Свържи се с нас

Икономика

Възнагражденията на членовете на избирателни комисии не се облагат

Published

on

Във връзка с предстоящите на 27 октомври местни избори, от офиса на НАП в Габрово информират гражданите на областта, че съгласно разпоредбите на Изборния кодекс, възнагражденията на членовете на районна, общинска и секционна избирателна комисия не се облагат с данъци по Закона за данъците върху доходите на физическите лица.

Поради обстоятелството, че тези доходи са необлагаеми, те не подлежат на деклариране в годишна данъчна декларация по чл.50 от ЗДДФЛ.

Членовете на избирателни комисии, за времето, необходимо за работата им в съответната комисия, се осигуряват като лица, упражняващи трудова дейност на изборна длъжност.

Осигурителните вноски на тези лица по Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване са за сметка на държавния бюджет.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

ОПТ – Габрово обявява публичен търг

Published

on

„Общински пътнически транспорт“ ЕООД обявява публичен търг, с тайно наддаване, на 06.10.2020 г., втора дата 08.10.2020 г., за отдаване под наем на помещения за офиси:
1. стая №7, първи етаж;
2. стая №10, първи етаж.

Документацията за търга се закупува в административната сграда на дружеството, етаж 3, стая 304.

Зареди още

Икономика

Габровската „Инспекция по труда“ се включи в екшън ден

Published

on

Дирекция „Инспекция по труда“ със седалище Габрово се включи на 21 септември, в екшън ден, при който наличният състав на Агенцията проверява в цялата страна работодатели, при които през последните три години са установявани случаи на работа без трудов договор повече от веднъж.

С масираните проверки стартира за България „Седмицата на действието“, която се провежда в рамките на Европейската кампания за деклариран труд.

На територията на област Габрово бяха проверени 8 работодатели. Не са били установени случаи на работа без трудов договор. Наблюденията върху контролната дейност на Дирекцията показват, че контролът оказва дисциплиниращ ефект върху работодателите, тъй като рядко се установяват нови случаи на работа без трудов договор в предприятия, в които са установявани такива.

Забелязва се обаче използването на други форми на недеклариран труд, като работа на пълен работен ден при договор на непълен, получаване на част от възнагражденията нерегламентирано и др., които са трудно доказуеми, особено без съдействието на работещите.

Следва да се има предвид, че като работят недекларирано, работниците и служителите губят и трудови, и осигурителни права. Те се лишават от обезщетения или получават такива в по-малък размер при оставане без работа, при болест, бременност и раждане, при пенсиониране.

Европейската кампания за деклариран труд се организира от Европейската комисия чрез Европейската платформа за справяне с недекларирания труд. Организацията у нас е възложена на Инспекцията по труда с активното партньорство на МТСП, МОН, НАП, НОИ, АЗ и всички национално представителни организации на работниците и служителите и на работодателите.

Целта е бъдещи и настоящи работещи, както и работодатели, да бъдат информирани, основно чрез социалните мрежи, за правата, които им дава декларираният труд. Инспекцията по труда организира и онлайн срещи с ученици, за да обясни правата им при започване на работа, както и какви ползи им носи декларираният труд.

В информационната кампания сред учениците на територията на област Габрово се включиха 2 училища. При желание експерти на дирекция „Инспекция по труда“ със седалище Габрово са готови да информират учениците и на други училища.

Информация за кампанията, както и за правата на работещи и работодатели, се публикува в специално създадената Фейсбук страница „Всички права запазени“ Във YouTube канала, където са качени видеа, с информация за ползите от декларирания труд.

Възпитаването на култура на превенция чрез информиране и консултиране на бъдещи и настоящи работещи и на работодатели е основна част от дейността на Инспекцията по труда.

По проект „Оптимизация и иновации в ИА ГИТ“ са разработени въпросници за самоконтрол, които ще позволят на работодателите да се самооценят доколко правилно прилагат трудовото законодателство и да отстранят несъответствията до извършването на проверка от контролните органи на Инспекцията по труда.

Част от въпросниците са свързани и с прилагането на разпоредбите, които регулират възникването, осъществяването, изменението и прекратяването на трудовите правоотношения. Предстои стартирането на пилотно прилагане на новата форма на контрол.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Отпускат още евросредства в подкрепа на фирмите в условията на КОВИД – 19

Published

on

Още европейски средства, под формата на безвъзмездна финансова помощ, ще бъдат отпуснати в подкрепа на микро, малки и средни предприятия за адаптиране и преодоляване на последствията от пандемията. Новината за медиите съобщи Пенчо Койчев, експерт „Комуникация, информация и логистика“ в Областен информационен център – Габрово.

Двете процедури, по които ще могат да кандидатстват фирмите, са по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г. и ще стартират през последното тримесечие на тази година. Очакваният бюджет на всяка от тях е над 78 млн. лв.

По процедурата „Адаптиране на дейността на МСП в контекста на COVID-19“ могат да подават проектни предложения микро, малки и средни предприятия, които имат поне една приключена финансова година и са извършвали стопанска дейност през нея.

Минималният размер на помощта е 3 000 лв., а максималният – 15 000 лв. за микро, 30 000 за малки и 75 000 лв. за средни предприятия.

Дейностите, които ще получат финансово подпомагане, са свързани със създаване на здравословни и безопасни условия на труд, адаптиране на процесите и организацията на работа във фирмите в условията на пандемия.

Малки предприятия с минимум две приключени финансови години, оборот над 500 000 лв. за 2019 г. и поне 20% спад в постъпленията, могат да кандидатстват по процедурата „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“.

По нея ще бъдат финансирани дейности, свързани с покриване на текущи оперативни разходи на фирмите – суровини, материали и консумативи, персонал, режийни и др. Максималният размер на помощта за едно предприятие е 50 000 лв.

До момента 239 фирми от Габровска област са сключили договори и са получили финансиране в размер общо на 2 088 072.15 лв.по процедурата „Подкрепа на микро- и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“.

159 от бенефициентите са на територията на община Габрово. Местният бизнес може да се обръща към Областния информационен център-Габрово на място в офиса в град Габрово, с адрес пл. „Възраждане“3 или на тел. 066 807 222. Услугите на центъра са безплатни.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица