Свържи се с нас

Икономика

НАП няма да регистрира нови трудови договори, които се подават след срока

Published

on

От началото на годината при подаване на уведомленията за сключени трудови договори в НАП, информационната система следи автоматично за спазването на 3-дневния срок от сключването на договора. След този срок, те се приемат от приходната агенция само ако има влязло в сила предписание от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”. Това гласят последните промени относно регистрацията на трудовите договори в Кодекса на труда и Наредба № 5 за съдържанието и реда за изпращане на уведомлението по чл. 62, ал. 4 от Кодекса на труда.

Във връзка с промените в трудовото законодателство, клиентите на НАП трябва да знаят, че когато се подават данни, с които се отстраняват несъответствия по подадена по-рано информация за сключени трудови договори, извън 3-дневния срок, това не може да стане по електронен път, а само на място, в офис на НАП. В такъв случай задължително се представя и „Справка за приети и отхвърлени уведомления по  реда на чл. 62, ал.4 от КТ”. С нея се удостоверява, че първоначалната информация е подадена в срок до 3 дни след датата на сключване на трудовия договор.

От НАП напомнят също, че от 1 януари данни за договорено допълнително споразумение или прекратяване на трудов договор се приемат в НАП само при подадено преди това уведомление за сключен трудов договор. При подаване на уведомление за прекратяване на трудов договор трябва да има съвпадение в данните за „основание” и „дата на сключване” на трудовия договор с уведомлението за сключване на същия.

Данни с код „корекция” или „заличаване” се приемат само при подадени преди това данни,  които могат да се коригират или заличат.

От НАП предупреждават, че ако подаваните документи не отговарят на описаните условия, те няма да се приемат.

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Габрово Хакатон е пример как трябва да се правят такива събития

Мнение на Светлин Наков, „софтуерен инженер“, с 20-годишен опит като ръководител на софтуерни и ИТ проекти, преподавател по информационни технологии, програмиране и разработка на софтуер, ИТ консултант, предприемач и разработчик на уеб, мобилни, настолни и сървърни приложения.

Published

on

Светлин Наков е вдъхновител на хиляди млади хора по пътя им към професията „софтуерен инженер“. Той има 20-годишен опит като ръководител на софтуерни и ИТ проекти, преподавател по информационни технологии, програмиране и разработка на софтуер, ИТ консултант, предприемач и разработчик на уеб, мобилни, настолни и сървърни приложения. Мечтата му е България да стане Силициевата долина на Европа. Светлин бе част от журито на приключилия Габрово Хакатон, за който е разговорът с него.

„Хакатонът в Габрово беше на много високо ниво, далеч над очакванията ми. Бил съм жури в различни състезания, които обикновено завършват с недовършени приложения на ниво идея. Тук резултатът е готови, работещи приложения със смислени идеи. Хареса ми формата и това, че отборите са имали възможност да работят повече време. Този хакатон е добър пример за това как трябва да се правят такива събития.

По време на финала бяха представени 2-3 приложения, които според мен наистина имат потенциал да бъдат реално внедрени. Вярвам, че приложението на отбор Келвин за диагностика на медицински състояния чрез термокамера има бъдеще в световен мащаб, когато го довършат и направят и на хардуерно устройство.

Предложението на Комитет.бг е много приятна платформа, в която гражданите ще работят заедно, за да развият идеи за подобряване на градската среда с намесата и участието на общината. Това е малко по-сложно за внедряване, защото наистина е необходимо активното участие на администрацията, която да филтрира идеите и да ги придвижва към компетентните структури.

Интересно ми беше и приложението на отбор Gabrovo Is the best, чрез което можеш да си съставиш план за пътешествие. Според мен то не е съвсем готово за ползване, но идеята е много готина – да планира маршрут и карта спрямо времето, с което разполагаш. Най-важното е, че бяха представени работещи приложения, надминали ниво прототип, които с още малко доработка могат наистина да се внедрят в практиката и да вършат работа.

За мен хакатонът си изпълни целите – чрез технологии да помогне за разрешаване на проблемите в общината, подобряването на цялостната градска среда и отношенията администрация – общество. Така че, позитивен съм, много. Харесаха ми и наградите и подкрепата на различни институции. Както и това колко съвременна зала имате тук. Вижда се, че имате прекрасни инициативи.“

– Какъв е вашият съвет към участниците?
– Да си преследват каузите, да се борят и да развиват идеите си, да действат и да бъдат активни, да слушат обратната връзка, да си търсят път тези идеи наистина да влязат в реалния живот. Днес те демонстрираха много силни технически умения да имплементират приложения, някои от които с доста голяма сложност. Но трябва да търсят бизнес посоката за реално внедряване чрез фондовете за ранно финансиране, акселераторските програми и други инструменти. Това са младите хора, които могат да подобрят средата чрез своите умения. Технологията е инструмент да направим всичко това, но важно е да достигнем до реалния пазар. Вярвам, че в някои от тези приложения могат да се намерят реално работещи бизнес модели, които да се развиват устойчиво. Много ми харесаха отборите – енергични млади хора, които им се работи, положили са усилия… Някои от тях са се върнали от чужбина и са останали в България. Това са двигателите на прогреса.

Другият ми съвет е: Участвайте в такива хакатони. Това е безценен опит за това как се прави, какво се цени от журито. Тези журита са съставени от хора, които са част от бизнеса и икономиката. Ако те оценяват предложенията, вероятно ще ги оцени и реалния пазар. Ако те имат забележки, вслушвайте се, натрупвайте опит. Много е полезно. Харесва ми и съчетанието в тези хакатони на хора от бизнеса с усещане и с визия, маркетинг експерти, дизайнери и програмисти. Ето това е реалността в един работещ проект – едните трябва да го създадат, другите да го продадат, третите да го направят шарено и готино, така че да го поискаш. Това са уменията на съвременната дигитално повлияна среда. С пандемията станахме дигитално заключени, така че имаме нужда точно от такива инструменти – апове, сайтове, неща, които се случват през телефона, но без да забравяме, че сме хора и технологията е инструмент за подобряване на живота, а не самоцел.

– Имахте мотивираща лекция… Каква е формулата на успеха?
– Човек да намери това, в което го бива и да го направи своя професия и кауза, да я следва и да се движи напред. Когато откриеш за какво си изпратен на тая земя и намериш начин да го правиш на ежедневна база, ти всъщност спираш да работиш и започваш да се забавляваш. Животът ти става много по-добър – намираш щастие. Много хора работят професия, която не е за тях и не ги вдъхновява. Ние трябва постоянно да търсим смисъл. Как да стане това? Ами да пробваме много нови неща, особено докато сме по-млади, за да видим кое ни идва отвътре и просто е нашето.

Автор: Маринела Събева, управител на Областен информационен център – Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Фалшиви обяви на имоти – как да ги разпознаем?

Published

on

Фалшивите обяви са оферти, които рекламират апетитни, но несъществуващи или вече продадени / отдадени имоти. Един от основните принципи е даден клиент да се обади по обява и отсреща да получи отговор, че имотът вече е продаден или капариран и да бъде предложен друг подобен, но несъответстващ на желанията имот. Разбира се, има случаи, в които се достига до приемлив и за двете страни край, но тук ще си поговорим за това към какво трябва да бъдат особено осторожни бъдещите новодомци или наематели на жилище.

Ето някои от характеристиките на фалшивите обяви:

– използвани са снимки от несъществуващ имот – не просто фотошоп, а снимки от чуждестранен имотен сайт;
– минимална или непълна информация за имота – без посочени конкретни площи, без снимки или с малко такива, използвани клиширани фрази и суперлативи в описанието;
– „нереално“ ниска цена в сравнение с обявени оферти в същия район или с подобни характеристики;
– липса на посочено лице за контакт – телефон за връзка, снимка на брокера, данни за агенцията

Нашият съвет: Доверявайте се на проверена и доказана агенция за недвижими имоти! Търсете брокер по препоръки от ваши познати, ползвали посреднически услуги. Проверете дали дадена агенция разполага със собствен сайт, посочен физически съществуващ офис в града, снимки и контакти на своите брокери.

Не на последно място по възможност срещнете се с Вашия брокер преди осъществяването на оглед. Установяването на личен контакт и провеждането на разговор ще останат най-добрият начин за изграждане на една добра връзка и довереност между клиент и посредник.

Не рискувайте да сте „шаран“, закачен на куката на изкусен тарикат, който гледа личния си интерес, а вие сте поредната риба в мрежата му.

Ако търсите своят нов имот в град Габрово и Габровска област, подходящ за живеене или инвестиция, свържете се с брокерите на ГАРАНТ.

Посетете нашият сайт с актуални имоти www.garantproperty.eu , следете съвети и любопитна информация в нашата фейсбук страница. Последвайте ни в инстаграм: @garant_imoti

Нека заедно сбъднем имотните ти планове!

Зареди още

Икономика

Николай Григоров ще представлява АИКБ в Съвета за развитие на Северен централен район

Published

on

Представителят на Асоциацията на индустриалния капитал в България /АИКБ/ за област Габрово Николай Григоров ще участва в Регионалния съвет за развитие на Северен централен район.

Регионалният съвет за развитие има ключова роля в цялостния процес на планиране, управление, координация и изпълнение на регионалния план за развитие, както и в процесите, свързани с изпълнението на оперативните програми, съфинансирани от фондовете на ЕС.

Съгласно разпоредбите на Закона за регионалното развитие НСОРБ организира при пълна прозрачност процедурата за избор на представителите на общините в РСР. Местните власти в Северен централен район за планиране имат 12 представители в Регионалния съвет за развитие.

За област Габрово двамата представители, които според квотния принцип също ще представляват региона в Регионалния съвет за развитие, са кметът на община Габрово Таня Христова и кметът на община Севлиево Иван Иванов.

За заместник-представители бяха избрани Силвия Кръстева – кмет на община Трявна и най-младият кмет в мандат 2019 – 2023 г. Трифон Панчев – кмет на община Дряново.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица