Свържи се с нас

Икономика

До края на месеца може да се променя осигуряването

Published

on

До 31 януари самоосигуряващите се лица могат да променят вида на осигуряването си, напомнят от Национална агенция за приходите.

Самоосигуряващите се лица задължително се осигуряват във фонд „Пенсии на държавното обществено осигуряване (ДОО), а по свой избор могат да се осигуряват и във фонд „Общо заболяване и майчинство”.

Самоосигуряващите се лица, които изберат да внасят осигурителни вноски и във фонд „Общо заболяване и майчинство”, могат да се ползват от всички осигурени социални рискове (без трудова злополука и професионална болест и безработица) на ДОО.

Другият вариант е да внасят осигурителни вноски на по-нисък процент само във фонд „Пенсии“ на ДОО (за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт). В този случай обаче, напомнят от НАП, самоосигуряващите се нямат право на парични обезщетения от ДОО в определени ситуации (например т. нар. „майчински” при бременност и раждане).

Видът на осигуряването на самоосигуряващите се лица може да се променя за всяка календарна година, ако е подадена декларация по утвърден образец от изпълнителният директор на НАП.

Срокът за подаване на документа е до 31 януари на съответната година. В 7-дневен срок от започване или възобновяване на трудовата дейност самоосигуряващите се лица определят вида на осигуряването си, като подават декларация по утвърден образец в компетентната териториална дирекция на НАП или чрез е-услугите на приходната агенция с Персонален идентификационен код /ПИК/ или електронен подпис /КЕП/.

При прекъсване и възобновяване на съответната трудова дейност, както и при започване на друга трудова дейност през календарната година не може да се променя вече избрания и декларирания вид осигуряване.

Повече информация и консултации за попълването на данъчни и осигурителни декларации можете да получите на телефон 0700 18 700 /на цена, съгласно тарифата на телефонния оператор/.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Публично обсъждане на проектобюджета на Трявна

Published

on

На основание чл.84, ал.6 от Закона за публичните финанси и чл. 29, ал.5 Наредбата за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Трявна, кметът на община Трявна Силвия Кръстева кани жителите на община Трявна, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проекта на бюджет за 2021 г. на Община Трявна.

Публичното обсъждане ще се проведе на 5 февруари, петък, от 17.00 часа в Заседателна зала I на Община Трявна (зала 403, ет. 4).

В случай, че противоепидемичните мерки, въведени със заповед на Министъра на здравеопазването позволяват, общественото обсъждане ще бъде присъствено.

При всички случаи представянето на проекта за бюджет за 2021 г. ще бъде излъчвано онлайн на официалната страница на Община Трявна във Facebook.

Всички заинтересовани лица ще имат възможност да задават своите въпроси в реално време като коментар под излъчването.

Подробности относно протичането на общественото обсъждане очаквайте в началото на следващата седмица на официалния сайт на Община Трявна, раздел „Новини“.

Проектобюджетът ще бъде публикуван на официалния сайт на Община Трявна на 28 януари.

Предложения, свързани с проекта на Бюджет 2021 г. можете да отправяте в Центъра за информация и услуги на гражданите в сградата на общинска администрация и на електронния адрес: tryavna@tryavna.bg от датата на публикуване на поканата.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Иновациите и кръговата икономика са фактор за развитието на бизнеса

Published

on

Възможните финансови инструменти за реализиране на съвместни проекти между Общината и бизнеса бе основна тема по време на трета работна среща на заинтересованите страни по проект IMPROVE, състояла се онлайн.

На срещата присъстваха представители на местния бизнес, Технически университет – Габрово, Регионален Иновационен Център, Габровска Търговско-промишлена палата, Регионално сдружение на общините „Централна Стара планина“, Областна администрация Габрово, и организации на местно и национално ниво, ангажирани в процеса по разработване на съвместни проекти за насърчаване на икономическото развитие и иновациите чрез комбиниране на финансови инструменти на принципа на публично-частното партньорство и новите интегрирани териториални инструменти.

Основната тема беше представянето на възможните финансови инструменти за реализиране на съвместни проекти между Община Габрово, местния бизнес и други институции на местни и национално ниво за развитие на икономиката.

Екипът на консултантска фирма „Либра Енерджи“ ЕООД разясни алтернативите за финансиране чрез националните и европейски фондове и програми през новия програмен период 2021 – 2027.

От представената информация стана ясно, че програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ е пряко насочена към постигането на интелигентен и устойчив растеж на българската икономика, както и осъществяването на индустриална и цифрова трансформация.

Сред набелязаните мерки по програмата са включени: засилване на капацитета за научни изследвания и иновации и въвеждане на модерни технологии, засилване на растежа и конкурентоспособността на малките и средни предприятия, усвояване на ползите от цифровизация, насърчаване на кръговата икономика и енергийната ефективност.

По време на срещата бяха идентифицирани и възможностите за стартиращите бизнеси, начините за финансиране и подпомагане на стартъпи.

Представена бе възможността за обединяване на частния и публичния ресурс при реализиране на проекти с добавена стойност, чрез идентифициране на различни форми на публично – частни партньорства.

В тази връзка експерт от екипа по проекта разясни детайли по отправената покана от Община Габрово към местния бизнес за иницииране на съвместни проекти. Презентационните материали от срещата може да видите оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Хакатон за промяната на „Шести участък“

Published

on

Община Габрово и „Студио Комплект“ – София организират хакатон, който ще се проведе от 23 до 25 февруари 2021 г. изцяло виртуално. Новината за медиите съобщи Миглена Въгленова, гл. експерт „Публичност и визуализация“ в администрацията на кмета. 

Събитието е част от международния проект „Креативни индустрии за нови градски икономики в Дунавския регион“ (CINEMA), финансиран по Програма за транснационално сътрудничество „Интеррег Дунав“ 2014-2020 г. То цели да намери решения, които да подпомогнат развитието на търговията на дребно и малкия бизнес в габровския квартал „Шести участък“.

Изборът на място не е случаен – районът е пилотна локация по проекта. Хакатонът ще събере участници с разнообразен профил, опит и умения. Те ще работят за съживяването на икономическия, културния и туристическия потенциал на квартала. Ключово за процеса ще бъде използването на иновативния капацитет на творческите индустрии.

Организаторите отправят покана за участие към иноватори, предприемачи, урбанисти, представители на креативните индустрии, граждани и други заинтересовани лица. С идеите си те могат да допринесат габровският централен квартал отново да стане атрактивна притегателна точка на града.

Пилотната локация е първият търговски, административен, образователен и духовен център на Габрово, оказал влияние върху живота на местната общност от XVIII век до наше време. В рамките на три дни участниците в хакатона, разпределени в няколко отбора, ще подготвят конкретни предложения. Те ще работят по предизвикателството „Подкрепа за съществуващия бизнес в „Шести участък“ и привличане на нов чрез креативните индустрии“.

Към него трябва да включат следните аспекти: подобряване на цялостното усещане за квартала (визуална идентичност, градски мебели, стени, пространства, осмисляне на празни сгради или части от тях, културни и творчески събития); създаване на активна общност за устойчиво развитие на локацията и постигане основната цел на предизвикателството в условията на Ковид-19.

Отборите ще бъдат съветвани от ментори с опит в областта на маркетинга, бизнеса, творческите индустрии и развитието на градска среда. Участниците ще имат възможност да организират сами работата си след старта на събитието, като уточнят каналите, по които да работят. Всички идеи, както и техните създатели, ще бъдат публично оповестени.

Най-доброто предложение ще получи професионално бизнес и маркетинг консултиране в периода март – юни 2021 г., за да се подкрепи неговата реализация. Предложенията ще бъдат оценявани по следните критерии: въздействие върху търговците на дребно, малкия бизнес, жители и посетители; цялостно усещане за повишаване атрактивността на квартала; изпълнимост и устойчивост на идеята.

Специално жури ще обяви отбора победител в 19:00 часа на 25 февруари. Желаещите да се включат в хакатона трябва да попълнят онлайн формуляр.

Крайният срок за регистрация е до 3 февруари, 23:59 часа. Подборът на участници се извършва от организаторите съобразно компетенциите и опита на кандидатите.

Проект CINEMA работи за обновяването на централни градски райони, изоставени в резултат на индустриално преобразуване, промяна в навиците на потребителите и нарастване на населението в предградията и крайните квартали. За целта ще се използват икономическите предимства на креативните индустрии като възможност за справяне с проблема.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица