Свържи се с нас

Новини

Отзив от клиент: Пишман майстори сътвориха невиждан цирк!

Published

on

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Да се довериш в днешно време на истински професионалисти, изкарващи си хляба чрез ремонти и диагностики на коли дори в оторизиран сервиз, се оказва, че е истинско предизвикателство, пред което е изправен обикновеният човек. Именно тази форма на доверие, между майстор и клиент, е изпитал на гърба си, струвала е скъпо и коствала много на гражданин, потърсил ни за съдействие, за да дадем гласност на неговата случка.

Одисеята започва на 19 март т.г., когато човекът решил да посети представителството в Габрово, със сервиз към него, на известна корейска марка за автомобили, за да получи компетентно мнение от работещите там местни специалисти, от чието заключение зависило дали да направи покупка на автомобил, втора употреба от същата марка.

След направена 30-минутна техническа и компютърна диагностика на ходова част и двигател на автомобила, в работната карта, издадена без подпис и печат, след огледа на механик и началника на сервиза пишело, че колата имала дефекти и за смяна били предните тампони на предните носачи и заден успокоителен тампон на двигателя.

Обяснено му било, че колата има вибрации и тресене на купето, заради разбит заден успокоителен тампон на двигателя, но дефектът щял да изчезнат веднага щом тампонът бъде сменен. След направена справка при тях за цената на същия тампон казали на клиента, че струва около 140 лева. Други дефекти, освен посочените, не били посочени.

По думите на човека след полученото „компетентно“ техническо мнение на механика, според което автомобилът няма големи технически дефекти, е взел решение да закупи колата. За извършената услуга от сервиза е заплатил 40 лв., получавайки само копие от работната карта – без придружаваща касова бележка за заплатената такса.

След прехвърлянето на автомобил решил да извърши смяна на горепосочените тампони, с оглед привеждане на колата в идеално техническо състояние. За целта на 21 март т.г. закарал автомобила за смяна на тампоните в друг автосервиз, където му е била извършена диагностика на двигателя, ходовата част и окачване на автомобила.

След приключването й за вибрациите и тресенето било посочено като вероятна причина – повреда в демпферен маховик, на стойност над 1000 лв. В този сервиз е бил прегледан задният успокоителен тампон на двигателя и било установено, че същият е нов и здрав, а въпросното тресене и вибрации на купето на автомобила не се дължали на него.

Сдобилият се вече с кола собственик провел още няколко консултации с представители на други автосервизи в Габрово, за да му бъде отговорено на какво се дължат въпросните вибрации. От тях станало ясно, че се потвърждава мнението на специалистите, а именно повреда в демпферния маховик, а не на задния успокоителен тампон на двигателя.

При разбирането му, че от оторизирания сервиз не са го информирали след извършената диагностика за въпросния дефект на демпферния маховик, изтъквайки като единствена причина за тресенето и вибрациите задния успокоителен тампон на двигателя, подмаменият клиент се върнал веднага обратно в сервиза, за да им поиска обяснение за случая и направената от тях грешна диагностика.

Срещнал се с началника на сервиза, като му обяснил, че диагностиката, извършена от тях, го е подвела в решението му за закупуването на автомобила, тъй като ако е знаел за повредата на въпросния демпферен маховик, е нямало да се сдобие с него.

На началника е била показана работната карта, издадена от техния сервиз, в която не е ставало на въпрос за повреда на демпферния маховик. Той вкарал отново колата за повторен оглед в сервиза. След около 30 минути излязъл с категорично мнение, че дефектите на автомобила са само и единствено описаните в работната карта, датираща от преди 2 дни, а именно – предни тампони на предни носачи и успокоителен заден тампон на двигателя, от които идват вибрациите и тресенето на купето на автомобила.

Началникът заявил пред клиента, че има износване на демпферния маховик, но описаните дефекти не се дължали на него. Преди да заяви всички тези неща управителят на сервиза извикал клиента в халето на сервиза, качил го в колата и я вдигнал с подемника във въздуха заедно с него.

Един от механиците взел щанга, сложил я между въпросния заден успокоителен тампон на двигателя и купето на колата, и натиснал силно. Началникът на сервиза попитал клиента дали усеща тресене на купето, но човекът установил, че вибрациите продължавали.

След повторната диагностика и след като клиентът заявил, че работи в системата на МВР и няма да оставя така нещата, началникът на сервиза му казал, че не иска проблеми, а да го спечелят като постоянен техен клиент. Трябвало да му се обади до края на работния ден, за да го информира какво решение са взели, във връзка с проблема.

Клиентът получил обаждане от управителя на сервиза, в което му заявил, че за да се изясни категорично дали причината е в демпферния маховик – същият трябвало да бъде свален. Било му казано още, че в това състояние човекът можело да кара колата с години, но не му било предложено никакво решение на проблема.

„Изчаках 10-на дни обаждане от тяхна страна, но такова нямаше. Написах имейл, в който описах проблема си, но така и не получих отговор“, коментира пред „Габрово Нюз“ потърпевшият клиент.

На 31 март т.г. човекът посетил отново въпросния сервиз. Посрещнал го мъж, запознат също с проблема, защото при повторната диагностика участвал и той.

„Заяви ми, че търсеният от мен началник на сервиза не е на работа, а той е негов заместник. Казах му, че с това тресене на купето не мога да карам повече. След като са сигурни, че вибрациите на купето са от задния успокоителен тампон на двигателя, а не от демпферния маховик, то същият искам да бъде сменен от тях.

Той изрази желание да я прегледа още един път – по неговите думи „не, че нямам доверие на колегата си, но за по-сигурно.“ Същият вкара колата в сервиза и след известно време дойде при мен с думите: „Категоричен съм, че вибрациите и тресенето не са от демпферния маховик, а от успокоителния тампон на двигателя. Има износване на маховика, но в това състояние тази кола може да те закопае“,  коментира клиентът. Свидетел на разговора става и негова позната.

При така изразената категоричност човекът пожелал да си запиша час за смяна на въпросите тампони. За целта е бил сниман големият талон на колата, записани са били имената и взет телефонният номер на клиента, с уговорката, че когато новите части пристигнат ще бъде потърсен за записване на час.

Минал близо месец след последното посещение, без никакво отношение от страна на оторизирания сервиз по въпросния проблем. Подигравателното и некоректно отношение от тяхна страна наложило на 2 май т.г. клиентът да напиша жалба до централното представителство на марката.

Два дни по-късно, 4 май, на телефона на клиента позвънил управителят на сервиза, който го информирал да си запише час за ремонт на автомобила.

На 8 май автомобилът бил закаран в оторизирания сервиз за отстраняване на повредения според тях тампон, като свидетел на срещата и разговорите с началника станал колега на клиента, работещ също в системата на МВР.

„Беше ми заявено, че въпросният проблем с автомобила ще изчезне след смяната вече не на един, а на два тампона на двигателя. Автомобилът ми беше приет в сервиза около 10.00 часа. Към 15.00 часа ми се обадиха от сервиза и ми бе съобщено, че мога да си взема колата си, но че дефектът на колата ми не е отстранен все още.

Когато отидох в сервиза отново с колегата ми, управителят ми заяви, че един от въпросните тампони на двигателя не става, поради което ще направи запитване до София. За пореден път останах крайно разочарован от отношението и поведението на работниците към клиентите на въпросния сервиз“, сподели разочарованият клиент.

Екип на „Габрово Нюз“ се срещна, за да потърси за коментар по случая и управителят на въпросния оторизиран сервиз. Пред нашия екип ни беше обяснено, че случаят им е известен и бе изразена тяхната гледна точка за случилото се.

„При нас постоянно идват такива коли, втора употреба и хората се допитват. Ние не можем да извършваме оглед и да знаем за състоянието на вътрешни части по автомобилите, невидими за механик.

Извършваме външен оглед, който хората виждат дори примерно в една автокъща. Виждат дали ударена, дали е ръждясала и т.н., но не могат да видят какво е състоянието отдолу. Ние ги вдигаме на подемник. Проверяваме това, което се вижда от ходовата част и спирачките. Правим компютърна диагностика. Ако колата е натрупала някоя стара грешка я изчистваме. Примерно, ако колата я има в нашата система, можем да кажем на какви гаранционно километри е била и какви ремонти са извършвани по нея, за да си направят сметка хората на какви реални километри е превозното средство.

Това правим при един оглед „нов внос“, както им казваме ние. От друга страна не можем да гарантираме, че ние сме свършили перфектният оглед, на кола на 15 години. Когато въпросният клиент дойде при нас с колата си не направихме „тестдрайв“. Без да караш кола как можеш да прецениш примерно какво е състоянието на съединители или на каквото и да е друго?

Може да се каже, че като цяло правим „бегъл оглед“ на колата. Не мога да преценя дали има за смяна съединител или демпферен маховик. Няма как да преценя това нещо. Ние вкарваме колата от паркинга до подемника. Това са 6 метра.

В конкретния случай това сме видели и не казваме „ние сме номер 1“, и това е, което й е на колата. На един автомобил, който е на 15-16 години, няма как да видиш всичко. Отделно, въпросният клиент след като ни има толкова много доверие, е ходил и в други сервизи, където са му казали, че е демпферен маховик. Няма лошо.

Когато той дойде да каже, че проблемът е демпферният маховик, да аз покарах колата. Изгасих я няколко пъти. Видях, че има някакво леко чукване, но ние имаме много такива коли, които имат такива чуквания и си карат с години. Не е нещо, което ще се разпада. Съединителят отделяше перфектно. Просто явно тази част – демпферен маховик, е била разбита.

В неговия случай обаче, може би след около 2 месеца, когато дойде за смяна на тампоните неговият демпферен маховик вече се беше ужасно „разчукал“. През това време той е минал километри. Аз не знам какво ще стане след 5 или 10 000 км. Както може да не тръгне, така може и да се разбие тотално. Това са скрити части. Няма как да направя оглед на скрита част!

След като сменихме тези тампони на двигателя, има страшна разлика в колата, нищо че при нея вече се е задълбочил другият проблем, който тогава при огледа го нямаше или поне не беше в такава фаза. В тази връзка може би трябва да кажа, че ние не даваме 100% гаранция на огледа си. Ние даваме 100% гаранция на услугата, която извършваме. Няма как да извършваме оглед на една кола на 15 години и да й видим всичко за 1 час“, коментира пред „Габрово Нюз“ управителят на сервиза.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Министър Мирослав Боршош откри учебната година в ПГТ – Габрово

Published

on

Министърът на туризма Мирослав Боршош откри новата учебна година в Професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов“ в Габрово. В словото си той поздрави учениците и преподавателите и обърна внимание на значението на тяхната бъдеща професия.

„Туризмът е една от най-отговорните професии. Той е динамичен, съвременен и е сред най-бързо развиващите се сектори на икономиката. Вие сте бъдещите дипломати на България в областта на туризма. Носете тази отговорност с любов и отдаденост, защото за да се посветиш на тази професия, трябва не само знания, но и сърце“, подчерта министър Боршош. В своето приветствие той отправи и конкретно предизвикателство към учениците, като ги насърчи да приложат знанията и креативността си в реална задача.

„Очаквам от вас – учениците – да разработите рекламна и маркетингова кампания за региона така, както го виждате вие. Вярвам, че със съвременните средства и чрез погледа на младите ще получим нещо различно и стойностно“, каза министърът.

По време на посещението си Мирослав Боршош откри и обновения физкултурен салон на гимназията. Той разгледа и учебния хотел, както и реновираните кабинети за практическо обучение. Министърът подчерта, че именно практическите занятия са от ключово значение и отбеляза своето приятно впечатление от факта, че сред преподавателите има много млади специалисти, които предават своите знания на учениците.

„Това, че учениците могат да се обучават в реална среда, е огромно предимство. Стажът в учебния хотел към гимназията ги подготвя за професията по начин, който прави образованието практически насочено и с перспектива за професионална реализация“, допълни той.

След официалната церемония министърът проведе среща с кмета на Габрово Таня Христова. В разговора беше поставен акцент върху намерението на общината, в партньорство с Регионалния център за опазване на нематериалното наследство в Югоизточна Европа и РЕМО „Етър“, Габрово да бъде домакин на Годишната среща на креативните градове под егидата на ЮНЕСКО в клъстъра „Занаяти“.

Министър Боршош заяви подкрепата на Министерството на туризма за инициативата, която ще допринесе за утвърждаването на града като значим културен и туристически център. Той отбеляза, че благодарение на активната работа на кмета, Габрово стои силно не само като туристическа, но и като културна дестинация, а богатата програма от събития и фестивали дава възможност на туристите да откриват града по различни начини и му осигурява стратегическо предимство.

„Това е и част от новия облик на туризма – да се предлага широк спектър от възможности, които да създават интерес и да конкурират другите дестинации. Убеден съм, че когато съвместната работа на държавата и местната власт подкрепя подобни значими прояви, резултатите за региона идват бързо и се усещат от хората“, заяви той.

Програмата на министъра в Габрово продължи с посещение на Етнографския музей „Етъра“ и Центъра „Кристо“. „Това са забележителности – символи на Габрово, които съчетават традиция и съвременно изкуство. Те са живи примери как културното наследство и модерността могат да вървят ръка за ръка и да превръщат града в привлекателна дестинация. Убеден съм, че Габрово притежава всичко необходимо, за да се утвърди като център на култура и туризъм и да се съревновава достойно с други европейски градове в борбата за титлата „Европейска столица на културата“, заяви още министър Мирослав Боршош по време на своето посещение.

Зареди още

Новини

Нов физкултурен салон и STEM-център в ОУ „Неофит Рилски“

Published

on

„Тук, в това иновативно основно училище, духът на 15 септември се усеща още по-силно. Вие сте пример за съчетание на традиции и иновации – училище, което постига отлични образователни резултати, и едновременно с това разширява своята общност с нови паралелки, повече ученици и още повече успехи.“

Това каза заместник – министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова, която присъства на тържеството за първия учебен ден в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово. Учебната година стартира с нови физкултурен салон и STEM център за ученици и учители.

В изграждането на спортната зала са инвестирани 1 370 800 лв. по програмата на МОН, а STEM пространството е финансирано по Механизма за възстановяване и устойчивост с 271 862,58 лв. Училищната среда е преобразена чрез 4 високотехнологично оборудвани класни стаи, мултифункционална зала за презентации, открити уроци, кино, проектни дейности и заснемане на ученически филми.

Директорът на ОУ „Неофит Рилски“ Мая Колева запозна гостите с проектите и постиженията на учители и ученици и с обновената материална база. По думите на зам.-министър Емилия Лазарова модерният център, проектите по роботика, международните мобилности показват стремежа на екипа да даде не само знания, но и умения за бъдещето.

„Убедена съм, че новият физкултурен салон, изграден с подкрепата на министерството, ще затвърди и доразвие тези добри практики, като истинска инвестиция в здравето, увереността и енергията на децата“, каза още тя.

В иновативно основно училище „Неофит Рилски“ се обучават 504 ученици от I до VII клас. Гости на събитието бяха още кметът на Габрово Таня Христова, областният управител Мария Башева, началникът на РУО Георги Маринов и др.

Зареди още

Новини

„Янтра“ нанесе първо поражение на лидера „Фратрия“

Published

on

Отборът на „Янтра“ продължава успешната си серия във Втора професионална лига. Съставът на Емануел Луканов е без загуба от началото на сезона и записа пета поредна победа в първенството. Петата беше изключително престижна – като гост на лидера в класирането „Фратрия“.

Отборът на руския бизнесмен Виктор Бакуревич – собственик на веригата магазини „Берьозка“ в България, се цели в директна промоция в Първа лига и това лято хвърли сериозни средства за селекция. „Братството“ (Фратрия на латински означава Братство), нямаше загубени точки от старта на шампионата и беше със 7 от 7 преди двубоя с „Янтра“, но трябваше да преклони глава пред „ковачите“.

Срещата се игра на стадион „Спартак“ във Варна и завърши при резултат 0:1. Попадението, което донесе трите точки на „Янтра“, беше великолепно и беше реализирано от Георги Бабалиев в 73-ата минута. Емо Луканов беше подготвил отлично отбора си за двубоя с лидера и „Янтра“ стоеше много компактно под проливния дъжд на стадион „Спартак“.

През първата част Християн Василев се отличи с отлично спасяване. Стражът на „Янтра“ с блестящ рефлекс запази вратата си суха след центриране от пряк свободен и удар с глава отблизо. Секунди по-късно главният съдия Вилиян Видинов от София „блесна“ с невероятен жест към домакините. Георги Бабалиев беше изведен от Денислав Ангелов зад защитната на домакините и Александър Ангелов, последен в отбраната, го фаулира. Това е класически директен червен картон, но Видинов реши да покаже жълт. От отсъдения пряк свободен удар Асен Георгиев стреля на сантиметри над напречната греда в аут.

В добавеното време на първата част удар с глава на Мартин Райнов мина на сантиметри покрай вратата на „Фратрия“ и на почивката двата състава се оттеглиха при 0:0. През втората част надлъгването продължи.

„Янтра“ направи принудителна смяна и опитният Асен Георгиев отстъпи мястото си в отбраната на Тихомир Димитров. Това обаче не промени облика на отбора. Домакините опитаха натиск, но габровският тим беше изключително добре подреден и не остави много шансове на „Братството“, в чиито редици беше и бившият плеймейкър на „ковачите“ Айвън Ангелов. „Янтра“ чакаше своите шансове за контраатаки и в 70-ата минута беше близо до попадение.

Денислав Ангелов изведе Георги Бабалиев отдясно, но в последния момент удара на крилото беше париран. Бабалиев се реваншира по великолепен начин две минути по-късно. Тони Иванов му даде добър пас, той пое топката с десния си крак, с който елиминира двама бранители и с мощен шут с левия заби кълбото в горния десен ъгъл на вратата за 0:1.

В 75-ата минута „Янтра“ беше близо и до второ попадение след ъглов, но Тихомир Георгиев се размина с топката пред голлинията. В минутите до края „ковачите“ се справиха организирано с натиска на домакините и заслужено ликуваха с трите точки.

С успеха „Янтра“ вече има 18 точки в актива си и заема третото място в подреждането, като е само на три от лидера „Фратрия“. Втори с 19 точки е „Дунав“ (Русе), а четвъртата позиция заема „Вихрен“ (Сандански) с 16 точки. За габровския тим предстоят три поредни домакинства. Първото и идната събота от 17:00 на стадион „Христо Ботев“ срещу дублиращия отбор на „Лудогорец“.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица