Свържи се с нас

Икономика

НАП – Габрово отчете успешна 2016 г.

Published

on

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

2016 г. е годината с най-успешните резултати за офиса на НАП – Габрово и е категоричен успех за екипа. Това коментира пред журналисти директорът на Приходната агенция в Габрово Драгомир Кунев.

По думите му събраните приходи през миналата година бележат ръст от 27%, като са събрани с 33 млн. лева повече, спрямо предходната 2015-та.

„Успехът на НАП е процес, в който на високата отговорност и отношение на екипите, съответства показаното доверие и ангажираност от гражданите“, заяви Драгомир Кунев.

През миналата година Приходната агенция в страната е събрала 17,6 млрд. лв. приходи от данъци и осигурителни вноски. Резултатите представляват 1,9 млрд. лв. повече събрани приходи, спрямо 2015 г. Това са общо над 3,5, млрд. лв. ръст, спрямо 2014г. или над 25% повече приходи.

„Подобен резултат не е постиган в историята на НАП. Истинското постижение обаче е , че екипът на НАП реализира през 2016г. устойчивост на успеха и не само повтори, а надскочи резултатите от 2015 г.“, каза директорът Кунев.

„В тази връзка офисът на НАП – Габрово не прави изключение и също отчита най-добрите си резултати от създаването си“, информира още той.

За последната отчетена година са събрани 157 млн. лв. данъчни и осигурителни приходи. Събраната сума е от НАП – Габрово с 33 млн. лв. повече от 2015г. или постигнатият ръст е от 27%.

„Отличните резултати се дължат на подобрените отношения с клиентите, увеличените електронни услуги, подобрената контролна дейност, даваща резултати в борбата със „сивата“ икономика, подобрената събираемост“, отчете Драгомир Кунев.

От казаното пред медиите стана ясно още, че за първите 2 месеца на 2017г. са събрани 22 476 857.00 лв. приходи, което е с 2 235 507.00 лв. повече от 2016г. или е постигнат ръст от 11%.

„Това са фактите, измерени какво правим ние. Основното обаче е възвърнатото доверие в системата. НАП е институцията, получила най-високо доверие от гражданите сред всички публични институции в България“, поясни директорът на НАП – Габрово.

Наблюдава се трайно увеличение на дела на доброволното внесените в срок публични задължения. Прилага се нов подход, основан на помощ и подкрепа, по-целенасочени контролни действия, основно фокусирани върху организираните схеми за избягване на облагане.

Драгомир Кунев припомни трите основни бизнес функции на Агенцията, а именно: обслужване на клиентите, събиране и контрол. В сферата на обслужването той уточни, че отчетеният най-важен резултат е електронният път, намалявайки административната тежест върху гражданите и бизнеса.

НАП предоставя над 80 електронни услуги и отчита, че над 90% от всички декларации са подадени по електронен път. Въведени са мерки, гласуващи повече доверие на фирмите и им дава възможност сами да коригират допуснати грешки, включително да анулират фактури или да подават коригиращи декларации, вместо директно да активира процесите по ревизия.

Въвеждането на опростена процедура по възстановяване на ДДС за коректните данъкоплатци е една от мерките, с които Агенцията гласува още повече доверие на данъкоплатците, плащащи задълженията си.

През есента на 2016г. НАП въведе напълно нов подход за възстановяване на ДДС за коректните компании с добра данъчна история.

„Когато сумата за възстановяване на ДДС е в определени граници и компаниите нямат неплатени задължения към Бюджета, сумите се възстановяват веднага и без формалности. За последните 3 месеца в офиса на НАП – Габрово по този ред е възстановен ДДС на 62 компании. Новият подход показва отново отношение на доверие и съдействие към коректния бизнес“, добави в заключение Драгомир Кунев.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица