Свържи се с нас

Икономика

Петър Иванов: Ключът за успеха на виртуалните екипи е в поддържането на доверието между колегите

Published

on

снимка:www.peter-ivanov.com

снимка:www.peter-ivanov.com

Как да се преодолеят предизвикателствата на междукултурната комуникация в глобалния бизнес свят и да се задържи гравитацията между членовете на виртуалните екипи, бяха сред най-горещите теми на представянето на „10-те златни правила при управление на виртуални екипи“ на Virtual Power Teams от създателя й, габровецът Петър Иванов. Повече от 20 представители на българския и международния бизнес, неправителствен сектор и студенти присъстваха на събитието, организирано в партньорство с ITCE учебен център.

„Откриването и подхранването на силните страни на членовете на екипа, поощряването на личното и професионално опознаване и поддържането на духа на победата чрез примамлива награда са в основата на успешното управление на виртуалните екипи“, обясни Петър Иванов.

Той определи следните елементи в работата на успешния екип: умение да разбираме разнообразието на хората; поставяне на ясна цел; създаване на ритуали и структура на комуникация; задаване на атрактивна награда; визуално отчитане на резултатите.

Едно от 10-те златни правила на Virtual Power Teams е: „Разпознайте хората, от които се нуждаете, набележете намеренията и целта на екипа“.

Второто златно правило е свързано с комуникацията и работната среда. Петър Иванов препоръчва комуникацията да е на равна нога, без предразсъдъци. Така се формира база за създаване на ново поколение лидери, чиито възможности за успех са неограничени във времето и пространството.

Примамлива награда и визуално отчитане на резултатите са третото златно правило, чрез което се поддържа „огъня“ на екипния дух.

Иванов доказа своя 20-годишен международен опит с примери за въвеждането на IT структури и управление на общности от стотици специалисти на няколко континента – Европа, Азия и Африка.

Най-голям интерес предизвика разказа му за успешното трансфериране на управлението на IT услуги на 20 крайни пазара за определен краен срок. Под ръководството на Петър Иванов експерти, разположени в цяла Европа, приключват проекта предсрочно, с по-ниски разходи. Резултатът е фантастично парти на Канарските острови и корпоративен приз “Best of the Best Award” 2007.

HR специалисти и мениджъри зададоха своите въпроси относно спецификите на комуникацията в глобална среда, как се управляват ресурсите на проектите на достъпна цена и дългосрочно.

Представителите на неправителствения сектор в лицето на Националното представителство на студентските съвети в България, „Заедно в час“ проявиха интерес към приложението на методиката в работата с младежките организации. Петър Иванов има дългосрочно сътрудничество с немската организация Jugend Gegen AIDS и планира да работи с български студенти.

Virtual Power Teams представи и продуктите, които предлага на своите клиенти – обучение на екипи и на мениджъри, както и реч.

През изминалата седмица Петър Иванов изнесе публична лекция пред студенти от Стопански факултет на Софийски университет и отговори на зрителски въпроси за успеха на глобална бизнес среда в ефира на „Делници“ на Евроком.

През юни предстои платено обучение на специалисти по управление на човешки ресурси и мениджъри в партньорство с ITCE учебен център.

Как работят успешните виртуални екипи според Петър Иванов може да прочетете в интeрнет страницата му – www.peter-ivanov.com.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Икономика

До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

Published

on

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.

На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.

Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.

Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.

Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.

За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица