Свържи се с нас

Новини

Осемдесет и девет лица ползват личен асистент

© Copyright 2015 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2015 — Gabrovo News. All Rights Reserved

89 лица – самотно живеещи възрастни и хора с увреждания, са потребители на услугата „личен асистент“ по проекта „Нови възможности за грижа“. За хората в нужда са назначени 88 лични асистенти, като един от тях се грижи за двама потребители. Услугата се предоставя на територията на общината – в Габрово, селата Киевци, Бойновци, Прахали, Враниловци и др.

„Нови възможности за грижа“ стартира на 24 март тази година с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020“. Бенефициент по проекта е Агенцията за социално подпомагане. Дейностите се изпълняват в партньорство с 265 общини от страната, сред които и Община Габрово.

Целта е да се подобри качеството на живот на хората с увреждания и болните възрастни хора, както и да се преодолеят последиците от социалното изключване и бедността. Обхванати са лица над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване, както и семейства на деца с увреждания.

Грижите, които асистентите предоставят на потребителите, са свързани с поддържане на лична и битова хигиена, хранене, пазаруване, подкрепа при осъществяване на социални контакти. Всеки потребител има изготвен индивидуален план, който е съобразен със здравословното му състояние, обкръжението – дали е самотно живеещо лице или живее с близки, необходимост от социални услуги по дейности за подкрепа.

За придобиване на необходимите знания и умения за предоставяне на качествена социална услуга, както и за получаване на информация за изискванията при нейното реализиране, личните асистенти преминаха въвеждащо и поддържащо обучение.

Основните теми бяха с акцент върху действащата нормативна уредба, спецификата на социалната работа и работата със самотно живеещи възрастни хора и деца с увреждания. Лицата бяха запознати с предоставянето на социални услуги в общността, с мобилна социална работа, както и с общи дейности с близки на потребителите.

През месец декември 2015 г. са извършени планираните ежемесечни проверки за качеството на предоставяната услуга. Екипът от Дирекция „Социално подпомагане“ не е констатирал несъответствия и няма сигнали от потребители за некачествено предоставяне на услугата от личните асистенти.

Подалите заявления кандидати за потребители са повече от възможностите за включване. Екипът на проекта предвижда включване на още осем кандидат-потребители в началото на 2016 година. Срокът за изпълнение дейностите е 29 февруари 2016 г.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Новини

Създават Областен съвет за хора с увреждания

Работна среща, за създаване на Областен съвет за хора с увреждания, се проведе днес (28 януари)в Областна администрация. Поканата за срещата бе от заместник – областния управител Мария Пенева и е в изпълнение на чл. 19 от Закона за хора с увреждания, където е отреден ангажимент на областните управители по създаване на областни съвети.

снимка: Областна администрация – Габрово

Основна роля на Съвета е да съдейства и подпомага областния управител при осъществяване, анализиране, разработване на стратегии, планове, мерки и други дейности, свързани с изпълнението на политиката в областта на правата на хората с увреждания. Да оказва подкрепа за насърчаване, защита и гарантиране на пълноценното и равноправно упражняване на правата на хората с увреждания, включително чрез отправяне на предложения за повишаване на социалната и икономическата ефективност на този процес пред компетентните държавни, общински, обществени и стопански органи и организации на областно ниво.

При осъществяване на своята дейност Областният съвет за хората с увреждания си взаимодейства с Националния съвет за хората с увреждания, Областния съвет за тристранно сътрудничество, Областния съвет за сътрудничество по етнически и интеграционни въпроси и други съвети, комисии, групи, чиято дейност е свързана с правата на хората с увреждания.

снимка: Областна администрация – Габрово

Съгласно нормативната уредба в състава на Съвета се включват представители на областната и общинската администрация, на териториалните органи на изпълнителната власт, на национално представителните организации на и за хората с увреждания, национално представителните организации на работниците и служителите и на работодателите, юридически лица с нестопанска цел за осъществяване на дейност в обществена полза, както и други заинтересовани лица, работещи в областта на правата на хората с увреждания.

По време на срещата беше приет и Правилник за дейността на Съвета. Той ще се свиква при необходимост или по предложение на всеки от членовете, при предварително подаден доклад до председателя на Съвета.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Елена Йончева с поредица инициативи в Брюксел с цел превръщане на борбата с корупцията в основен приоритет на ЕС

През изминалите дни Елена Йончева, евродепутат от Групата на Социалистите и Демократите в Европейския парламент, отново призова eвропейските институции да превърнат борбата с корупцията в свой основен приоритет. Йончева е член на новата антикорупционна интергрупа в Европейския парламент, която наскоро започна активна дейност. Групата вече проведе няколко срещи и насочва своите усилия към укрепване на дейността на новосъздадената Европейска прокуратура и сътрудничеството й с ОЛАФ, подобряване на независимостта на медиите и гарантиране на сигурността на разследващите журналисти. На 3 март тази година интергрупата планира среща и с европейския главен прокурор Лаура Кьовеши.

Паралелно с това, Йончева работи активно по темата и в Комисията по граждански свободи, правосъдие и вътрешни работи. Вчера, 27.01.2020 г., на редовното заседание на Комисията, тя настоя Хърватското председателство да обърне по-голямо внимание на борбата с корупцията.

„Проблемът с корупцията все по-често се появява в ежедневието на европейските граждани. Много често тя не се проявява като изолирано престъпление – може да я откриете от нелегална миграция до организирана престъпност и пране на пари“, заяви Йончева.

Meeting of the Anti-Corruption Intergroup

Евродепутатът попита също дали Хърватското председателството планира конкретни мерки, насочени към засилване на разследванията на корупционни престъпления в отделните държави-членки. По-късно днес, 28.01.2020, Елена Йончева продължава дискусиите по тема за борбата с корупцията и в дебат с новия комисар по вътрешни работи, шведката Илва Йохансон.

Припомняме, че миналата седмица Йончева постави въпроса за приоритизирането на борбата с корупцията и пред комисаря по правосъдие Дедие Рейндерс. Тогава евродепутатът посочи, че от години проблемът с корупцията не получава нужното внимание от институциите в Брюксел – липсва цялостна антикорупционна стратегия на ЕС, а наличните инструменти са недостатъчни. В отговор Рейндерс пое ангажимент новата Европейска комисия да обърне специално внимание на темата за борбата с корупцията.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Габрово ще подкрепи протеста срещу Наредба Н-18

Над 50 собственици на заведения, хотели, търговци и представители на малкия и средния бизнес от Габрово ще подкрепят националния икономически протест срещу спорната Наредба Н-18 на финансовото министерство.

Протестната акция на българския бизнес е насрочена за утре, 29-ти януари, от 12.00 часа на площад „Народно събрание“ в София.

Създаден е Национален Организационен Комитет в защита на малкия и среден бизнес в България, подкрепен от Българската Асоциация на Заведенията, Сдружение на Заведенията, Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и други представители на малкия и среден бизнес.

Основните искания, подкрепени и от собственици на заведения, хотели, търговци и представители на малкия и средния бизнес в Габрово, са свързани с намаление на ДДС на 5%, както и отмяна на текстовете в наредбата на НАП за запечатване на търговски обекти, без изрично доказана вина от страна на търговеца, стопанисващ обекта.

Исканията са включително и за отлагане действието на Наредба Н-18 за касовите апарати, докато не бъдат изчистени спорните моменти, касаещи прилагането й, вече внесени в Народното събрание и Министерски съвет.

От бранша настояват също така да се сформира работна група за обсъждане на възможностите за въвеждане на диференцирана ставка на ДДС за храните и сектора на обществено хранене и развлечение, категоризирани по Закона за туризма, на 5 %, каквато е практиката в страните – членки на Европейския съюз.

„Досега, търговците на няколко пъти се обявихме против Наредбата. Считаме, че тя създава допълнителна финансова тежест за легалния бизнес, като най-потърпевши от нея са представителите на малките и средните фирми от бранша.

Въвеждането на по-ниска дефинирана ставка на ДДС за храните и сектора ще доведат до по-добър продукт за крайния клиент“, заяви пред „Габрово Нюз“ собственик на местно заведение, който ще вземе участие в готвения утре икономически протест.

„Чрез протеста ние не търсим конфронтация с никого. Не сме политически ангажирани. Това е икономически протест. За нас е важно да защитим правата си и прехраната на служителите си. Търсим комуникация със законодателя и искаме да бъде чути“, добави още той, отбелязвайки, че в сегашния си вид на Наредбта НАП има дори достъп и до ноу-хау-то на фирмите, което определи като недопустимо.

Той съобщи, че приблизително около 500 000 души у нас работят в ресторантьорския и хотелския бранш, като засегнати от Наредба на практика са целият малък и среден бизнес, представляващи близо 90% от икономиката.

Исканията на бранша ще бъдат внесени отново в деловодствата на Министерството на финансите и Националната агенция по приходите.

Припомняме, че от 25 януари в около 36 града в България, в това число и в Габрово, собственици и служители в ресторанти, кафенета, заведения за хранене, хотели работят облечени в жълти жилетки.

Символичният протест е заради спорната наредба Н-18, задължаваща собствениците на обекти да добавят специален модул в софтуерите си, който дава достъп на проверяващите до личните данни на всички от персонала и до рецептурните книжа, които често са фирмена тайна. Новите правила трябва да влязат в сила от 31 януари т.г.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

 

Популярни новини от последната седмица