Свържи се с нас

Новини

Габровска улица като трасе за офроуд. Хората искат спешен ремонт!

Published

on

Габровска улица се е превърнала в идеалното трасе за офроуд. Павираната пътна настилка по нея на места липсва, заради некачествен ремонт, а преминаването по кварталната артерия е желателно да се осъществява посредством високопроходими автомобили.

Достъпът до домовете за живеещите на улица „Бисер“ в квартал Дядо Дянко е истински кошмар, още повече при зимни условия. Улицата е била разкопана преди повече от 10 години от ВиК – Габрово, заради ремонтни дейности на канализационната мрежа, но положението вече започва да става нетърпимо за хората, чиито достъп до домовете е силно затруднен.

Въпреки подаваните подписки и молби до Община Габрово за рехабилитиране на въпросната улица досега резултат няма. Това алармираха до редакцията на „Габрово Нюз“ жители на засегнатата улица, с молба да бъде дадена гласност на тормозещия ги от дълги години насам инфраструктурен проблем.

„Проблемът с инфраструктурата на ул. „Бисер“ е с давност повече от 10 години и за съжаление се задълбочава с всяка изминала. Още при първия мандат на управление на ГЕРБ, когато се даде заявка за видими резултати за Габрово, жителите на улицата са подавали жалба относно лошата пътна настилка с отговор , че няма средства. Търпеливото изчакване на хората обаче не води до никакви резултати.

​Януари 2017г. замръзна водопроводната мрежа на живущите около ул.“Бисер“. И без това силно компрометираната пътна настилка беше допълнително влошена от ВиК дружеството за размразяване на замръзналите участъци“, пише в писмото, изпратено на електронната ни поща.

​Оказало се обаче, че седем години след първата жалба, в началото на 2017г. към настоящия момент, до кмета Таня Христова била подадена нова жалба, подписана от повече от 40 човека, живущи в квартала, с апел да бъде отремонтирана улицата.

​“Отговор е получен от ВиК дружество, с признание цитат: „Водопроводът по улицата е положен на недостатъчна дълбочина още при неговото изграждане …“ .

Въпросите защо това изобщо е допуснато, имало ли е санкционирани служители, как е прието подобно изпълнение на проект, оставяме настрана.

Факт е, че ВиК възстанови настилката само по участъците, разкопани при отстраняване на авариите от изминалата зима. А другите?

​Състоянието на улицата е видно от снимките. В навечерието на зимата сме. Теренът е от такова естество, че при зимни условия при такова качество на настилката е невъзможно придвижването с автомобил, съответно на линейка.

Може би предвид признанието на ВиК, че тръбите са положени на недостатъчна дълбочина, обезсмисля в плановете на Община Габрово каквито и да е ремонтни дейности по този участък, с мотив, че тази зима пак може да замръзне водопроводът и пак да се наложи да се разкопава“, пише още в сигнала до „Габрово Нюз“.

​“От 2016 г , данъците са „невисоко“ увеличени, с 50 %, с мотив събиране на средства за решаване на инфраструктурни проблеми, особено в отдалечените от центъра квартали и в селата. Според изчисления на местната администрация в общинската хазна ще постъпят допълнително 300 000 лв.

​Всички ние, живущи на ул. “Бисер”, напълно разбираме , че годината не е предизборна, но все пак отправяме пореден апел към Община Габрово за осигуряване на относително нормални условия за живот на своите граждани.

За цялостен ремонт на улицата не можем и да мечтаем, остава ни да се надяваме за един малък ремонт по запълване на дупките по ул.“Бисер“.

И ако дупки, с дълбочина 20 см., не са достатъчно сериозни за Община Габрово, то нека същата издаде ръководството за гражданите от каква дълбочина нагоре можем да я търсим за съдействие!“, гневят се жителите на засегнатата улица.

Какво ще последва оттук нататък и дали ще бъде обърната внимание на проблема, предстои да разберем. Ако и Вие желаете да ни покажете Вашия поглед към събитията от деня, изпращайте ни снимки, коментари, мнения и сигнали на адрес: info@gabrovonews.vxpknrygwd-58e609mpx6d7.p.runcloud.link, а ние ще ги предоставяме на вниманието на широката общественост и нашата аудитория.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Платформа за обучение по предприемачество по проект Career 4.0

Published

on

В последните няколко дни в Габрово и Бохум, Германия се проведоха 2 събития, които представиха пред широката публика разработената по проект Career 4.0 платформа за обучение по предприемачество. Тя е достъпна на 7 езика –  езиците на партньорите по проекта плюс английски, и далеч надхвърля възможностите на един учебен инструмент. 

В рамките на 4 учебни проекта младите хора могат да направят „Диагностика на таланта“ си да преминат през „Радара на заетостта“, в който да се научат да идентифицират съществуващите мегатенденции на национално и регионално ниво, да определят ниши за нови дейности и да генерират собствени бизнес идеи. Те могат да преминат и през „Изслушване на експерти“, които да дискутират с тях идеите им и да им дадат съвети за по-нататъшно развитие.

Като последна стъпка младежите могат да преминат през целия цикъл на „Семинара на основателя“, който стъпка по стъпка ги води при създаване на техния бизнес план. Всички тези учебни проекти са обединени от Личностния план за развитие, чрез който се следят целите и постигнатите резултати от младежите.

През целия път участниците са съпровождани от ментори. Платформата има много други функционални възможности и спокойно може да се каже, че е един от най-добрите инструменти от този вид на европейско ниво.  Тя обединява резултатите от предишни два проекта Enterprise+ и Job Developer  

Габровската търговско-промишлена палата, която е партньорът за България по проекта, през есента на миналата година проведе обучение на ментори и пилотно обучение на ученици от 8 клас на ПТГ „Д-р Никола Василиади“ в Габрово през платформата. Обучението беше интегрирано в учебната програма по „Предприемачество“ и даде възможност да изпробване на едно от възможните и бъдещи приложения.

В диагностиката на таланта на учениците активно се включиха експертите от Центъра за кариерно ориентиране в Габрово.

На финалния експертен семинар по проект Career 4.0, проведен на 19 и 20 януари 2022 г. бяха представени възможностите на платформата, други варианти за въвеждане на иновативни концепции за преподаване/обучение за насърчаване на предприемаческите и цифровите компетентности, както и такива приложения в други области (проектът allCUTE за повишаване на квалификацията на инженери и техници). 8 български експерти се включиха и в работата на Финалната конференция в Бохум. И на двете събития бяха обсъдени възможностите за допълнително развитие на платформата (въвеждане на елементи на изкуствен интелект), възможните приложения след приключване на проекта.

Събитията се проведоха в хибриден формат и в работата им участваха представители на местни и регионални власти, на НПО, училища и др. от Габровска област, както и експерти от много области на Северна България.

Проектът Career 4.0 се финансира по програма Еразъм+. Водеща организация е Институтът за трудово-правни науки към Рурския университет в Бохум, Германия, а останалите партньори са от университети, организации и палати от Гърция, Италия, Испания, Унгария.

Зареди още

Новини

Томислав Дончев отчете положителна еволюция в позицията на министър Караджов за тунела под Шипка

Published

on

Снимка: ГЕРБ – Габрово

„Гроздан Караджов е министър отскоро. Има еволюция в позицията му за тунела под Шипка. За един месец разбра, че по отношение на тунела под Шипка има финансиране, има проект и е проведена процедура. Предлагам да му дадем още един месец, за да се запознае и с цялата ситуация, свързана с АМ „Хемус“. Има еволюция в позицията му, което отчитам положително. Не проявява един от политическите пороци, който се казва инат – да държи първата позиция, което очевидно е неправилно.“

Това каза пред журналисти народният представител от ГЕРБ-СДС от Габрово Томислав Дончев минути преди да се включи в дискусията за бъдещето на тунела под Шипка, която се проведе в Габрово по инициатива на местната власт, участие в която взе и министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

„Тунелът под Шипка е обект не само с местно, дори не само с национално значение. Той е с европейско значение, част е от европейски коридор номер 9. Освен това той има почти пълна готовност за реализация – има разширен идеен проект, има избран изпълнител, има предвидено финансиране от новата европейска транспортна програма“, обясни още Томислав Дончев.

По думите му ако Правителство не продължи работата по тунела под Шипка, може да се наложи България да върне около 30 милиона лева европейски средства, тъй като обходният път на Габрово, който води към бъдещия тунел, е изграден и с европейски средства.

По време на дискусията за бъдещото на тунела под Шипка, общинските съветници от различни политически партии потвърдиха подкрепата си за изграждане на съоръжението и призоваха министъра да не политизира този обект, изключително важен за развитието на региона.

Кметът на Габрово Таня Христова изрази надежда, че министърът е разбрал, че с габровци шега не бива и че за нея е важно дали ще бъдат заложени средства в държавния бюджет за стартирането на тунела през тази година.

Министър Караджов призна грешката си пред габровските общински съветници и поиска прошка, а Томислав Дончев от своя страна го поздрави за това, че е променил позицията си и каза още, че е дошъл при габровци.

По-рано през деня вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов препотвърди пред медиите, че проектът за тунел под Шипка не е спиран.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Министър Караджов потвърди: Проектът за тунел под Шипка не е спиран!

Published

on

Проектът за тунел под Шипка не е спиран! Тази позиция потвърди пред журналисти вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов, който беше днес в Габрово, за да участва в дискусия за бъдещето на проекта за изграждане на съоръжението, която се проведе в рамките на заседанието на Общински съвет – Габрово.

Само преди седмица министър Караджов внесе яснота и разсея всички съмнения, че проектът за тунел под Шипка е бил спрян и днес той отново препотвърди думите си. „По проекта за тунел под Шипка не е спирало да се работи и не е имало някакво забавяне! Дори напротив“, заяви пред медиите той.

Министър Караджов информира, че има МРРБ разполага с писмо, искащо да бъде потвърдена офертата от изпълнителя на обекта, който макар и неформално, чрез телефонен разговор е удостоверил, че проектът ще се строи.

На този етап наличен е единствено разширеният идеен проект за тунел под Шипка, като през следващите 8 месеца изпълнителят на обекта предстои да проектира техническия проект, тъй като така е бил подготвен цялостния проект за съоръжението под Стара планина, стана ясно още от думите на Гроздан Караджов.

Пред журналистите той съобщи, че е видял състоянието на изпълнения към момента обходен път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка.

Министър Караджов каза още, че към момента не съществува шанс тунелното съоръжение да бъде изградено с 4 платна и изказа своето недоумение защо е проектиран по този начин. „Защо е проектиран така – аз не знам, но така е проектиран и само така може да продължи“, отбеляза още вицепремиерът.

Той коментира още, че изграденият сега виадукт, в района на яз.“Синкевица“, едва ли би понесъл още 2 платна и тежкотоварен трафик по тях.

Министър Караджов подчерта, че проектът за тунел под Шипка присъства в новата оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027, заедно с АМ „Струва“, в частта на Кресненското дефиле, и магистралния път от Русе до Велико Търново. През тази година има предвидено финансиране за ново строителство по тези обекти, в чиято сума са включени и участъци от АМ „Хемус“, както и Видин – Ботевград.

По отношение на АМ „Хемус“ министър Караджов каза, че проблемни остават ЛОТ 4 и 5, тъй като е цялата им процедура е незаконна, избран е „инхаус“ за тях, което „Автомагистрали“ не е можела да построи, представляващо недопустимо заобикаляне на Закона.

„Трябва да бъде потвърдено, че макар и незаконно ще трябва да се продължи, но това би трябвало да може да го реши Народното събрание. По АМ „Хемус“ има и строежи, които са незаконни, което е вторият голям проблем. Наред с това, че трябва да бъде осъдено този метод и начин на строителство, трябва да се приеме, че държавата не може да си позволи заради нечий грешки да плаща двойно и тройно неустойки“, коментира още Караджов.

Той добави още, че 2027 година е най-ранният период, в който някога изобщо е можело да има завършена магистрала „Хемус“, като според него тя дори още „не е нарисувана“. Няма и идеен проект. В три от отсечките се започват изцяло нови трасета, по които да се работи на идейна фаза, след която едва тогава да се премине към техническо проектиране, визирайки ЛОТ 7, 8 и 9 на бъдещия аутобан.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица