Свържи се с нас

Икономика

Социалните услуги да създават условия за трудова реализация на хората

© Copyright 2016 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2016 — Gabrovo News. All Rights Reserved

„С прилагането на интегрирани и достъпни социални услуги трябва да направим така, че хората, които се подпомагат, да имат възможност за трудова реализация. Това е най-сигурният път те да се почувстват пълноценни в обществото и да имат доходи от труд“.

Това каза днес в Габрово министърът на труда и социалната политика Зорница Русинова. Тя откри дискусия на тема „Партньорство за качествени и достъпни социални услуги“, в която участваха представители на местната власт и изпълнителният директор на Агенцията за социално подпомагане Цветан Васев.

След като участва във форума, министър Русинова откри Дневен център за деца с увреждания в Габрово, в който ще могат да бъдат обслужвани 40 деца.

„Трябва да гледаме на социалното подпомагане като начин за активно включване на хората в обществото, а не като изразходване на публични средства“, подчерта по време на дискусията Русинова. Според нея подкрепата трябва да се насочи към хората в най-голяма нужда като децата с увреждания.

Министър Русинова съобщи, че в момента МТСП работи по изцяло нова концепция, заложена в проекта на Закон за социалните услуги. „Беше крайно време да се създаде нормативен акт, който да регламентира социалните услуги. Усилията ни са насочени към превръщането на мрежата от социални услуги в истинска и ефективна грижа за хората в нужда“, подчерта министърът.

Русинова допълни, че проектът на новия закон ще постави акцента върху развитието на интегрираните и достъпни услуги, с които да се активират хората в нужда, да се помогне тяхната интеграция в обществото, да се облекчи достъпа им до образователната система и здравеопазването.

„Друг важен приоритет за ръководството на МТСП са промените в Семейния кодекс, свързани с осиновяването“, посочи министър Русинова. Тя допълни, че целта е процедурата да стана по-прозрачна и бърза. „Осиновяването и приемната грижа са изключително важни за нас, защото те подпомагат ранното детско развитие и променят съдбата на децата“, подчерта министърът.

Като важен приоритет в партньорството между държавата, местната власт и неправителствения сектор министър Русинова определи продължаването на процеса по деинституционализация. „Има осигурено европейско финансиране през новия програмен период на оперативните програми „Развитие на човешките ресурси“ и „Региони в растеж“ за тази цел. Важната задача пред всички нас е да намерим механизмите, с които тези средства да се изразходват по най-добрия начин“, каза министър Русинова.

Тя добави още, че в момента се изработват планове за продължаване на деинституционализацията на грижата за децата и възрастните хора. „Работим успоредно и по двете приоритетни групи, за да осигурим покритие на социалните услуги за хората, които попадат в тях“, каза Русинова.

Министърът увери, че ще продължи и финансовата подкрепа за приемната грижа в България. „Искаме тази услуга да стане изцяло децентрализирана, защото експертите на местно ниво и на терен знаят най-добре от каква подкрепа се нуждаят хората в нужда там“.

Русинова заяви още, че в бъдеще диалогът с общините и неправителствените организации за развитието на социалните услуги ще се активизира още повече. „Успешният път се основава на диалогичност и съпричастност. За да има успех това, което правим за хората, които имат най-голяма нужда, трябва да чуваме гласът на местните власти и на гражданското общество“, допълни тя.

Темата за децата в риск трябва да бъде във фокуса не само на държавата, но и на местната власт и гражданското общество. Тя допълни, че е нужно да се предприемат съвместни действия за осигуряване на подкрепа на децата в риск, както и за гарантиране и защита на правата им. Изпълнителният директор на Агенцията за социално подпомагане Цветан Васев акцентира по време на дискусията върху партньорството между АСП и община Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Ние питаме – екипът на ГАРАНТ знае

*Публикация съгласно договор*

Представяме ви Виктория Банева – брокер консултант при Гарант Недвижими имоти, с успешна реализация и многобройни сделки за крехкия си професионален път! Още по време на студентските си години Виктория проявява интерес в сферата на недвижимите имоти и намира поприще в нея – държи да се развива и да повишава квалификацията си. Като консултант цени откритите и лоялни отношения със своите клиенти със стремеж да предпазва техните интереси.

Каква е твоята лична причина да станеш консултант?
Не харесвам ограниченията във възможностите. Сферата на недвижимите имоти е широко перспективна. Дава ми шанса да се развивам личностно, да срещам нови хора и да създавам различни контакти. Свободата сама да организирам работния си ден ми харесва. Идеята да нямам лимит на възнаграждението ме стимулира и предизвиква още повече. А удоволствието да си малка причина от щастието на някой е несравнимо и зареждащо. Работата ми доставя истинско удоволствие. За мен понеделник е любим ден, защото правя това, което ми харесва.

Защо според теб ти се доверяват клиентите, каква е стойността на услугата, която ти предоставяш, когато работиш с тях?
За мен „сделката“ не е на всяка цена. Не обичам да губя доверието на клиента си, старая се максимално най-точно да усетя мечтата за нов дом или идеята за добра инвестиция. Уважавам хората, които ми се доверяват и изразявам благодарността си като давам всичко от себе си, за да защитя техните интереси.

До каква степен според теб брокерът трябва да бъде и психолог?
Правилното разчитане на вербалните и невербалните знаци биха улеснили работата на един брокер. Умението да слушаш активно и да задаваш правилните въпроси води до повече реализирани сделки. Всичко това може да се обобщи в сферата на психологията.

Какво би посъветвал своите клиенти – защо трябва да изберат свой личен, ексклузивен брокер? Защо да изберат ГАРАНТ и теб като брокер?
Една от основните грешки на даден клиент е желанието му да работи с много брокери. Често това води до губене на фокуса и вместо клиентите да са в конкуренция помежду си, ние брокерите ставаме. Един ексклузивен договор стимулира много повече консултанта да защити максимално интереса на клиента си. Едни от основните ми качества като брокер в ГАРАНТ са точност , коректност и открити отношения. Най-добрата реклама е доволният клиент!

Ако искате Вашият личен брокер да бъде Виктория Банева, свържете се с нея на 0898 675 565 или посетете офиса на Агенция ГАРАНТ в град Габрово, ул. „Априловска“ № 6.

Зареди още

Икономика

Севлиево спечели награда за „Успешен мениджмънт в туризма“

Признанието дойде в навечерието на Световния ден на туризма

На официална церемония в Централния военен клуб в София кметът на община Севлиево д-р Иван Иванов получи годишната награда „Успешен мениджмънт в туризма“. Събитието “Дестинация България – „Българските общини – туризъм, култура, бизнес“ е под патронажа на Министерството на културата и отличи общини, инвеститори и мениджъри с изключителен принос за развитието на туризма в България.

снимка: Община Севлиево

Кметът на Севлиево д-р Иван Иванов благодари за признанието и за това, че Община Севлиево е забелязана и в категория, която до скоро е била в страни от подчертано индустриалния профил на общината.

“Успешният мениджмънт в туризма се доказва с хилядите туристи, посетили Севлиево през последните години по време на множеството фестивали, които Община Севлиево организира и провежда успешно. Днес започва и третият Събор на историческото наследство, а след по-малко от месец е Празникът на тиквата, който е изключително любопитен и за медиите. В последните години покрай този празник се оказва, че града ни е малък и не е може да поеме толкова много хора“, коментира д-р Иван Иванов и добави, че “освен като индустриалното бижу на Северна България, Севлиево вече става известен и със своите културно-исторически забележителности и фестивали”.

снимка: Община Севлиево

Севлиево е 11-тата по площ община с прекрасни природни дадености, разпростираща се на юг от Мазалат на билото на Стара планина до Деветашкото плато на север.

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, който връчи отличието за Община Севлиево, определи града като един от „икономическите тигри“ не само в България, но и в целия Югоизточен Европейски регион.

снимка: Община Севлиево

За да стигне до победител в своята категория, Община Севлиево с времето се нареди сред икономически най-добре развитите общини в Северния централен регион на България. През последните десетилетия Севлиево се превърна в привлекателно място за инвестиции и се оформи като значителен индустриален център с над 1200 работещи компании.

Удостоена с наградата „Образцова община“ за комплексно икономическо развитие през 2019 г., в момента БВП на глава от населението в Севлиево е сред най-високите за страната. Индустрията е водещ двигател на икономиката на Севлиево – около 90% от вложенията на бизнеса са там. Инвестициите на компаниите само за миналата година са за над 50 млн. лева.

снимка: Община Севлиево

Всичко това обуславя и естествения бърз подем в туризма, фокусиран върху “Хоталич” – един от най-старите и наскоро открити от археолозите средновековни градове – крепости. В последните години градът и околностите му са желана дестинация за все повече български и чуждестранни туристи.

Общината полага усилия за развитие на културния живот в района, а туристическият календар е наситен с редица мероприятия. Все повече хора посещават Севлиево, за да се насладят на фестивала „Семе българско“, на националния фолклорен конкурс „Море песен екна…“ и на фолклорния събор под връх Бабан.

Името „Хоталич“ е добре познато и на музикалните фенове – крепостта стана емблема на едно от основните рок събития в България. Националният рок фестивал „Хоталич”.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

АББ – световен иновативен технологичен лидер

АББ (ABBN: SIX Swiss Ex) е иновативен технологичен лидер в областта на продуктите за електроснабдяване и електрообзавеждане, роботика и задвижвания, индустриална автоматизация и енергийни мрежи, които обслужват битови, промишлени, транспортни и инфраструктурни клиенти по целия свят.

Продължавайки своята над 125-годишна история в иновациите, АББ днес пише бъдещето на промишлената дигитализация с две направления, с ясна стойност: осигуряване на електричество от всяка една електроцентрала до всеки един електрически контакт, и автоматизиране на всички промишлени отрасли от естествени ресурси до завършени продукти.

АББ разполага с над 2 800 служители в България и развива дейност с централен офис в София и четири клона в страната. Две от производствените бази на АББ се намират в Раковски и произвеждат електрически компоненти ниско и средно напрежение. Другите две производствени бази се намират в Петрич – за продукти ниско напрежение, и в Севлиево – за продукти високо напрежение. Компанията разполага и със сервизен център за турбокомпресори във Варна.

Бизнесът “Енергийни мрежи” на АББ представи официално обновената си производствена база за продукти високо напрежение в Севлиево. Съоръжението включва производствени и инженерни мощности за продукти високо напрежение за пренос на електроенергия. Днес заводът разполага с над 400 служители и е част от глобалната производствена мрежа на компанията за продукти високо напрежение.

Простираща се на площ от 14 500 кв. метра, производствената база съчетава дейности, свързани с инженеринг, монтаж и изпитване на ключови силови компоненти за газоизолирани КРУ и генераторни прекъсвачи. Освен това заводът произвежда комплектни кондензаторни уредби, батерийни системи за съхранение на енергия и разединители.

Обновената база в Севлиево е проектирана на основата на концепцията “LEAN производство”, където процесите се оптимизират непрекъснато с цел намаляване на ключови изисквания за време, пространство и капитал. Използват се и техники за постигане на най-високо качество спрямо стандартите на промишления отрасъл.

В световен мащаб дейността на АББ е организирана в четири бизнес направления, в над 100 държави и с около 136 000 служители. В България компанията е представена в областта на Енергийни мрежи, Продукти за електроснабдяване и електрообзавеждане, както и Роботика и задвижване.

Компанията предоставя повече възможности за реализация на световно ниво. Ако и вие желаете да станете част от екипа на АББ можете да разгледате отворените позиции оттук.

Зареди още

Реклама

 

Популярни новини от последната седмица