Свържи се с нас

Икономика

Изтича срокът за декларацията на вида и размера на авансовите вноски за 2021 г.

Published

on

На 15 април изтича срокът за подаване на декларация за определяне на вида и размера на авансовите вноски за 2021 година, информират от габровския офис на НАП. От тази година е променен редът за деклариране на авансовите вноски.

Това става с подаване на декларацията по чл. 87а и чл. 88 от Закона за корпоративното подоходно облагане /ЗКПО/В Габровска област задължени да подадат такива декларации са 848 дружества. До този момент такива са подали 468 дружества.

Формулярът се подава от лицата, подлежащи на облагане с корпоративен данък по реда на ЗКПО, както и от физически лица, извършващи стопанска дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително еднолични търговци, и от физически лица, регистрирани като земеделски стопани, избрали доходът от стопанската им дейност да се облага с данък върху годишната данъчна основа по чл. 28 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица /ЗДДФЛ/.

Декларация не подават лицата, които са освободени от авансови вноски и не са избрали да правят такива съгласно чл. 83, ал. 3 от ЗКПО.

Това са:

  • лицата, чиито нетни приходи от продажби за годината преди предходната година (2019 година) не превишават 300 000 лв.;
  • новоучредените през 2020 година и през 2021 година данъчно задължени лица, с изключение на новоучредените в резултат на преобразуване по Търговския закон.

Декларация се подава и ако прогнозният данъчен финансов резултат е отрицателна или нулева величина, но лицето е задължено да извършва авансови вноски. Декларацията се подава само по електронен път (чрез портала за електронни услуги на приходната агенция, достъпни с електронен подпис).

На 15 април изтича и срокът за внасяне на месечните авансови вноски за корпоративния данък за януари, февруари, март и април и на тримесечните авансови вноски за първо тримесечие за корпоративния данък по ЗКПО за 2021 година.

Най-бързо и лесно внасяне на суми към бюджета, без такси, се извършва чрез виртуален ПОС-терминал в портала за електронни услуги на НАП.

Повече информация за попълване на декларациите и за плащане на дължимите данъци клиентите на НАП могат да получат на телефона за информация 0700 18 700 на цената на един разговор, на интернет страницата на агенцията или в офиса на НАП Габрово на ул. „Радецка“ №11.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“

Published

on

Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.

Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?

Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.

На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.

Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.

Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.

Зареди още

Икономика

Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово

Published

on

Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.

Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.

Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.

Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.

Зареди още

Икономика

Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Published

on

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.

В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.

Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.

Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.

Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.

Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица