Свържи се с нас

Новини

Министър Нанков: Обходът на Габрово вероятно ще бъде готов предсрочно!

Николай Нанков, заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов и инж. Дончо Атанасов – член на УС на агенцията, инспектираха строителството на обходния път на Габрово.

Published

on

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Обходният път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, може би ще бъде цялостно завършен предсрочно. Това коментира в Габрово пред медиите министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който участва в церемонията по откриване на обектите, свързани с проекта за изграждане на съвременна градска среда.

„Убеден съм, че месец или два предсрочно ще успеем да приключим с Обхода на Габрово, 23 км. Това е грандиозен проект не само за Габрово, но и за Северна България. Обходът все пак е и подхода за тунел под Шипка. Най-големият тунел, строен през последните 2 години в България, почти 600 метра, също е готов“, заяви регионалният министър.

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

По думите на Николай Нанков разработката на идейния проект е била приета на експертен съвет в министерството. Обсъждани са различни варианти на финансиране – чрез бюджетни средства или инвеститор. Той информира, че ще се стартира паралелно и с двата вида процедури.

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

„Темата, с тунела под Шипка, винаги е стояла на дневен ред. Реалисти сме, че проектът стартира вече като реално изпълнение, но все пак следваме хронологичен график поетапно, като стъпки“, допълни министърът на регионалното развитие и благоустройството.

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Николай Нанков, заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов и инж. Дончо Атанасов – член на УС на агенцията, инспектираха строителството на обходния път на Габрово.

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

снимка: МРРБ

снимка: МРРБ

снимка: Областна администрация – Габрово

снимка: Областна администрация – Габрово

снимка: Областна администрация – Габрово

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Министърът направи инспекция и на хода на рехабилитацията на близо 28 км от пътя между Севлиево и Габрово. Там бе констатирано около 16% изпълнение на ремонтните дейности на пътя, стана ясно по време на проверката.

снимка: МРРБ

Крайният срок за приключване е лятото на 2019-та година. Обектът е разделен на два лота – Севлиево – Драгановци и Драгановци – Габрово и се изпълнява с европейски средства по ОП „Региони в растеж“. Стойността на ремонтните дейности е над 23 млн. лв., като участъкът не е рехабилитиран над 20 години.

„В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени обществени поръчки за строителството на още 137 км от АМ „Хемус“, съобщи още министър Нанков.

„През месец август стартират тръжните процедури за строителството на 52 километра от аутобана между п.в. „Боаза“ и разклона за Плевен и Ловеч, за да може през следващата година да започне и реалното строителство. През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от АМ „Хемус“ – до Велико Търново“, обясни той.

През август стартира реалното строителство и на 16,2 км от Белокопитово към Буховци, каза министърът. Договорът е за инженеринг, прави се допроектиране, вчера на Експертен съвет в Агенция „Пътна инфраструктура“ беше приета разработката, остава издаването на разрешение за строеж от МРРБ, срокът за обжалване е двуседмичен.

Министърът съобщи още, че 30% от строителството на 9,3-километровия участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и п.в. „Боаза“ е готов и прогнозира, че въпреки двегодишния срок на завършване, до септември следващата година обектът може да бъде завършен.

„До 15 дни започва обществената поръчка и за изграждането на най-тежкия участък от автомагистрала „Струма“ – между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения“, съобщи регионалният министър. Тя ще бъде в две обособени позиции, като и двете ще бъдат за изработване на технически проект и строителство.

Първият участък ще бъде дълъг 13,2 км, ще започва на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пресичане с пътя „Стара Кресна – Ощава“. Той ще включва три пътни възела 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, надлези и подлези, както и три тунела. От него ще започва следващия участък, който ще бъде с дължина 10,4 км и ще се влива в обходния път на Кресна. 5,55 км от него ще бъдат изпълнени като част от проекта. Той включва още един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела. За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи – пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др. Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3,5 м, водещи ивици по 0.25 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.

Във връзка с археологическите разкопки на Скаптопара МРРБ и АПИ ще се съобразят с решението на експертите по културно-исторически находки, категоричен бе регионалният министър. „Хубаво е, че беше магистралата, за да се открие градът“, коментира още Нанков и добави, че към момента за археологическите разкопки там са осигурени почти 2 млн. лева европейски средства по Оперативна програма “Транспорт”.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Любопитно

ЖБД „Майчина грижа“ с нов сайт

Published

on

От месец септември функционира новият високо информативен сайт на Женско благотворително дружество „Майчина грижа“. В него ще се запознаете с историята на дружеството, започнала през далечната 1869 г. до днес, с настоящия ръководен екип, с каузите, дейностите, инициативите, проектите, изданията, изложбите, новините и последните събития, както и с партньорите.

Част от подготвената информация е на два езика: английски и немски. Като резултат от два проекта са създадени и два подсайта: „Александър Керков – Вечният музикант и чаровният зевзек“ – за първия композитор на фанфарна музика в България; Електронен пътеводител „Дарителите на Габрово“ – пътеводител на паметните знаци (паметници, паметни плочи, улици и др.) на дарители, благодетели и меценати в Габрово.

Новият сайт на ЖБД „Майчина грижа“, можете да разгледате оттук.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Култура

Исторически музей – Дряново тръгва на тур с две книги за Колю Фичето

Published

on

Исторически музей – Дряново ще представи в Ловеч, Габрово, Севлиево и Свищов последните си две книги, посветени на Първомайстора – „Колю Фичето. Българският строителен гений“ и „(Не)познатият Колю Фичето. Строителният колос на Възраждането“.

Книжните издания по различен, но допълващ се начин, разказват за сътворяването, съхраняването и предаването на българското архитектурно наследство, което ни е завещал родения в Дряново майстор Колю Фичето.

Турът ще започне на 6 ноември от 17.30 часа в Регионалната библиотека „Проф. Беню Цонев“ в Ловеч. Седмица по-късно, на 13 ноември, от 17.30 часа двете издания ще бъдат представени в Интерактивния музей на индустрията в Габрово, както и на 27 ноември по същото време в Галерия „Видима“ в Севлиево. Обиколката с представяния ще завърши на 5 декември, от 16.00 часа в Историческия музей на крайдунавския град.

„Колю Фичето. Българският строителен гений“ е двуезичното, луксозно и богато илюстровано издание, с твърди корици. Негови автори са главният уредник на музея д-р Венелин Бараков и колегата му Стилияна Топалова-Марчовска, които представят Колю Фичето в по-малко познатата му светлина – тази на архитект, скулптор и резбар, надхвърлящ времето си със своя усет към формата, детайла и красотата. Текстовете са дело на музейните специалисти, част от снимковия материал е подбран от архива на Исторически музей – Дряново, а останалите фотографии са заснети специално за изданието от екипа на „Дестинация Дряново“. Книгата се реализира в партньорство с вестник „Строител“ и с финансовата подкрепа на Камарата на строителите в България.

На страниците на„(Не)познатият Колю Фичето. Строителният колос на Възраждането“ са поместени архитектурните шедьоври на възрожденския майстор. Книгата започва с цитат на Константин Фичев, внук на Колю Фичето: „Може да не е много скоро, но за този човек ще се говори много и с уважение“, подчертавайки значимостта и ролята на Първомайстора, останал в националната ни памет. Книжното тяло също е богато илюстровано и проследява емблематичните строежи на Колю Фичето. Автор е д-р Венелин Бараков. Той представя свои изследвания и наблюдения за църкви, къщи, кули – камбанарии, мостове, обществени и търговски сгради, произлезли от гения на възрожденския строител. Изданието не просто представя познатите строежи на Фичето, а добавя и нова, систематизирана информация за тях. Проследяват се видовете конструкции, влиянията на Първомайстора, неговите подходи, строителните и декоративни техниките, които е използвал. Книгата се издава с финансовата подкрепа на Съюза на архитектите в България, а издателството е „Фабер“, 2025.

Двете изданията са част от програмата на Националните чествания „(Не)познатият Колю Фичето“, посветени на 225 години от неговото рождение, които Исторически музей – Дряново и Община Дряново организират, под патронажа на Министерство на културата.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица