Икономика
„Идеал Стандарт – Видима“ АД стана на 25 години
За 25 години „Идеал Стандарт – Видима“ АД се превърна в най-големия работодател за Централна Северна България и стратегическа организация на Идеал Стандарт Интернешънъл *Платена публикация*

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved
На 4 юли се проведе пресконференция по повод 25 години от създаването на първото смесено дружество в България между „Видима“ АД и „Американ Стандарт“. На събитието официални гости бяха Ивайло Иванов, заместник – министър на труда и социалната политика; Невена Петкова, Областен управител на Габрово; Румяна Михайлова, изпълнителен директор на Главна инспекция по труда; Димитър Бранков, зам.председател на Българска стопанска камара; Добри Митрев, заместник – главен секретар на БСК и Пепа Сомлева, секретар Стопанска камара – Габрово.

снимка: „Идеал Стандарт – Видима“ АД
Компанията получи поздравителен адрес от Томислав Дончев, заместник министър-председател на Република България, в което се казва: „Позволете ми да използвам повода и да поздравя Вас и всички служители на „Идеал Стандарт – Видима“ АД. Успешните заводи и структури на дружеството за годините в България са натрупали значителен опит, изградили са добра технологична база и разполагат с квалифицирани кадри. Вярвам, че дружеството ще продължи и занапред активно да се развива и да разгръща производствения си и творчески потенциал.“

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved
Пресконференцията бе открита от Ярослав Дончев, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на „Идеал Стандарт – Видима“ АД, с думите: „Тази година се навършват 25 години от създаването на първото смесено дружество в България между „Видима“ АД и „Американ Стандарт“. Амбицията тогава и на двете компании е да създадат успешна компания. Днес, след 25 години с гордост отбелязваме, че е постигнато много повече от първоначалните очаквания, заложени като условия в споразумението.“ В рамките на изложението си той цитира някои от условията:

Ярослав Дончев с Ритона – подарък от Област Габрово
1. „Осигуряване на заетост на работната ръка, допълнително материално стимулиране и социални придобивки за колектива“. През 1992 година в компанията са работили 900 човека, днес в „Идеал Стандарт – Видима“ АД работещите са близо 3200 души в различни структури – завод за санитарна керамика, две производствени площадки на завода за санитарна арматура, дистрибуционен център, търговска организация „Клъстър България“. С годините се създават и нови професии в Центъра за информационни технологии и център за финансово обслужване. Относно допълнително материално стимулиране и социални придобивки за колектива можем да се похвалим с богата и разнообразна социална програма за работниците и служителите, някои от по-големите са: парични подаръци за Коледа и Великден, ваучери за храна, подпомагане на млади семейства при сключване на брак, майчинство и раждане на дете, собствени зъболекарски кабинети, медицинска служба, профилактична програма, застраховка, допълнително пенсионно осигуряване, почивно дело и други.
2.„Социален ангажимент към Общината и гражданите на Севлиево“. Устойчивото развитие на компанията през годините прави възможен сериозния социален ангажимент към обществото, в което живеем и работим. За нас е гордост, че допринасяме за развитието на обществения живот в гр. Севлиево – създадохме галерия, детска арт школа, езиков център и вокална група, които се превръщат в оазиси на културата, изкуството и образованието. Това не е всичко – компанията всяка година прави дарения за здраевопазването, образованието, културата, спорта. Някои от по-значимите дарения, направени от „Идеал Стандарт – Видима” АД през годините са за МБАЛ „Д-р Стойчо Христов”, гр. Севлиево, МБАЛ „Д-р Тота Венкова“, гр. Габрово; община Севлиево, читалища, детски ясли и градини и много други.
3. „Достъп до световни пазари“. Днес компанията „Идеал Стандарт – Видима“ АД произвежда изделия, които отговарят на световните изисквания за качество, дизайн и функционалност и присъстват в над 60 държави. С гордост можем да кажем, че Търговската организация, базирана в Севлиево, управлява продажбите в 16 държави от Източна Европа.”
В заключение Ярослав Дончев подчерта, че „за тези 25 години „Идеал Стандарт – Видима“ АД се превърна в най-големия работодател за Централна Северна България, емблематична за България компания и стратегическа организация на Идеал Стандарт Интернешънъл.“
Ивайло Иванов, заместник – министър на труда и социалната политика, в изказването си по време на пресконференцията заяви: „Изключително съм щастлив да бъда на това тържество на фирма, която може да наречем флагман на икономиката, социално отговорна, грижи се за своите служители и налага своите марки на световния пазар. Впечатлен съм от създадените за работниците условия на работа, за да се постигат резултати. А и заплатите за служителите в Севлиево са над средните в България. Желая на всички най-добро и успехи на фирмата.“
Невена Петкова, областен управител на Област Габрово, благодари за поканата и подчерта: „За всички нас е чест да работите в област Габрово и да сте фактор, който влияе върху икономическото и социалното й развитие. Малко са българските компании, които могат да се похвалят, че продуктите им присъстват в почти всеки български дом… Добрите ви взаимоотношения с бизнес-партньори превърнаха Севлиево в притегателен център за чуждестранни инвестиции. Доставчици на компанията прехвърлиха бизнеса си или част от него в България и откриха нови работни места, а развитието и постиженията на „Идеал стандарт – Видима” допринасят както за благополучието на хората в региона, така и за неговото икономическо развитие.“
Тя добави още: „Изключително ме впечатли вашето ново лого – два вплетени пръстена, представляващи свързаността ви с клиентите, служителите, партньорите, които вие наричате свързана интелигентност. Пожелавам ви интелигентно развитие, да продължавате да сте лидери и да давате пример за това как се постигат цели, за да бъдат удовлетворени и щастливи вашите клиенти.“

Невена Петкова връчва Ритон на Ярослав Дончев
С пожеланието за успешно бъдещо развитие Невена Петкова връчи на Ярослав Дончев реплика на Ритон от Панагюрското златно съкровище – символ на царската власт и могъществото на династията.
„Успехите на предприятието са впечатляващи. Ако имахме повече такива, за 25 години щяхме да имаме друг стандарт и развита икономика. Желая успехи на ръководството, работниците и синдикалните организации. Винаги може да разчитате на Българска стопанска камара“, заяви Димитър Бранков, заместник – председател на БСК.

Ярослав Дончев получава юбилейния знак и почетна грамота от Димитър Бранков
По повод годишнината на компанията Димитър Бранков връчи на Ярослав Дончев почетна грамота и юбилеен знак на Българска стопанска камара.

Ивайло Иванов и Емил Гатев
Преди пресконференцията официалните гости имаха среща със Съвета на директорите на „Идеал Стандарт – Видима“ АД в състав: Ярослав Дончев, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на „Идеал Стандарт – Видима“ АД; Валентин Ганев, директор на завода за производство на санитарна керамика; Емил Гатев, директор на завода за производство на санитарна арматура; Милена Богданова, директор Човешки ресурси Източна Европа; Лазар Лазаров, директор бизнес направление фитинги, DIY и клиентски брандове; Вера Йовева, директор Съплай чейн Източна Европа.

Емил Гатев, Ивайло Иванов и Димитър Бранков
Ръководството постави на дневен ред предизвикателствата пред компанията и подчерта необходимостта от тясно сътрудничество с държавната администрация и бизнес асоциациите за преодоляването им. След срещата официалните гости направиха обиколка на заводите и се запознаха отблизо с производствените процеси.

Валентин Ганев и Ивайло Иванов
Кампанията за годишнината от създаването на смесеното дружество ще премине под надслов „25 години Идеал Стандарт в България“. Предстоят събития за гражданите в Севлиево, Габрово и Велико Търново на 12, 14 и 16 юли.

Ярослав Дончев, Димитър Бранков и Пепа Сомлева
Компанията подготвя филм за развитието на компанията през тези 25 години, който ще бъде разпространен по собствените комуникационни канали. Ще бъде издадена книга – „Гордостта на Севлиево“, в която ще бъдат представени постиженията на децата в града, подкрепяни от компанията.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved
През ноември предстои да бъдат представени две големи инвестиции, част от инвестиционната програма на Идеал Стандарт в България.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово
Икономика
Семинар „Социално предприемачество в действие“
Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.
Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.
Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.
В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.
Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.
Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.
В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.
Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.
В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.
В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.
Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.
Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.
Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.
Икономика
Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово
-
Културапреди 7 дниПианистите от МК „Весела“ с поредно блестящо представяне
-
Икономикапреди 7 дниСеминар „Социално предприемачество в действие“
-
Културапреди 7 дни90 години от откриването на паметника на Васил Априлов
-
Кримипреди 4 дниЗадържаха под стража рецидивист след поредна кражба
-
Новинипреди 3 дниИван Екимов стана държавен шампион по шахмат
-
Кримипреди 3 дни20 години затвор за севлиевец, убил по жесток начин майка си
-
Новинипреди 4 дни„Янтра“ приема дубъла на ЦСКА в труден тест
-
Културапреди 3 дниИсторически музей – Дряново тръгва на тур с две книги за Колю Фичето










