Икономика
Tърговският регистър
ИПИ публикува информация за Търговския трегистър и затрудненията, коит той поражда …
Първоначално вписванията в Търговския регистър се извършваха в нечувано кратки срокове – между 1 и 3 дни от подаване на заявлението за вписване. Търговският регистър на България изглеждаше като нещо, което наистина работи добре! За съжаление, се потвърди едно правило, че у нас едно нещо може да работи или добре или за дълго време, но никога и двете едновременно. На фона на идващи от администрацията на Агенцията по вписванията сигнали за претовареност и постоянни и засилващи се технически проблеми на системата, през 2010 Търговският регистър започна да се превръща във все по-голямо бреме за потребителите си. Независимо какви са оправданията, резултатът е, че регистърът работи все по-бавно. От обичайните 10-15 дневни забавяния, до настоящия момент, в който за едно вписване са необходими между 30 и 35 дни от датата на подаване на заявлението. При това без никакво значение дали е подадено на хартия в офисите на агенцията, или по електронен път. Практическите измерения на това забавяне са изключително неприятни: вписването на каквато и да е промяна в една фирма, като например смяна на адрес или на управител, приемане и изключване на съдружници и т. н., отнема толкова време, че може да създаде значителни затруднения за търговеца: проваляне на сделки, административни неуредици, невъзможност за планиране на бизнеса в краткосрочен план, финансови загуби. В крайна сметка, крехкото доверие на потребителите на регистъра в момента е на път да бъде окончателно подкопано. На този фон, скандалите около предполагаемата намеса на заинтересовани лица в работата на длъжностните лица по конкретни вписвания и планираните законодателни промени за ограничаване на публичността на регистъра правят картината около фирмената регистрация в България изключително тревожна. На този фон, изглежда, че отговорната за функционирането на регистъра администрация, не се впечатлява особено от засилващите се затруднения, а което е по-лошо, не показва съпричастност към проблемите на потребителите. Простите обяснения, че сървърите не били достатъчни да поемат засиления трафик към регистъра, едва ли ще решат сами по себе си проблема. А и никой не очаква в бъдеще този трафик да намалее. За съжаление не се виждат воля и сигнали за предприемане на незабавни технически и организационни мерки за подобряване на работата на регистъра. Ако това ще бъде качеството на работа на регистъра и за напред, то премахната съдебна фирмена регистрация започва да изглежда като по-добрата алтернатива. ( Бел. на ред. Има два проблема в Търговския регистър извън забавянето – осигури достъп до личните данни и сега сме свидетели на измами и злоупотреба с личните данни. Не е ясно защо и кому е необходимо да има достъп до фирмените отчети на едно ООД, ЕООД ?)
П.С. Два факта: в момента на писане на тези редове Търговският регистър отговаря на потребителите си – SERVICE UNAVAILABLE! (Услугата недостъпна!); заявление за публикуване на финансов отчет на фирма, подадено през м. юни 2010 г. все още стои необработено.
адв. Ивайло Ганчев
в.Търговски вестник
Икономика
Станете част от екипа на „Косач Трепач
Специализираната габровска фирма „Косач Трепач“, водеща в професионалното озеленяване и поддръжка на дворове, градини, терени и зелени площи, търси служители, които да се присъединят към нашия екип.
Предлагаме следните предимства и възможности на нашите работници:
- Трудов договор и осигуровки.
- Мотивиращо възнаграждение през обучителния период за въвеждане в работния процес.
- Стартова заплата, в размер на над средната за региона, с възможност за допълнително увеличение
- Работен ден, с продължителност 8 часа, от понеделник до петък, с 2 почивни дни – събота и неделя.
- Допълнително финансово стимулиране за положен извънреден труд
- Най-висок клас работно облекло
- Възможност за кариерно развитие и обучение
- Работа в млад и динамичен колектив
Допустими са и кандидати без опит, но с голямо желание за работа и развитие. Предимство имат кандидати, притежаващи предишен опит в сферата.
За допълнителна информация и насрочване на интервю, моля, свържете се с нас на телефон: +359 899 140 254.
Присъединете се към екипа на „Косач Трепач“ и бъдете част от успеха ни в създаването на красива и здрава зелена среда!
Икономика
„Теспом“ АД търси стругар
Фирма „Теспом“АД търси:
1. Стругар, универсален струг.
При интерес, моля изпратете Вашата автобиография на електронна поща: tedi_nikolova@tespom.bg или на място в дружеството: гр. Габрово, ул.“Бодра смяна“1.
Тел. за връзка: 0879/123 678 – инж.Христо Метев.
Икономика
Фирма „Теспом“ търси работник
Фирма „Теспом“АД търси:
1. Стругар, универсален струг.
При интерес, моля изпратете Вашата автобиография на електронна поща: tedi_nikolova@tespom.bg или на място в дружеството: гр. Габрово, ул.“Бодра смяна“1.
Тел. за връзка: 0879/123 678 – инж.Христо Метев.
-
Новинипреди 5 дни
„Янтра“ отстъпи в домакинството си на „Литекс“
-
Новинипреди 5 дни
Партиите не постигнаха съгласие за секретар на РИК – Габрово
-
Новинипреди 3 дни
ПМГ – Габрово домакинства среща за безопасност по пътищата
-
Икономикапреди 5 дни
Фирма „Теспом“ търси работник
-
Новинипреди 5 дни
Поредно силно представяне за габровските шахматисти
-
Културапреди 4 дни
Концерт-спектакъл „Балетни мечтания“
-
Новинипреди 4 дни
Търсят решения на ВиК и инфрастуктурни казуси в Добромирка
-
Културапреди 3 дни
„Моята саможертва е нищо пред дълга към Родината“