Свържи се с нас

Новини

Отзив от клиент: Пишман майстори сътвориха невиждан цирк!

Published

on

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Да се довериш в днешно време на истински професионалисти, изкарващи си хляба чрез ремонти и диагностики на коли дори в оторизиран сервиз, се оказва, че е истинско предизвикателство, пред което е изправен обикновеният човек. Именно тази форма на доверие, между майстор и клиент, е изпитал на гърба си, струвала е скъпо и коствала много на гражданин, потърсил ни за съдействие, за да дадем гласност на неговата случка.

Одисеята започва на 19 март т.г., когато човекът решил да посети представителството в Габрово, със сервиз към него, на известна корейска марка за автомобили, за да получи компетентно мнение от работещите там местни специалисти, от чието заключение зависило дали да направи покупка на автомобил, втора употреба от същата марка.

След направена 30-минутна техническа и компютърна диагностика на ходова част и двигател на автомобила, в работната карта, издадена без подпис и печат, след огледа на механик и началника на сервиза пишело, че колата имала дефекти и за смяна били предните тампони на предните носачи и заден успокоителен тампон на двигателя.

Обяснено му било, че колата има вибрации и тресене на купето, заради разбит заден успокоителен тампон на двигателя, но дефектът щял да изчезнат веднага щом тампонът бъде сменен. След направена справка при тях за цената на същия тампон казали на клиента, че струва около 140 лева. Други дефекти, освен посочените, не били посочени.

По думите на човека след полученото „компетентно“ техническо мнение на механика, според което автомобилът няма големи технически дефекти, е взел решение да закупи колата. За извършената услуга от сервиза е заплатил 40 лв., получавайки само копие от работната карта – без придружаваща касова бележка за заплатената такса.

След прехвърлянето на автомобил решил да извърши смяна на горепосочените тампони, с оглед привеждане на колата в идеално техническо състояние. За целта на 21 март т.г. закарал автомобила за смяна на тампоните в друг автосервиз, където му е била извършена диагностика на двигателя, ходовата част и окачване на автомобила.

След приключването й за вибрациите и тресенето било посочено като вероятна причина – повреда в демпферен маховик, на стойност над 1000 лв. В този сервиз е бил прегледан задният успокоителен тампон на двигателя и било установено, че същият е нов и здрав, а въпросното тресене и вибрации на купето на автомобила не се дължали на него.

Сдобилият се вече с кола собственик провел още няколко консултации с представители на други автосервизи в Габрово, за да му бъде отговорено на какво се дължат въпросните вибрации. От тях станало ясно, че се потвърждава мнението на специалистите, а именно повреда в демпферния маховик, а не на задния успокоителен тампон на двигателя.

При разбирането му, че от оторизирания сервиз не са го информирали след извършената диагностика за въпросния дефект на демпферния маховик, изтъквайки като единствена причина за тресенето и вибрациите задния успокоителен тампон на двигателя, подмаменият клиент се върнал веднага обратно в сервиза, за да им поиска обяснение за случая и направената от тях грешна диагностика.

Срещнал се с началника на сервиза, като му обяснил, че диагностиката, извършена от тях, го е подвела в решението му за закупуването на автомобила, тъй като ако е знаел за повредата на въпросния демпферен маховик, е нямало да се сдобие с него.

На началника е била показана работната карта, издадена от техния сервиз, в която не е ставало на въпрос за повреда на демпферния маховик. Той вкарал отново колата за повторен оглед в сервиза. След около 30 минути излязъл с категорично мнение, че дефектите на автомобила са само и единствено описаните в работната карта, датираща от преди 2 дни, а именно – предни тампони на предни носачи и успокоителен заден тампон на двигателя, от които идват вибрациите и тресенето на купето на автомобила.

Началникът заявил пред клиента, че има износване на демпферния маховик, но описаните дефекти не се дължали на него. Преди да заяви всички тези неща управителят на сервиза извикал клиента в халето на сервиза, качил го в колата и я вдигнал с подемника във въздуха заедно с него.

Един от механиците взел щанга, сложил я между въпросния заден успокоителен тампон на двигателя и купето на колата, и натиснал силно. Началникът на сервиза попитал клиента дали усеща тресене на купето, но човекът установил, че вибрациите продължавали.

След повторната диагностика и след като клиентът заявил, че работи в системата на МВР и няма да оставя така нещата, началникът на сервиза му казал, че не иска проблеми, а да го спечелят като постоянен техен клиент. Трябвало да му се обади до края на работния ден, за да го информира какво решение са взели, във връзка с проблема.

Клиентът получил обаждане от управителя на сервиза, в което му заявил, че за да се изясни категорично дали причината е в демпферния маховик – същият трябвало да бъде свален. Било му казано още, че в това състояние човекът можело да кара колата с години, но не му било предложено никакво решение на проблема.

„Изчаках 10-на дни обаждане от тяхна страна, но такова нямаше. Написах имейл, в който описах проблема си, но така и не получих отговор“, коментира пред „Габрово Нюз“ потърпевшият клиент.

На 31 март т.г. човекът посетил отново въпросния сервиз. Посрещнал го мъж, запознат също с проблема, защото при повторната диагностика участвал и той.

„Заяви ми, че търсеният от мен началник на сервиза не е на работа, а той е негов заместник. Казах му, че с това тресене на купето не мога да карам повече. След като са сигурни, че вибрациите на купето са от задния успокоителен тампон на двигателя, а не от демпферния маховик, то същият искам да бъде сменен от тях.

Той изрази желание да я прегледа още един път – по неговите думи „не, че нямам доверие на колегата си, но за по-сигурно.“ Същият вкара колата в сервиза и след известно време дойде при мен с думите: „Категоричен съм, че вибрациите и тресенето не са от демпферния маховик, а от успокоителния тампон на двигателя. Има износване на маховика, но в това състояние тази кола може да те закопае“,  коментира клиентът. Свидетел на разговора става и негова позната.

При така изразената категоричност човекът пожелал да си запиша час за смяна на въпросите тампони. За целта е бил сниман големият талон на колата, записани са били имената и взет телефонният номер на клиента, с уговорката, че когато новите части пристигнат ще бъде потърсен за записване на час.

Минал близо месец след последното посещение, без никакво отношение от страна на оторизирания сервиз по въпросния проблем. Подигравателното и некоректно отношение от тяхна страна наложило на 2 май т.г. клиентът да напиша жалба до централното представителство на марката.

Два дни по-късно, 4 май, на телефона на клиента позвънил управителят на сервиза, който го информирал да си запише час за ремонт на автомобила.

На 8 май автомобилът бил закаран в оторизирания сервиз за отстраняване на повредения според тях тампон, като свидетел на срещата и разговорите с началника станал колега на клиента, работещ също в системата на МВР.

„Беше ми заявено, че въпросният проблем с автомобила ще изчезне след смяната вече не на един, а на два тампона на двигателя. Автомобилът ми беше приет в сервиза около 10.00 часа. Към 15.00 часа ми се обадиха от сервиза и ми бе съобщено, че мога да си взема колата си, но че дефектът на колата ми не е отстранен все още.

Когато отидох в сервиза отново с колегата ми, управителят ми заяви, че един от въпросните тампони на двигателя не става, поради което ще направи запитване до София. За пореден път останах крайно разочарован от отношението и поведението на работниците към клиентите на въпросния сервиз“, сподели разочарованият клиент.

Екип на „Габрово Нюз“ се срещна, за да потърси за коментар по случая и управителят на въпросния оторизиран сервиз. Пред нашия екип ни беше обяснено, че случаят им е известен и бе изразена тяхната гледна точка за случилото се.

„При нас постоянно идват такива коли, втора употреба и хората се допитват. Ние не можем да извършваме оглед и да знаем за състоянието на вътрешни части по автомобилите, невидими за механик.

Извършваме външен оглед, който хората виждат дори примерно в една автокъща. Виждат дали ударена, дали е ръждясала и т.н., но не могат да видят какво е състоянието отдолу. Ние ги вдигаме на подемник. Проверяваме това, което се вижда от ходовата част и спирачките. Правим компютърна диагностика. Ако колата е натрупала някоя стара грешка я изчистваме. Примерно, ако колата я има в нашата система, можем да кажем на какви гаранционно километри е била и какви ремонти са извършвани по нея, за да си направят сметка хората на какви реални километри е превозното средство.

Това правим при един оглед „нов внос“, както им казваме ние. От друга страна не можем да гарантираме, че ние сме свършили перфектният оглед, на кола на 15 години. Когато въпросният клиент дойде при нас с колата си не направихме „тестдрайв“. Без да караш кола как можеш да прецениш примерно какво е състоянието на съединители или на каквото и да е друго?

Може да се каже, че като цяло правим „бегъл оглед“ на колата. Не мога да преценя дали има за смяна съединител или демпферен маховик. Няма как да преценя това нещо. Ние вкарваме колата от паркинга до подемника. Това са 6 метра.

В конкретния случай това сме видели и не казваме „ние сме номер 1“, и това е, което й е на колата. На един автомобил, който е на 15-16 години, няма как да видиш всичко. Отделно, въпросният клиент след като ни има толкова много доверие, е ходил и в други сервизи, където са му казали, че е демпферен маховик. Няма лошо.

Когато той дойде да каже, че проблемът е демпферният маховик, да аз покарах колата. Изгасих я няколко пъти. Видях, че има някакво леко чукване, но ние имаме много такива коли, които имат такива чуквания и си карат с години. Не е нещо, което ще се разпада. Съединителят отделяше перфектно. Просто явно тази част – демпферен маховик, е била разбита.

В неговия случай обаче, може би след около 2 месеца, когато дойде за смяна на тампоните неговият демпферен маховик вече се беше ужасно „разчукал“. През това време той е минал километри. Аз не знам какво ще стане след 5 или 10 000 км. Както може да не тръгне, така може и да се разбие тотално. Това са скрити части. Няма как да направя оглед на скрита част!

След като сменихме тези тампони на двигателя, има страшна разлика в колата, нищо че при нея вече се е задълбочил другият проблем, който тогава при огледа го нямаше или поне не беше в такава фаза. В тази връзка може би трябва да кажа, че ние не даваме 100% гаранция на огледа си. Ние даваме 100% гаранция на услугата, която извършваме. Няма как да извършваме оглед на една кола на 15 години и да й видим всичко за 1 час“, коментира пред „Габрово Нюз“ управителят на сервиза.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Крими

Удар на пътя между кола и патрулка в Янковци

Published

on

Черната серия от катастрофи в Габрово през последните дни продължава. Този път се удариха на пътя полицейска кола и друг автомобил. Инцидентът е станал днес, 23 юли, около 15.00 часа в габровското село Янковци. За него сигнализираха в социалната мрежа потребители на фейсбук, които качиха снимки от мястото на произшествието.

Катастрофата се е случила на прав участък, в района на бензиностанция DP. На място са се отзовали два екипа на полицията. Движението по пътя, свързваш Габрово и Севлиево, преминаващ през село Янковци, е временно затруднено.

Автомобилите в посока Севлиево преминават през работещата бензиностанция DP, а тези към Габрово – през известната сред местните като „изоставената“. Към момента няма данни за тежко пострадали хора. Нанесени са значителни материални щети по цивилния и служебния автомобил.

По информация на пресцентъра на Областната дирекция на МВР – Габрово за „Габрово Нюз“ заявиха, че причината за катастрофата е отнето предимство.

Цивилният автомобил е извършил неправилна маневра, излизайки от бензиностанцията и правейки неразрешен ляв завой в посока Габрово, като не пропуснал патрулката, движещата направо по пътя с предимство.

Причинилият катастрофата автомобил е бил управляван от жена. При инцидента леко са пострадали полицейски служители, возещи се в служебния автомобил. Леко е пострадала и шофьорката.

На водачите на двете коли, участници в произшествието, са били извършени проби за алкохол, като няма данни резултатите им да са положителни.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Любопитно

Фолксваген Фолклорен събор „Узана 2021“ край Габрово

Published

on

В края на лятото в красивата местност „Узана“ над Габрово ще се проведе Националният Фолксваген Фолклорен събор, превърнал се в любимо за почитателите на популярната марка у нас и техните приятели. Събитието ще се състои от 27 до 29 август.

Организира се от Клуб на привържениците на Фолксваген в България /VWclub.bg/. За първи път съборът се състои през 2012 година. От тогава до сега времето и мястото остават непроменени. Винаги се провежда през последния уикенд на най-горещия месец август, в местността „Узана“ край Габрово.

Ако все още не сте били там, направете го, едва ли има по-добър начин да изпратите лятото. Програма за събитието можете да намерите оттук.

Нищо случайно няма в избора на мястото. Популярната туристическа местност е географският център на България. Официално е призната за такава през 1991 година и свидетелство за това е поставеният знак под формата на пирамида с цветовете на националния ни трибагреник. Именно тук, в сърцето на България, Фолксваген феновете се срещат всяка година. Цялата местност „Узана“ е уникална със своята природа, релеф, растителност и кристално чист планински въздух. Това е най-обширната старопланинска поляна, заобиколена отвсякъде с вековни букови гори. Тук се намират над 70 % от лековитите билки, познати у нас.

VW Фолклорният фестивал „Узана“ става все по-мащабен. Всяка следваща година съборът привлича все повече и повече посетители. Хора от всички краища на страната идват край Габрово, за да споделят опита си с автомобилите от прочутата марка и да се насладят на българския фолклор и традиции. Любителите на Фолксваген имат възможност да къмпингуват на открито. За тези, които предпочитат настаняване в хотели или хижи, в близост се намират достатъчно подходящи места. Организаторите имат грижата да осигурят необходимата информация и всеки сам решава как най-приятно и комфортно да организира престоя си. За забавлението няма забрани и ограничения. Важното е всеки да има свободата да прави това, което го радва, без да пречи на останалите. За да бъде преживяването истинско и гарантирано, домакините са предвидили качествено озвучаване. За да няма вреден шум и смесване на различна музика, лични тонколони и друга техника не се допускат. И като истински ценители на природата всички знаят как да се грижат за нея – след всяко събиране старателно почистват мястото и премахват всякакви следи от замърсяване.

Богатата фолклорна програма създава неповторима атмосфера. През всяка следваща година и фолклорната програма става по-богата. Все повече изпълнители радват събралите се на „Узана“. Голямото извито хоро, което вдига на крак всички, вече е традиционно. В неустоимите народни ритми увличат умелите танцьори от танцовите ансамбли „Сивек“, „Искра“, „Шевица“, „Дилмани“. Неповторимата атмосфера оформят и майсторските изпълнения на гайдарите от формация „Родопико“. Различни игри и турнири допълват атрактивната програма. Щом падне нощта, под звездното небе започва тайнството на нестинарството. Магията на този древен ритуал представя нестинарят Николай Топчийски. Танцът върху парещата жарава е и вид молитва за здраве, плодородие и сполука. Счита се, че огънят има пречистваща сила и унищожава всичко лошо. Самият обичай е мистичен и вълнуващ и е неописуемо удоволствие да бъде съпреживян на около 1300 м надморска височина.

Националният Фолксваген фолклорен събор „Узана“ е истински празник насред Стара планина, в пределите на една от най-добре съхранените природни местности у нас. Той е повод за среща на привържениците на Фолксваген от цялата страна и винаги завършва по един и същи начин – с незабравими моменти и вълнуващи изживявания, с истинска наслада от българския фолклор, с усещането за единение с величествената природа и с многото нови приятелства. И в очакване на поредните зареждащи дни в края на август, следващата година.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Съветът на децата разгледа кандидатурите от Габрово

Published

on

Заместник – областният управител на Габрово Кристина Сидорова ръководи срещата за избор на членове за Съвета на децата. В комисията участват по един представител от Областна администрация, ОД на МВР – Габрово, Регионално управление на образованието, Регионална здравна инспекция, РД „Социално подпомагане“ и двама общественици.

„Хубаво е, че децата в България имат своя административен орган, който да ги подкрепя и да им помага да реализират своите идеи“, сподели Кристина Сидорова.

Преди да разгледат постъпилите от общините кандидатури, участниците в срещата разговаряха с настоящия представител от област Габрово Виктор Ангелов, който разказа своите впечатления от работата на Съвета.

„Наистина имаме глас!“, заяви той. Ангелов подчерта още, че както в Съвета има приемственост, така и той ще продължи да работи със следващите представители от областта и ще е активна обществена личност.

След разглеждане от комисията следва по процедура областният управител да изпрати кандидатурите до 30 юли към ДАЗД. Представителят на всяка област ще бъде определен между кандидатите за съответния регион от националната комисия.

Съветът на децата е създаден през 2003 г. като консултативен орган към председателя на ДАЗД. Неговата цел е да насърчи детското участие в процесите на изработване на политики и вземане на решения, свързани с живота и развитието на децата.

В Съвета на децата има представители (титуляр и заместник) на 28-те административни области в България, като също така е дадена възможност за включване и на 4 деца от уязвими групи и 1 квота за представител на децата, получили международна закрила в България.

За членове на Съвета на децата могат да бъдат предлагани кандидатури на деца на възраст от 13 г. до 16 г. включително, избрани в съответствие с Процедурата за избор, която протича на три нива – общинско, регионално и национално.

Съветът на децата провежда заседания до четири пъти годишно. След навършване на 18-годишна възраст членовете на Съвета напускат организацията и местата им се попълват от нови деца.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица