Свържи се с нас

Икономика

Бизнесът по време пандемията КОВИД – 19

Published

on

Пазаруваме онлайн, учим, спортуваме, работим дистанционно… Така най-просто може да се опише поведението на потребителите в последните месеци заради вируса КОВИД-19, парализирал почти целия свят. В началото на годината говорихме за 2020 г. с много надежда – първата година от новото десетилетие, което ще премине под знака на иновациите и технологиите. Но пандемията стопира всичко, което мислехме, че ще се случи.

„Очакваме в следващите три до шест месеца ситуацията да се нормализира, икономиката и потреблението да се завърнат към предкризисните си нива, а тенденциите към дигитализиране и IT култура на българския бизнес, отново да са актуални.“

Това заяви икономистът Георги Стоев на събитие, организирано от Областен информационен център – Габрово и Фондация „Бауерзакс“ в Община Габрово. В срещата взе участие и кметът на Община Габрово Таня Христова, която представи мерките в подкрепа на бизнеса, предприети на местно ниво.

„Това, което показват цифрите е, че кризата все още не е достигнала българския бизнес. Имало е периоди, когато тя е била по-тежка и сериозна. Българският бизнес успя да реагира точно навреме.“ – сподели Христова по време на форума.

Според статистика на ОИЦ-Габрово по процедурата за подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19 в област Габрово до момента са сключили договори 64 микро и малки предприятия на обща стойност 487 022 лв. безвъзмездна финансова помощ.

Тази информация беше представена от управителя на центъра, Маринела Събева. Тя акцентира още върху отворената за кандидатстване процедура „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID – 19“ и предстоящата мярка по ПРСР, чрез която земеделските стопани ще бъдат подпомогнати с почти 120 млн. лв.

В дискусията се включиха представители на местния бизнес, Габровската търговско-промишлена палата, КНСБ, КТ „Подкрепа“ и Бюро по труда – Габрово. Събитието завърши с официалното откриване на новата Икономическа библиотека, която отвори врати в Областен информационен център – Габрово за всички с интерес към икономическата литература.

*Снимка: Община Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица