Свържи се с нас

Икономика

Зелените технологии ще доминират на Есенния панаир в Пловдив…

Published

on

снимка: www.fair.bg

Бизнесът, свързан със зелените технологии и чистата енергия, се оказва проспериращ, въпреки кризата. Това показват предварителните данни за участниците в Международния технически панаир, който ще се проведе от 26 септември до 1 октомври 2011 г. в Пловдив. Най-голямото изложение за инвестиционни стоки в Югоизточна Европа вече отбелязва ръст от 57% в броя на фирмите и 37% за ангажираните площи, макар че до откриването на неговото 67-о издание има повече от три месеца.

Висока активност демонстрират предприемачите от браншовете, ориентирани към екологията, енергетиката, енергоспестяващите методи и уреди, оборудване за преработка на отпадъци, пречистване на водата и въздуха. Това се потвърждава от силния интерес към изложбата за енергетика и екология „Енеко“, където заявките са с 38% повече  в сравнение с началото на юни миналата година, а ангажираните площи – с 57%.

Електроника и електротехниката също заемат водещи позиции в бизнеса, сочат данните за изложбата „Елтех“. Броят на фирмите се е увеличил със 70%, а размерът на площите – с 67% спрямо същия период на миналата година. Ръст отбелязва и изложбата „Машиностроене“, като засега участниците са със 105% повече, площите – с 92%. Това показва, че отрасълът излиза от стагнацията, тъй като нашите фирми връщат позициите си на международните пазари.

Разширяването на деловия форум за инвестиционни стоки е резултат и от антикризисната програма в подкрепа на бизнеса, която Международен панаир Пловдив осъществява от есента на 2009 година. Тя предлага на фирмите отстъпки от 10% до 45% от наема на площите в зависимост от заявения размер. Постоянните изложители могат да ползват бонус от  15% или 20% съответно за 3 и 5 поредни участия, като избират дали да се възползват от него или от намаленията в наема.

Към тези улеснения се добавя и отстъпка от 5% за плащане до 29 юли. Така гъвкавата маркетингова политика на националния изложбен център дава възможност  на малки и средни фирми да се представят на бизнес събитието от европейски мащаб, което тази година ще се състои под мотото „Нов живот. Нови технологии“. Страна партньор ЕСЕН 2011 ще бъде Русия. Официални участия вече са заявили Гърция, Турция, Словашката република Китайски Тайпе и Ирак, а колективни – фирми от Германия, Полша и Сърбия.

в.Търговски вестник

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

До 31 октомври се подават декларациите за дължими данъци

Published

on

Предприятията и самоосигуряващите се, които са изплатили доходи на физически лица по извънтрудови правоотношения наем и/или от други източници, и са задължени по закон да удържат авансов данък върху тях, подават електронно декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО до 31 октомври за дължими данъци за третото тримесечие на 2025 г. Физическите лица също декларират дължими данъци, ако предприятието или самоосигуряващото се лице – платец на дохода, не е задължено да удържа и съответно да внася данък.

Декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО се подава и за окончателните данъци, удържани върху доходите на чуждестранни физически и юридически лица (например върху възнаграждения за технически услуги, доходи от лихви, авторски и лицензионни възнаграждения и други). По този ред се декларират и окончателните данъци върху доходите от дивиденти и ликвидационни дялове, разпределени на местни и чуждестранни физически лица, на чуждестранни юридически лица, когато данъкът е дължим, и на местни юридически лица, които не са търговци, включително общини.

Със същия формуляр предприятията, регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, обявяват в НАП и данни от текущата си счетоводна отчетност към края на трето тримесечие на 2025 г. Необходимо е те да обявят наличните парични средства в касите, размера на вземанията (включително от предоставени заеми) от собственици – физически лица, работници, служители, лица, наети по договор за управление и контрол и други, когато общият им размер към края на тримесечието надхвърля 50 000 лв.

Информация за попълване декларациите и внасяне на суми към бюджета, може да се получи в сайта на приходната агенция или на телефона на НАП – 0700 18 700 /на цена, според тарифата на съответния оператор/.

Зареди още

Икономика

Навтех Груп откри офис в Габрово

Мисията на компанията е подкрепа
развитието на младите и дигитализация на бизнеса.

Published

on

Технологичната компания Навтех Груп откри нов офис в Габрово, като поставя на преден план своята отдаденост към развитието на млади специалисти и подкрепа в дигитализацията на местния бизнес.

Навтех Груп е дългогодишен партньор на Microsoft, специализиран във внедряването и поддръжката на ERP системи за малки и средни предприятия. Отварянето на офиса в Габрово е естествена стъпка в разрастването на компанията, която вече няколко години изгражда местен екип.

Компанията работи с клиенти от разнообразни индустрии, включително търговия на дребно и производство, а фокусът ѝ е върху предоставянето на софтуерни решения, които обхващат всички бизнес процеси на едно предприятие. След решението за присъединяване на България към еврозоната, през последните месеци Навтех засилва вниманието си към конвертирането на ERP системи към новата валута, като използва решение, разработено и доказано на хърватския пазар.

Навтех отпразнува откриването и освещаването на новия си офис в град Габрово на адрес ул. „Априловска“ 4, Офис 2 А. На откриването присъстваха преподаватели от Технически университет – Габрово – проф. д-р инж. Станимир Садинов, Декан на Факултет „Електротехника и електроника“, доц. д-р Делян Генков, ръководител катедра „Компютърни системи и технологии“, и доц. Красен Ангелов, катедра „Комуникационна техника и технологии“. От Навтех подчертаха желанието си активно да участват в инициативи, насочени към развитието на младите кадри и обсъдиха с представителите на Технически университет възможностите за практическо обучение и развитие на студенти в областта на ERP технологиите.

Присъствието на компанията в Габрово обуславя възможностите за дигитализация и автоматизация в местния бизнес, както и подпомагане на процеса по преминаване на бизнеса към еврото.

Навтех предлага и консултации за всички компании, кандидатстващи по програма BG16RFPR001-1.008 – Въвеждане на технологии от областта на Индустрия 4.0 в предприятията, която предоставя възможността фирмите да получат финансиране не само за внедряване на ERP и бизнес софтуер, но и за интеграция на IoT технологии – интелигентни устройства и сензори, които осигуряват автоматизиран обмен на данни в реално време.

Малко след официалното откриване на офис, през септември се проведе и среща между Навтех и кмета на Габрово – Таня Христова, на която компанията представи своята дейност и мисия за присъствието си в града. Екипът на Навтех постави акцент върху желанието да подпомогне развитието на младите кадри в университета и училищата чрез лекции и стажантска програма в партньорство с Технически университет – Габрово. Предвид нарастващото търсенето на специалисти в областта на ERP технологиите и ограничените образователни възможности в сферата, Навтех приема крачката да информира, обучава и предава своите знания на студенти, избрали да градят своя кариерен път в Габрово.

Управителят на Навтех – Димитър Илиев споделя, че в направления като ERP системите, обучението в България е лимитирано, а практическият опит е още по-ценен за младите хора. В допълнение той споделя, че екипът на Навтех иска да допринесе за развитието и модернизацията на бизнеса в Габрово чрез предлаганите от компанията решения, експертиза и подкрепа при прехода към еврото.

Повече за дейността на Навтех Груп ще намерите на https://navtech.net, както и на имейл contact@navtech.net или телефон +359 2 439 6680.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица