Свържи се с нас

Икономика

Представиха възможностите за финансиране на бизнеса в Севлиево, Трявна и Дряново

Published

on

снимка: ОИЦ – Габрово

Актуални възможности за европейско финансиране, насочени към бизнеса, представи Областен информационен център – Габрово в Трявна, в Дряново и в Севлиево през изминалата седмица. Информационните срещи на Центъра бяха съвместна инициатива с трите Общини от област Габрово и териториалния областен офис на Национална служба за съвети в земеделието.

По време на събитията бе представена процедурата „Подобряване на производствения капацитет в МСП“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“, актуална за кандидатстване до 21 май 2019 г.

Проектни предложения по нея могат да подават микро, малки и средни предприятия, търговци по смисъла на търговския закон, които имат минимум три приключили финансови години (2015, 2016 и 2017) и развиват своята основна икономическа дейност в приоритетни сектори с висока добавена стойност, описани подробно в Насоките за кандидатстване.

снимка: Община Севлиево

Процедурата цели засилване на конкурентоспособността и експортния потенциал на предприятията, като допустимо по нея е закупуването на машини, съоръжения и оборудване, представляващи ДМА, както и на специализиран софтуер.

Интерес сред присъстващите предизвика и втората представена процедура – „Умения“ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, която цели повишаване квалификацията на работната сила, насърчавайки професионалното и кариерно развитие, както и стимулиране на участието в различни форми на заетост и учене през целия живот.

Тази процедура дава комбинираната възможност един служител да премине през специфично за работното място обучение, обучение по част от професия и обучение по ключови компетенции. За финансиране по нея могат да кандидатстват всички работодатели – физически или юридически лица, които извършват стопанска дейност, независимо от собствеността, правната и организационната си форма.

За първи път с процедура „Умения“ се дава възможност за минимална стойност на финансиране от 15 000 лв., като по този начин се стимулират дори микро предприятията да обучат своя персонал.

Подробна информация за двете процедури, желаещите могат да получат в Областен информационен център – Габрово.

снимка: ОИЦ – Габрово

На събитията в трите общини присъства и експерт Бисерка Боева от Териториалния областен офис на Национална служба за съвети в земеделието.

Агроикономистът Боева представи възможностите на НССЗ за консултация и безплатно изготвяне на бизнес планове в помощ на земеделските стопани, които желаят да подготвят проект по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020г., като акцентира на предстоящата за обявяване през месец май подмярка 6.3 „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“.


Следете ни и във Фейсбук на:

http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Мандра край Габрово търси работници с опит

Published

on

Мандра в района на Габрово търси да назначи работници с опит – Сиренари. Фирмата предлага отлично заплащане и трудов договор.

Тези от вас, които проявяват интерес към обявените позиции за работа, могат да позвънят за повече информация от 09.00 до 16.00 часа, от понеделник до петък, на телефон: +359 882 900 905.

Зареди още

Икономика

Местният бизнес цени работниците си

Бизнесът предпочита да запази работещите, отколкото да ги съкрати

Published

on

Работодателите от област Габрово предпочитат да запазват работниците си, ползвайки възможностите на програмите и мерките за заетост, които им предоставя държавата, а не да ги съкращават.

Това заяви изпълняващият длъжността директор на Дирекция „Бюро по труда“ – Габрово Даниела Маринова по време на среща със заместник – областния управител, който бе запознат с изпълняваните програми и мерки за заетост на територията на област Габрово.

Маринова обясни, че по ПМС № 55 са запазени работните места на 7 160 човека от кандидатствалите 214 работодатели.

Към момента действат три нови мерки – едната е насочена към хотелиерство, ресторантьорство и пътен транспорт, и включва подкрепа за заети лица в размер на 40 на сто от минималната работна заплата, с включени осигуровки или около 290 лева на човек.

Втората мярка е аналогична на предоставяната по придобилата публичност мярка 60/40, чието действие приключи на 30 юни. Регламентираната подкрепа по ПМС № 151/03.07.2020 г. е отново в размер на 60% от осигурителния доход на работниците и служителите, но вече за месец май и ще се предоставя за период до 3 месеца, считано от 1-ви юли до 30-ти септември, и се отнася до голяма част от работодателите без администрация, образование, култура и др.

Новото при нея е, че лицата вече ще работят и ще получават тези компенсации. Маринова коментира още, че очаква голям брой работодатели да кандидатстват.

Третата мярка се нарича „Заетост за теб“ и се отнася за работодатели, които искат да разкрият нови работни места и ще бъдат субсидирани, в рамките на 3 месеца.

„Бюрото по труда“ отчита добри резултати по изпълнение на финализираното вече ПМС № 55, което се дължи и на активната работа на служителите в Дирекцията.

За съжаление едно от предизвикателствата, с които трябва да се справи и.д. директорът, отчитайки изключителното натоварване, е намаления състав на Дирекцията в Габрово.

Успоредно с мерките за справяне с последиците от коронавируса в „Бюрото по труда“ се изпълняват и 6 проекта на социални партньори, които предвиждат различни курсове за обучение на 130 безработни лица.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Топ 5 защо ексклузивен договор за продажба с Агенция „Гарант“

Published

on

Една хубава българска поговорка гласи: „Много баби – хилаво бебе!“ Това важи с пълна сила и при обявяването на имот за продажба. Хаотичното предлагане на пазара на имоти от собственици и рекламирането от различни консултанти с различни параметри на имота, буди у клиента съмнение.

Когато едно жилище се продава с ексклузивен договор, става ясно че намеренията на собственика са сериозни, а самият имот е проверен документално и технически. Какви са основните предимства на ексклузивния договор с ГАРАНТ може да прочетете по-долу:

#1 НАЙ-ВИСОК МОДЕЛ НА ДОВЕРЕНОСТ
Гарантира сигурност и изгражда доверие между страните брокер-продавач. С избора на брокер на ГАРАНТ Вие ще избегнете многобройни безрезултатни обаждания и безсмислени координации на огледи с „туристи“ на пазара.

#2 ОТЧЕТНОСТ
Гарантира периодична отчетност за проведени огледи, преговори и използвани канали за реклама. Поддържа се контакт само с един професионалист – Вашия брокер – който ще Ви информира за резултатите от рекламната стратегия, коментарите и обратната връзка от клиентите.

#3 СРОК
Съкращава срока за сделка, ангажира и мотивира Агенцията да търси активно клиенти и да „отвори“ офертата и за други агенции за максимално добър резултат. Консултантите на Гарант се стремят да поддържат добри отношения с колеги-брокери, което позволява бърза реализация на сделка.

#4 ЦЕНА И РЕАЛНА ОЦЕНКА
Ексклузивният договор прави имота уникален! По този начин цената навсякъде ще е еднаква и потенциалните купувачи няма да могат да преговарят чрез други канали. Имотите нямат абсолютна стойност. Както във всяка пазарна икономика, цената е в пряка зависимост от търсенето. Какво по-важно от това да определите реалната стойност на Вашия имот? „ГАРАНТ“ ще Ви помогне!

#5 АКТИВЕН МАРКЕТИНГ
Индивидуална реклама на имота – трансперант, социални мрежи, имотни платформи и т.н. Изключителните права ще помогнат на брокерите на „ГАРАНТ“ да имат повече рекламна свобода за имота, а именно да се упомене точния му адрес, предимствата и потенциала на местоположението , да се предотвратят излишни огледи и нежелани реакции от страна на клиенти, заблудени за района, в който мислят, че той се намира.

Когато сключите ексклузивен договор Вие ще имате Ваш личен доверен съветник. Изберете го внимателно! Ние сме насреща – ГАРАНТ недвижими имоти.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица