Свържи се с нас

Новини

Отзив от клиент: Пишман майстори сътвориха невиждан цирк!

Published

on

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Да се довериш в днешно време на истински професионалисти, изкарващи си хляба чрез ремонти и диагностики на коли дори в оторизиран сервиз, се оказва, че е истинско предизвикателство, пред което е изправен обикновеният човек. Именно тази форма на доверие, между майстор и клиент, е изпитал на гърба си, струвала е скъпо и коствала много на гражданин, потърсил ни за съдействие, за да дадем гласност на неговата случка.

Одисеята започва на 19 март т.г., когато човекът решил да посети представителството в Габрово, със сервиз към него, на известна корейска марка за автомобили, за да получи компетентно мнение от работещите там местни специалисти, от чието заключение зависило дали да направи покупка на автомобил, втора употреба от същата марка.

След направена 30-минутна техническа и компютърна диагностика на ходова част и двигател на автомобила, в работната карта, издадена без подпис и печат, след огледа на механик и началника на сервиза пишело, че колата имала дефекти и за смяна били предните тампони на предните носачи и заден успокоителен тампон на двигателя.

Обяснено му било, че колата има вибрации и тресене на купето, заради разбит заден успокоителен тампон на двигателя, но дефектът щял да изчезнат веднага щом тампонът бъде сменен. След направена справка при тях за цената на същия тампон казали на клиента, че струва около 140 лева. Други дефекти, освен посочените, не били посочени.

По думите на човека след полученото „компетентно“ техническо мнение на механика, според което автомобилът няма големи технически дефекти, е взел решение да закупи колата. За извършената услуга от сервиза е заплатил 40 лв., получавайки само копие от работната карта – без придружаваща касова бележка за заплатената такса.

След прехвърлянето на автомобил решил да извърши смяна на горепосочените тампони, с оглед привеждане на колата в идеално техническо състояние. За целта на 21 март т.г. закарал автомобила за смяна на тампоните в друг автосервиз, където му е била извършена диагностика на двигателя, ходовата част и окачване на автомобила.

След приключването й за вибрациите и тресенето било посочено като вероятна причина – повреда в демпферен маховик, на стойност над 1000 лв. В този сервиз е бил прегледан задният успокоителен тампон на двигателя и било установено, че същият е нов и здрав, а въпросното тресене и вибрации на купето на автомобила не се дължали на него.

Сдобилият се вече с кола собственик провел още няколко консултации с представители на други автосервизи в Габрово, за да му бъде отговорено на какво се дължат въпросните вибрации. От тях станало ясно, че се потвърждава мнението на специалистите, а именно повреда в демпферния маховик, а не на задния успокоителен тампон на двигателя.

При разбирането му, че от оторизирания сервиз не са го информирали след извършената диагностика за въпросния дефект на демпферния маховик, изтъквайки като единствена причина за тресенето и вибрациите задния успокоителен тампон на двигателя, подмаменият клиент се върнал веднага обратно в сервиза, за да им поиска обяснение за случая и направената от тях грешна диагностика.

Срещнал се с началника на сервиза, като му обяснил, че диагностиката, извършена от тях, го е подвела в решението му за закупуването на автомобила, тъй като ако е знаел за повредата на въпросния демпферен маховик, е нямало да се сдобие с него.

На началника е била показана работната карта, издадена от техния сервиз, в която не е ставало на въпрос за повреда на демпферния маховик. Той вкарал отново колата за повторен оглед в сервиза. След около 30 минути излязъл с категорично мнение, че дефектите на автомобила са само и единствено описаните в работната карта, датираща от преди 2 дни, а именно – предни тампони на предни носачи и успокоителен заден тампон на двигателя, от които идват вибрациите и тресенето на купето на автомобила.

Началникът заявил пред клиента, че има износване на демпферния маховик, но описаните дефекти не се дължали на него. Преди да заяви всички тези неща управителят на сервиза извикал клиента в халето на сервиза, качил го в колата и я вдигнал с подемника във въздуха заедно с него.

Един от механиците взел щанга, сложил я между въпросния заден успокоителен тампон на двигателя и купето на колата, и натиснал силно. Началникът на сервиза попитал клиента дали усеща тресене на купето, но човекът установил, че вибрациите продължавали.

След повторната диагностика и след като клиентът заявил, че работи в системата на МВР и няма да оставя така нещата, началникът на сервиза му казал, че не иска проблеми, а да го спечелят като постоянен техен клиент. Трябвало да му се обади до края на работния ден, за да го информира какво решение са взели, във връзка с проблема.

Клиентът получил обаждане от управителя на сервиза, в което му заявил, че за да се изясни категорично дали причината е в демпферния маховик – същият трябвало да бъде свален. Било му казано още, че в това състояние човекът можело да кара колата с години, но не му било предложено никакво решение на проблема.

„Изчаках 10-на дни обаждане от тяхна страна, но такова нямаше. Написах имейл, в който описах проблема си, но така и не получих отговор“, коментира пред „Габрово Нюз“ потърпевшият клиент.

На 31 март т.г. човекът посетил отново въпросния сервиз. Посрещнал го мъж, запознат също с проблема, защото при повторната диагностика участвал и той.

„Заяви ми, че търсеният от мен началник на сервиза не е на работа, а той е негов заместник. Казах му, че с това тресене на купето не мога да карам повече. След като са сигурни, че вибрациите на купето са от задния успокоителен тампон на двигателя, а не от демпферния маховик, то същият искам да бъде сменен от тях.

Той изрази желание да я прегледа още един път – по неговите думи „не, че нямам доверие на колегата си, но за по-сигурно.“ Същият вкара колата в сервиза и след известно време дойде при мен с думите: „Категоричен съм, че вибрациите и тресенето не са от демпферния маховик, а от успокоителния тампон на двигателя. Има износване на маховика, но в това състояние тази кола може да те закопае“,  коментира клиентът. Свидетел на разговора става и негова позната.

При така изразената категоричност човекът пожелал да си запиша час за смяна на въпросите тампони. За целта е бил сниман големият талон на колата, записани са били имената и взет телефонният номер на клиента, с уговорката, че когато новите части пристигнат ще бъде потърсен за записване на час.

Минал близо месец след последното посещение, без никакво отношение от страна на оторизирания сервиз по въпросния проблем. Подигравателното и некоректно отношение от тяхна страна наложило на 2 май т.г. клиентът да напиша жалба до централното представителство на марката.

Два дни по-късно, 4 май, на телефона на клиента позвънил управителят на сервиза, който го информирал да си запише час за ремонт на автомобила.

На 8 май автомобилът бил закаран в оторизирания сервиз за отстраняване на повредения според тях тампон, като свидетел на срещата и разговорите с началника станал колега на клиента, работещ също в системата на МВР.

„Беше ми заявено, че въпросният проблем с автомобила ще изчезне след смяната вече не на един, а на два тампона на двигателя. Автомобилът ми беше приет в сервиза около 10.00 часа. Към 15.00 часа ми се обадиха от сервиза и ми бе съобщено, че мога да си взема колата си, но че дефектът на колата ми не е отстранен все още.

Когато отидох в сервиза отново с колегата ми, управителят ми заяви, че един от въпросните тампони на двигателя не става, поради което ще направи запитване до София. За пореден път останах крайно разочарован от отношението и поведението на работниците към клиентите на въпросния сервиз“, сподели разочарованият клиент.

Екип на „Габрово Нюз“ се срещна, за да потърси за коментар по случая и управителят на въпросния оторизиран сервиз. Пред нашия екип ни беше обяснено, че случаят им е известен и бе изразена тяхната гледна точка за случилото се.

„При нас постоянно идват такива коли, втора употреба и хората се допитват. Ние не можем да извършваме оглед и да знаем за състоянието на вътрешни части по автомобилите, невидими за механик.

Извършваме външен оглед, който хората виждат дори примерно в една автокъща. Виждат дали ударена, дали е ръждясала и т.н., но не могат да видят какво е състоянието отдолу. Ние ги вдигаме на подемник. Проверяваме това, което се вижда от ходовата част и спирачките. Правим компютърна диагностика. Ако колата е натрупала някоя стара грешка я изчистваме. Примерно, ако колата я има в нашата система, можем да кажем на какви гаранционно километри е била и какви ремонти са извършвани по нея, за да си направят сметка хората на какви реални километри е превозното средство.

Това правим при един оглед „нов внос“, както им казваме ние. От друга страна не можем да гарантираме, че ние сме свършили перфектният оглед, на кола на 15 години. Когато въпросният клиент дойде при нас с колата си не направихме „тестдрайв“. Без да караш кола как можеш да прецениш примерно какво е състоянието на съединители или на каквото и да е друго?

Може да се каже, че като цяло правим „бегъл оглед“ на колата. Не мога да преценя дали има за смяна съединител или демпферен маховик. Няма как да преценя това нещо. Ние вкарваме колата от паркинга до подемника. Това са 6 метра.

В конкретния случай това сме видели и не казваме „ние сме номер 1“, и това е, което й е на колата. На един автомобил, който е на 15-16 години, няма как да видиш всичко. Отделно, въпросният клиент след като ни има толкова много доверие, е ходил и в други сервизи, където са му казали, че е демпферен маховик. Няма лошо.

Когато той дойде да каже, че проблемът е демпферният маховик, да аз покарах колата. Изгасих я няколко пъти. Видях, че има някакво леко чукване, но ние имаме много такива коли, които имат такива чуквания и си карат с години. Не е нещо, което ще се разпада. Съединителят отделяше перфектно. Просто явно тази част – демпферен маховик, е била разбита.

В неговия случай обаче, може би след около 2 месеца, когато дойде за смяна на тампоните неговият демпферен маховик вече се беше ужасно „разчукал“. През това време той е минал километри. Аз не знам какво ще стане след 5 или 10 000 км. Както може да не тръгне, така може и да се разбие тотално. Това са скрити части. Няма как да направя оглед на скрита част!

След като сменихме тези тампони на двигателя, има страшна разлика в колата, нищо че при нея вече се е задълбочил другият проблем, който тогава при огледа го нямаше или поне не беше в такава фаза. В тази връзка може би трябва да кажа, че ние не даваме 100% гаранция на огледа си. Ние даваме 100% гаранция на услугата, която извършваме. Няма как да извършваме оглед на една кола на 15 години и да й видим всичко за 1 час“, коментира пред „Габрово Нюз“ управителят на сервиза.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Речното дерби на Втора лига е тази събота в Габрово

Published

on

Габрово ще бъде домакин на най-очаквания мач от 16-ия кръг на Втора професионална лига. В събота на стадион „Христо Ботев“ един срещу друг излизат третият и първият във временното класиране – „Янтра“ и „Дунав“. Началото е в 16:30 часа.

Русенският „Дунав“ пристига в града на Рачо Ковача като единствения непобеден отбор в първенството. Георги Чиликов, с качествена селекция, изгради добре балансиран състав, който играе привлекателен футбол. „Дунав“ е най-резултатният тим в първенството досега – с 31 отбелязани попадения и едва 4 допуснати гола.

Уверени и в отлично настроение, те идват в Габрово след категоричен успех у дома над втория в подреждането „Фратрия“ с 2:0, който им осигури солидна преднина от 7 точки на върха. „Ковачите“ също започнаха сезона силно и до преди два кръга бяха непобедени заедно с „Дунав“.

При последното си домакинство обаче отстъпиха с 0:3 от ЦСКА II и записаха първа загуба за сезона. Отборът на Емануел Луканов бързо се съвзе и показа характер при гостуването си на „Вихрен“, откъдето се върна с точка и запази статута си на непобеден като гост.

Сега габровските футболисти ще търсят реванш пред своите привърженици и ще се опитат да станат първите, които ще победят лидера. Тимът обаче отново ще бъде без контузените Тони Иванов и Константин Иванов, които се възстановяват от мускулни травми. Историята на сблъсъците между двата отбора през този век е в полза на „ковачите“.

„Янтра“ има 7 победи срещу едва една за „Дунав“. Последният им двубой през пролетта в Русе завърши при нулево равенство. Главен съдия на срещата ще бъде столичанинът Стоян Арсов, с асистенти Николай Попниколов (Благоевград) и Марио Данаилов (Дупница). Четвърти рефер е Кристиян Тодоров от Варна.

От морската столица са и делегатът Пламен Хаджийски, както и съдийският наблюдател Цветан Кръстев. Предвид очакваното присъствие на фенове от Русе, горният южен вход на стадион „Христо Ботев“ ще бъде отворен само за гостуващата агитка.

Привържениците на „Янтра“ ще влизат през официалния северен вход. Билети за дербито вече се продават в мрежата на „Евентим“, при техните партньори и във фен магазина на клуба.

Зареди още

Икономика

„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово

Published

on

Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.

Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.

Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите. 

Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Зареди още

Култура

РЕМО „Етър“ представи България на престижен форум в Словения

Published

on

Словенската столица Любляна се превърна в средище на идеи, иновации и вдъхновение. Там се проведе колоквиумът „Интерактивни изложби и дигитално куриране на нематериално културно наследство в музеите“, организиран от Регионалния център на ЮНЕСКО за Югоизточна Европа (София) и фондация „Форум за славянски култури“.

Събитието събра представители на музеи и културни институции от Сърбия, Словения, Хърватия, Гърция, Албания, Босна и Херцеговина, България и Република Северна Македония – хора, обединени от общата мисия да съхраняват духа на миналото чрез средствата на бъдещето. Модератор на събитието бе д-р Мирена Станева – експерт в Регионалния център за опазване на нематериалното културно наследство в Югоизточна Европа под егидата на ЮНЕСКО.

„Във времето на дигитална трансформация, нашата отговорност е не само да съхраняваме нематериалното културно наследство, но и да го превърнем в живо преживяване, достъпно, ангажиращо и свързано с общностите, които го създават. В този процес музеите надскачат традиционната си роля и от пазители на артефакти се превръщат в пространства за диалог и социализация, където нематериалното културно наследство може да бъде разказано и съприживяно.“, коментира д-р Ирена Тодорова – изпълнителен директор на Регионалния център за опазване на нематериалното културно наследство в Югоизточна Европа под егидата на ЮНЕСКО, която заедно с д- р Андрея Рихтер, директор на Фондация фондация „Форум за славянски култури“, откри събитието.

Сред впечатляващите презентации бе тази на Регионален етнографски музей на открито „Етър“, подготвена от директора проф. д-р Светла Димитрова и Тихомир Църов, главен експерт „Връзки с обществеността“, който я представи пред международната аудитория.

Презентацията предизвика жив интерес сред участниците, които задаваха въпроси и споделяха впечатления от показания културен продукт. „Бих определил музей „Етър“ като добре представящ се по отношение на използването на съвременни технологии. В последната част от презентацията представих проекта „Дигитални близнаци“, който бе приет съвсем естествено на фона на останалите традиционни форми на представяне на нематериалното културно наследство“, сподели след събитието Тихомир Църов.

Когато занаятите оживяват чрез екрана Примерите, показани по време на колоквиума, доказаха, че новите технологии вече са неразделна част от културното представяне. Все по-често музеите използват виртуална реалност (VR), допълнена реалност (AR), 3D моделиране и сканиране, интерактивни екрани, холограми и онлайн виртуални турове.

Тези средства не само съхраняват знанието, но и го правят достъпно, емоционално и преживяемо – за хора от всички възрасти и точки на света.

Партньорството между фондация „Форум за славянски култури“ и Регионалния център на ЮНЕСКО за Югоизточна Европа започва през 2024 г. – с церемонията по връчването на наградите „Жива“, която се проведе именно в музей „Етър“ в Габрово.

Тазгодишният колоквиум в Любляна надгради това сътрудничество, като предостави пространство за обмен на знания между музейни специалисти, дигитални куратори и експерти по нематериално културно наследство. Програмата акцентира върху интерактивните изложби, дигиталното разказване на истории и използването на изкуствен интелект, добавена и виртуална реалност в музейната практика.

Събитието имаше една ясна мисия – да насърчи обмена на опит и добри практики между културните институции в славянския и Югоизточноевропейския регион, като изследва как музеите съчетават традицията и иновацията в дигиталната епоха. В Любляна този диалог оживя – между държави, между поколения и между светове, в които занаятите от миналото срещат технологиите на бъдещето.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица