Свържи се с нас

Икономика

Tърговският регистър

Published

on

ИПИ публикува информация за Търговския трегистър и затрудненията, коит той поражда …
Първоначално вписванията в Търговския регистър се извършваха в нечувано кратки срокове – между 1 и 3 дни от подаване на заявлението за вписване. Търговският регистър на България изглеждаше като нещо, което наистина работи добре! За съжаление, се потвърди едно правило, че у нас едно нещо може да работи или добре или за дълго време, но никога и двете едновременно. На фона на идващи от администрацията на Агенцията по вписванията сигнали за претовареност и постоянни и засилващи се технически проблеми на системата, през 2010 Търговският регистър започна да се превръща във все по-голямо бреме за потребителите си. Независимо какви са оправданията, резултатът е, че регистърът работи все по-бавно. От обичайните 10-15 дневни забавяния, до настоящия момент, в който за едно вписване са необходими между 30 и 35 дни от датата на подаване на заявлението. При това без никакво значение дали е подадено на хартия в офисите на агенцията, или по електронен път. Практическите измерения на това забавяне са изключително неприятни: вписването на каквато и да е промяна в една фирма, като например смяна на адрес или на управител, приемане и изключване на съдружници и т. н., отнема толкова време, че може да създаде значителни затруднения за търговеца: проваляне на сделки, административни неуредици, невъзможност за планиране на бизнеса в краткосрочен план, финансови загуби. В крайна сметка, крехкото доверие на потребителите на регистъра в момента е на път да бъде окончателно подкопано. На този фон, скандалите около предполагаемата намеса на заинтересовани лица в работата на длъжностните лица по конкретни вписвания и планираните законодателни промени за ограничаване на публичността на регистъра правят картината около фирмената регистрация в България изключително тревожна. На този фон, изглежда, че отговорната за функционирането на регистъра администрация, не се впечатлява особено от засилващите се затруднения, а което е по-лошо, не показва съпричастност към проблемите на потребителите. Простите обяснения, че сървърите не били достатъчни да поемат засиления трафик към регистъра, едва ли ще решат сами по себе си проблема. А и никой не очаква в бъдеще този трафик да намалее. За съжаление не се виждат воля и сигнали за предприемане на незабавни технически и организационни мерки за подобряване на работата на регистъра. Ако това ще бъде качеството на работа на регистъра и за напред, то премахната съдебна фирмена регистрация започва да изглежда като по-добрата алтернатива. ( Бел. на ред. Има два проблема в Търговския регистър извън забавянето – осигури достъп до личните данни и сега сме свидетели на измами и злоупотреба с личните данни. Не е ясно защо и кому е необходимо да има достъп до фирмените отчети на едно ООД, ЕООД ?)

П.С. Два факта: в момента на писане на тези редове Търговският регистър отговаря на потребителите си – SERVICE UNAVAILABLE! (Услугата недостъпна!); заявление за публикуване на финансов отчет на фирма, подадено през м. юни 2010 г. все още стои необработено.

адв. Ивайло Ганчев
в.Търговски вестник

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

Безплатни консултации за граждани в Габрово през лятото

Published

on

Габровската търговско-промишлена палата и Центърът за подкрепа и личностно развитие (ЦПЛР) „Кариерно ориентиране-Габрово“ обявиха старта на инициатива за безплатни консултации за граждани през летните месеци.

Кариерните консултанти от Центъра за кариерно ориентиране ще приемат граждани през юли и август, два дни седмично, на адреса на Палатата: гр. Габрово, ул. „Брянска“ №30, ет. 1 (сградата на НТС), както следва:
Вторник: от 13.00 до 16.30 ч.
Четвъртък: от 09.00 до 12.00 ч.

Инициативата се провежда за пета поредна година и цели да направи услугите по кариерно ориентиране по-достъпни и разпознаваеми за гражданите. Всеки, който желае, ще бъде консултиран съобразно своите нужди.

Кариерните консултанти предлагат помощ в следните области: Обучение за търсене на работа. Помощ при изготвянето на документи за кандидатстване и подготовката за явяване на интервю за работа. Изясняване на лични кариерни цели. Насърчаване и съдействие в проучването на различни възможности за развитие. Изготвяне на индивидуален кариерен план за развитие. Съвети при проблеми с адаптацията на ново работно място и други.

За консултациите не е необходимо предварително записване, но при желание за запазване на час или за допълнителни въпроси, гражданите могат да се свържат с:
ЦПЛР „Кариерно ориентиране-Габрово“ на тел. 0888 890677
Габровска търговско-промишлена палата на тел. 066 803 142

Тази инициатива е отлична възможност за всеки, който желае да подобри своите умения и да получи професионални съвети в областта на кариерното развитие.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица