Свържи се с нас

Икономика

Изберете правилния доставчик на музика

Published

on

Ефтим Чакъров е композитор, аранжор, собственик на студио РЕ и създател на Фонотека.БГ– музика за търговски обекти. Автор е на песента „Животът“ от кампанията на УСБАЛО по онкология – София, която достигна до №1 през 2019 в БНР ТОП 20. Работил е с Тони Димитрова, Стефан Илчев, Маргарита Хранова, Георги Христов, Вокална група „Радиодеца“ към БНР. Има награди от „Бургас и морето“, „Златна пролет“, „15 лалета“ и др.

Фонотека.БГ е регистрирана от Министерство на културата като независимо дружество за управление на права. Предлага различни жанрове специално създадена музика за ресторанти, хотели, барове, кафенета, магазини, спа центрове и всички други търговски обекти. Каталогът се обновява месечно в жанровете, посочени от нашите клиенти.

Изберете правилния доставчик на музика

Защо общините проверяват заведенията дали имат сключен договор за музиката?
След промените в Закона за авторско право и сродни права от март 2018 г на общините беше делегирано право . досега можеха да проверяват по този закон само от дирекция „Авторско право“ към Министерството на културата. Всеки търговски обект – заведение, магазин, салони, фитнеси и др. , в който звучи музика трябва да уреди като ползвател с договор тази услуга.

Само с Музикаутор и Профон ли може да се сключи договор за музиката?
Категорично не. Нормативната уредба позволява да избирате между колективните организации за музикални права и независими дружества като Фонотека. Предимството на дружества като Фонотека е, че освен легален договор, те получават и значително по-ниска цена.

Това звучи твърде примамливо, а има ли някаква уловка?
Трябва да имате предвид, че с по-ниската цена идва и задължението да слушате музика само от каталога на независимата компания. Това означава, че трябва да се откажете от световните и български популярни изпълнители – Бритни Спиърс, Сиси Кеч, Лили Иванова, Веселин Маринов и т.н.

От друга страна с Фонотека знаете на кого и защо плащате. Звукозаписното ни студио е и моя лична гордост. Когато сключите договор с Фонотека.БГ, вие плащате на талантливи български инструменталисти и изпълнители. За разлика от конкуренцията не търгуваме с чужда музика.

А каква е Вашата музика?
Създадена в нашето студио специално за търговски обекти. Това означава – подходящите жанрове – house, lounge, pop, soul и др., означава изравнени нива, готови плейлисти във вид на стрийм канали без рекламни блокове, които да разсейват и натоварват средата, ежемесечно добавяне на нова музика. Над 8 години работа и стотици доволни клиенти в цялата страна.

Как става използването на Вашата услуга и сключването на договор?
Можете да ни потърсите в сайта ни – www.fonoteka.bg, за да заявите безплатен тестов достъп, да зададете въпросите си на посочения телефон и дори да ни пишете на вайбър за всичко, което ви интересува в областта на авторското право и музиката. Сключването на договор и доставката на услугата ни може да ви отнемат не повече от 15 минути. Когато изберете независим доставчик като нас, не дължите такси на Профон и Музикаутор.

Вашите препоръки към ползвателите?
Избирайте доставчик на музика, който е подходящ за вас. Ако Вашите клиенти идват, защото искат да чуят най-новите световни хитове и цената за вас не е проблем, тогава се обърнете задължително към Музикаутор и Профон. Не забравяйте: трябва да платите и на двете организации. Ако търсите фонова музиката, която приятно да допълва атмосферата на вашето заведение, магазин или друг обект, тогава Фонотека.БГ е вашият дългосрочен партньор.

Проверявайте лицензираните фирми на този адрес в Министерството на културата и се пазете от некоректни и настоятелни агенти, които обикалят от врата на врата и са готови на всичко да сключат договор, защото често историята приключва с акт от МК и съдебно дело.

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица