Свържи се с нас

Икономика

Областна администрация – Габрово обявява конкурс за две позиции

Published

on

Областна администрация – Габрово обяви конкурс за попълване на екипа си с двама държавни служители в специализираната дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост“.

Кандидатите за длъжността „младши експерт“ трябва да имат придобита специалност в областта на екологията или опазване на околната среда и минимална образователна степен – професионален бакалавър.

В какво ще се състои неговата работа?
Подготовка, организация и координация на дейностите в направления енергийна ефективност, възобновяеми и алтернативни енергийни източници и биогорива, опазване на околната среда, устойчиво ползване и възстановяване на природни ресурси, включително управление на отпадъци, предложения за обявяване и планове за управление на национални и природни паркове, както и свързаните с тях нормативни документи. Участие в разработването на проекти, становища и предложения за решения по прилагането на нормативните актове в областта на енергийната ефективност и опазването на околната среда.

За длъжността „старши експерт“ придобитата специалност следва да бъде от професионално направление“Архитектура, строителство и геодезия“ или „Машинно инженерство“.

Кандидатът, който заеме позицията ще подготвя, организира и координира всички дейности, свързани с регионалното планиране за територията на област Габрово, включително ще извършва координация и контрол върху дейността на общинските администрации и регионалните структури на изпълнителната власт при осъществяване на задълженията и правомощията им, свързани със специалните закони за устройство на територията /ЗУТ, ЗКИР, ЗСПЗЗ, ЗОЗЗ, ЗВГЗГФ и др./.

Към това включваме и подготовка, организация и координация на всички дейности, свързани с осъществяване на държавната политика в отрасъл водоснабдяване и канализация, управление и контрол на водите, речните басейни, водностопанските системи, съоръжения и язовири.

Ако търсите работа и възможност за реализация на придобити знания, умения и компетентности, ако искате да станете част от малък и сплотен екип, ако искате да смените сферата си на досегашна дейност или просто искате да предизвикате себе си –ще Ви очакваме!

Срокът за кандидатстване е до 17:00 часа на 18 октомври 2021 г /понеделник/.

Цялата информация за обявленията, необходими документи за кандидатстване и условия са достъпни на интернет страницата на Областна администрация – Габрово www.gb.government.bg в меню „Администрация“, подменю „Търгове, обяви,конкурси“ .

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

До 1 декември се плащат авансовите вноски за 2021 година

Published

on

На 1 декември изтича срокът за плащане на месечната авансова вноска за декември и авансовата вноска за трето тримесечие на 2021 година, които фирмите и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, декларираха до 15 ноември тази година.

При плащане след законоустановения срок се дължат лихви до датата на внасянето на авансовата вноска, но не по-късно от 31 декември на текущата година. Авансовите вноски, определени по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане се внасят в републиканския бюджет.

Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2019 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.

Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително.

Повече информация за плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg и на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Връщат до 1350 лева за три деца

До края на декември искаме данъчните облекчения за деца чрез работодател.

Published

on

Нови по-високи данъчни облекчения ще могат да ползват родителите на деца и деца с увреждания. Данъчната отстъпка е значително по-висока в сравнение с предходни години и ще се прилага еднократно само за доходите от 2021 г.

За да ползва данъчните облекчения, физическото лице (включително едноличен търговец) трябва през 2021 г. да е получавало доходи, облагаеми с годишни данъци (данък върху общата годишна данъчна основа или данък върху годишната данъчна основа за доходите от стопанска дейност като едноличен търговец). Хората без доходи, или само с необлагаеми такива като обезщетение за майчинство например, както и само с доходи, облагаеми с окончателен и/или патентен данък, не могат да се възползват от облекченията, но това може да направи другият родител, допълват от НАП.  

За тази година сумите, с които е възможно да се намали общата годишна данъчна основа при ползване на данъчно облекчение за деца са: 4500 лв. за едно дете, 9000 лв. за две деца и 13 500 лв. за три и повече деца. За отглеждане на едно дете с увреждания намалението за тази година е в размер на 9000 лв.

Непроменени остават условията за ползване на данъчните облекчения за деца и деца с увреждания. Те са подробно описани в сайта на НАП, а през следващата седмица предстои да бъде публикувана повече информация и във Фейсбук страницата на ведомството. Едно от най-важните изисквания за прилагане на облекченията е лицата да нямат задължения, подлежащи на принудително изпълнение. От НАП съветват гражданите да проверят с персонален идентификационен код данъчната си сметка онлайн за задължения преди да ползват данъчно облекчение, за да избегнат неудобства.

Данъчните облекчения могат да се ползват по два начина, както и досега. Единият е с подаване на декларация пред работодателя по основния трудов договор в периода от 30 ноември до 31 декември 2021 г. В този случай работодателят може да възстанови данъка в срок до края на януари 2022 г. Втората възможност за ползване на данъчното намаление е с подаване на годишна данъчна декларация в НАП в срок от 10 януари до 03 май 2022 г., като паричните суми ще бъдат възстановени след проверка от приходната агенция в срок от 1 месец след подаването на декларацията.

Подробна информация за данъчните облекчения има в сайта на приходната агенция www.nap.bg, фейсбук страницата на ведомството, а телефонна консултация по тези въпроси може да се направи с Информационния център на НАП на телефон: 0700 18 700 и имейл infocenter@nra.bg

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

НАП пусна нова електронна услуга за промяна на електронна поща и телефон

Published

on

Електронните адреси за кореспонденция, на които НАП изпраща съобщения и документи до физическите и юридически лица, вече могат да се заявяват и коригират онлайн от клиентите чрез използване на нова електронна услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“.

Притежателите на ПИК, издаден от агенцията, или електронен подпис, могат да променят имейлите и телефоните за контакт с НАП за целите на изпълнението на данъчно-осигурителните изисквания. По този начин комуникацията между данъчната администрация и потребителите ще се улесни, намалявайки значително случаите на неактуална контактна информация.

Електронният адрес за кореспонденция по чл. 28, ал. 2 от ДОПК за получаване на съобщения от НАП е задължителен за лицата, регистрирани по Закона за данъка върху добавената стойност, и поради тази причина актуалният имейл трябва да е един, поясняват от НАП.  

При всяко актуализиране на имейл, системата изпраща линк  на електронна поща, който изисква потвърждение преди промяната да влезе в сила. Смяната на телефон за контакт се извършва в 2 стъпки, като няма пречка да бъде посочен мобилен номер, уточняват от приходната агенция.

Новата услуга е достъпна под името „Управление на достъпи и на контактна информация“ в портала за е-услуги на НАП – https://portal.nra.bg/ . От НАП съветват потребителите да предоставят актуален имейл за кореспонденция, за да може комуникацията с приходната агенция да се извършва изцяло електронно, а не на хартия.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица