Свържи се с нас

Икономика

Рекорден бюджет за 2018-та отчете Община Севлиево

Няма просрочени задължения към доставчици и второстепенни разпоредители на бюджета

Published

on

снимка: Община Севлиево

Община Севлиево няма допуснати просрочени задължения към доставчици и второстепенни разпоредители на бюджета за 2018 г. Това стана ясно по време на публичното обсъждане на годишния отчет за изпълнението на бюджета на Община Севлиево за 2018 г.

„Ритмично е изплащането и на субсидиите в пълен размер, покриващ реалните потребности на бюджетните звена“, обясни заместник-кметът по финансите Калина Георгиева по време на обсъждането.

“Обезпечени са всички разчетени разходи по бюджета на общината за възнаграждения и необходимата издръжка във всички дейности. Осигурени са и средства за подобряване на материално-техническата база. Собствените приходи са в размер на 9 080 531 лв. и с тях се покрива издръжката на детски градини, кметства и кметски наместничества, социални услуги, улично осветление, чистота, озеленяване, култура, спорт и други дейности”, уточни Георгиева.

“Всичко това на практика е и гаранция за финансовата стабилност на общината и отношението ѝ към второстепенните разпоредители”, беше категорична тя.

Бюджетът на Община Севлиево за 2018 г. е с висока събираемост на собствените приходи и преизпълнение на постъпленията от данъчни приходи. През 2018 г. приходите от общински такси възлизат на 2 878 515 лв., като най-голям дял имат приходите от такса битови отпадъци.

В изпълнение на Програмата за разпореждане с имоти общинска собственост, през 2018 г. от продажба на нефинансови активи са постъпили 560 029 лв., стана ясно на обсъждането. Приходите от собственост възлизат на 1 653 139 лв., в това число: 1 038 395 лв. приходи от наеми на общинска собственост, 202 191 лв. са нетните приходи от продажба на стоки и услуги, а 409 070 лв. – приходи от дивиденти, получени от търговските дружества с общинско участие.

Сумарно, постъпилите данъчни приходи през 2018 г. достигнаха 3 388 451 лв. и съставляват 37 % от собствените приходи на Община Севлиево. През 2018 г. е реализирано преизпълнение на данъчните приходи със 397 хил. лв. спрямо първоначално разчетените средства по бюджета. От данъчните приходи с най-голям дял са тези от данъка върху превозните средства и недвижимите имоти.

Общият обем на реализираните приходи възлиза на 33 314 714 лв., като 45 на сто са постъпления за финансиране на делегираните от държавата дейности, а 55 на сто – местни дейности. Финансирането на проекти по програми на ЕС е на стойност 3 563 260 лв.

През 2018 г. са били погасени всички заеми от Фонд ФЛАГ. Общият обем на разходите през 2018 г. възлиза на 33 314 714 лв. Значителна част от разходите на Общината – над 7 млн. лв. са били насочени към капиталови вложения за реконструкция на довеждащия водопровод до ПСПВ Стоките и източен водопроводен клон за питейна вода. Средствата са предоставени от Министерски съвет.

През 2018 г. разходите за образование в Община Севлиево са били 10 499 689 лв. Общо отчетените разходи през изминалата година за предоставяне на социални услуги възлизат на 3 539 330 лв. И през 2018 г. се запази дейността на всичките клубове на пенсионера, както и на хората с увреждания, действащи на територията на Община Севлиево. През изминалата година от Общината са подпомогнали и 5 двойки с репродуктивни проблеми с общо 12 600 лв.

Община Севлиево финансира приоритетно всички дейности, свързани с развитието на духовната сфера и съхраняването на богатото културно-историческо наследство. За дейностите в сектор “Култура” през 2018 г. е осигурен ресурс в обем от 2 432 561 лв. Предоставени са субсидии за всички действащи читалища на територия на общината в размер на 520 450 лв.

През 2018 г. с парични средства е подпомогната дейността на 16 лицензирани спортни клуба на територията на община Севлиево, разпределени по клубове на проектен принцип. За подпомагане дейността на спортните клубове на територията на община Севлиево през 2018 година са предоставени субсидии в размер на 211 500 лв.

Ключов елемент в разходната политика на общината е осигуряването на оптимален ресурс за реализация на инвестиционни разходи, свързани с извършването на основни ремонти на сградния фонд, придобиване на дълготрайни активи, строително-ремонтни дейности и изграждане на инфраструктурни обекти. Общият обем на инвестиционните разходи за предходната година достигна 12 222 108 лв.


Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Започнете бизнес в „Шести участък“

Имате малък бизнес или идея за такъв, обичате Габрово и искате да изградите присъствие в местното търсене, но не сте открили подходящото пространство …?, то не пропускайте възможността!

Published

on

До края на този месец можете да заявите участие в публично-частното партньорство чрез наемане на четири обекта в квартал „Шести участък“ за период от две години, съобщи Миглена Въгленова, гл. експерт „Публичност и визуализация“ в администрацията на кмета.

Помещенията се намират на ул. „Опълченска“ № 8 и № 45 – две от тях са в Дечковата къща и носят автентичен възрожденски дух, а другите са в партера на обновена жилищна сграда.

Те ще могат да се използват за малък бизнес, търговия на дребно, творческа дейност, създаване на услуги и продукти, характерни за творческите индустрии, ателиета, студия, офиси, галерии.

За стартиращите бизнеси са предвидени едногодишни стимули – абонамент за свободно паркиране в платената зона на кв. „Шести участък“, безплатен интернет, членство в Габровската търговско-промишлена палата и еднократна услуга до 100 лв., разпространение на рекламни материали от Туристическия информационен център, популяризиране на бизнеса през каналите на Община Габрово.

Кандидатите попълват формуляр, в който представят бизнеса си и декларират, че могат да започнат дейност до 30 септември 2022 г. За всеки обект жури ще избере по един победител и един подгласник.

Победителите ще сключат споразумение за партньорство с Община Габрово, чрез което ще получат безплатно консултиране по избор между маркетингови дейности и реклама, разработка на уебсайт и онлайн магазин, интериорен дизайн или оформление на витрина.

Заявления се приемат до 31 януари 2022 г. на електронна поща projects@gabrovo.bg. Вижте пълната информация за обектите и изтеглете документите за кандидатстване оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Самоосигуряващите се могат да променят вида на осигуряването си

Published

on

До 31 януари самоосигуряващите се лица могат да променят вида на осигуряването си, напомнят от офиса на Национална агенция за приходите в Габрово.

Самоосигуряващите се лица задължително се осигуряват във фонд „Пенсии“ на държавното обществено осигуряване (ДОО), а по свой избор могат да се осигуряват и във фонд „Общо заболяване и майчинство”.

Само осигуряващите се лица, които изберат да внасят осигурителни вноски и във фонд „Общо заболяване и майчинство”, могат да се ползват от всички осигурени социални рискове (без трудова злополука и професионална болест и безработица) на ДОО.

Другият вариант е да внасят осигурителни вноски на по-нисък процент само във фонд „Пенсии“ на ДОО (за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт). В този случай обаче, напомнят от НАП, само осигуряващите се нямат право на парични обезщетения за временна неработоспособност поради общо заболяване, бременност и раждане и за отглеждане на дете до 2-годишна възраст и др. изплащани от държавното обществено осигуряване.

Видът на осигуряването на само осигуряващите се лица може да се променя за всяка календарна година, ако е подадена декларация по утвърден образец от изпълнителният директор на НАП. Срокът за подаване на документа е до 31 януари на съответната година. Декларацията се подава по утвърден образец в офис на НАП по постоянен адрес или чрез е-услугите на приходната агенция с персонален идентификационен код /ПИК/ или електронен подпис /КЕП/.

При прекъсване и възобновяване на съответната трудова дейност, както и при започване на друга трудова дейност от само осигуряващото се лице през календарната година не може да се променя вече избрания и декларирания вид осигуряване.

Повече информация и консултации за попълването на данъчни и осигурителни декларации можете да получите на телефон: 0700 18 700 /на цена, съгласно тарифата на телефонния оператор/.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Четири габровски дружества са заявили готовност за договор със студенти

Published

on

Четири габровски дружества са заявили готовност за договор със студенти, съобщи електронното издание sevlievo-online.com.

Министерството на образованието и науката (МОН) публикува регистър на специалностите, за които държавата заплаща изцяло или частично разходите за следването при сключен договор с работодател за стаж на студента за периода на обучението и за работа след успешното му завършване.

Освен до информация за специалностите, студентите вече имат достъп и до списъка с всички фирми, с които могат да сключат договор за стаж и работа, за да ползват финансова подкрепа от държавата.

Проверката на „Севлиево онлайн“ е установила, че в списъка са четири габровски фирми, две от Дряново и нито една от Трявна и Севлиево. 

„ВиК Габрово“ е заявило едно място за студент по специалността „водоснабдяване и канализация“.

„Импулс“ АД Габрово е заявило две места – по едно за студенти по специалностите „Компютърни технологии в машиностроенето“ и „Технология на материалите и материалознание“. 

Най-много договори за стаж и работа след завършване е заявила да сключи МБАЛ „Д-р Тота Венкова“. От болницата са заявили двайсет места за студенти по „Медицина“, три за медицински сестри, едно за медицински лаборант и две за акушерки. 

„Подемкран“ АД Габрово е обявило три позиции за стаж и последващ договор по специалностите „Електроенергетика и електрообзавеждане“, „Компютърни технологии в машиностроенето“ и „Технология на материалите и материалознание“. 

В Дряново Вагонният завод е обявил, че ще сключи договор с двама студенти, обучаващи се по специалността „Железопътна техника“, а дружество „Унитраф“ е обявило четири възможности за студенти по специалностите „Електротехника“, „Електроника“, „Автоматика, информационна и управляваща техника“ и „Машиностроене“.

Списъкът на специалностите, за които държавата покрива разходите за обучение, се изготвя по висши училища, форми на обучение и брой студенти спрямо нуждите на пазара на труда. Той се актуализира всяка година, за да отговаря в максимална степен на потребностите от висококвалифицирани кадри за икономиката.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица