

Новини
Отзив от клиент: Пишман майстори сътвориха невиждан цирк!

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved
Да се довериш в днешно време на истински професионалисти, изкарващи си хляба чрез ремонти и диагностики на коли дори в оторизиран сервиз, се оказва, че е истинско предизвикателство, пред което е изправен обикновеният човек. Именно тази форма на доверие, между майстор и клиент, е изпитал на гърба си, струвала е скъпо и коствала много на гражданин, потърсил ни за съдействие, за да дадем гласност на неговата случка.
Одисеята започва на 19 март т.г., когато човекът решил да посети представителството в Габрово, със сервиз към него, на известна корейска марка за автомобили, за да получи компетентно мнение от работещите там местни специалисти, от чието заключение зависило дали да направи покупка на автомобил, втора употреба от същата марка.
След направена 30-минутна техническа и компютърна диагностика на ходова част и двигател на автомобила, в работната карта, издадена без подпис и печат, след огледа на механик и началника на сервиза пишело, че колата имала дефекти и за смяна били предните тампони на предните носачи и заден успокоителен тампон на двигателя.
Обяснено му било, че колата има вибрации и тресене на купето, заради разбит заден успокоителен тампон на двигателя, но дефектът щял да изчезнат веднага щом тампонът бъде сменен. След направена справка при тях за цената на същия тампон казали на клиента, че струва около 140 лева. Други дефекти, освен посочените, не били посочени.
По думите на човека след полученото „компетентно“ техническо мнение на механика, според което автомобилът няма големи технически дефекти, е взел решение да закупи колата. За извършената услуга от сервиза е заплатил 40 лв., получавайки само копие от работната карта – без придружаваща касова бележка за заплатената такса.
След прехвърлянето на автомобил решил да извърши смяна на горепосочените тампони, с оглед привеждане на колата в идеално техническо състояние. За целта на 21 март т.г. закарал автомобила за смяна на тампоните в друг автосервиз, където му е била извършена диагностика на двигателя, ходовата част и окачване на автомобила.
След приключването й за вибрациите и тресенето било посочено като вероятна причина – повреда в демпферен маховик, на стойност над 1000 лв. В този сервиз е бил прегледан задният успокоителен тампон на двигателя и било установено, че същият е нов и здрав, а въпросното тресене и вибрации на купето на автомобила не се дължали на него.
Сдобилият се вече с кола собственик провел още няколко консултации с представители на други автосервизи в Габрово, за да му бъде отговорено на какво се дължат въпросните вибрации. От тях станало ясно, че се потвърждава мнението на специалистите, а именно повреда в демпферния маховик, а не на задния успокоителен тампон на двигателя.
При разбирането му, че от оторизирания сервиз не са го информирали след извършената диагностика за въпросния дефект на демпферния маховик, изтъквайки като единствена причина за тресенето и вибрациите задния успокоителен тампон на двигателя, подмаменият клиент се върнал веднага обратно в сервиза, за да им поиска обяснение за случая и направената от тях грешна диагностика.
Срещнал се с началника на сервиза, като му обяснил, че диагностиката, извършена от тях, го е подвела в решението му за закупуването на автомобила, тъй като ако е знаел за повредата на въпросния демпферен маховик, е нямало да се сдобие с него.
На началника е била показана работната карта, издадена от техния сервиз, в която не е ставало на въпрос за повреда на демпферния маховик. Той вкарал отново колата за повторен оглед в сервиза. След около 30 минути излязъл с категорично мнение, че дефектите на автомобила са само и единствено описаните в работната карта, датираща от преди 2 дни, а именно – предни тампони на предни носачи и успокоителен заден тампон на двигателя, от които идват вибрациите и тресенето на купето на автомобила.
Началникът заявил пред клиента, че има износване на демпферния маховик, но описаните дефекти не се дължали на него. Преди да заяви всички тези неща управителят на сервиза извикал клиента в халето на сервиза, качил го в колата и я вдигнал с подемника във въздуха заедно с него.
Един от механиците взел щанга, сложил я между въпросния заден успокоителен тампон на двигателя и купето на колата, и натиснал силно. Началникът на сервиза попитал клиента дали усеща тресене на купето, но човекът установил, че вибрациите продължавали.
След повторната диагностика и след като клиентът заявил, че работи в системата на МВР и няма да оставя така нещата, началникът на сервиза му казал, че не иска проблеми, а да го спечелят като постоянен техен клиент. Трябвало да му се обади до края на работния ден, за да го информира какво решение са взели, във връзка с проблема.
Клиентът получил обаждане от управителя на сервиза, в което му заявил, че за да се изясни категорично дали причината е в демпферния маховик – същият трябвало да бъде свален. Било му казано още, че в това състояние човекът можело да кара колата с години, но не му било предложено никакво решение на проблема.
„Изчаках 10-на дни обаждане от тяхна страна, но такова нямаше. Написах имейл, в който описах проблема си, но така и не получих отговор“, коментира пред „Габрово Нюз“ потърпевшият клиент.
На 31 март т.г. човекът посетил отново въпросния сервиз. Посрещнал го мъж, запознат също с проблема, защото при повторната диагностика участвал и той.
„Заяви ми, че търсеният от мен началник на сервиза не е на работа, а той е негов заместник. Казах му, че с това тресене на купето не мога да карам повече. След като са сигурни, че вибрациите на купето са от задния успокоителен тампон на двигателя, а не от демпферния маховик, то същият искам да бъде сменен от тях.
Той изрази желание да я прегледа още един път – по неговите думи „не, че нямам доверие на колегата си, но за по-сигурно.“ Същият вкара колата в сервиза и след известно време дойде при мен с думите: „Категоричен съм, че вибрациите и тресенето не са от демпферния маховик, а от успокоителния тампон на двигателя. Има износване на маховика, но в това състояние тази кола може да те закопае“, коментира клиентът. Свидетел на разговора става и негова позната.
При така изразената категоричност човекът пожелал да си запиша час за смяна на въпросите тампони. За целта е бил сниман големият талон на колата, записани са били имената и взет телефонният номер на клиента, с уговорката, че когато новите части пристигнат ще бъде потърсен за записване на час.
Минал близо месец след последното посещение, без никакво отношение от страна на оторизирания сервиз по въпросния проблем. Подигравателното и некоректно отношение от тяхна страна наложило на 2 май т.г. клиентът да напиша жалба до централното представителство на марката.
Два дни по-късно, 4 май, на телефона на клиента позвънил управителят на сервиза, който го информирал да си запише час за ремонт на автомобила.
На 8 май автомобилът бил закаран в оторизирания сервиз за отстраняване на повредения според тях тампон, като свидетел на срещата и разговорите с началника станал колега на клиента, работещ също в системата на МВР.
„Беше ми заявено, че въпросният проблем с автомобила ще изчезне след смяната вече не на един, а на два тампона на двигателя. Автомобилът ми беше приет в сервиза около 10.00 часа. Към 15.00 часа ми се обадиха от сервиза и ми бе съобщено, че мога да си взема колата си, но че дефектът на колата ми не е отстранен все още.
Когато отидох в сервиза отново с колегата ми, управителят ми заяви, че един от въпросните тампони на двигателя не става, поради което ще направи запитване до София. За пореден път останах крайно разочарован от отношението и поведението на работниците към клиентите на въпросния сервиз“, сподели разочарованият клиент.
Екип на „Габрово Нюз“ се срещна, за да потърси за коментар по случая и управителят на въпросния оторизиран сервиз. Пред нашия екип ни беше обяснено, че случаят им е известен и бе изразена тяхната гледна точка за случилото се.
„При нас постоянно идват такива коли, втора употреба и хората се допитват. Ние не можем да извършваме оглед и да знаем за състоянието на вътрешни части по автомобилите, невидими за механик.
Извършваме външен оглед, който хората виждат дори примерно в една автокъща. Виждат дали ударена, дали е ръждясала и т.н., но не могат да видят какво е състоянието отдолу. Ние ги вдигаме на подемник. Проверяваме това, което се вижда от ходовата част и спирачките. Правим компютърна диагностика. Ако колата е натрупала някоя стара грешка я изчистваме. Примерно, ако колата я има в нашата система, можем да кажем на какви гаранционно километри е била и какви ремонти са извършвани по нея, за да си направят сметка хората на какви реални километри е превозното средство.
Това правим при един оглед „нов внос“, както им казваме ние. От друга страна не можем да гарантираме, че ние сме свършили перфектният оглед, на кола на 15 години. Когато въпросният клиент дойде при нас с колата си не направихме „тестдрайв“. Без да караш кола как можеш да прецениш примерно какво е състоянието на съединители или на каквото и да е друго?
Може да се каже, че като цяло правим „бегъл оглед“ на колата. Не мога да преценя дали има за смяна съединител или демпферен маховик. Няма как да преценя това нещо. Ние вкарваме колата от паркинга до подемника. Това са 6 метра.
В конкретния случай това сме видели и не казваме „ние сме номер 1“, и това е, което й е на колата. На един автомобил, който е на 15-16 години, няма как да видиш всичко. Отделно, въпросният клиент след като ни има толкова много доверие, е ходил и в други сервизи, където са му казали, че е демпферен маховик. Няма лошо.
Когато той дойде да каже, че проблемът е демпферният маховик, да аз покарах колата. Изгасих я няколко пъти. Видях, че има някакво леко чукване, но ние имаме много такива коли, които имат такива чуквания и си карат с години. Не е нещо, което ще се разпада. Съединителят отделяше перфектно. Просто явно тази част – демпферен маховик, е била разбита.
В неговия случай обаче, може би след около 2 месеца, когато дойде за смяна на тампоните неговият демпферен маховик вече се беше ужасно „разчукал“. През това време той е минал километри. Аз не знам какво ще стане след 5 или 10 000 км. Както може да не тръгне, така може и да се разбие тотално. Това са скрити части. Няма как да направя оглед на скрита част!
След като сменихме тези тампони на двигателя, има страшна разлика в колата, нищо че при нея вече се е задълбочил другият проблем, който тогава при огледа го нямаше или поне не беше в такава фаза. В тази връзка може би трябва да кажа, че ние не даваме 100% гаранция на огледа си. Ние даваме 100% гаранция на услугата, която извършваме. Няма как да извършваме оглед на една кола на 15 години и да й видим всичко за 1 час“, коментира пред „Габрово Нюз“ управителят на сервиза.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Новини
Първият спортно-терапевтичен център в Габрово ще заработи съвсем скоро


Габрово ще се сдобие с първия по рода си спортно-терапевтичен център, който ще предлага безплатна подкрепа и възможности за спортни занимания на деца и младежи с двигателни и ментални затруднения. Заявленията за ползване на услугите ще се приемат още от понеделник.
Новината беше обявена по време на официалното представяне на инициативата от Георги Левичаров, основен двигател на проекта, реализиран от спортен клуб „Равен старт“.

Той сподели, че създаването на центъра е осъществяване на дългогодишна мечта: „Това е една седемгодишна мечта, която днес е близо до пълното си реализиране. Благодарен съм на всички, които подкрепиха процеса до този момент“, каза Левичаров.
Събитието се проведе в Деня на духовността – празник на Габрово, което областният управител Мария Башева определи като символично съвпадение: „Вярвам, че неслучайно точно днес се събираме, за да подкрепим тази важна за нашия град и нашите деца инициатива“, посочи тя и поздрави екипа за усилията и отдадеността им.
Центърът ще се помещава в сградата на ОУ „Иван Вазов“ в Габрово. Там ще бъдат обособени различни зони – зала за обща физическа подготовка, кабинет за активна и пасивна рехабилитация, както и достъп до физкултурния салон и външни спортни пространства.

Благодарение на дарители, помещенията вече са ремонтирани, а предстои поставянето на специална настилка и оборудване. Средствата за част от тях все още се набират – сред тях са клетка на Роше с кушетка, плувен тренажор, бягаща пътека и устройство за придвижване на хора с инвалидни колички или двигателни затруднения.
Екип от различни специалисти ще работи безвъзмездно с децата и младежите, които ще ползват услугата, предоставяйки им възможност за развитие, рехабилитация и социална интеграция чрез спорта.


Новини
Областният управител прие в кабинета си здравния министър


Областният управител представи на министъра на здравеопазването основните въпроси на лечебните заведения и лекарските съсловия в областта. Мария Башева припомни за необходимостта от ново кухненско оборудване за Държавната психиатрична болница в Севлиево.
Министър Кирилов разясни, че вече е посетил лечебното заведение, като посочи, че казусът е сведен до вниманието му и са предприети конкретни действия. Ремонт на операционен блок и финансиране за релокализиране, и ремонт на детското отделение в МБАЛ „Д-р Тота Венкова“ е втората тема, която обсъдиха, като министърът поясни, че детското здравеопазване е приоритет за министерство.
Башева предаде и три искания от Районната колегия на Българския зъболекарски съюз в Габрово. В рамките на посещението министър Кирилов посочи като основен проблем кадровият дефицит, като акцентира и върху липсата на специалисти за Регионалните здравни инспекции.


Новини
„Най-добрата реклама за всеки лекар е пациентът. Вие сте пример“


Това заяви министърът на здравеопазването доц. д-р Силви Кирилов, дм пред екипа на МБАЛ „Д-р Тота Венкова“. Министърът разгледа някои от отделенията в областната болница и се срещна с началниците на отделенията и специализантите в лечебното заведение. Кирилов посочи връзката и комуникацията с пациентите като приоритетни.

„Вие имате и знанията, и уменията, и житейския опит, за да контактувате ефективно с тях и да ги изведете от тази малка криза, в която изпада всеки пациент, когато има някакъв здравословен проблем“, допълни министърът.

Връзката със специализантите и предаването на опит е другата тема, която бе обсъдена в рамките на срещата, като доц. Кирилов призова началниците да ги напътстват и да ги подпомогнат за формирането на най-важните качества на лекарите- клинично мислене и дисциплина.



По-късно през деня министърът се срещна и със специализантите в областната болница, които имаха възможността да поставят важните за тях въпроси. „Имате широко отворени врати към познанието и може да го използвате. Не се притеснявайте да питате и да попивате от опита на професионалистите, които работят с Вас. На Вас, като лекари, ще Ви се налага да вземате десетки решения. Няма човек, който да взема само правилни решения. Но когато го направите, ще изпитвате от удоволствие от това“, каза още доц. Силви Кирилов.


-
Новинипреди 7 дни
Силно представяне на габровци на републиканското по билярд
-
Икономикапреди 6 дни
Преизбраха Пламен Петров за председател на ОП на КСБ – Габрово
-
Икономикапреди 7 дни
НАП с нова функционалност за подаване на справки-декларации за ДДС
-
Новинипреди 6 дни
Откриват хеликоптерната площадка на болницата в Габрово
-
Културапреди 6 дни
Честит празник, архивисти!
-
Новинипреди 5 дни
В Габрово отбелязват 130 години от първата българска ТПК „Напредък“
-
Кримипреди 5 дни
Оставиха в ареста габровец, хванат с кокаин, пико и марихуана
-
Новинипреди 2 дни
Откриха барелеф и паметна плоча на Йосиф Шнитер (Видео и снимки)