Свържи се с нас

Новини

Отзив от клиент: Пишман майстори сътвориха невиждан цирк!

Published

on

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Да се довериш в днешно време на истински професионалисти, изкарващи си хляба чрез ремонти и диагностики на коли дори в оторизиран сервиз, се оказва, че е истинско предизвикателство, пред което е изправен обикновеният човек. Именно тази форма на доверие, между майстор и клиент, е изпитал на гърба си, струвала е скъпо и коствала много на гражданин, потърсил ни за съдействие, за да дадем гласност на неговата случка.

Одисеята започва на 19 март т.г., когато човекът решил да посети представителството в Габрово, със сервиз към него, на известна корейска марка за автомобили, за да получи компетентно мнение от работещите там местни специалисти, от чието заключение зависило дали да направи покупка на автомобил, втора употреба от същата марка.

След направена 30-минутна техническа и компютърна диагностика на ходова част и двигател на автомобила, в работната карта, издадена без подпис и печат, след огледа на механик и началника на сервиза пишело, че колата имала дефекти и за смяна били предните тампони на предните носачи и заден успокоителен тампон на двигателя.

Обяснено му било, че колата има вибрации и тресене на купето, заради разбит заден успокоителен тампон на двигателя, но дефектът щял да изчезнат веднага щом тампонът бъде сменен. След направена справка при тях за цената на същия тампон казали на клиента, че струва около 140 лева. Други дефекти, освен посочените, не били посочени.

По думите на човека след полученото „компетентно“ техническо мнение на механика, според което автомобилът няма големи технически дефекти, е взел решение да закупи колата. За извършената услуга от сервиза е заплатил 40 лв., получавайки само копие от работната карта – без придружаваща касова бележка за заплатената такса.

След прехвърлянето на автомобил решил да извърши смяна на горепосочените тампони, с оглед привеждане на колата в идеално техническо състояние. За целта на 21 март т.г. закарал автомобила за смяна на тампоните в друг автосервиз, където му е била извършена диагностика на двигателя, ходовата част и окачване на автомобила.

След приключването й за вибрациите и тресенето било посочено като вероятна причина – повреда в демпферен маховик, на стойност над 1000 лв. В този сервиз е бил прегледан задният успокоителен тампон на двигателя и било установено, че същият е нов и здрав, а въпросното тресене и вибрации на купето на автомобила не се дължали на него.

Сдобилият се вече с кола собственик провел още няколко консултации с представители на други автосервизи в Габрово, за да му бъде отговорено на какво се дължат въпросните вибрации. От тях станало ясно, че се потвърждава мнението на специалистите, а именно повреда в демпферния маховик, а не на задния успокоителен тампон на двигателя.

При разбирането му, че от оторизирания сервиз не са го информирали след извършената диагностика за въпросния дефект на демпферния маховик, изтъквайки като единствена причина за тресенето и вибрациите задния успокоителен тампон на двигателя, подмаменият клиент се върнал веднага обратно в сервиза, за да им поиска обяснение за случая и направената от тях грешна диагностика.

Срещнал се с началника на сервиза, като му обяснил, че диагностиката, извършена от тях, го е подвела в решението му за закупуването на автомобила, тъй като ако е знаел за повредата на въпросния демпферен маховик, е нямало да се сдобие с него.

На началника е била показана работната карта, издадена от техния сервиз, в която не е ставало на въпрос за повреда на демпферния маховик. Той вкарал отново колата за повторен оглед в сервиза. След около 30 минути излязъл с категорично мнение, че дефектите на автомобила са само и единствено описаните в работната карта, датираща от преди 2 дни, а именно – предни тампони на предни носачи и успокоителен заден тампон на двигателя, от които идват вибрациите и тресенето на купето на автомобила.

Началникът заявил пред клиента, че има износване на демпферния маховик, но описаните дефекти не се дължали на него. Преди да заяви всички тези неща управителят на сервиза извикал клиента в халето на сервиза, качил го в колата и я вдигнал с подемника във въздуха заедно с него.

Един от механиците взел щанга, сложил я между въпросния заден успокоителен тампон на двигателя и купето на колата, и натиснал силно. Началникът на сервиза попитал клиента дали усеща тресене на купето, но човекът установил, че вибрациите продължавали.

След повторната диагностика и след като клиентът заявил, че работи в системата на МВР и няма да оставя така нещата, началникът на сервиза му казал, че не иска проблеми, а да го спечелят като постоянен техен клиент. Трябвало да му се обади до края на работния ден, за да го информира какво решение са взели, във връзка с проблема.

Клиентът получил обаждане от управителя на сервиза, в което му заявил, че за да се изясни категорично дали причината е в демпферния маховик – същият трябвало да бъде свален. Било му казано още, че в това състояние човекът можело да кара колата с години, но не му било предложено никакво решение на проблема.

„Изчаках 10-на дни обаждане от тяхна страна, но такова нямаше. Написах имейл, в който описах проблема си, но така и не получих отговор“, коментира пред „Габрово Нюз“ потърпевшият клиент.

На 31 март т.г. човекът посетил отново въпросния сервиз. Посрещнал го мъж, запознат също с проблема, защото при повторната диагностика участвал и той.

„Заяви ми, че търсеният от мен началник на сервиза не е на работа, а той е негов заместник. Казах му, че с това тресене на купето не мога да карам повече. След като са сигурни, че вибрациите на купето са от задния успокоителен тампон на двигателя, а не от демпферния маховик, то същият искам да бъде сменен от тях.

Той изрази желание да я прегледа още един път – по неговите думи „не, че нямам доверие на колегата си, но за по-сигурно.“ Същият вкара колата в сервиза и след известно време дойде при мен с думите: „Категоричен съм, че вибрациите и тресенето не са от демпферния маховик, а от успокоителния тампон на двигателя. Има износване на маховика, но в това състояние тази кола може да те закопае“,  коментира клиентът. Свидетел на разговора става и негова позната.

При така изразената категоричност човекът пожелал да си запиша час за смяна на въпросите тампони. За целта е бил сниман големият талон на колата, записани са били имената и взет телефонният номер на клиента, с уговорката, че когато новите части пристигнат ще бъде потърсен за записване на час.

Минал близо месец след последното посещение, без никакво отношение от страна на оторизирания сервиз по въпросния проблем. Подигравателното и некоректно отношение от тяхна страна наложило на 2 май т.г. клиентът да напиша жалба до централното представителство на марката.

Два дни по-късно, 4 май, на телефона на клиента позвънил управителят на сервиза, който го информирал да си запише час за ремонт на автомобила.

На 8 май автомобилът бил закаран в оторизирания сервиз за отстраняване на повредения според тях тампон, като свидетел на срещата и разговорите с началника станал колега на клиента, работещ също в системата на МВР.

„Беше ми заявено, че въпросният проблем с автомобила ще изчезне след смяната вече не на един, а на два тампона на двигателя. Автомобилът ми беше приет в сервиза около 10.00 часа. Към 15.00 часа ми се обадиха от сервиза и ми бе съобщено, че мога да си взема колата си, но че дефектът на колата ми не е отстранен все още.

Когато отидох в сервиза отново с колегата ми, управителят ми заяви, че един от въпросните тампони на двигателя не става, поради което ще направи запитване до София. За пореден път останах крайно разочарован от отношението и поведението на работниците към клиентите на въпросния сервиз“, сподели разочарованият клиент.

Екип на „Габрово Нюз“ се срещна, за да потърси за коментар по случая и управителят на въпросния оторизиран сервиз. Пред нашия екип ни беше обяснено, че случаят им е известен и бе изразена тяхната гледна точка за случилото се.

„При нас постоянно идват такива коли, втора употреба и хората се допитват. Ние не можем да извършваме оглед и да знаем за състоянието на вътрешни части по автомобилите, невидими за механик.

Извършваме външен оглед, който хората виждат дори примерно в една автокъща. Виждат дали ударена, дали е ръждясала и т.н., но не могат да видят какво е състоянието отдолу. Ние ги вдигаме на подемник. Проверяваме това, което се вижда от ходовата част и спирачките. Правим компютърна диагностика. Ако колата е натрупала някоя стара грешка я изчистваме. Примерно, ако колата я има в нашата система, можем да кажем на какви гаранционно километри е била и какви ремонти са извършвани по нея, за да си направят сметка хората на какви реални километри е превозното средство.

Това правим при един оглед „нов внос“, както им казваме ние. От друга страна не можем да гарантираме, че ние сме свършили перфектният оглед, на кола на 15 години. Когато въпросният клиент дойде при нас с колата си не направихме „тестдрайв“. Без да караш кола как можеш да прецениш примерно какво е състоянието на съединители или на каквото и да е друго?

Може да се каже, че като цяло правим „бегъл оглед“ на колата. Не мога да преценя дали има за смяна съединител или демпферен маховик. Няма как да преценя това нещо. Ние вкарваме колата от паркинга до подемника. Това са 6 метра.

В конкретния случай това сме видели и не казваме „ние сме номер 1“, и това е, което й е на колата. На един автомобил, който е на 15-16 години, няма как да видиш всичко. Отделно, въпросният клиент след като ни има толкова много доверие, е ходил и в други сервизи, където са му казали, че е демпферен маховик. Няма лошо.

Когато той дойде да каже, че проблемът е демпферният маховик, да аз покарах колата. Изгасих я няколко пъти. Видях, че има някакво леко чукване, но ние имаме много такива коли, които имат такива чуквания и си карат с години. Не е нещо, което ще се разпада. Съединителят отделяше перфектно. Просто явно тази част – демпферен маховик, е била разбита.

В неговия случай обаче, може би след около 2 месеца, когато дойде за смяна на тампоните неговият демпферен маховик вече се беше ужасно „разчукал“. През това време той е минал километри. Аз не знам какво ще стане след 5 или 10 000 км. Както може да не тръгне, така може и да се разбие тотално. Това са скрити части. Няма как да направя оглед на скрита част!

След като сменихме тези тампони на двигателя, има страшна разлика в колата, нищо че при нея вече се е задълбочил другият проблем, който тогава при огледа го нямаше или поне не беше в такава фаза. В тази връзка може би трябва да кажа, че ние не даваме 100% гаранция на огледа си. Ние даваме 100% гаранция на услугата, която извършваме. Няма как да извършваме оглед на една кола на 15 години и да й видим всичко за 1 час“, коментира пред „Габрово Нюз“ управителят на сервиза.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Любопитно

Трявна спечели конкурса за „Най-активна община“

Published

on

Трявна спечели голямата награда от 20 000 лв. в Националния конкурс за най-активна община. Чекът бе официално връчен на кмета Силвия Кръстева, която заедно с Росен Ралев – младши експерт „Стопански дейности и проекти“ към Община Трявна и Сашка Александрова – секретар на Местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни лица към Община Трявна, с радост прие заслуженото отличие за най-активна община на 2022 година.

Финалът на конкурса се състоя на 27 януари на официална церемония в столичен хотел. Проектните предложения на четирите общини финалисти – Трявна, Плевен, Враца и Мизия бяха оценявани от компетентно жури в състав – златната ни зимна олимпийска медалистка Екатерина Дафовска, новото попълнение в отбора на победителите Катрин Тасева, заместник-министъра на младежта и спорта Петър Георгиев, Мария Яровая, експерт „Дигитални комуникации и връзки с партньори“ в Националното сдружение на общините в Република България и Теодор Георгиев – ръководител на правния отдел на Нестле България.

„Искам искрено да благодаря на целия екип на общинска администрация, без които тази награда нямаше да бъде факт, на целия екип на организатора за предоставената възможност, на всички любители на спорта, които станаха част от това приключение и на всички останали, които ни подкрепяха и помагаха през цялото това време. Спечелената сума от 20 000 лв. ще инвестираме в изграждането на нова спортна площадка с уреди в Етнографския комплекс в Трявна, които за първи път ще се монтират в България и се радвам, че те ще могат да се използват от нашите деца, техните родители и всички гости на града! Благодаря още веднъж и нека да ни е честита поредната награда!“, сподели непосредствено след финала кметът Силвия Кръстева.

Община Трявна успя да реализира общо 11 спортни събития и да въвлече над 1000 активни деца и граждани от близо и далеч. Инициативите обединиха фитнес треньори и трениращи; производители на биопродукти; детски и образователни институции; любители на латино танците и туристическите походи; инструктори по аеробика; местни спортни клубове. Събитията се проведоха в периода от 10 до 30 септември 2022 година.

Община Трявна поздравява всички участници в последното издание на Националния конкурс и благодари още веднъж на всички за активното участие и приноса в спечелването на голямата награда!

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Габровка отпразнува 102 години

Published

on

Габровката Цанка Мамулева отпразнува 102-я си рожден ден. На 27 януари тя бе лично поздравена от заместник – кмета на Габрово Мария Йозова, която ѝ пожела здраве и да е все така позитивна и усмихната.

Възрастната дама посрещна рождения си ден в добро здраве и заобиколена от много близки и приятели, съобщиха от Община Гарбово.

Мария Йозова ѝ пожела още да продължава да се наслаждава на любимите си хобита, едно от които е четенето, да е пълна къщата й с радост и с добри хора.

„За много щастливи, здрави и изпълнени със смисъл години!“

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Община Трявна и „Четири лапи“ представиха проекта им за борба с популация на бездомни животни

Published

on

Първата информационна среща от проекта „Обществена ангажираност“, който се осъществява съвместно между Община Трявна и Фондация „Четири лапи“, се проведе в началото на тази седмица в сградата на общинска администрация в града. Събитието събра представители на местната власт; международната организация за защита на животните; образователни и културни институции; контролни органи, ветеринарни лекари, журналисти и др.

Официален старт на проекта даде кметът на община Трявна Силвия Кръстева, която приветства всички гости и благодари на организацията за съвместната работа. „Заедно с Фондация „Четири лапи“ подписахме договор за сътрудничество и ще Ви представим техните добри практики за това какво трябва да правим за животните на територията на нашата община. Изказвам благодарност към организацията и се радвам, че ще си сътрудничим и в полза на гражданите. Благодаря и на всички представители на институции, които дойдоха, за да положим началото на една добра практика.“ сподели в началото на срещата г-жа Силвия Кръстева.

По покана на местната власт експерти от Фондация „Четири лапи“ – координаторите по Обществена ангажираност г-жа Яна Спасова и г-жа Мария Ганчева и водачите на кучета-терапевти г-жа Антония Рикова и г-жа Петя Радкова представиха проекта и добрите практики на организацията за намаляване на безстопанствените животни и подобряването на отношението към тях.

„Наличието на безстопанствените животни е проблем, който води до големи разногласия между хората. Ние се стараем не само да намалим популацията на бездомните кучета, чисто физически, чрез кастрация. Искаме да променим нагласите към тях. Когато има правилните нагласи към животните, ние им причиняваме по-малко страдания, грижим се за тях по-адекватно и в крайния вариант на тази грижа ние искаме да осиновим бездомно животно, вместо да си закупим породисто такова.“ коментира пред аудиторията г-жа Мария Ганчева.

Сериозността на проблема с популацията на бездомните животни засегна и зам.-кметът на община Трявна Марин Маринов.

„Проектът ще е с продължителност 2 години. Ние потърсихме Фондация „Четири лапи“ именно, за да продължим да работим в насока разрешаване проблема с безстопанствените кучета. Както знаете, ние си партнираме и с приюта „Street Hearts“ в с. Глушка от началото на 2020 год. – едно доста успешно партньорство, което продължава и до днес. За съжаление, проблемът с безстопанствените кучета в очите на гражданите е по този начин: имаме безстопанствено животно и той се решава, като го няма. Но проблемът е много по-дълбок. Тези безстопанствени се озовават на улицата, след като са изгонени от някой дом. Трябва да научим хората, че трябва да бъдат малко по-отговорни към това нещо и да не се стига до една неовладяна популация на безстопанствени животни.“ подчерта зам.-кметът на община Трявна.

В продължение на два часа участниците дискутираха основните предпоставки за наличието на безстопанствени кучета по улиците, конкретните предизвикателства в Община Трявна и начините, по които те могат да се преодолеят, за да доведат до намаляване на популацията на бездомните животни. В основата си „Обществена ангажираност“ е подход за сътрудничество между заинтересованите страни за намиране на най-ефективните и взаимноизгодни решения на даден проблем.

„Методът от опита, който имаме от други държави и общини е, че това е обект на обща работа на всички заинтересовани страни. Надяваме се до края на този двугодишен период на нашата работа да имаме план за устойчиво намаляване на популацията на бездомните кучета и котки, евентуално, който да бъде с конкретни действия, които Вие да можете след това да следвате.“ допълни още г-жа Яна Спасова – координатор по проекта „Обществена ангажираност“.

По време на информационната среща бе постигнато съгласие, че безстопанствените кучета са резултат от възприятията и действията на хората. Присъстващите се обединиха около идеята, че трябва да се предприемат конкретни и широкоспектърни действия по линия на образоване и подобряване на информираността на децата, стопаните на домашни кучета и кампании за масова кастрация на безстопанствените животни.

Фондация „Четири лапи“ се ангажира да планира кастрационна кампания с мобилната си клиника през есента на 2023 год., по време на която бездомни животни ще бъдат кастрирани, ваксинирани, обезпаразитявани, маркирани, регистрирани и върнати по местообитанията си.

В резултат от желанието на присъстващите за работа по темата с децата и младежите от общността, екипът откликна с представяне пред заинтересованите на успешния си двустъпковия модел (теоретичен и практически) на занимания с ученици.

Следва съставяне на график за работа със заинтересованите училища и детски градини на територията на общината. Като част от проекта по „Обществена ангажираност“ се планират и други съвместни инициативи, срещи и кампании, насочени към гражданите и животните. Следете информационните ни канали за повече информация.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица