Свържи се с нас

Новини

Новият режим на светофара на Бичкинята крие опасност от инциденти

Published

on

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Въведеният в началото на тази седмица нов режим на работа на светофарната уредба в квартал Бичкиня, от четирифазен в трифазен, създава опасност от катастрофи и инциденти, алармираха до редакцията на „Габрово Нюз“ живущи в района.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

По думите им заплахата идва оттам, че се образува конфликтна точка между завиващите автомобили наляво на светофара от град Трявна към прохода Шипка, които трябва да се съобразяват и дадат предимство на движещите се направо от центъра на Габрово в посока Трявна, както и с тези, идващи от центъра и завиващи надясно по бул. „Столетов“.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Ситуация, която не е съществувала при „стария“ четирифазен режим на работа на светофара, когато макар и за малко по-дълго време се е преминавало през кръстовището, но без конфликтни точки.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Това предизвика незабавна репортерска проверка, извършена от екип на медията. На място действително установихме, че светофарната уредба в кв. Бичкиня работи с променени фази и са намалени времената на изчакване, в направление от гр. Трявна в посока центъра на областния град. Но за съжаление констатирахме, че конфликтна (пресечна) точка, между двата потока на движещите се автомобили и реална опасност от катастрофи, съществува.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Много от водачите, идващи от Трявна и канещи се да завият наляво, не са информирани за въведения режим на работа на светофара и остават изненадани, когато другите шофьори ги засекат и започнат да използват клаксона на колите си, за да продължат движението си направо или сипят обиди по техен адрес.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Според хората от квартала, преди някой да е пострадал или да са настъпили щети, проблемът може да бъде решен много бързо и лесно. Единият начин е вместо светофарната уредба да работи с променени фази и шофьорите да изпадат в ситуации на конфликт на пътя, може просто бъде изградено кръгово в зоната на сега съществуващото кръстовище. То освен, че ще улесни движението, ще намали и скоростта, особено когато светофарът е изключен през нощта.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Друга възможност е да се върне „старият“ четирифазен режим на работа, който осигурява повече сигурност на пътя без конфликтни точки, макар и с цената повече време, прекарано в изчакване на кръстовището. Хората са на мнение, че рано или късно катастрофа с отнето предимство на това място ще има.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Какво решение ще бъде намерено за кръстовището и светофара в квартала? Дали изобщо ще бъде обърнато внимание или търсен вариант, предстои да разберем. А дотогава призоваваме всички водачи да бъдат внимателни на пътя, спазвайки новите правила и проявявайки толерантност, и търпимост един към друг.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Крими

Инцидент с велосипедист край Яворец

Published

on

Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.

Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.

В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.

Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Новини

Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината

Published

on

Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.

Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.

Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.

Зареди още

Новини

От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост

Published

on

От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.

Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.

НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.

Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.

Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.

Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.

До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица