Свържи се с нас

Икономика

2,5 млн. евро щети за България от Ешерихия коли

Published

on

Щетите за българските зеленчукопроизводители, вследствие на кризата, свързана с Ешерихия коли, възлизат общо на 2 562 747 евро (5 012 222 лв.), съобщиха от Държавен фонд “Земеделие”. Стопаните ще бъдат компенсирани в две направления. Първото се прилага за тези, които са оттеглили произведени и нереализирани количества зеленчуци от пазара, а второто – за небране на реколта. Загубите от изтеглената продукция се оценяват на 2 556 270 евро (4 999 554 лв.), а от неприбрана реколта – на 6477 евро (12 668 лв.)

Искания за компенсации подадоха общо 96 зеленчукопроизводители. Най-голям е техният брой в Пловдивска област, където са подадени 30 заявки за плащане. В Благоевградската областна дирекция на фонд „Земеделие” кандидатите са 25, а от област Пазарджик – са 16.

За обезщетения при оттегляне от пазара плащанията са на тон нереализирана продукция, а именно:

• 240 евро на тон краставици, гледани на закрито
• 332 евро на тон домати, гледани на закрито
• 444 евро на тон пипер, гледан на закрито
• 389 евро на тон салати, гледани на открито или закрито
• 296 евро на тон тиквички, гледани на открито или закрито

За неприбрана реколта плащанията са на хектар:

• 1728 евро за хектар краставици, гледани на закрито
• 2988 евро на хектар домати на закрито
• 999 евро на хектар пипер на закрито
• 875,25 евро на хектар салати на открито или закрито
• 1332 евро на хектар тиквички, гледани на закрито или открито.

Финансовата помощ се отпуска с регламент на ЕС за предприемане на извънредни мерки за подпомагане на сектора на плодове и зеленчуци в Общността. Обезщетението има компенсаторен характер и се предоставя за нереализирана реколта от домати, салати, краставици, сладък пипер и тиквички за прясна консумация.

В зависимост от количествата и площите, които страната ни докладва, както и от данните за останалите страни-членки, ЕК ще реши дали да приложи коефициент за намаление на помощта за всички държави-членки, ако заявените средства надхвърлят общия предвиден бюджет от 210 милиона евро.
На 18 юли 2011г. във връзка с безпрецедентната криза с епидемията Е. коли, Европейската комисия публикува Регламент № 688/2011 за допълнителен прием за 2011 г. на програми за информиране и насърчаване в сектора на пресните плодове и зеленчуци – на вътрешния пазар и в трети страни. До 15 август 2011 г. представителни професионални и междупрофесионални организации от сектора на пресните плодове и зеленчуци могат да представят своите програми. До 15 ноември 2011 г. ЕК ще реши кои от тях ще съфинансира, а до 15 февруари 2012г. трябва да се сключат договорите за подпомагане.

АргументиБГ

 

Икономика

„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово

Published

on

Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.

Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.

Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите. 

Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Зареди още

Икономика

Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

Published

on

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.

Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.

Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.

Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.

Тя гласи:

„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.

Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.

Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“

Зареди още

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица