Свържи се с нас

Икономика

Социалните услуги да създават условия за трудова реализация на хората

Published

on

© Copyright 2016 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2016 — Gabrovo News. All Rights Reserved

„С прилагането на интегрирани и достъпни социални услуги трябва да направим така, че хората, които се подпомагат, да имат възможност за трудова реализация. Това е най-сигурният път те да се почувстват пълноценни в обществото и да имат доходи от труд“.

Това каза днес в Габрово министърът на труда и социалната политика Зорница Русинова. Тя откри дискусия на тема „Партньорство за качествени и достъпни социални услуги“, в която участваха представители на местната власт и изпълнителният директор на Агенцията за социално подпомагане Цветан Васев.

След като участва във форума, министър Русинова откри Дневен център за деца с увреждания в Габрово, в който ще могат да бъдат обслужвани 40 деца.

„Трябва да гледаме на социалното подпомагане като начин за активно включване на хората в обществото, а не като изразходване на публични средства“, подчерта по време на дискусията Русинова. Според нея подкрепата трябва да се насочи към хората в най-голяма нужда като децата с увреждания.

Министър Русинова съобщи, че в момента МТСП работи по изцяло нова концепция, заложена в проекта на Закон за социалните услуги. „Беше крайно време да се създаде нормативен акт, който да регламентира социалните услуги. Усилията ни са насочени към превръщането на мрежата от социални услуги в истинска и ефективна грижа за хората в нужда“, подчерта министърът.

Русинова допълни, че проектът на новия закон ще постави акцента върху развитието на интегрираните и достъпни услуги, с които да се активират хората в нужда, да се помогне тяхната интеграция в обществото, да се облекчи достъпа им до образователната система и здравеопазването.

„Друг важен приоритет за ръководството на МТСП са промените в Семейния кодекс, свързани с осиновяването“, посочи министър Русинова. Тя допълни, че целта е процедурата да стана по-прозрачна и бърза. „Осиновяването и приемната грижа са изключително важни за нас, защото те подпомагат ранното детско развитие и променят съдбата на децата“, подчерта министърът.

Като важен приоритет в партньорството между държавата, местната власт и неправителствения сектор министър Русинова определи продължаването на процеса по деинституционализация. „Има осигурено европейско финансиране през новия програмен период на оперативните програми „Развитие на човешките ресурси“ и „Региони в растеж“ за тази цел. Важната задача пред всички нас е да намерим механизмите, с които тези средства да се изразходват по най-добрия начин“, каза министър Русинова.

Тя добави още, че в момента се изработват планове за продължаване на деинституционализацията на грижата за децата и възрастните хора. „Работим успоредно и по двете приоритетни групи, за да осигурим покритие на социалните услуги за хората, които попадат в тях“, каза Русинова.

Министърът увери, че ще продължи и финансовата подкрепа за приемната грижа в България. „Искаме тази услуга да стане изцяло децентрализирана, защото експертите на местно ниво и на терен знаят най-добре от каква подкрепа се нуждаят хората в нужда там“.

Русинова заяви още, че в бъдеще диалогът с общините и неправителствените организации за развитието на социалните услуги ще се активизира още повече. „Успешният път се основава на диалогичност и съпричастност. За да има успех това, което правим за хората, които имат най-голяма нужда, трябва да чуваме гласът на местните власти и на гражданското общество“, допълни тя.

Темата за децата в риск трябва да бъде във фокуса не само на държавата, но и на местната власт и гражданското общество. Тя допълни, че е нужно да се предприемат съвместни действия за осигуряване на подкрепа на децата в риск, както и за гарантиране и защита на правата им. Изпълнителният директор на Агенцията за социално подпомагане Цветан Васев акцентира по време на дискусията върху партньорството между АСП и община Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Коледният дух е вече в шоурумите на „Интер Пауър“

Published

on

Магазините на „Интер Пауър“ са вече украсени с коледни светлини, елхи и декорации.

През целия месец декември получавате 10% търговска отстъпка на асортимента в магазина на ул.“Любляна“ 36В, гр. София.

В „Интер Пауър“ ще намерите всичко необходимо, за да зарадвате близките си за предстоящите празници. Заповядайте и се насладете на празничната атмосфера!

Сред последните завършени обекти на габровската компания „Интер Пауър“, специализирана в областта на LED осветлението, електроинсталациите, системите умен дом и фотоволтаиците, е новооткритият магазин “Хиполенд”, на бул. „Симеоновско шосе“ в София.

Екипът от специалисти отговаря за цялостното изграждане на осветлението, като основен акцент беше поставен върху създаването на удобна, функционална и естетически издържана среда, която да допринесе за комфорта на клиентите. За високия 12-метров таван над касовата зона специално беше разработено поръчково осветление, отговарящо на специфичните нужди на търговското пространство.

Повече за успешно реализирания проект можете да прочетете оттук.

Зареди още

Икономика

Най-мащабната мрежа от конференции за дигитални технологии вече и в Габрово

Published

on

Предстои пилотното издание на Digital4Gabrovo – Дигитални възможности за бизнеса. То ще се проведе на 10 декември 2024 г. в зала „Възраждане“. Конференцията ще бъде открита от кмета на община Габрово Таня Христова и организатора Преслав Бобев, управляващ партньор в „Интернет Медиа Груп“. Събитието ще събере на едно място дигитални експерти, маркетолози, представители на местната власт и предприемачи, които ще обсъдят актуални теми и тенденции от света на технологиите и бизнеса.

В презентацията на Община Габрово ще видим как един „умен град“ в развитие създава условия за бизнес растеж чрез услуги, мобилност и стремеж към зелена икономика. Деница Маринова от клъстер „Мехатроника и автоматизация“ ще представи възможностите за финансиране на стартиращи и иновативни компании от региона. Участниците ще могат да се включат в панелна дискусия, в която ще обсъдят предизвикателствата и насоките за дигитализиране на бизнеса в град Габрово.

Владислав Йорданов от компанията за иновативни и устойчиви технологии „IoTGreen“ ще предложи решения за дигитализиране на производствените процеси с помощта на IoT, а Андрей Лилов от „URBO Studio“ ще представи иновации за развитието на интерактивна градска инфраструктура и услуги. Участие в конференцията ще вземат и представители на Технически университет – Габрово. Те ще обсъдят възможностите за преливане на кадри и технологии от академичните институции в бизнеса.

Акцент в програмата ще са дигиталните технологии и тяхната ключова роля за успешното бизнес разрастване. Божидар Бошнаков от JAKALA ще представи най-важните дигитални умения, които собственици и мениджъри на малки и средни предприятия трябва да притежават. За ролята и ефективното използване на социалните мрежи в бизнеса ще говори Мария Димитрова от дигитална агенция SEOMAX.

Конференцията „Диджитал фор Габрово“ се организира от „Интернет Медиа Груп“ и Европейската асоциация на дигиталните експерти с подкрепата на Община Габрово, клъстер „Мехатроника и автоматизация“ и „Ентърпрайс Юръп Нетуърк“ (Enterprise Europe Network). Участието в събитието е безплатно след предварителна регистрация в сайта на Digital4Gabrovo.

„Digital4Gabrovo“ е част от най-мащабната събитийна мрежа за дигитални технологии, иновации и възможности за бизнеса – Digital4.Network. Конференциите се провеждат в петнадесет от големите градове в страната и са събрали повече от 8 000 участници досега.

Автор: Миглена Въгленова,
Протокол и връзки с обществеността в Община Габрово.

Зареди още

Икономика

До края на годината се заявяват данъчните облекчения за деца

Published

on

Родителите, които искат да ползват данъчните облекчения за деца или за деца с увреждания през работодателя си, е необходимо да заявят желанието си пред него, като подадат съответната декларация от 30 ноември до 31 декември 2024 г. В този случай работодателят може да възстанови данъка в срок до края на януари 2025 г.

Размерите на данъчните облекчения за придобитите доходи през 2024 г. се запазват същите като през предходната година. Сумите, които може да бъдат възстановени, са в зависимост от броя на децата. За едно ненавършило пълнолетие дете облекчението от годишната данъчна основа е 6 000 лв., а сумата за получаване до 600 лв., за две – 12 000 лв. и сума за получаване до 1200 лв., за три и повече – 18 000 лв. със сума за получаване до 1800 лева.

За отглеждане на едно дете с увреждания облекчението от годишната данъчна основа е в размер на 12 000 лв., като сумата за получаване е до 1 200 лева. Това са средствата, които могат да бъдат получени, когато лицата не са ползвали облекченията при авансовото облагане на доходите.

Едно от най-важните изисквания за прилагане на облекченията е родителите да нямат публични задължения, подлежащи на принудително изпълнение. От НАП съветват гражданите да проверят онлайн с персонален идентификационен код данъчната си сметка за задължения преди да ползват данъчно облекчение, за да избегнат неудобства.

Освен през работодател, другият начин за ползване на годишния размер на данъчните облекчения е с подаване на годишна данъчна декларация в НАП в срок от 10 януари до 30 април 2025 г.

За да ползва данъчните облекчения, физическото лице (включително едноличен търговец) трябва през 2024 г. да е получавало доходи, облагаеми с годишни данъци (данък върху общата годишна данъчна основа или данък върху годишната данъчна основа за доходите от стопанска дейност като едноличен търговец).

Хората без доходи, или само с необлагаеми, като обезщетение за майчинство например, както и само с доходи, облагаеми с окончателен и/или патентен данък, не могат да се възползват от облекченията, но това може да направи другият родител, ако отговаря на изискванията. Условията за ползване на данъчните облекчения за деца и деца с увреждания са подробно описани в сайта на НАП.

Информация за данъчните облекчения има и във Фейсбук страницата на НАП, а телефонна консултация по тези въпроси може да се направи с Информационния център на телефони: 0700 18 700 или 02 9859 6801, както и на имейл: infocenter@nra.bg .

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица