Свържи се с нас

Новини

Как да избегнем катастрофите?

Препоръки, от служителите на реда, за това как да избегнем пътните инциденти през летния сезон.

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

От пресцентъра на Областната дирекция на МВР – Габрово разпратиха съобщение, включващо практически препоръки за предотвратяване на тежки пътно – транспортни произшествия през активния летен сезон. Съветите са на базата на опита, натрупан през годините от разследване на причините за пътно-транспортни произшествия. Целта им да се създаде  предпазващо или „защитно“ поведение на участниците в движението, които да избягват  попадане в  ситуации за злополуки. Информационният сайт „Габрово Нюз“ също призовава читателите си да шофират разумно.

На пътя не е възможно да се предвидят всички опасности, особено онези, които възникват внезапно. Затова с постоянство се научете да се движите със средна скорост в населени места и извън тях по-малка с около 10-15 км/ч от обичайната. Така ще имате повече време за реагиране за избягване на удар  със спиране или маневра при  критична ситуация. Намаляването на скоростта  дори само с 10 км/ч от обичайната снижава многократно вероятността от катастрофа. Привикването да шофирате на двойно по-голяма дистанция от предния автомобил Ви осигурява възможност да реагирате и не допуснете удар в случай на внезапното намаляване на скоростта и спиране.

Основните съвети са:

–  Помнете златните правила за безопасност: „На пътя – винаги по-далече от другите!” и „Видимостта е живот!”
–  При шофиране не се увличайте по примера на рискови  водачи, които  Ви изпреварват и  се движат с превишена скорост. Следвайте своите съображения за сигурност и собствения стил на управление.Това не е лесно и изисква упоритост и постоянство.
–  Винаги потегляйте по-рано от обичайното, за да не  бързате, притеснени, че ще закъснеете.
–  Не си определяйте предварително точен час на пристигане и не   насрочвайте срещи, защото евентуалното забавяне ще Ви притесни и ще доведе до рисково шофиране с превишена скорост.
–  Преценявайте реалистично  дали закъснението с няколко минути е фатално и съдбоносно и дали си струва риска от висока скорост и рискови изпреварвания.
–  Не се нервирайте, когато колоната автомобили пред Вашия се движи бавно. Има обективна причина за това и  я приемете възможно най-спокойно, за да не загубите вашата съсредоточеност. Афектът може само да навреди.
–   Помнете, че най-безопасно  е да се движите със скоростта на колоната – нито много по-бързо, нито значително по-бавно. И в двата случая сте в обстановка на повишена конфликтност.В първия случай ще се налага да  изпреварвате много често, а във втория  – Вас ще Ви изпреварват.
–  Не се поддавайте, когато Ваши спътници в купето Ви подтикват да увеличите скоростта, защото бързат за важна среща. Отказвайте любезно като ги предупреждавайте, че не изневерявате на стила си на управление.
–  Когато шофирате по тъмно при превключване на светлините от дълги на къси, непременно намалявайте скоростта дотолкова, че тя да ви осигурява възможност за спиране в рамките на осветения участък пред вашия автомобил. Така ще реагирате успешно, ако забележите съвсем наблизо пресичащ пешеходец. Ако имате насрещни заслепяващи светлини, непременно намалете още скоростта.
–  В населено място при преминаване покрай паркирани автомобили, в оживен район с интензивно движение на пешеходци и деца, покрай паркове и градинки, покрай спирки на обществения транспорт, при забелязване на мотоциклетисти, мотопедисти, велосипедисти и др.намалявайте скоростта до съвсем ниски граници, за да успеете да реагирате и предотвратите злополука при внезапно действие от тяхна страна.
–  Задължително намалявайте скоростта и тогава, когато забележите дете край платното. То може внезапно да изтича на платното.
– Винаги съобразявайте скоростта с: интензивността на движението; състоянието на гумите и другите агрегати на автомобила Ви, неговите спирачни възможности; състоянието на платното, видимостта; прогнозирайте възможната внезапна поява на платното, извършване на неправилни маневри от другите участници в движението.
–   При по-висока скорост осигурявайте пропорционално по-голяма дистанция от автомобила пред Вас. Малката дистанция Ви приближава до удар при рязко спиране, а освен това Ви напряга и увеличава агресивността.
–   Следете непрекъснато и внимателно състоянието на пътната настилка. При наличие на признаци, че пътят става хлъзгав или следва участък с опасни неравности, намалете плавно скоростта.
–   Когато возите деца, намалявайте значително средната скорост и увеличавайте дистанцията и вниманието си.Опасно и недопустимо е да се вози дете в скута на възрастен на предната седалка.При рязко спиране или удар то ще понесе най-тежък удар в арматурното табло или предното стъкло.

НЕПРАВИЛНО ИЗПРЕВАРВАНЕ, НАВЛИЗАНЕ В ЛЕНТАТА ЗА    НАСРЕЩНО ДВИЖЕНИЕ

 –  Над  14 % от убитите при катастрофи по пътищата са пострадали при  навлизане в лентата за насрещно движение с последващ челен удар с насрещен автомобил. Този вид катастрофи се дължат изключително на стремеж към максимални скорости и изпреварване на застигнатите автомобили. Особено са застрашени млади неопитни шофьори, които обичат спортния, състезателен стил на управление.

–  При движение в колона се движете със скоростта на колоната, на увеличена дистанция. Ако поддържате по-голяма скорост, се принуждавате непрекъснато да предприемате изпреварвания, което многократно увеличава опасността от челен удар.Ако скоростта е по-малка от тази на колоната, Вие принуждавате останалите да Ви изпреварват, което повишава конфликтността.

–  Винаги поддържайте такава дистанция от автомобила пред Вашия, която дава възможност  на автомобил, който Ви изпреварва,  спокойно да заеме място пред Вас в дясната лента.

–  Не забравяйте, че непрекъснатото изпреварване при колона не Ви придвижва съществено напред в нея, а само увеличава риска от злополука с насрещен автомобил.

– Предприемайте изпреварване само при пълна сигурност, че може да  завършите маневрата без да се създаде опасност за сблъсък с насрещен автомобил.Недопустимо е да започнете такава маневра в участък със завои и ограничена видимост. В такъв участък се движете стриктно в своята лента за движение, без да “сечете” завоите и навлизате в насрещното движение.

–  Не се амбицирайте и не се впускайте в безсмислено състезание с онези, които Ви изпреварват.

–  Не се повлиявайте  от упреци на Ваши спътници, че се движите бавно и се страхувате да изпреварите.

–   За да  не отклоните вниманието и съсредоточеността си, не се колебайте и помолете спътниците си по време на пътуването по възможност да не Ви говорят  и разсейват.

–  Съвсем не е препоръчително заради безопасността водачът да води нервно спорове с другите в автомобила.

– При изпреварване не завивайте рязко и  в непосредствена близост пред изпреварвания автомобил – така лесно може да загубите контрол: да се преобърнете или да навлезете отново в лентата за насрещно движение пред приближаващ в обратната посока автомобил.

–   Когато се движите по един и същ  маршрут с Ваши близки и приятели, не се стремете  автомобилите ви да са на всяка цена е “в пакет”, без да се разделяте на по-голямо разстояние. Това  ще Ви накара да изпреварвате рисковано и опасно, за да не се откъснете от групата. По-добре с останалите водачи си определете предварително  среща на определено място край пътя, където ще се изчакате. Далеч по-безопасно е всеки да се движи самостоятелно и сам за себе си да оценява ситуацията на пътя, която във всеки момент е различна за отделните водачи.

–   Всяко рисково изпреварване се отразява зле на нервната ви система, води до по-бързо настъпване на умората и напрежението, а и до  по-висок разход на гориво.

–  Не се настройвайте агресивно и отмъстително към другите на пътя. Не търсете “реванш”, когато Ви изпреварят.

–  Съобразявайте се с възможностите на автомобила. Ако той е с по-малка мощност / и поради амортизираност/ и му е необходимо по-дълго разстояние за изпреварване, започнете маневрата само когато имате достатъчна видимост напред за дълъг участък без насрещно движение.

–   На автомагистрала при изпреварване бъдете възможно най-кратко време в крайната лява лента. По нея се движат немалко мощни автомобили, чиито водачи превишават драстично разрешената скорост и които ще ви застигнат за броени секунди.

ПРЕУМОРА, ЛАБИЛНО ВНИМАНИЕ, АЛКОХОЛ
Заради  преумора и недоспиване стават много катастрофи с тежки последици.  Недоспалият шофьор е дори по опасен и от пийналия. Ако ви се е натрупало безсъние и се чувствате подтиснат и сънлив, отложете шофирането. В такова състояние е недопустимо да се шофира на дълго разстояние.

 –   Не потегляйте на път, ако сте преуморени и ако сте спали малко напоследък.

 –   Когато почувствате, че ви се приспива зад волана, не се стремете със силата на волята да държите клепачите си отворени и да продължавате  шофирането. Спрете незабавно на удобно, безопасно място край пътя и подремнете, макар 15-20 минути. След това ще бъдете достатъчно бодър.

–  При преумора в резултат на лятната жега спирайте по-често за почивка на безопасно, сенчесто място край пътя. На всеки 100 изминати километра е препоръчително да се почива поне 10 минути.

–  Не потегляйте на път непосредствено след обилно нахранване– ще Ви споходи опасна сънливост.

 –  Дългия маршрут до Черноморието и обратно е по-добре да изминете след като сте се наспали добре и потеглите в ранните сутрешни часове. Така ще бъдете възможно най-бодър, избягвайки дневните горещини и интензивното движение.

–  Дори малките дози алкохол  съвсем не са безопасни. Макар да ги смятате за безобидни, доказано е, че и концентрациите на алкохол в кръвта под 0,5 на хиляда предизвикват еуфоричност, намаляват остротата на възприятията, водят до нереална оценка на обстановката и  забавят реакциите на шофьора.

–  Не се поддавайте на предложенията на спътниците и другите в компанията да пийнете макар и малко количество.

– Откажете се от подвеждащото изчисляване една или две чаши до каква концентрация на алкохол водят. Законът забранява изобщо управлението след употреба на алкохол, макар че се налагат санкции за концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда.

–  Ако подозирате, че ще се изкушите в компанията и ще пийнете алкохол, предварително осигурете шофьор, който да остане трезвен до края на вечерта и да ви вози. Дайте автомобилните ключове на съпругата или на определения да шофира още преди да сте употребили алкохол.

НЕПРАВОСПОСОБНОСТ
/напоследък жертвите и ранените от пътни катастрофи по вина на неправоспособни водачи надвишават значително пострадалите от злополуки поради употреба на алкохол/

 –  Като родители бъдете безкомпромисни и  не разрешавайте управлението, нито пък  предоставяйте  мотопед, мотоциклет, автомобил на децата си, ако те още не са придобили правоспособност за съответната категория.Много семейства са загубили синове – юноши, младежи – заради това, че не са се намесили навреме.

–   Ако имате информация и сте свидетели във Вашия квартал на управление от неправоспособни, сигнализирайте в най-близкото полицейско управление /включително по мобилен телефон, безплатно, като наберете тел.166 или 112/. Това се отнася и за случаи на управление от водачи в нетрезво състояние.

– Не се качвайте в автомобил без да се осведомите дали водачът, който възнамерява да вози Вас и компанията Ви , има правоспособност и не е пил.

–  Направете всичко необходимо и възможно, за да не допуснете управление от неправоспособен или употребил алкохол, дори с риск да влезете в конфликт. Потърсете съдействие от полицията. С това ще предотвратите катастрофа и ще спасите хора.

НЕСПАЗВАНЕ НА ПРЕДИМСТВО

– Най-често причината е невнимание при преминаване през кръстовища, разсеяност или прибързаност при вземане на решение.

–  Когато пресичате кръстовище със светофарна уредба,  не навлизайте  при жълт сигнал на светофара. Още по-опасно е потеглянето веднага след смяна на червения с  жълт сигнал.

–   При  потегляне след като е светнал зеленият сигнал, още веднъж се огледайте преди да отпуснете съединителя дали не преминават  автомобили на червено.

– Същият предпазен принцип – да се уверите дали другите ще ви дадат предимството, което имате, спазвайте на всяко кръстовище.

–   Оглеждайте се внимателно за приближаващи автомобили при всяко пресичане на кръстовище. Не забравяйте, че когато сте замислени и разсеяни, може да не забележите приближаващ автомобил по пътя с предимство.

–  Бъдете особено предпазливи към деца, юноши, възрастни на велосипеди, каруцари, мотоциклетисти и мотопедисти.

–    В  населените места и най-вече в градовете не превишавайте скоростта, дори трасето да позволява това. Движете се със скорост значително под разрешената, когато приближавате пешеходна пътека или спирка на обществения транспорт със спрял, спиращ или потеглящ автобус /тролейбус/ – голяма е вероятността възрастен или дете да навлязат внезапно на платното, в опасната зона на автомобила.

– При движение по тъмно, на фарове, бъдете много предпазливи, защото във Вашата лента от платното може да се движи пешеходец в тъмни дрехи, велосипедист без светлини и светлоотразители и без светлоотразителна жилетка. Скоростта трябва се е съобразена и коригирана съобразно видимостта пред Вас и да позволява спиране при забелязване на препятствие на платното.

ПОСТАВЯЙТЕ ВИНАГИ ПРЕДПАЗНИТЕ КОЛАНИ, А ДЕЦАТА ДА ПЪТУВАТ  С ДЕТСКИ СТОЛЧЕТА И СЕДАЛКИ!

Много шофьори и спътниците им загиват при пътни катастрофи заради … непоставен предпазен колан. Това животоспасяващо средство намалява смъртните случаи и тежките травми с близо 30 процента. Много от пострадалите малки деца са били превозвани в автомобилите без използвате на детски обезопасителни системи.

 –  Не се повлиявайте  от хора, които гледат пренебрежително на  коланите. Злополука може да стане и на тиха уличка, когато пътувате на съвсем късо разстояние. При удар Вашето тяло ще бъде предпазено от излитане към волана и предното стъкло. Помнете, че коланите са особено ефективни при  по-ниските скорости до 60 км/ч в градски условия. Изказванията, че е излишно поставянето на колани в населено място са изцяло некомпетентни.

– Законът задължава и пътниците и на задните седалки в автомобилите да поставят коланите при всяко пътуване, навсякъде. Изисквайте пътуващите във Вашия автомобил да поставят коланите в интерес на собствената сигурност. При евентуално преобръщане пътниците без колани излитат от задните седалки извън купето и загиват, притиснати от търкалящия се автомобил.

– Най-уязвими са децата-пътници. Превозваните некомпетентно и неправилно на предна седалка /в скута на възрастен/ и на задна седалка, при злополука загиват първи, притиснати в арматурното табло и облегалките от телата на възрастните.  Ако имате малко дете, заради живота му непременно се сдобийте със специална детска седалка с колани, която се закрепва на облегалката на задната седалка.

–   Мнозина трудно понасят пристягането от колана Но ако в продължение на 2 седмици поставяте колана при всяко потегляне, ще установите, че след това Ви е некомфортно без него.

*Публикуваната информация е актуализирана в 10.50 часа*

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Култура

Пианистите от МК „Весела“ с поредно блестящо представяне

Published

on

Шестима млади таланти от Музикален клуб „Весела“ – Габрово се отличиха с впечатляващо участие на 19-то издание на Международния конкурс „Албер Русел“, който се проведе в София.

Полина Флориду (11 клас), Ай Хасегава (10 клас), Мира Русинова (9 клас), Невин Халил (3 клас), Иво Велков (9 клас) и Александър Стоянов (6 клас) подготвиха богата конкурсна програма, включваща и задължителна френска пиеса, съгласно регламента на престижното състезание.

Изключителен успех постигна Полина Флориду, която спечели Специалната награда „Албер Русел“ за изпълнението си на „Сериозно и лежерно“ от едноименния френски композитор. В общото класиране тя и Невин Халил завоюваха втори награди, докато Мира Русинова и Ай Хасегава бяха отличени с трети награди. Със специални призове бяха поощрени и двамата дебютанти в състава – Иво Велков получи наградата „Вдъхновено изпълнение“, а Александър Стоянов – диплом за изпълнение на френска музика.

Младите пианисти и техният преподавател Весела Пенева получиха поздравления от членовете на журито и лично от артистичния директор на конкурса проф. Жени Захариева. Председател на международното жури бе френският пианист Ксавие Льоконт дьо ла Бретонери – възпитаник на легендарната пианистка и педагог Жермен Муние, създателка на конкурса „Албер Русел“.

Зареди още

Култура

90 години от откриването на паметника на Васил Априлов

Published

on

Празникът 1 ноември ни връща към едно знаменателно събитие, превърнало се общонародно тържество преди 90 години – откриването на паметника на създателя на първото светско училище Васил Априлов в родно Габрово. Старите снимки и документи „разказват” за този паметен ден преди 90 години.

Денят 1 ноември 1935 г. започва с честване на 100-годишнината на училището и освещаване на паметника на Васил Априлов от епископ Панарет Брегалнишки.

На знаменателното събитие присъстват и държат речи министър-председателят Андрей Тошев, министърът на просветата ген. Тодор Радев, габровският кмет Илия Кожухаров, директорът на гимназията Петър Тодоров. Официален гост е и скулпторът Кирил Тодоров-автор на паметника. Площадът пред паметника е изпълнен от многохилядно множество, снимките ни показват хора по балкони и покриви на съседните сгради, които искат да са част от историческото събитие. Кулминацията в откриването е спускането на лавров венец върху паметника от самолет, излетял специално за целта от Казанлък.

Сред габровските деца се разнася мълвата, че самолетът е управляван от самия цар, приказка, в която те вярват дълго време.

Ето какво пише в издадения специално за деня юбилеен вестник, посветен на Априловските тържества:

“На 1 ноември Денят на народните будители в Габрово ще се отпразнува сто годишнината на новото българско училище и освети паметника на неговия създател, В.Е. Априлов. Тържествата, които ще станат по тоя случай имат общ народен характер, тъй като делото на Априлова надхвърля синора на местното. Неговото дело ще остане вечно по значение за целия български народ…“.

Тържествата са под патронажа на министъра на Народното просвещение ген. Радев, като в сформирания комитет участват габровският кмет Илия Кожухаров, директорът на гимназията Петър Тодоров, околийският управител инж. Божинов, индустриалецът Петър Хаджистойчев, председателят на габровската библиотека К. Станчев и председателят на Търговското дружество Ст. х. Гунчев.

Много българи нямат възможност да присъстват на грандиозното тържество и затова изпращат поздравителни телеграми. В документите на Априловото училище, съхранявани в Държавен архив – Габрово, се пазят десетки поздравителни телеграми, получени от цяла България, в знак на почит и уважение към делото на Васил Априлов. Те са от личности и от организации, сред които от министъра на съобщенията и транспорта Тодор Кожухаров, кмета на София Иван Иванов, както и градоначалниците на Плевен, Свищов, Провадия, Елена, Пещера, Кюстендил, Асеновград, Панагюрище и други градове.

В своето поздравление един от най-успешните кметове в модерната ни история Иван Иванов пише: „Столица София се прекланя пред светлата памет на народния великан Априлов, чиято стогодишнина празнувате днес. Макар че неотложни работи не ни позволяват лично да присъстваме, бъдете уверени, че в този тържествен момент столичното гражданство взема духовно участие в тържествата заедно с Вас.“.

Телеграми идват от училища, сред които Руска гимназия – София, Реално училище – Тетевен, Средищна гимназия – Варна, Педагогическо училище – Шумен и т.н.; Поздрави изпращат и Посланикът на Чехословакия, Комитет „Хаджи Димитър“ – Сливен, Македонски национален комитет, Съюз на българските писатели, наместника на Светия Синод, Варненски и Преславски митрополит Симеон, Старозагорски митрополит Павел, Доростолско-Червенски митрополит Михаил, Райко Алексиев от името на съюза на българските художници, Добри Божилов като управител на Българска народна банка, ген. Йеротей Сирманов, Досю Негенцов, д-р Петър Цончев, Петър Ников, Никола Мушанов, Димитър Тодоров-Димитрото, о.з. ген. Сирманов, летците от Казанлък, много български читалища, сред които и от с. Брест, Плевенско – родното място на автора на паметника и много др.

Ето какво пише в поздравлението си именитият български историк, проф. Петър Ников: „Поклон пред величавото дело на големия български родолюбец и велик син на Габрово Васил Априлов, вечна слава на неговата памет“.

Затрогващи са думите на бившия възпитаник на Априловото школо Кръстю Попкръстев: „Поклон пред светлия лик на най-родолюбивия ученолюбив благодетел българин от XIX век“.

Трогателни са думите и на учителя от Севлиево, Хр. Симеонов: „Покланяме се пред светлата памет Априлову! Българийо, живей!“.

Тържественият 1 ноември 1935 г. в Габрово продължава с откриването на мострена изложба на габровските промишленици в залите на Априловската гимназия и с изложба на книжовното творчество на габровци в залите на библиотеката.

Завършекът на деня е с факелна манифестация на ученици по улиците на града и народно увеселение на площадите пред Априловската гимназия и библиотеката. Спомените за тържественото събитие в града са запазени в документи и снимки, съхранявани в Държавен архив – Габрово. Те са дигитализирани и достъпни за четене и разглеждане в Информационната система на държавните архиви: http://isda.archives.government.bg:84/FundSearch.aspx.

Автор: Цветомира Койчева, началник на отдел „Държавен архив“ – Габрово.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица