

Любопитно
Стартира „Аз съм габровка“
Националният проект „Аз съм Българка!”
продължава с „Аз съм Габровка!”
Националният проект „Аз съм Българка!“, на фотографа Радослав Първанов, тази година ще има продължение – „Аз съм Габровка!”. Това съобщи самият автор и продуцент на проекта след осмото, поредно представяне на изложбата на 1 март в Дряново, по повод 140 години от Освобождението на България.
Първите снимки на българки в народни носии Първанов започва да прави през есента на 2014 година в Пловдив. Последните кадри са от края на 2016 г. в ЕМО „Етър“. В проекта досега бяха ангажирани 20 българки, а сега към екипа ще се приобщят още 20.
Радослав Първанов снима сюжетите за „Аз съм Българка“ в Пловдив, Велико Търново, София, Копривщица, Петрич, Мелник, ЕМО „Етър“, Жеравна, връх Шипка, Смолян, Трявна, Враца, Боженци, Троян, Средногорието, близо 40 от най-красивите български забележителности.
„Това не са само 40 красиви български момичета и майки“, споделя Радослав Първанов. Това е една общност от хиляди хора, които харесват идеята, проекта и ни подкрепят. Момичетата живеят, вълнуват се и се променят след всяко представяне на изложбата в България – София, Стара Загора, Габрово, Трявна. Присъстват на откриването, разговарят с хората, разказват за работата по време на снимките. Може би са малко срамежливи, притеснени, но с популяризирането на проекта счупиха тази преграда и приеха „Аз съм българка!“ като лична кауза, мисия, почувстваха, че се гради една общност, която ги прави горди. Желанието ни е да представим изложбата във всеки град, в който сме правили снимки по проекта.“
„Амбициозният и несъмнено патриотичен проект „Аз съм българка!“ ни потапя по своеобразен начин в мисията на изкуството фотография, написа кметът на Дряново инж. Мирослав Семов в Благодарствен адрес до Радослав Първанов.
Нещо повече – творческите Ви търсения ни показват, че ценностите и моралът не са останали в миналото. Те се съхраняват и оживяват от хора като Вас – обичащи и уважаващи България и родното. С реализацията на проекта си Вие отправяте послание към всички нас – да пазим и утвърждаваме ценностна система, така необходима в днешното динамично време, и да даваме урок на децата си, за да грейне в очите им пламъка на любовта към България!“
Автор: Йоана Илиева, СИП Журналистика,
Национална Априловска гимназия.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Любопитно
Лазерно студио „Лори Ан“ празнува 7 години и подарява специални оферти!

Лазерно студио LPG ЛОРИ АН Габрово празнува своя 7-ми рожден ден със специална оферта за всички свои клиенти. Само през февруари можете да се възползвате от ексклузивни отстъпки и подаръци.
Предлагаме ви LPG антицелулитен пакет: 10 процедури за цяло тяло с 30% отстъпка, плюс 2 процедури подарък. Сега на специална цена от 245 лв. вместо 350 лв.
Можете да се възползвате и от M Shape – процедури за изграждане на мускулатура с 50% отстъпка, на цена само 20 лева вместо 40 лв.
Офертата е валидна до края на февруари, така че побързайте да запазите своя час.
Очакваме ви в Габрово, ул. „Скобелевска“ №30. За записвания се обадете на 0876 76 16 77. Подарете си красиво и здраво тяло с нашите специални предложения!
Любопитно
НМО – Габрово обяви дарителска кампания „Завръщане към детството“


Националният музей на образованието в Габрово обяви началото на вълнуваща дарителска кампания под надслов „Завръщане в детството“. Инициативата е посветена на 130-годишнината от откриването на първата забавачница в града и има за цел да съхрани част от детството на няколко поколения българи.
Кампанията приканва всички, които пазят в домовете си стари играчки, настолни игри и снимки от миналото, да ги дарят на музея. Вместо да бъдат забравени и покрити с прах, тези предмети ще получат нов живот като част от експозициите на музея.
„Всеки от нас има скъпи спомени от детството – игри на улицата, първите настолни забавления с приятели, любимата кукла или плюшено мече. С тази инициатива искаме да съберем и покажем тези спомени, за да ги запазим за бъдещите поколения“, споделят организаторите.
Събраните дарения ще бъдат представени в специална изложба, озаглавена „Подаръците от Дядо Мраз през миналия век“, която ще бъде открита в края на 2025 г. Изложбата ще предложи на посетителите едно пътуване назад във времето, разкривайки как са изглеждали и с какво са играли децата през годините.
Всеки, който желае да участва в кампанията, може да направи своето дарение до 1 декември 2025 г. За повече информация и връзка с организаторите желаещите могат да се свържат с музея на имейл nmopr@abv.bg или телефон 066/ 800 461.

Любопитно
Как adidas Samba се превърна от футболна обувка в модна икона?

Една обувка, един милиард гледания в TikTok, три ленти – adidas Samba се превърна в емблематична модна икона, популярна сред инфлуенсъри, модели, поп звезди и всички модни ентусиасти. В света на маратонките малко са моделите, които могат да се похвалят с толкова непреходна популярност като маратонките adidas Samba. И зад целия този хайп стои не една причина. Модерни, универсални, удобни и отличителни – това са само част от характеристиките на култовия модел, който впечатлява не само спортисти, но и фенове на модата и комфорта. Въпреки че истинският бум на adidas Samba в света на уличната мода се случи през 2024 г., този модел в никакъв случай не е нов. Разберете повече за богатата история на Samba и култовия статус на модела във всяка епоха в следващите редове!
Adidas Samba – Първа поява на Световното първенство по футбол през 1950 г.
Култовият модел adidas Samba е проектиран още през 1949 г., провокиран от целта да се създадат футболни обувки за твърди повърхности и замръзнали игрища. Преди 50-те години на миналия век повечето футболни обувки не осигурявали достатъчно сцепление, което да позволява игра върху заледени терени. Най-важната иновация на Даслер е гумената външна подметка, създадена за оптимално сцепление върху замръзнали настилки, обичайни за студените зими в Германия. Интересното обаче е, че макар Samba да била проектирана за игра на ледени терени, характерни за европейските зими, обувката дебютира през 1950 г., точно навреме за Световното първенство по футбол в Бразилия, което се провело в разгара на лятото. Адолф Даслер поема предизвикателството да покаже зимна футболна обувка през лятото и представя първата „Samba“. Името е вдъхновено от бразилския танц и музикален жанр, представяйки почит към домакина на турнира. С този избор adidas успява да свърже култовата обувка със същността и енергията на бразилския живот, като подсилва спортните ѝ корени и я обвързва с усещането за радост, движение и себеизразяване. Този стратегически ход позволява на adidas Samba да надхвърли първоначалното си предназначение като футболна обувка и да „танцува“ не само на футболните игрища, но и в уличната мода, утвърждавайки се като вечна икона, която въплъщава едновременно спортен и културен дух, свобода и индивидуалност. Глобалният успех на adidas Samba личи и от зашеметяващите продажби – над 35 милиона чифта по целия свят. Това постижение не само подчертава трайната ѝ популярност, но и способността ѝ да резонира с различни поколения. От футболисти, търсещи високи спортни резултати, до стилни хора, които ценят непреходната ѝ естетика, adidas Samba успява да съчетае функционалност и мода.
Еволюцията на adidas Originals Sambа – Какво прави модела икона във всяка епоха?
От първоначалната й поява през 1950 г., когато революционира спортната екипировка с горна част от кенгурова кожа и гумена подметка със сцепление, аdidas Samba извървява дълъг път, за да се изкачи на върха на колективното модно съзнание. През 1972 г. adidas Originals Samba прави своя дебют в облика, който днес наричаме класика и който вдъхновява модерните итерации, като Samba OG. Отличителната подметка с „3-зонов профил“ се превръща в революция – гъвкавост и сцепление, създадени да отговорят на динамиката на скоростния футбол. Но Samba не блести само със своите спортни характеристики. Меката подплата около глезена и петата добавя усещане за комфорт, докато кожената зона в предната част дава на играчите пълен контрол върху движението на топката. С течение на времето adidas Samba става по-тънка и любима сред играчите на футбол на закрито. През 90-те, благодарение на изчистения си дизайн и характерната кафява подметка, моделът намира нови фенове в субкултурата на уличната мода, която по-късно ще се превърне в основа на днешната модна сцена.
Вдъхновен от своята непреходна популярност, през 2017 г. adidas представя Samba ADV – специална версия, предназначена за скейтбордисти. Със своя актуализиран дизайн и иновативни технологии, този модел отговаря на специфичните нужди на скейт културата, доказвайки, че adidas Samba може да се адаптира към всяка епоха и стил. Разгледайте богатото разнообразие от модели adidas Samba в онлайн магазина PRM BG и се убедете сами колко се е развил модела през последните 75 години и колко разновидности предлага днес.
Аdidas Samba: Как колаборациите превърнаха класиката в символ на висшата мода?
Чистият силует и практичната изработка на adidas Samba привличат многобройни сътрудничества с модни марки и известни личности, включващи имена като Gucci и Wales Bonner. Тези партньорства затвърждават статуса на adidas Samba на голямата модна сцена и внасят свежи перспективи във вечния силует на обувките, които се харесват в спорта и модата, достигайки нови висоти на и извън терена. Колаборациите с визионери като Wales Bonner и Dingyun Zhang допринасят значително за превръщането на adidas Samba от класическа спортна обувка в глобален феномен. Бонър черпи вдъхновение от своето британско-ямайско наследство за своите стилни маратонки adidas, съчетавайки спортната ретро естетика на Samba с елементи на висшата мода чрез комбинация от сложни шевове и класически елементи като прегъващ се език.
Dingyun Zhang, известен със своя футуристичен и авангарден подход, пренася adidas Samba в неизследвани територии и придава на класическия модел модерен облик, който привлича почитателите на авангардната мода.
Adidas Samba в съвременната култура: Как култовият модел остава актуален вече 75 години?
Това, което наистина отличава adidas Samba, е способността ѝ да надхвърли първоначалната си цел за издръжливост на футболните терени и да се превърне в културен феномен. С течение на десетилетията минималистичният дизайн, универсалността и връзката на Samba с футболното наследство ѝ позволяват да се откъсне от терена и да намери своето място по улиците, в музиката, дори във висшата мода. Един от ключовите фактори за трайния успех на adidas Samba е нейният непреходен дизайн – минималистичен, универсален и подходящ както за спорт, така и за ежедневна мода. Гъвкавостта ѝ позволява да се впише във всеки стил, като се адаптира към различните поколения и културни течения. Освен това, adidas продължава да обновява модела чрез иновативни материали и модни партньорства. С всяка нова колаборация, adidas Samba привлича разнообразна аудитория, доказвайки, че една класика може да остане актуална във времето, съчетавайки история, спорт, стил и култура в едно.
-
Любопитнопреди 7 дни
Лазерно студио „Лори Ан“ празнува 7 години и подарява специални оферти!
-
Културапреди 6 дни
Преиздадоха биобиблиографския указател за Ран Босилек
-
Икономикапреди 6 дни
Габрово залага на иновации и събития за развитие на туризма
-
Кримипреди 6 дни
Полицаи закопчаха британец заради буркан с марихуана
-
Икономикапреди 5 дни
Възстановяваме до 200 лева данък след ремонт вкъщи
-
Културапреди 6 дни
Четвърта конференция „Епохи, личности, памет“ ще се проведе през октомври
-
Новинипреди 5 дни
Наградиха победителите в конкурса „Потомък славен“
-
Културапреди 5 дни
Портретите на Радка и Пенчо Семови в новата експозиция на РИМ – Габрово