Новини
Д-р Иван Иванов: Отговорното управление на общинските финанси е гарант за стабилното бъдеще на Севлиево
Д-р Иванов, кои са основните акценти в Отчета за изпълнението на бюджета на Община Севлиево за първото полугодие на 2015 г.?
През последните четири години аз и екипът ми от Общинската администрация работим всеотдайно, за да осигурим един стратегически по-развит, благоустроен и съвременен град Севлиево. Постигнатите ни до момента резултати показват, че вървим в правилната посока, благодарение на гражданите, бизнеса, институциите и всички хора, които застават зад нас.
Когато говорим за изпълнението на бюджета на Община Севлиево през първото полугодие на 2015 г. трябва да отбележа, че зад цифрите стои едно цялостно изпълнение на бюджета, без да са допуснати просрочени и неразплатени задължения.
За настоящата 2015 г. Община Севлиево получи всички субсидии и трансфери от републиканския бюджет, които са в размер на 7 960 759 лв.
Както през последните три години, така и през настоящата прилагаме адекватни мерки за повишаване събираемостта на приходите. Поради тази причина през отчетния период са събрани 495 405 лв. просрочени задължения от минали периоди на физически и юридически лица. Отчетохме и успешна данъчна кампания, мнозина граждани и фирми се възползваха от 5 процентната отстъпка по ЗМДТ при изплащане на годишния размер на задължението. Общият обем на данъчните приходи е в размер на 1 374 491 лв. От данък върху недвижимите имоти са постъпили 490 045 лв., които представляват 77 % от планираните за годината. С най-голям относителен дял в данъчните приходи в размер на 47 % е данък върху превозните средства, от които са събрани 645 551 лв. Със 149 222 лв. в повече спрямо същия период на 2014 г., са постъпленията от такса битови отпадъци, които достигнаха обем от 1 139 367 лв. С тези средства целево се финансира дейност „Чистота“. От търговските дружества с общинско участие към 30 юни са постъпили дивиденти в размер на 68 275 лв.
Удовлетворени сме от изпълнението на неданъчните приходи на Общината в размер на 2 786 982 лв., спрямо 1 802 718 лв. към 30 юли 2014 г., което формира ръст в абсолютна стойност от 984 264 лв.
Какъв е ключът към успехите в разходната политика на Община Севлиево?
Благодарение на предприетата от самото начало на мандата политика за финансова устойчивост, увеличаване на приходоизточниците, повишаване събираемостта на данъчни и неданъчни приходи, както и оптимизиране на разходните показатели, през първото шестмесечие на 2015 г. Община Севлиево няма просрочени задължения към доставчици.
Отчитаме ритмичност при изплащането на работните заплати и осигурителните вноски, както и необходимите разходи за издръжка. Редовно се изплащат стипендии на учениците, предоставят се необходимите субсидии на второстепенните разпоредители, прилагащи системата на делегирани бюджети във функция „Образование”, на второстепенните разпоредители във функция „Социално подпомагане и грижи”, функция „Култура” и на читалищата на територията на общината.
Средствата, с които се финансира функция „Образование” са обем от 3 644 597 лв., в това число за издръжка и подобряване на материално-техническата база в детските градини на територията на Община Севлиево са предоставени средства от местни дейности в общ размер на 471 270 лв.
Колко второстепенни разхоредители се финансират от общинския бюджет?
Броят на второстепенните разпоредители с бюджет към Община Севлиево е 35. Продължихме тенденцията за увеличаването им, тъй като на практика предоставената финансова автономност, със съответните права и задължения, дава добри резултати в посока предоставяне на по-качествени услуги и висока мотивация на целия екип при изразходване на публични средства. В съответствие с разпоредбите на Закона за публичните финанси и във връзка с решения на Общински съвет – Севлиево са разкрити 7 нови второстепенни разпоредители към бюджета: Дом на културата „Мара Белчева“ – гр. Севлиево, Градска библиотека, Младежки център – Севлиево, Спортни имоти, Детски комплекс „Йовко Йовков“, Център за настаняване от семеен тип за деца /младежи без увреждания и Център за настаняване от семеен тип за деца/ младежи с увреждания.
Какви са постъпленията от разпореждане с общинска собственост?
Изпълнението на Програмата за разпореждане с имоти общинска собственост е приоритет за нас и през 2015 г., тъй като в последните години, с изключение на предходната 2014 г., са реализирани постъпления от продажби на общинска собственост в изключително ниски нива, което възпрепятстваше финансирането на основни ремонти и придобиване на дълготрайни активи със собствени бюджетни средства.
През първо шестмесечие на 2015 г. от разпореждане с общинска собственост са постъпили 628 496 лв., спрямо 92 964 лв. към 30 юли 2014 г. Имаме преизпълнение на годишния първоначален план, който по първоначален бюджет беше заложен в обем от 500 000 лв. Тези средства се изразходват с целево предназначение за основни и текущи ремонти на социална и техническа инфраструктура, както и за покриване на погасителните вноски по инвестиционни кредити.
Приходите от наеми на общинско имущество и земя са в общ размер от 323 734 лв.
Какъв е размерът на инвестиционните разходи на общината?
По първоначалния бюджет на Община Севлиево за 2015 г. са планирани 1 418 000 лв. целева субсидия за капиталови разходи. От тях 916 200 лв. са предназначени за изграждане и основен ремонт на общински пътища. На основание ПМС № 187/20.07.2015 г. ще ни бъде предоставена допълнителна субсидия в размер на 800 000 лв. за ремонт на общинска пътна и улична мрежа.
Изпълнението на капиталовите разходи на община Севлиево към 30.06.2015 г. е в размер на 8 818 744 лв., в зависимост от източника на финансиране средствата се разпределят по следния начин:
– Целева субсидия от Републикански бюджет – 95 486 лв.
– Собствени бюджетни средства – 232 432 лв.
– Средства от Европейски съюз – 8 374 207 лв.
– Други източници, включително от целеви средства и преходни остатъци от 2014 г. и дарения – 116 619 лв.
В какво инвестира Община Севлиево през тези шест месеца от годината?
През първото полугодие на 2015 г. приключихме изграждането на новия пенсионерски клуб в ж.к. „Митко Палаузов“ – град Севлиево, който е на обща стойност 82 640 лв.
Направихме проектиране и изградихме напоителна система в парк „Казармите“ на стойност 71 725 лв., ремонт на мост над р. Росица в махала Тумбалово в размер 49 836 лв.
В реализация са мероприятия по изпълнението на Генералния план за организация на движението, за които са планирани над 200 000 лв., от тях към момента са усвоени 40 816 лв.
Имаме сключени договори за монтаж на светофарна уредба на кръстовището на ул. „В. Левски“ и ул. „Ст. Пешев“, както и реконструкция на кръстовището на ул. „Росица“ и ул. „Ст. планина“(пред блок „Явор“) и кръстовището на улиците „Ст. планина“, „Св. Св. Кирил и Методий“ и „Ив. Преснаков“. Планираме и изграждането на паркинги за леки МПС до Стар гробищен парк и пред СОУ “Васил Левски“.
До края на лятото ще приключим с ремонтните дейности в детските градини ОДЗ „Слънце“ сграда 2 и ОДЗ „Пролет“ сграда 1 в гр. Севлиево, които възлизат на повече от 250 хил. лв.
Стартирахме проектиране на сепарираща инсталация за битови отпадъци – град Севлиево, като очакваната стойност със строителството на обекта е в размер на над 3 500 000 лв.
Какви средства постъпиха в общината с изпълнението на европейските проекти?
Получените трансфери за първо шестмесечие на 2015 г. възлизат на 1 668 875 лв. Общо извършените разходи във връзка с реализацията на проекти, финансирани от „Националния фонд” и Разплащателна агенция към ДФ „Земеделие“ са в размер на 9 113 359 лв., в това число 8 374 207 лв. са разходите с инвестиционно предназначение.
Най-голям дял за отчетния период са усвоените средства по проект „Инвестиционен проект за рехабилитация и разширение на водопроводна и канализационна мрежа на гр. Севлиево“, на стойност 8 130 199 лв.
Действащите проекти по „Програма за развитие на селските райони” към ДФ „Земеделие” са „Реконструкция на водопроводна и канализационна мрежа на селата Петко Славейков и Кръвеник” и „Изграждане на противопожарна кула с. Крушево, поземлен имот 126020”. Към края на второ тримесечие на 2015 г. усвоените капиталови разходи по проекта за канализационните мрежи възлизат на 189 519 лв., а за противопожарната кула в с. Крушево – 54 489 лв.
Общо отчетените средства, финансирани от проекти по Оперативни програми, са в размер на 9 113 359 лв., спрямо 6 716 800 лв. за същия период миналата година. Съумяхме да обезпечим всички мостови плащания и средства за собствено участие по проекти, финансирани от Европейския съюз.
Какви очаквания имате за приключването на мандата?
Няма да посрещнем местните избори с „опразнена каса“ и поети ангажименти с отложено плащане в следващия мандат, с лавина от просрочени задължения, каквито заварихме през ноември 2011 г. Поучихме се от грубите грешки на предишното ръководство. Извървяхме труден път до момента, в който можем със самочувствие да представим финансовите си резултати. Имаме амбицията да подобряваме и надграждаме постигнатото, защото отговорното управление на общинските финанси е гарант за стабилното бъдеще на Севлиево.
Информация: Община Севлиево
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Новини
Диабетът във фокуса на здравна инициатива в Габрово

МБАЛ „Д-р Тота Венкова“ – Габрово със съвместна инициатива с Българската асоциация диабет по повод Световния ден на диабета. На 12 ноември от 11.00 часа д-р Цветослав Милчев, специалист от Клиниката по ендокринология и болести на обмяната към УМБАЛ „Д-Р Г. Странски“ Плевен ще представи новости в лечението на захарен диабет в днешно време.
Срещата ще се проведе в библиотеката на областната болница, като е отворена за лекари, специализанти и за широката публика. Д-р Милчев е завършил Медицински Университет Плевен през 1998 г. Придобива специалност по ендокринология и болести на обмяната и се присъединява към екипа на Клиниката по Ендокринология и болести на обмяната при УМБАЛ “Д-р Г. Странски” Плевен. Член е на Българското дружество по ендокринология, Български лекарски съюз и Европейската асоциация за изследване на диабета (EASD).
Професионалните му интереси са в областта на захарния диабет – тип 1 и тип 2, съвременно инсулинолечение, неинсулинови терапии при диабет тип 2, сензори за глюкозното мониториране, диагностика и терапия при пациенти с инсулинова резистентност и метаболитен синдром, остеопороза (постменопаузална и сенилна) и заболявания на щитовидната жлеза.
Световният ден на диабета се чества всяка година на 14 ноември от 1991-а насам под егидата на СЗО. С резолюция 61/225 от 2006 г. на ООН той е официален празник, наблюдаван от ООН. Изборът на датата не е случаен- това е рожденият ден на Фредерик Бантинг, който заедно с Чарлс Бест прави епохалното откритие за ролята на инсулина при лечението на захарния диабет. Днес, в над 160 страни по света, денят се чества от различни организации, компании, здравни сдружения и съмишленици, обединени от една цел: подобряване начина на живот и лечението на хората с диабет.


Любопитно
Лексикон на успеха: Никола Рахнев от Гората.бг

Инициативата Лексикон на успеха продължава със среща с габровеца Никола Рахнев на 13 ноември от 17.30 часа в зала „Възраждане“. Новината оповестиха от Областна администрация – Габрово.
Световният ден на доброто будителят на десетилетието ще сподели за пътя си като самоизградил се милионер, сериен предприемач и инвеститор, но и вдъхновен мечтател, засадил над 5 милиона дървета.

Рахнев е организирал даряването на стотици тонове храна и още десетки каузи, които са докоснали сърцата на над половин милион българи.
Никола споделя, че е убеден, че всеки може да бъде успешен, щастлив и да живее пълноценен живот.
Входът е свободен, а за всички посетители ще има подаръци. Очаква Ви един открит разговор с много практични съвети, идеи, опит, истории и вдъхновение!


Култура
Излезе от печат том 5 на „Известия на Исторически музей – Дряново“

Излезе от печат том 5 от поредицата „Известия на Исторически музей – Дряново“, който вече е достъпен за читателите.
Изданието впечатлява с обновена визия на корицата, но запазва връзката с предходните томове и продължава основната мисия да събира, съхранява и популяризира научните изследвания на историци, музейни специалисти, архивисти, преподаватели и краеведи.
Книгата съдържа материалите от четвъртата Национална научна конференция „Епохи, личности, памет“, която се проведе в Дряново – родния град на майстор Колю Фичето – в периода от 1 до 3 октомври тази година.
Сборникът е реализиран с финансовата подкрепа на Министерството на културата, а печатът е осъществен от издателство „Фабер“ – Велико Търново.
В обем от 522 страници са събрани докладите на участниците в конференцията – представители на музеи, университети и национални културни институции от цялата страна.
Темите, представени в новия том, обхващат широк кръг въпроси – от историята на Дряново и региона, през личности и събития от национален мащаб, до проблеми, свързани с музейните колекции, културното наследство и неговото опазване.
Зад редакционната работа по сборника стои утвърден екип: проф. д-р Петко Ст. Петков от ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“, д-р Венелин Бараков – главен уредник в ИМ – Дряново, както и Стилияна Топалова – Марчовска и Дянко Колев, уредници в музея. Коректор на изданието е д-р Милена Йончева.
Петият том на „Известия на Исторически музей – Дряново“ вече може да бъде намерен в обектите на музея или поръчан онлайн чрез официалния сайт на ИМ – Дряново.


-
Кримипреди 6 дниЗадържаха под стража рецидивист след поредна кражба
-
Новинипреди 5 дниИван Екимов стана държавен шампион по шахмат
-
Кримипреди 5 дни20 години затвор за севлиевец, убил по жесток начин майка си
-
Новинипреди 6 дни„Янтра“ приема дубъла на ЦСКА в труден тест
-
Културапреди 4 дниИсторически музей – Дряново тръгва на тур с две книги за Колю Фичето
-
Икономикапреди 4 дниНов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово
-
Любопитнопреди 3 дниЖБД „Майчина грижа“ с нов сайт
-
Кримипреди един денШест кашона с контрабандни цигари „цъфнаха“ от багажник (снимки)









