?
ЕЗОК е валидна във всички страни членки на Европейския съюз, както и в Норвегия, Исландия, Лихтенщайн, Швейцария и Великобритания. Българската ЕЗОК може да се ползва също в Република Сърбия и Северна Македония.

Кой има право на ЕЗОК?
Всички граждани, които са с непрекъснати здравноосигурителни права могат да заявят издаване на ЕЗОК. Тъй като здравноосигурителните права са лични, лична е и ЕЗОК – т.е. децата също трябва да имат издадена своя карта.

Как се получава ЕЗОК?
Заявленията за издаване на ЕЗОК се приемат в дистрибуторски центрове на Първа инвестиционна банка АД на територията на цялата страна, както и по електронен път /онлайн/ чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ). Образец на заявлението може да бъде получен на място в клоновата мрежа на „Първа инвестиционна банка“ АД или да бъде изтеглено от сайта на НЗОК. Заявлението за издаване на ЕЗОК може да се подаде лично или от упълномощено лице. За лицата над 18 години е необходимо да се представи лична карта. За децата, които нямат още лични карти, се представя международен паспорт или акт за раждане и лична карта на родител/настойник. Указанията за попълване на заявленията за издаване на ЕЗОК са публикувани на сайта на НЗОК. 2 / 2 Заявление за издаване на ЕЗОК може да бъде подавано и чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ). За целта заявителят трябва да притежава електронен подпис.  

За колко време се издава?
Срокът за издаване е 15 календарни дни.  

Безплатна ли е?
ЕЗОК е безплатна за всички здравноосигурени лица.  

Има ли бърза поръчка?
Когато не може да се изчака технологичното време по обработката на заявката и отпечатването на ЕЗОК, се издава Удостоверение за временно заместване (УВЗ) на картата. Удостоверението дава същите права като ЕЗОК, но има срок на валидност 2 месеца. Издава се безплатно. Заявлението за издаване на УВЗ на ЕЗОК се подава в районната здравноосигурителна каса /РЗОК/.

На територията на област Габрово, УВЗ на ЕЗОК може да се заяви и получи и в общинските офиси на РЗОК в Дряново, Севлиево и Трявна. Представя се лична карта. За лица под 18 години, които нямат лични карти, се представя международен паспорт или акт за раждане и лична карта на родител/настойник.

За колко време е валидна ЕЗОК?
ЕЗОК е със срок на валидност:
– за всички над 18 години, които не са пенсионери – 1 година,
– за пенсионери за възраст и прослужено време – 10 години,
– за пенсионери поради продължителна/трайна нетрудоспособност – до срока на валидност на отпуснатата пенсия, но не повече от 10 години.
– за лица под 18 години – 5 години или до навършване на 18 години, но не по-малко от 1 година.

Датата, до която е валидна ЕЗОК е вписана върху нея.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица