Свържи се с нас

Икономика

Общината ремонтира електрическите стълбове обект на вандализъм

Published

on

Кметът на Община Габрово подписа договор с фирма Елтра-Ел ООД за аварийно възстановяване на стълбове за улично осветление, който включва доставка и изправяне на нови стълбове, ремонт и укрепване на съществуващи,направа заземления, премахване на неизползваеми кабели и др.

Според доклада на експертите, извършили проверка на системата за външно изкуствено осветление, в периода 16 февруари – 31 март, от обходените 7 258 стълбове за улично осветление, при 2 638 са установени нередности, като за 633 са констатирани несъответствия, които трябва да бъдат отстранени спешно, тъй като те застрашават сигурността на преминаващите жители покрай тях.

Община Габрово обръща внимание, че на повечето места кутиите по стълбовете са обект на умишлени вандалски действия, които за съжаление могат да доведат до крайно неприятни последствия за възрастни и деца.

Припомняме случая от ул.“Селимица“ 29 – 31, където при обхода през март лампата и кутията на стълба бяха здрави, но през април бе съобщено за строшена клемна кутия и счупено осветително тяло.

Отговорността за опазването на публичната и общинска собственост е на всички жители на Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

До 1 декември се плащат авансовите вноски за 2021 година

Published

on

На 1 декември изтича срокът за плащане на месечната авансова вноска за декември и авансовата вноска за трето тримесечие на 2021 година, които фирмите и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, декларираха до 15 ноември тази година.

При плащане след законоустановения срок се дължат лихви до датата на внасянето на авансовата вноска, но не по-късно от 31 декември на текущата година. Авансовите вноски, определени по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане се внасят в републиканския бюджет.

Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2019 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.

Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително.

Повече информация за плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg и на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Връщат до 1350 лева за три деца

До края на декември искаме данъчните облекчения за деца чрез работодател.

Published

on

Нови по-високи данъчни облекчения ще могат да ползват родителите на деца и деца с увреждания. Данъчната отстъпка е значително по-висока в сравнение с предходни години и ще се прилага еднократно само за доходите от 2021 г.

За да ползва данъчните облекчения, физическото лице (включително едноличен търговец) трябва през 2021 г. да е получавало доходи, облагаеми с годишни данъци (данък върху общата годишна данъчна основа или данък върху годишната данъчна основа за доходите от стопанска дейност като едноличен търговец). Хората без доходи, или само с необлагаеми такива като обезщетение за майчинство например, както и само с доходи, облагаеми с окончателен и/или патентен данък, не могат да се възползват от облекченията, но това може да направи другият родител, допълват от НАП.  

За тази година сумите, с които е възможно да се намали общата годишна данъчна основа при ползване на данъчно облекчение за деца са: 4500 лв. за едно дете, 9000 лв. за две деца и 13 500 лв. за три и повече деца. За отглеждане на едно дете с увреждания намалението за тази година е в размер на 9000 лв.

Непроменени остават условията за ползване на данъчните облекчения за деца и деца с увреждания. Те са подробно описани в сайта на НАП, а през следващата седмица предстои да бъде публикувана повече информация и във Фейсбук страницата на ведомството. Едно от най-важните изисквания за прилагане на облекченията е лицата да нямат задължения, подлежащи на принудително изпълнение. От НАП съветват гражданите да проверят с персонален идентификационен код данъчната си сметка онлайн за задължения преди да ползват данъчно облекчение, за да избегнат неудобства.

Данъчните облекчения могат да се ползват по два начина, както и досега. Единият е с подаване на декларация пред работодателя по основния трудов договор в периода от 30 ноември до 31 декември 2021 г. В този случай работодателят може да възстанови данъка в срок до края на януари 2022 г. Втората възможност за ползване на данъчното намаление е с подаване на годишна данъчна декларация в НАП в срок от 10 януари до 03 май 2022 г., като паричните суми ще бъдат възстановени след проверка от приходната агенция в срок от 1 месец след подаването на декларацията.

Подробна информация за данъчните облекчения има в сайта на приходната агенция www.nap.bg, фейсбук страницата на ведомството, а телефонна консултация по тези въпроси може да се направи с Информационния център на НАП на телефон: 0700 18 700 и имейл infocenter@nra.bg

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

НАП пусна нова електронна услуга за промяна на електронна поща и телефон

Published

on

Електронните адреси за кореспонденция, на които НАП изпраща съобщения и документи до физическите и юридически лица, вече могат да се заявяват и коригират онлайн от клиентите чрез използване на нова електронна услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“.

Притежателите на ПИК, издаден от агенцията, или електронен подпис, могат да променят имейлите и телефоните за контакт с НАП за целите на изпълнението на данъчно-осигурителните изисквания. По този начин комуникацията между данъчната администрация и потребителите ще се улесни, намалявайки значително случаите на неактуална контактна информация.

Електронният адрес за кореспонденция по чл. 28, ал. 2 от ДОПК за получаване на съобщения от НАП е задължителен за лицата, регистрирани по Закона за данъка върху добавената стойност, и поради тази причина актуалният имейл трябва да е един, поясняват от НАП.  

При всяко актуализиране на имейл, системата изпраща линк  на електронна поща, който изисква потвърждение преди промяната да влезе в сила. Смяната на телефон за контакт се извършва в 2 стъпки, като няма пречка да бъде посочен мобилен номер, уточняват от приходната агенция.

Новата услуга е достъпна под името „Управление на достъпи и на контактна информация“ в портала за е-услуги на НАП – https://portal.nra.bg/ . От НАП съветват потребителите да предоставят актуален имейл за кореспонденция, за да може комуникацията с приходната агенция да се извършва изцяло електронно, а не на хартия.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица